Boulimia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niisj

Boulimia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 17:49

Hey,,
Zijn er hier nog bokkers die boulimia hebben ...?
Een paar jaar geleden deed ik dat nog ...je weet wel ...je voelt je slecht, krijgt enorme vreetbuien en voelt je daarna schuldig dus ga je overgeven ... Huilen
Ik doe het niet meer, al weet ik dat boulimia voor het leven is.
Ik kom nog dagelijks in verleiding ...en ben geobsedeerd door eten en vooral door mijn gewicht.
Ik ben niet drastich mager maar ik heb wel een beetje ondergewicht, de dokter zei dat ik zeker niet meer mocht afvallen ...
Maar het is moeilijk ...zeker nu het vakantie is. In het schooljaar (doe dierenzorgopleiding) heb ik vaak zwaar werk te verichten, loop ik veel rond enzo en 's avonds ga ik dan nog is rijden met mn paardje. Nu in de vakantie heb ik vaak niets te doen, hou ik een luie dag ...en snoep uit verveling ...
Een paar dagen geleden stond ik op de weegschaal en zag ik dat ik 2kg bijgekomen was ...
Ik werd helemaal zot ! En trok als een gek een trainingsbroek aan en ging lopen ...Helemaal bezweet heb ik nog een paar uur gedanst (ik doe hiphop en ballet) en dan op mn fiets gesprongen. Gaan rijden met mn paard, trg naar huis gefietst en weer een uur gedanst ...
Nu is die 2kg er al weer af inclusief een kilo extra ...
En ik doe nu dagelijks hetzelfde ...dans en stretch een paar uur ...
Maar dat is toch beter dan dat ik terug ga overgeven toch ...?
Nog bokkers die hierover willen praten ...?

Nessah

Re: Boulimia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:01

Ik denk zelf dat elk meisje wel bijna bezig is met hoe ze eruit ziet en hoeveel ze weegt. Mede dankzij de clips die je op tv ziet met veel te dunne meisjes erin. Als je maatje 38 hebt ben je al dik.. Ziek

Ik zelf heb geen eetprobleem maar zorg wel dat ik niet dikker word dan ik nu ben. ( maatje 36, 1.65 en 51 kg) Ik ben met mezelf tevreden maar ik weet dat ik bij een maatje meer al ontevreden zou zijn en zou gaan lijnen.. Ik zou er niet mee kunnen leven om dik te zijn.. Waarom niet? Geen idee.
Ik zorg dus als ik een dag veel gesnoept heb, dat ik de volgende dag maar de helft eet een geen snoep. Maar wel op een gezonde manier, dus veel fruit ect. Zodat ik altijd hetzelfde weeg.

Zolang je gezond blijft eten en ook vooral voldoende kan het geen kwaad om veel te sporten. Alleen moet je er wel opletten dat je echt gezond blijft eten, voornamelijk dat je je vitamine en mineralen binnen krijgt.

Hoelang ben je en hoeveel weeg je als ik vragen mag?

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 18:07

Ik heb ook boulimia gehad (na anorexia)
Vreselijk vond ik het.
Nu ben ik er grotendeels vanaf, maar erg teruggevallen in de anorexia.
Het is zwaar. Ik moet aankomen en ja hoor, ik krijg weer (subjectieve) eetbuien. Ik ben als de dood om weer terug te vallen in de boulimia. Ik heb wel hele goede hulp, maar zij is natuurlijk niet 24/7 bereikbaar.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 18:09

Nessah schreef:
Ik denk zelf dat elk meisje wel bijna bezig is met hoe ze eruit ziet en hoeveel ze weegt. Mede dankzij de clips die je op tv ziet met veel te dunne meisjes erin. Als je maatje 38 hebt ben je al dik.. Ziek

Ik zelf heb geen eetprobleem maar zorg wel dat ik niet dikker word dan ik nu ben. ( maatje 36, 1.65 en 51 kg) Ik ben met mezelf tevreden maar ik weet dat ik bij een maatje meer al ontevreden zou zijn en zou gaan lijnen.. Ik zou er niet mee kunnen leven om dik te zijn.. Waarom niet? Geen idee.
Ik zorg dus als ik een dag veel gesnoept heb, dat ik de volgende dag maar de helft eet een geen snoep. Maar wel op een gezonde manier, dus veel fruit ect. Zodat ik altijd hetzelfde weeg.

Zolang je gezond blijft eten en ook vooral voldoende kan het geen kwaad om veel te sporten. Alleen moet je er wel opletten dat je echt gezond blijft eten, voornamelijk dat je je vitamine en mineralen binnen krijgt.

Hoelang ben je en hoeveel weeg je als ik vragen mag?

Ik ben 17jaar, 1m72 groot en weeg 55kg ...
Meestal eet ik wel gezond en genoeg ...behalve als ik dan weer zo flip wat met mommeten opkomt dan eet ik bijna niks en sport ik veel ...Maar meestal eet ik wel gezond en voldoende.
Ja ik denk dat dat er ook veel mee te maken heeft ! Onze maatschappij ! Al die graatmagere modellen op TV !! Je bent idd met een maatje 38 zogezegd al dik ! Vind ik echt niet fijn ...
Mannen stellen tegenwoordig ook zoveel eisen aan een vrouw ...oa strakke lijn ...
Niet iedereen heeft het perfecte lijntje ...

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 19:06

Broccoli schreef:
Ik heb ook boulimia gehad (na anorexia)
Vreselijk vond ik het.
Nu ben ik er grotendeels vanaf, maar erg teruggevallen in de anorexia.
Het is zwaar. Ik moet aankomen en ja hoor, ik krijg weer (subjectieve) eetbuien. Ik ben als de dood om weer terug te vallen in de boulimia. Ik heb wel hele goede hulp, maar zij is natuurlijk niet 24/7 bereikbaar.

Wel goed dat je hulp hebt ...
Sterkte !

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:15

Nessah schreef:

Nu is het niet zo dat je van dat soort invloeden per se een ES ontwikkeld .. dat is zó'n groot misverstand dat daar onder bestaat. Nu heb ik ook een hele tijd met een eetprobleem gekampt .. Ik wil het niet op een bep. kant gooien maar het kwam erop neer dat ik 1. amper at en 2. mijn avondeten er vaak uitgooide (soms ook ontbijt)

Ik ga nu niet verder mijn hele verhaal hier op bokt gooien, als je vragen hebt PB Knipoog

Ik ben er nu vanaf overigens Lachen

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:18

Misschien een tip tegen eten uit verveling: zorg dat je lekkere en gezonde dingen in huis hebt. Ik hou bijvoorbeeld enorm van radijsjes, komkommer, wortels en het is minder moeilijk om jezelf te dwingen iets anders dan snoep te eten dan jezelf te dwingen helemaal niets te eten.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 19:23

Lotte1990 schreef:
Misschien een tip tegen eten uit verveling: zorg dat je lekkere en gezonde dingen in huis hebt. Ik hou bijvoorbeeld enorm van radijsjes, komkommer, wortels en het is minder moeilijk om jezelf te dwingen iets anders dan snoep te eten dan jezelf te dwingen helemaal niets te eten.

Bedankt ! Dat is een hele goede tip !

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 19:42

ik heb ook al voor een behoorlijk lange tijd een eetstoornis, is gekomen door allerlei problemen en moeilijke voorvallen. Ik heb al behoorlijk wat geprobeert maar nog gaat het niet veel beter. Mijn gewicht zit ook een eindje onder mijn ''goede'' gewicht

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:45

Niisj schreef:
Lotte1990 schreef:

Bedankt ! Dat is een hele goede tip !

Als je bn hebt weer niet.
Want dan leer je nog niet iets anders te doen dan eten Lachen

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 23:21

Broccoli schreef:

Ja maar wat moet ik dan ...?

In ieder geval vandaag heb ik bijna niets gegeten ...
's morgens een kom met special K cornflakes gegeten ...
Voor de rest van de dag water gedronken ...'s avonds heb ik een beetje rijst met kip gegeten ...
Maar vind dit toch al beter dan dat ik ga overgeven ...
En al zeg ik het zelf ik ben niet drastisch mager ...

EvaSuzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 08:37

Niisj schreef:
Voor de rest van de dag water gedronken ...'s avonds heb ik een beetje rijst met kip gegeten ...

Heel herkenbaar dit.... En nee, je kapot sporten en bijna niets eten is echt niet beter dan je eten eruit gooien. Met allebei de methoden sloop jij je lichaam. En met je 1.72 m en 55 kg ben je misschien niet drastisch mager, maar je zit wel op het randje. Ik zou zeggen verzamel je gezond verstand en geef je lichaam aan voeding wat het nodig heeft. Als je gewoon 3 maaltijden per dag eet met 2 of 3 tussendoortjes kom je echt niet aan, maar heb je wel genoeg energie. Je krijgt dan ook niet van die hongeraanvallen, die weer leiden tot vreetbuien en overgeven. Probeer tijdens de maaltijden niet teveel te eten, dus normale porties en probeer goed te kauwen. Zo voorkom je dat je je te vol gaat voelen en je eten er weer uit wilt gooien. Je lichaam en je spijsverteringssysteem is nu uit balans doordat je periodes hebt van veel en weinig eten. Door een regelmatig dieet kun je je lichaam weer in balans brengen en dan kun je je ook weer concentreren op andere dingen in het leven.

En ja ik ken het gevoel van niet eten en sporten en heel veel energie hebben. Helaas is dat geen situatie die je lichaam lang blijft volhouden. Met de tijd ga je slechter functioneren totdat je helemaal opgebrand bent en je niets meer kunt. En hoe kom je erbij dat mannen tegenwoordig zulke hoge eisen stellen aan een vrouwenlichaam? Ik denk dat de meeste mannen liever een gezellige vriendin hebben dan een graatmagere griet die niets wil eten. Dus daarvoor hoef je jezelf niet uit te hongeren. Het is veel belangrijker dat je goed in je vel zit, en dat je dingen doet die je leuk vind. Dan trek je vanzelf leuke mensen aan.

Ik zie in je profiel dat je heel veel om paarden geeft. Vergelijk je lichaam eens met een paardenlichaam. Zou jij je paard 3 uur per dag in het zweet werken en dan op stal gooien met een klein plukje hooi? Dat doe je toch ook niet? Probeer alsjeblieft gewoon goed voor je lichaam te zorgen, je hebt er maar één!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 09:42

Niisj schreef:
Broccoli schreef:

Wat je dan moet doen is afleiding zoeken. Ga achter de computer, loop een rondje, schrijf in je dagboek, schrijf een brief, speel een spelletje etc. Zolang het maar niet met eten te maken heeft.

Overigens vind ik het link wat je nu doet.
Je eet veel te weinig en dat lokt eetbuien uit.
Vroeg of laat sla je door en begint het cirkeltje.
Het is heel belangrijk om voldoende te eten.
Daarvoor zou je een eetlijst kunnen volgen.

heb je hulp?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:50

Niisj schreef:
Broccoli schreef:

Hulp zoeken Lachen

Uit je beginpost maak ik op dat je bent gestopt met overgeven na een eetbui, maar sporten/bewegen en vasten vallen net zo goed onder compensatiegedrag.
Daarnaast, er kunnen periodes zijn dat iemand met een eetstoornis relatief normaal eet, maar in je hoofd is die eetstoornis dan nog wel aanwezig. Er niet naar handelen wil niet zeggen dat je geen eetstoornis meer hebt.

Broccoli noemt al de eetlijst, die volgen is sowieso wel een goed idee. Maar daarnaast zal je vooral moeten werken aan de achterliggende problematiek.
Een eetstoornis wordt zelden veroorzaakt door alle dunne modellen en actrices, dat zijn hooguit triggers.

Ik heb zelf trouwens heel wat jaren eetstoornissen gehad, voornamelijk boulimia, en ben er helemaal vanaf.

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:18

Hier nog eentje met een eetstoornis bijna verleden. Ik heb op het randje van opname gestaan maar ben er met behulp van dietiste en spychologe weer bovenop gekrabbeld alhoewel ik nog steeds een handje heb om te knoeien met het eten. Vooral als ik weer is een inmense vreetbui heb gehad of het komt er van voor uit of ik eet de rest van de dag niks meer. Ik ben nog steeds bezig om er aan te werken moet immers eerst mezelf weer gaan respecteren wat ik nu al weer heel erg goed kan en ik moet gaan leren leven met het trauma wat dus de boosdoener van dit alles blijkt te zijn.

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 14:52

Ik denk dat je qua lengte en gewicht wel aardig goed zit nu hoor zeker als je zo ziek bent geweest. Ik ben zelf 1.78 en weeg 57 kilo dat is volgens het BMI ondergewicht maar zie er echt niet mager uit en sport ook gewoon veel en werk hard..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:02

QuickSilver schreef:
Ik denk dat je qua lengte en gewicht wel aardig goed zit nu hoor zeker als je zo ziek bent geweest. Ik ben zelf 1.78 en weeg 57 kilo dat is volgens het BMI ondergewicht maar zie er echt niet mager uit en sport ook gewoon veel en werk hard..

Ik vind haar gewicht helemaal niet zo goed!
Beetje link om dat te zeggen ook tegen iemand met een es...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:02

Maar gewicht zegt lang niet alles. Er zijn genoeg mensen met een eetstoornis die een gezond gewicht hebben (komt vooral voor bij boulimia), maar dat betekent niet dat ze niet (erg) ziek zijn.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:03

RedPassion schreef:
Maar gewicht zegt lang niet alles. Er zijn genoeg mensen met een eetstoornis die een gezond gewicht hebben (komt vooral voor bij boulimia), maar dat betekent niet dat ze niet (erg) ziek zijn.

Ook dat is helemaal waar!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 15:49

EvaSuzanne schreef:
Heel herkenbaar dit.... En nee, je kapot sporten en bijna niets eten is echt niet beter dan je eten eruit gooien. Met allebei de methoden sloop jij je lichaam. En met je 1.72 m en 55 kg ben je misschien niet drastisch mager, maar je zit wel op het randje. Ik zou zeggen verzamel je gezond verstand en geef je lichaam aan voeding wat het nodig heeft. Als je gewoon 3 maaltijden per dag eet met 2 of 3 tussendoortjes kom je echt niet aan, maar heb je wel genoeg energie. Je krijgt dan ook niet van die hongeraanvallen, die weer leiden tot vreetbuien en overgeven. Probeer tijdens de maaltijden niet teveel te eten, dus normale porties en probeer goed te kauwen. Zo voorkom je dat je je te vol gaat voelen en je eten er weer uit wilt gooien. Je lichaam en je spijsverteringssysteem is nu uit balans doordat je periodes hebt van veel en weinig eten. Door een regelmatig dieet kun je je lichaam weer in balans brengen en dan kun je je ook weer concentreren op andere dingen in het leven.

En ja ik ken het gevoel van niet eten en sporten en heel veel energie hebben. Helaas is dat geen situatie die je lichaam lang blijft volhouden. Met de tijd ga je slechter functioneren totdat je helemaal opgebrand bent en je niets meer kunt. En hoe kom je erbij dat mannen tegenwoordig zulke hoge eisen stellen aan een vrouwenlichaam? Ik denk dat de meeste mannen liever een gezellige vriendin hebben dan een graatmagere griet die niets wil eten. Dus daarvoor hoef je jezelf niet uit te hongeren. Het is veel belangrijker dat je goed in je vel zit, en dat je dingen doet die je leuk vind. Dan trek je vanzelf leuke mensen aan.

Ik zie in je profiel dat je heel veel om paarden geeft. Vergelijk je lichaam eens met een paardenlichaam. Zou jij je paard 3 uur per dag in het zweet werken en dan op stal gooien met een klein plukje hooi? Dat doe je toch ook niet? Probeer alsjeblieft gewoon goed voor je lichaam te zorgen, je hebt er maar één!

Nee, je hebt helemaal gelijk ...
Toen ik mn paardje kocht was ze verwaarloosd en graatmager ...en ik vond het vreselijk om haar zo te zien ! En dus heb ik er alles aan gedaan om haar weer op de been te krijgen en terug op gewicht te krijgen ...
Mijn paard en ik ...ja hoe zal ik het zeggen wij zijn één ...en dankzij haar gaat het al veel beter met me ...
Maar het gaat niet makkelijk ...
Ik wil echt wel beter worden maar als het dan weer even beter gaat, kan het ook zo weer bergafwaarts gaan. Ik ben in de tijd kunnen stopen met overgeven door hulp van een vriendin die een combinatie van boulimia en anorexia had gehad. Zij was gestopt met hulp en nu hielp zij me ook met te stoppen. Jammer genoeg zie ik die vriendin niet meer zoveel als vroeger want ze doet deeltijds onderwijs en werkt dus heel veel. Ik heb dus eigenlijk niemand die me in het oog houd of steunt of wat dan ook ...
Mn moeder weet het niet ...Ondanks ik een heel goede band heb met haar, durf ik haar dit niet te vertellen ...

Broccoli schreef:
Wat je dan moet doen is afleiding zoeken. Ga achter de computer, loop een rondje, schrijf in je dagboek, schrijf een brief, speel een spelletje etc. Zolang het maar niet met eten te maken heeft.

Overigens vind ik het link wat je nu doet.
Je eet veel te weinig en dat lokt eetbuien uit.
Vroeg of laat sla je door en begint het cirkeltje.
Het is heel belangrijk om voldoende te eten.
Daarvoor zou je een eetlijst kunnen volgen.

heb je hulp?

Afleiding zoeken probeer ik te doen ...
Nee, ik heb geen hulp ...

RedPassion schreef:
Hulp zoeken Lachen

Uit je beginpost maak ik op dat je bent gestopt met overgeven na een eetbui, maar sporten/bewegen en vasten vallen net zo goed onder compensatiegedrag.
Daarnaast, er kunnen periodes zijn dat iemand met een eetstoornis relatief normaal eet, maar in je hoofd is die eetstoornis dan nog wel aanwezig. Er niet naar handelen wil niet zeggen dat je geen eetstoornis meer hebt.

Broccoli noemt al de eetlijst, die volgen is sowieso wel een goed idee. Maar daarnaast zal je vooral moeten werken aan de achterliggende problematiek.
Een eetstoornis wordt zelden veroorzaakt door alle dunne modellen en actrices, dat zijn hooguit triggers.

Ik heb zelf trouwens heel wat jaren eetstoornissen gehad, voornamelijk boulimia, en ben er helemaal vanaf.

Nee, ik zeg ook niet dat ik door die graatmagere modellen een eetstoornis heb ...
Bij mij kwam het ook vanuit diep ...
Het is allemaal begonnen toen ik vanaf het 3de leerjaar naar bijzonder onderwijs moest omdat ik discalculie had ...Mijn familie keken vanaf toen op me neer ...ik was zogezegd dom omdat ik in bijzonder onderwijs zat ...Ik ging niet naar scholen met een goede reputatie zoals mn nichtjes en neefjes en ik had ook geen succesvolle hobby's ...
Pas op een jaar of 12 werd mijn danstalent op gemerkt én ik heb in mijn eerste middelbaar in BSO mijn A attest gehaald waarna ik gewoon ASO kon gaan doen. Het ging allemaal heel goed ...Ik ging de vooropleiding aan de kunsthumaniora richting dans volgen. Het was kei hard werken, soms kwam ik wenend van de lessen terug thuis maar ik deed wat ik graag deed. Uiteindelijk viel alles weer in het water ...Ik droomde ervan om solo danseres te worden en bij het Koningklijk Ballet van Vlaanderen te mogen gaan. Maar op de dag van de audities van de kunsthumaniora werd het duidelijk dat mn toekomst er wel anders zou gaan uitzien ...Ik was op al mijn dansproeven erdoor maar werd medisch afgekeurd ... Huilen Mijn bekken staan scheef, ik heb een verschil van 1cm tussen mn linker en rechter been. Ook had ik veel te zwakke enkels ...Mijn droom viel gewoon in het water ...
En zo zijn er nog dingen waar ik mee zit ...Ik heb mijn vader bv niet meer gezien van mn 3 jaar ...Mijn beste vriend, mn opa stierf op mn 5 jaar ...
Dit hoeft allemaal mss niet erg te zijn maar toch heb ik het zo ervaren ...
Ik ben lang depri geweest en ben er nu eigenlijk uit maar ik ben nog niet helemaal beter ...

ukje schreef:
Hier nog eentje met een eetstoornis bijna verleden. Ik heb op het randje van opname gestaan maar ben er met behulp van dietiste en spychologe weer bovenop gekrabbeld alhoewel ik nog steeds een handje heb om te knoeien met het eten. Vooral als ik weer is een inmense vreetbui heb gehad of het komt er van voor uit of ik eet de rest van de dag niks meer. Ik ben nog steeds bezig om er aan te werken moet immers eerst mezelf weer gaan respecteren wat ik nu al weer heel erg goed kan en ik moet gaan leren leven met het trauma wat dus de boosdoener van dit alles blijkt te zijn.

Leuk om te horen dat het beter met je gaat en dat het dus goed kan uitdraaien ...

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 16:13

Ik weeg 43 kilo ongeveer, soms iets meer, soms iets minder, en ben 1.64 ongeveer..
Er wordt vaak tegen me gezegd dat mensen me te dun vinden, en mijn BMI zit op het randje van 'underweight'.
Ik heb heel vaak dat gevoel.. Dat ik gewoon veel te veel heb gegeten, dan prop ik op een dag van alles naar binnen, en heb ook een paar keer inderdaad expres overgegeven (in een half jaar ongeveer 3/4 keer dus niet zo vaak)
Ik zie mezelf echt totaal niet als te dun.. Ook niet echt te dik, maar k mag wel een kilootje deraf werken, vind ik zelf..
Nu weet ik echt niet of ik een probleem heb, en ik hoop het zó van niet..
Elke ochtend eet ik een bakje cornflakes, of magere vla met muesli. Dan een tussendoortje, meestal between, en dan 's middags 2 boterhammen met kaas of chocolade hagels, en een kiwi.
Dan later op de dag soms een cup a soup óf een appel, en ook nog soms iets van een dropje oid.
's avonds eet ik nooit mijn bord leeg, maar ik laat ook niet echt heel veel staan, en we eten thuis vrij gezond. Na het eten eet ik (zelden) een toetje, en als ik wel een toetje eet is dit een yoghurtje ofzo van activia danone. In de zomer soms 's middags óf 's avonds een waterijsje, en dan later op de avond een kop thee met een koekje.
Qua drinken vrij veel water en melk, en sapjes of limonade, nooit cola oid.
Ik vind zelf dat ik wel een goed eetpatroon heb, en jullie?
Ik denk dan ook niet dat ik een probleem heb, en ga ook proberen zoveel mogelijk gezonde dingen te eten, en vooral mezelf zo weinig proberen te minderen.
Ik vind het echt knap van mensen die zo goed er weer bovenop zijn gekomen, en heb daar ook echt respect voor.
De rest wens ik ook herstelling/genezing toe!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 16:18

Biebz95 schreef:
Ik weeg 43 kilo ongeveer, soms iets meer, soms iets minder, en ben 1.64 ongeveer..
Er wordt vaak tegen me gezegd dat mensen me te dun vinden, en mijn BMI zit op het randje van 'underweight'.
Ik heb heel vaak dat gevoel.. Dat ik gewoon veel te veel heb gegeten, dan prop ik op een dag van alles naar binnen, en heb ook een paar keer inderdaad expres overgegeven (in een half jaar ongeveer 3/4 keer dus niet zo vaak)
Ik zie mezelf echt totaal niet als te dun.. Ook niet echt te dik, maar k mag wel een kilootje deraf werken, vind ik zelf..
Nu weet ik echt niet of ik een probleem heb, en ik hoop het zó van niet..
Elke ochtend eet ik een bakje cornflakes, of magere vla met muesli. Dan een tussendoortje, meestal between, en dan 's middags 2 boterhammen met kaas of chocolade hagels, en een kiwi.
Dan later op de dag soms een cup a soup óf een appel, en ook nog soms iets van een dropje oid.
's avonds eet ik nooit mijn bord leeg, maar ik laat ook niet echt heel veel staan, en we eten thuis vrij gezond. Na het eten eet ik (zelden) een toetje, en als ik wel een toetje eet is dit een yoghurtje ofzo van activia danone. In de zomer soms 's middags óf 's avonds een waterijsje, en dan later op de avond een kop thee met een koekje.
Qua drinken vrij veel water en melk, en sapjes of limonade, nooit cola oid.
Ik vind zelf dat ik wel een goed eetpatroon heb, en jullie?
Ik denk dan ook niet dat ik een probleem heb, en ga ook proberen zoveel mogelijk gezonde dingen te eten, en vooral mezelf zo weinig proberen te minderen.
Ik vind het echt knap van mensen die zo goed er weer bovenop zijn gekomen, en heb daar ook echt respect voor.
De rest wens ik ook herstelling/genezing toe!

Ik vind je eetpatroon wel goed hoor.
Tuurlijk is overgeven niet goed, ookal doe je het maar weinig ...Maar ik denk niet dat ik de juiste persoon ben van dit te zeggen ...

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 17:16

Broccoli schreef:
QuickSilver schreef:

Ik vind haar gewicht helemaal niet zo goed!
Beetje link om dat te zeggen ook tegen iemand met een es...

Daar ben ik het niet mee eens ze maakt zich zorgen dat haar gewicht te laag is. Gezien haar geschiedenis denk ik dat ze
dan nu juist op een goed gewicht zit en zich daarover geen zorgen hoeft te maken en dat dat vele sporten dan ook geen probleem is.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:37

Haar gewicht is dan wel te laag, maar ze ziet wel in dat het de de verkeerde kant opgaat. Dat neemt niet weg dat het gewicht dat ze heeft een risico is voor haar gezondheid.

Ik heb ook een behoorlijk ondergewicht maar ben er toch redelijk mee bezig om het allemaal wat te veranderen. ( ik ben 1,68m en weeg 44 kg )Dat is al een punt, dat je inziet dat het niet zo goed is.

Toch is het hoe langer het duurt moeilijker om eraf te komen, goed dat je inziet dat het fout is. Ik ben wel van mening dat het beter is om dan goed te sporten dan om te braken, dit ook ivm je maag, mond-tanden en je slokdarm.

Succes en als je wilt praten over iets PM gerust Haha!

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 19:42

ammygek schreef:
Toch is het hoe langer het duurt moeilijker om eraf te komen, goed dat je inziet dat het fout is. Ik ben wel van mening dat het beter is om dan goed te sporten dan om te braken, dit ook ivm je maag, mond-tanden en je slokdarm.

Tsja, laxeren is dan gewoon nog makkelijker dan sporten en braken, tast je slokdarm en tanden ook niet aan Bloos Volgens mij is het niet de bedoeling dat we hier meningen over de beste manier van 'voedsel-lozen' hier gaan delen? Clown