oren laten uitspuiten DRAMA!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

oren laten uitspuiten DRAMA!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:09

Gister voelde ik al een ernstige oorpijn aankomen, vanochtend wakker geworden, en idd, stokdoof én oorpijn.
Werk maar afgebeld, want voelde me daardoor niet lekker, en het werkt zo lastig he als je haast niets hoort...
Mams maar huisarts gebeld voor een afspraak, want doordat ik haast niets hoor, is bellen ook wat ongemakkelijk.
Ik had verwacht dat ik druppels zou krijgen, en dat ik er dan vanaf was, maar dat was niet zo Duivel !
De huisarts wilde mijn oren uitspuiten, en vertelde dat het geen zeer zou doen.
(ik heb trouwens een fobie voor artsen, en tandartsen) Dus ik geloofde de beste man, nou niets was minder waar, het deed ÉCHT wel zeer!!!
Dus na de eerste spuit ben ik de praktijk uit gelopen, van schrik rolde de tranen over mn wangen, ik was niet aan het huilen, maar het bleef maar stromen Clown
Maja nu het gevolg, ik ben nu stokdoof, hoor echt niets, (want mn andere oor was ik al zo goed als doof)
Nu moet ik morgen denk ik toch maar terug naar de huisarts, maar ik schijt echt bagger....
overigens ben ik nog niet van de oorpijn af, dus ben er slechter uitgekomen dat ik daar naar binnen ging.

Sorry voor dit erg onzinnige verhaal, maar moet het even van me afschrijven, Kan iemand mij misschien wat moet inpraten Haha! ?
En wie heeft dit ook wel eens laten doen?

Ik schaam me trouwens dood tegenover mijn huisarts,... die zal ook wel denken Bloos

Britt

Re: oren laten uitspuiten DRAMA!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:10

Weet de dokter dat je zo bang bent?

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:11

nou ik kwam daar binnen met al een angstig gevoel, en ik was volgens mij lijkbleek, en ik bleef ook maar vragen of het echt geen zeer deed, en wat hij allemaal precies ging doen, ik denk dat de angst echt wel van me afstraalde

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:13

is je geen ooronsteking want normaal mag het geen zeer doen

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:14

Nou, je hoeft je niet te schamen voor je huiarts. Iedereen is wel ergens bang voor. Het is wel een beetje snotterig voor die man dat jij nou net bang bent voor dokters, maar ja zo is het nou eenmaal.

Ik vind het een beetje vreemd dat het pijn deed bij jou. Ze hebben mijn oren ook wel eens uit gespoten en ik vind het heerlijk. Het kriebelt een beetje bij mij.

Je kan vragen of hij lauw water wil gebruiken, misschien heeft hij dat ook wel gedaan. Zo niet, dan kan ik me voorstellen dat koud water niet prettig is en zelfs pijn kan doen.

Er zit niets anders op dan terug te gaan en die beste man zijn karwei af te laten maken. Je kan natuurlijk vandaag nog even bellen om uit te leggen dat je nogal bang bent. Dat begrijpen ze best.

Heel veel sterkte

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:15

Ook niet netjes van die huisarts dan je hoeft je in elk geval niet tegenover hem te schamen. Ik denk altijd maar: ik ben hues de gekste niet Haha! en jij ook niet. Vooral niet als hij eerst vertelt dat het geen pijn doet en dat het wel doet Scheve mond
Misschien als je gewoon zegt dat je zo bang bent wil hij wel een andere behandeling doen? Alsnog druppels ervoor? En als hij per se wil spuiten en jij niet, dan kun je misschien beter naar een andere arts gaan. Misschien weet die een andere behandeling.
Heel veel succes in elk geval! Sterkte!

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:15

nou,..... dat dacht ik dus wel, maar de huisarts zegt dat mijn oor vol zit met weet ik veel wat, en dat dat dus waarschijnlijk tegen mijn trommelvlies aandrukt, en dus de pijn veroorzaakt, maar ik mag er niet nog langer mee rondlopen, want dan word het alleen maar erger.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:15

Ik heb het ook wel eens pijnlijk gevonden, maar ik denk dat het meer door de spanning kwam Clown

Dat je doof bent nu klopt wel, je gehoor is een tijd minder en komt vanzelf weer terug.

Maar ik zou zeggen: ga maar gewoon even terug en vertel dat je zo bang bent. Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:16

Tip: een aantal keer wat druppels zonnebloemolie of olijfolie in je oor druppelen.. deze zorgen dat het uitspuiten een heel stuk makkelijker gaat doordat het smeert en zacht maakt!!

Het uitspuiten is dan werkelijk een eitje!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:16

Goed druppelen met zonnebloemolie, en idd met lauw water laten doen! Wel echt doen, want het wordt alleen maar erger!

Ik word er altijd helemaal wiebelig van omdat mijn evenwichtsorgaan vet verstoord wordt, ik val ook 9 van de 10 keer flauw Vork Maar dat is even off-the-record Tong uitsteken

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:19

terug gaan en evt overleggen of je eerst een week kan druppelen zodat de prop (waarschijnlijk oorsmeer) zacht en week wordt dan spuit het wat makkelijker uit, als je echt heel bang bent kun je van te voren een valeriaan nemen, zeg ook dat je bang bent

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:20

Nee lekker ben jij Petulan, nou durft ze dalijk helemaal niet meer! Tong uitsteken

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:22

mijn huisarts doet er altijd druppels in voor dat hij ze uitspuit .bij mij heeft het eigenlijk nooit zeer gedaan.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:25

whaha thnx girls! en ach ik durfte toch al niet. De arts heeft lauw of warm water gebruikt, hoe het kan dat het zó'n zeer deed weet ik ook niet, dit is de eerste keer. En ik ben al panisch wat m'n oren betreft, omdat ik vroeger haast elke week naar het ziekenhuis moest, en daar deden ze me ook altijd pijn.
En bellen gaat wat lastig, omdat ik niets meer hoor!
M'n moeder had ik meegenomen, maar die is chagerijnig het huis uitgelopen, en weet niet waar ze is. Pffff, ik vind het echt dood eng:(

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:26

ik heb overigens al wat gedruppelt met zonnebloem olie, maar dat haalde niets uit

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:26

Ik ben ook al ong. anderhalve week slechthorend aan mijn rechteroor.. Ik denk dat het opgezette klieren oid zijn omdat ik eerst opgezette klieren in mijn nek had zitten. Ik hoop nogsteeds dat het vanzelf over zal gaan.. Heb ondertussen ook een beetje HA vrees..

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:29

pffff lekker he K_im?

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:29

en je dokter smsen gaat niet best jammer op dit zo momenten Clown

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:33

Hmm.. Ik heb nog steeds de hoop dat het vanzelf over gaat Lachen

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:38

ja ik ben ook weer niet zo close met mijn huisarts dat ik zijn 06-nummer heb:P en ik dacht ook dat het vanzelf over ging ik had nog druppels gehaald bij de drix drogist, en nu is het zelfs zo ver dat ik ook al last van mn kaak heb....

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:42

Zonnebloemolie erin en dan een watje!
Wel een tijdje laten zitten.

qt_shetties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 16:47

thnx voor de tip, maar dat werkt niet meer. Zelfs de druppels niet, het is gewoon te ver gevorderd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:48

Als je oorontsteking hebt doet uitspuiten juist heel veel pijn.

De ontsteking zit achter je trommelvlies en dan helpen alleen neusdruppels.
Je neus staan in verbinding met je oor door de buis van Eugstasius (als ik het goed geschreven hebt).
Daarom moet je juist een neusspray/druppels halen om dat buisje vrij te houden waardoor de ontsteking richting je neus kan verdwijnen.

Zonnebloemolie alleen als je zeker weet dat je geen gaatje in je trommelvlies hebt, omdat het anders erachter gaat lopen en je verder van huis bent. (mijn KNOarts raadt het zelfs af om te doen, maar het kan wel verlichting geven)

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:50

Het klinkt als een oorontsteking ....
Heeft de dokter daar niets over gezegd?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 16:52

Normaal moet je voordat je oren uit laat spuiten, 3 dagen je ren druppelen.
Dan doet het geen zeer.
Ik wilde dus een keer m'n oren uit laten spuiten, had net jes gedruppeld enz.
Kom ik daar, en ik ging echt kapot van de pijn!
Bleek ik een voorhoofd-, keel-, kaak,- en oorholte onsteking te hebben. Clown Scheve mond
Dat doet dus eeecht wel zeer.