Wat is dit nou?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Wat is dit nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 23:45

Hallo,

Ik ben de laatste 2 jaar zo moe, vaak hoofdpijn, pijn in: nek, schouders, rug, heupen, kont, armen, handen, benen.
Loop nu bij mijn 4e fysio (mensen die verschillende dingen behandelen) deze fysio behandeld Fybromialgie maar het helpt allemaal niet. Moet nu ook naar orthopeed kijken of daar wat uitkomt.
Kan eigenlijk weinig doen, paardrijden gaat niet, zwemmen niet, lopen amper. Ik heb soms ook goeie dagen dan kan ik wat langer staan en zitten maar eigenlijk zijn het voornamelijk slechte dagen waarbij ik liever mijn bed niet uitkom ook al heb ik daar net zoveel pijn
Mensen met dezelfde klachten?

Sosha

Re: Wat is dit nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:52

Komt de pijn alleen van binnen uit of kun je de pijnlijke plekken ook van buiten af voelen. Ik bedoel dus als je ergens pijn hebt, doet het dan meer pijn als je er op drukt of in knijpt of is de pijn van buiten af niet bereikbaar?

Ik stel m'n vraag misschien wat raar, maar het is ook zo moeilijk te beschrijven.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:52

Waarschijnlijk hebben ze het allemaal wel onderzocht maar toch vraag ik het even. Ben je al eens geprikt op ziekte van Lyme?
Een tekenbeet kan ongemerkt gebeuren. Ziekte van Lyme vertoond dezelfde symptomen.
Sterkte ermee...

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 23:54

De pijn komt van binnenuit maar het is wel zo als je dan de plek aanraakt het net is of er een blauwe plek zit. Het is ook elke x verschillend de ene x is het mijn rug maar het kan zo zijn dat het na een halve dag ineens mijn arm heel erg is

@HBVisser Ben op eigenlijk alles getest, bloedarmoede, lyme, pfeiffer, ijzer te kort en ga zo maar door

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:55

Hebben ze ook geprikt op Reuma? Of iets reumatisch? Bloos
Denk dat de orthopeed dat zal doen Ja (laten doen)

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 23:56

Daarvoor moet je toch naar de reumatoloog? Huisarts zegt niet dat het reuma is..

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 23:57

Ik moet van de orthopeed voor mijn rug bloed laten prikken, om te kijken of het iets reumatisch is, want dan helpen therapieen dus niet..

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 23:59

Nouja dat heb ik nu dus ook heb nu dus 4e fysio en het werkt gewoon niet en x op x zeggen de fysio's dat ze niet weten wat ze verder moeten doen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:00

Dat had ik ook Nagelbijten / Gniffelen

Nu heb ik mensendieck therapie, heb je dat wel eens geprobeerd? Lachen
De orthopeed zei tegen mij dat fysio niet helpt, alleen voor je spieren en meer voor oude mensen Clown

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:04

Sorry, komt mij niet bekend voor. Ik hoop voor je dat ze snel vinden wat het is.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 00:05

Kan je uitleggen wat dat is? het zijn volgens mij ook niet echt mijn spieren of het mijn gewrichten zijn dat weet ik ook niet maar ik wil gewoon dat het in ieder geval dragelijk word. Ben 19 en het is gewoon niet leuk meer

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:08

Mensendieck therapie?

Ik krijg dat nu voor mijn rug..
Eerst kijken ze waar de klachten zitten, hoe je houding is, waar het aan kan liggen, enz.
Je krijgt oefeningen die je thuis moet doen, rugspieroefeningen, buikspieroefeningen, ontspanningsoefeningen, nou ja noem maar op!
Ook bespreken ze dingen uit het dagelijks leven, dus bijv. hoe je iets op tilt, neer zet, hoe je loopt, staat, zit, schrijft, enz.
Zodat je helemaal anders leert bewegen.

Bij mij ziet ze dus dat ik wss 20 procent met m'n benen/armen doe en 80 procent met m'n rug, waardoor alles uit balans is en ik dus zo'n pijn krijg dat ik niet meer kan lopen..

Ik ben 14 en loop al zo'n 4 jaar met rugklachten, gewoon niet leuk meer
Maar deze therapie lijkt wel te helpen. Misschien ook iets voor jou? Lachen

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:11

Gekke vraag hoor..maar heb je een laptop op je schoot? Ik heb een lange periode met pijn in mijn lichaam gelopen, naderhand bleek dat door de warmte van mijn laptop te komen. Heb hem nu op de tafel staan, niet meer op schoot, en de klachten beginnen minder te worden. Ik had overal last, ook enorme steken in mijn benen, schouders nek en armen gingen ook zeer doen.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 00:14

Nee heb geen laptop op mijn schoot deze staat altijd op tafel. Heb hem 1x op schoot gehad in de tuin maar dit was niet te doen

@ Jasia zal dit zeker aankaarten bij huisarts, fysio en orthopeed

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:16

Verder zou je ook nog een osteopaat kunnen proberen..
Zelf geen ervaring mee, maar bij mijn paard werkte het super ROFL (tsja je kan maar iets vergelijken he.. Nagelbijten / Gniffelen )

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 00:17

Ik ben tot alles toe bereid als het maar gewoon werkt. Ben zo beperkt nu

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:21

Ik zit ook bij mensendieck, maar dat is wel echt vooral om je houding te corrigeren.

Misschien een orthomanueel arts:
Wat doet een OrthoManueel Geneeskundige?
Tijdens het eerste consult verdiept de arts zich grondig in uw klachten en de voorgeschiedenis ervan. Naast een algemeen medisch onderzoek naar uw klachten onderzoekt hij vervolgens heel nauwkeurig door middel van een OrthoManueel onderzoek de stand en de bewegingsmogelijkheden van wervelkolom, bekken en overige gewrichten. Op basis hiervan stelt de arts een behandelplan op en begint de behandeling.

Behandeling
Het belangrijkste instrument bij de behandeling zijn de handen van de arts. Hij corrigeert met specifieke technieken de standsafwijkingen van de wervelkolom en heft de bewegingsstoornissen op. Soms schrijft hij u oefeningen of medicijnen voor, soms dient hij - altijd na overleg - injecties toe. Indien nodig kan hij om aanvullend laboratoriumonderzoek, een röntgenfoto of MRI scan vragen en deze ook beoordelen. Het is mogelijk dat u na de behandeling last heeft van napijn, bijvoorbeeld in de vorm van pijnlijke spieren of een beurs gevoel. Dit zijn tijdelijke reacties, soms op wisselende plaatsen en de duur ervan varieert per persoon. Heel zelden doen zich heftiger reacties voor na behandeling. Neem dan contact op met uw behandelend arts. In de meeste gevallen volstaat een serie van drie tot zes behandelingen van 20 tot 30 minuten.

Wie hebben baat bij de behandeling?
Onderzoek toont aan dat patiënten met pijn in rug, nek, hoofdpijn en patiënten met gewrichtsklachten baat hebben bij behandeling door een OrthoManueel arts. Patiënten die na een hernia-operatie klachten houden, reageren veelal positief op de behandelingen. Dat geldt ook voor patiënten die last hebben van vage pijnen of tintelingen in armen, benen, borst of hoofd, hoofdpijn, migraine, duizeligheid, hartkloppingen, onbegrepen buikpijn, pijn op de borst of tussen de ribben.

Of misschien Alexandertechniek proberen:
Uw lichaam beschikt over een verfijnd balanssysteem dat, als het niet wordt verstoord, zorgt voor een moeiteloze balans en coördinatie bij alles wat u doet. Onbewust opgebouwde en tot gewoonte geworden spanningspatronen kunnen de werking van dit systeem aantasten. Toepassing van de Alexandertechniek zet een leer- en bewustwordingsproces in gang waardoor het mogelijk wordt ongewenste reactie-patronen te stoppen om weer terug te keren naar een vrijer en meer organisch functioneren. De positieve gevolgen voor klachten van mentale dan wel fysieke aard kunnen groot zijn.

Gezondheid / welzijn
Hoewel de Alexandertechniek geen therapie is maar een leerproces inhoudt, kunnen de positieve therapeutische effecten ervan groot zijn. De techniek richt zich op fundamentele oorzaken van een groot aantal fysieke en mentale klachten, die samenhangen met de manier waarop we met onszelf omgaan. Mensen met bijvoorbeeld pijn- en spanningsklachten, rugklachten, problemen met de ademhaling of RSI-klachten kunnen veel baat hebben bij de toepassing van de techniek. Ook als preventie van klachten en blessures en als ondersteuning bij herstel van ziekte of bij revalidatie kan de techniek van grote waarde zijn.

Alexandertechniekleraren alhoewel goed opgeleid kunnen geen medische diagnose stellen. Raadpleeg in geval van medische klachten altijd een arts.

Succes Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 00:24

Maar dat mensendieck word ook gedaan als er op de foto verder niets te zien is?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:27

Jahoor, volgens mij wel, van mijn rug zijn nooit foto's gemaakt.. Maar zij zag en voelde dat m'n houding gecorrigeerd moest worden. Je moet wel een doorverwijzing hebben van je huisarts, maar daar hoef je ook niet iets heel ergs voor te hebben volgens mij..

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:28

Ja, dat was bij mij dus het geval..
Op de foto was niks te zien, verschillende therapieen hadden niet geholpen, ben 14 dus hoor geen klachten te hebben Nagelbijten / Gniffelen

En nu heb ik dus mensendieck en het begint toch wel te helpen Lachen
Ook omdat je leert wat je gewoon in het dagelijks leven moet doen, dat je net wat anders moet gaan zitten oid, kan veel schelen Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 00:28

Mijn huisarts is niet zo makkelijk Knipoog Maar ga toch maar weer heen als orthopeed ook niets word. Op de fotos staat namelijk alles keurig netjes in het gareel om zomaar te zeggen. Huisarts zegt ook dat het stress is.. Welke stress heb geen stress heb juist een super leven Lachen maarja we shall see en houd dit zeker in mijn achterhoofd

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:30

Jasia dat heb ik precies hetzelfde! Ik ben 15 en heb ook een rug die helemaal niet er zo aan toe mag zijn op mijn leeftijd.. Maar door de orthomanueel arts gaat het al veel beter Lachen Mensendieck had bij mij niet zoveel zin omdat m'n rug echt scheef stond/staat.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:31

Patiënten hebben in de toekomst geen verwijzing van hun (huis)arts meer nodig voor de oefentherapeut.

De ministerraad heeft vandaag besloten om oefentherapie (therapeuten Cesar en Mensendieck) direct toegankelijk te maken. Minister Klink had het voorstel hiervoor gedaan. Met de beroepsgroepen is afgesproken dat de directe toegankelijkheid ingaat op 1 juli 2008.

Lees ik net Lachen Dus je kan denk ik gewoon even naar een mensendiecktherapeut bellen Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 00:34

Zit die in het ziekenhuis? of is dat gewoon bi iemand thuis?

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 00:36

Dat verschilt, soms in het ziekenhuis, soms in aparte praktijken. Ik denk dat je dan even moet googlen op praktijken bij jou in de buurt. Ik ga nu even slapen, succes Lachen