Lage bloeddruk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zweetvos

Lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:49

Ik ben al n tijdje zo dizzy..
Met opstaan, maar ook overdag, als ik buiten loop, op kantoor ben, sta of zit.. Gewoon heel vaak heel erg licht in mn hoofd.

Dus vanmorgen even langs de dokter geweest.
Mn bloeddruk is vrij laag 100/60.
Opzich is dat geen probleem, sowieso beter te laag dan te hoog maar in combinatie met dat warme weer heb ik er waarchijnlijk last van.
Laatst ook flauwgevallen nadat ik in de zon had gelegen.

Nu moest ik meer zout gaan eten (vooral met het warme weer).

Zal straks even zoute dropjes gaan halen..
Wat voor zouts is verder goed? Met avondeten bv. Ik neem nl aan dat extra keukenzout over mn eten niet helpt of wel?

Malenka

Re: Lage bloeddruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:52

Tussen de middag een beker boulion of cup a soup is ook erg slim met dit weer (ook zout).

En gewoon ook wat je doet aan passen aan hoe jij je voelt. Ik heb al jaren een lagere bloeddruk en ik merk gewoon dat ik me echt moet gedragen naar hoe ik me voel. jammer dan voor al die mensen die zeggen dat je je aan steld... jij gaat voor. Ze hebben mij met sporten op school wel eens gedwongen te gaan hardlopen terwijl ik aan gaf dat k dat niet kon. Ik heb het toen toch gedaan en ben langs de zijlijn vlak gegaan. Lekker niet doen dus! Zo heb ik ook eens een stagebieder gehad die vond dat ik me aanstelde. Volgens hem was ik gewoon lui en wou ik in het zonnetje gaan zitten omdat het zulk mooi weer was. Jammer genoeg heeft hij niet gemerkt dat ik juist uit de zon bleef. Bloos
Laatst bijgewerkt door Malenka op 04-07-08 10:55, in het totaal 1 keer bewerkt

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:54

vooral dropjes zijn goed, en dan nog liever zoete dan zoute dropjes. Het zoethoutextract werkt nl. nog meer bloeddrukverhogend dan zout, en in zoete dropjes zit meer zoethoutextract.

Ook bijv. thee met zoethout heeft die werking.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:56

Heb ook een lage bloeddruk. (85 over 55) Het is heel erg vervelend vind ik. Ze doen er niets aan. Advies is inderdaad zout eten en zorgen dat je veel sport volgens mijn huisarts. Ik krijg er regelmatig van duizelige aanvallen van, raar gevoel in mijn hoofd, moet dan juist de frisse lucht in en vaak knap ik er wel van op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:20

Ik heb ook een te lage bloeddruk..

Vaak als ik lang moet staan krijg ik er last van.. En dan lang stilstaan zoals bij de hoefsmid..
Heb ook altijd als de hoefsmid komt er last van.. Ik word duizelig, krijg een waas voor mijn ogen en dan moet ik echt gaan zitten want anders heb ik het gevoel dat ik zo neerval..

Ga dus ook gewoon zitten dan..

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 12:23

Hmm ik houd echt niet van thee maar hoorde al meer dat zoethoutthee goed was.
Misschien toch eens proberen!

Heb al zoute dropjes gehaald maar ik snoep echt nooit dus heb er net 3 op en ben al misselijk..
Thuis altijd deuren en ramen open en ben sowieso veel in de buitenlucht.
Verder sport en beweeg ik vrij veel.

Ja, ik moet inderdaad ook gaan zitten of zelfs liggen (eventueel met benen omhoog) als ik het aan voel komen.
Maar zelfs als ik zit heb ik er regelmatig last van..

Tnx voor de reacties!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:22

Ik heb momenteel ook een behoorlijk lage bloeddruk rond de 95/55.
Ik begin me beroerd te voelen als ik lang stilsta, bijvoorbeeld tijdens het wachten voor een kassa of zo. Dan begin ik gewoon vlekken te zien. Tja, ik eet regelmatig iets hartigs en een soepie is ook altijd goed. Gewoon zo een drinkbouillonnetje. Ik hou ook niet van zoute drop, bah.
O,ja en ik eet nu ook wel vaak naturel chips. Je kunt ook Marmite op brood doen, maar daar moet je van houden Knipoog

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:23

Somebitch schreef:
Ik heb ook een te lage bloeddruk..

Vaak als ik lang moet staan krijg ik er last van.. En dan lang stilstaan zoals bij de hoefsmid..
Heb ook altijd als de hoefsmid komt er last van.. Ik word duizelig, krijg een waas voor mijn ogen en dan moet ik echt gaan zitten want anders heb ik het gevoel dat ik zo neerval..

Ga dus ook gewoon zitten dan..

dat heb ik dus precies hetzelfde. Laatste stond ik te kijken toen mijn paardje gemasseerd werd, nou, ik ging zowat tegen de vlakte. Geen fijn gevoel!

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:23

Ik heb zelf ook een lage bloeddruk 90 over 55. Ik merk er zelf weinig aan. Alleen als ik snel opsta, snel mijn hoofd omhoog breng wordt alles zwart voor mijn ogen en moet ik even rustig aan doen. MAar verder heb ik er niet zo heel veel last van.

Idd het beste wat je kunt doen is zoete drop eten. Verder kun je er niks aan doen. Er zijn geen bloedverhoogende pillen. Je zult er mee om moeten leren gaan. Je weet dat je er last van hebt dus je zal je moeten aanpassen. In mijn geval is dat heel langzaam opstaan.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:26

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:41

Ik heb ook een lage bloeddruk (90/45, 80/40) dat samengaat met een langzame hartslag. Bij warmte idd last van.

Duizeligheid en flauwvallen, licht in het hoofd zijn, heeft vaak te maken met te mager zijn (of te dik) en niet regelmatig eten zodat het suikergehalte te veel daalt. (En zon, zoals je hebt gemerkt, vandaar dat men in warme landen het hoofd bedekt of parasol gebruikt). vochtverlies kan ook een oorzaak zijn. Genoeg drinken is belangrijk (te veel water drinken weer slecht, dan was je belangrijke stoffen uit je lichaam, heel gevaarlijk)

Ik zou zeker ook daar naar kijken, want een lage bloeddruk op zich hoeft geen klachten te geven.

100/60 zou ik niet eens te laag noemen.

Bouillon is een gezonde zoutleveraar en je kunt ook gewoon keukenzout op je eten doen hoor.
Verder kun je zoute snacks eten, maar als je om de lijn moet denken is dat niet zo slim.
KAAS is ook zeer zout en rookworst. Kant en klaar maaltijden ook.
Ook die dingen zijn, als je om de lijn moet denken, misschien niet zo slim.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 12:56

Zal toch maar weer eens chips eten dan. Gisteravond al patat gegeten met extra zout Haha!.
Van die soep is een goeie, dat kan ik op mn werk ook mooi tussendoor eten!

Lusitana, mn bloeddruk is inderdaad niet súperlaag maar in combinatie met het warme weer heb ik er gewoon last van.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 12:59

Ik weet niet hoe mijn bloeddruk op het moment is maar de laatste tijd sta ik ook regelmatig te tollen op mijn benen...

Mijn bloeddruk is altijd gewoon goed geweest maar heb het idee dat hij een beetje fluctueert op het moment.

Goede tips hier, ga ik gebruiken, thanx!

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:31

een meisje die ik ken moest alijtijd zoute dropjes eten en dat hielp heel goed!
of als je patat eet wat meer zout erop . wat gaf de dokter dan voor advies?

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 13:35

Ik heb ook een te lage bloeddruk. Heb ongeveer hetzelfde, snel flauwvallen. Niet lang kunnen staan, enz enz.

Momenteel heb ik er weer enorm veel last van, het is een tijdje bijna over geweest. Zometeen maar even dropjes halen dan. Bouillon is nog in huis. Knipoog

Mijn moeder heeft een te hoge bloeddruk, dat schijnt gevaarlijker te zijn.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:44

xannemijn schreef:
een meisje die ik ken moest alijtijd zoute dropjes eten en dat hielp heel goed!
of als je patat eet wat meer zout erop . wat gaf de dokter dan voor advies?

Klopt zout werkt bloeddruk verhogend

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:47

100 over 60 is toch niet echt laag???

maar zout eten helpt.

boulion, zoute drop,...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 15:49

Dit is wel een lage bloeddruk maar liever wat te laag dan te hoog Knipoog

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 21:39

100 over 60 is inderdaad niet héél laag (120/80 is normaal geloof ik).
Maar voor mij net zo laag dat ik er last van heb.

xannemijn, dokter zei meer zout eten en rustig opstaan.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 21:47

Er is geen "normale" bloeddruk dat hangt mede af van je leeftijd.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 22:32

geen zoute maar ZOETE drop! Werkt veel meer bloeddrukverhogend!
De werking van 2 zoete dropjes is gelijk aan 5 zoute.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:42

Ik moet eerst even zeggen dat ik niet het hele topic heb gelezen omdat ik even geen tijd heb Bloos
Mijn dochter heeft ook last van lage bloeddruk met hartritmestoornissen tot gevolg als de bloeddruk te laag gaat.
Zij moet net als jij Minute Soup eten, maar ook zoutstokjes doen hun werk goed. En als water moet zij altijd Vichy nemen, daar zit heel veel zout in.
Zij mocht gewoon keukenzout nemen. Als het echt warm weer is neemt ze altijd een klein zakje met zout mee en voelt ze dat de hartkloppingen gaan beginnen (= teken van heel lage bloeddruk 9/4) dan steekt ze haar vingen in het zakje zout en doet dat in haar mond. Misschien niet zo smakelijk, maar je ziet haar dan enkele minuten later terug kleur krijgen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 19:47

Het is maar net vanaf welke bloeddruk je last heb! Verschilt ook per persoon.

Wel apart dat de ene arts zegt dat je beter zoute drop kan nemen en de andere juist weer zoete.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:39

beantsje schreef:
geen zoute maar ZOETE drop! Werkt veel meer bloeddrukverhogend!
De werking van 2 zoete dropjes is gelijk aan 5 zoute.

Echt waar?

Gelukkig want ik krijg die zoute meuk echt niet door mijn keel heen geduwd!

Maar ik vertrouw mijn 'symptomen' op het moment even echt niet dus ga maar eens bezoekje aan de huisarts brengen...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 22:42

Wij adviseren geen zoete drop hier in de praktijk. Ook mensen met een te hoge bloeddruk vragen wij voorzichtig te zijn met zoute drop. Om eerlijk te zijn ik heb er nog niet eerder van gehoord dat zoete drop bloeddruk verhogend werkt. Interessant om eens uit te zoeken.