Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lausan schreef:Corine, apart dat er bij jullie geen hoog cholesterol aantoonbaar is. Dan zit het probleem dus ergens anders in. Of dan ben jij toch niet erfelijk belast.
lausan schreef:Waarom zou je het niet willen weten? Met medicijnen is het een heel eind te voorkomen en je leven veranderd er heel weinig door (in mijn geval). Levenslang medicijnen slikken is natuurlijk niet leuk, maar er zijn ergere dingen...
Corine, apart dat er bij jullie geen hoog cholesterol aantoonbaar is. Dan zit het probleem dus ergens anders in. Of dan ben jij toch niet erfelijk belast.
Chubby schreef:Ik denk dat bij praktisch iedereen in de familie wel hart- of vaatziekten voorkomen?
Mijn vader kreeg op z'n 40e zijn eerste infarct. Hij is meermalen gedotterd, heeft ook een open hart operatie en diverse bypasses gehad. Hij leeft erg ongezond (weinig beweging door reuma, roken als een ketter).
Ik sport zelf veel, eet redelijk gezond (al heb ik wat overgewicht) en ben een jaar geleden gestopt met roken.. Ik ben bloeddonor, en weet dat mijn bloeddruk bijvoorbeeld perfect is..
lausan schreef:Corine, hihiNaja, fijn toch. In ieder geval niks aantoonbaars "mis".
Mistral, ja, dat kan. Als alles achter elkaar komt, kan ik me voorstellen dat je er nu echt geen zin in hebt om te weten. En dat is je goed recht natuurlijk.
Riemke schreef:Ik stond er echt van te kijken dat mensen die belast zijn met het erfelijke hoge cholesterol gewoon rookten, drinken overgewicht hadden, je bent dan echt een wandelende tijdbom! Ik zou dat geen prettig idee vinden en dan slik ik liever mijn hele leven medicijnen dan dat ik jong HVZ (hart en vaat ziekten) ontwikkel..
Zilly schreef:Of ik zelf nog wat doe om het tegen te gaan? Niet echt, want ik rook
Riemke schreef:... Ik stond er echt van te kijken dat mensen die belast zijn met het erfelijke hoge cholesterol gewoon rookten, dronken, overgewicht hadden, je bent dan echt een wandelende tijdbom! Ik zou dat geen prettig idee vinden en dan slik ik liever mijn hele leven medicijnen dan dat ik jong HVZ (hart en vaat ziekten) ontwikkel...
corine1981 schreef:...
Zijn visie: hij wordt dag en nacht geconfronteerd met zijn hart, ook toen hij wel gestopt was en extra gezond leefde, in die tijd heeft hij geen vermindering gehad van zijn hartklachten. Hij heeft heel duidelijk zo'n gevoel van: elke minuut kan mijn laatste zijn.
Klinkt heel dramatisch, maar wanneer je midden in je vakantie bij een excursie inene neervalt en afgevoerd moet worden naar het ziekenhuis, dan snap ik wel dat je je leven zo gaat leven.
Dus ik vind eerlijk gezegd voor beide kanten iets te zeggen.