Dit zijn de symptomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Dit zijn de symptomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:11

Hallo
had aan het begin van de week
-slecht mijn urine op kunnen houden
-vaak naar het toilet moeten
-pijn bij het urineren.

Dat is zo goed als over. Nu heb ik:
-ontzettende buikpijn
-ontzettende rugpijn
-slecht urine op kunnen houden.
Van de eerste 2 heb ik afgelopen nacht echt in mijn bed liggen gillen van de pijn.

Wat zou ik kunnen hebben?

marlies85

Re: Dit zijn de symptomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:12

Het zou kunnen dat je een blaasontsteking hebt die inmiddels aan het omhoog kruipen is.Een nierbekkenontsteking is ook erg pijnlijk.
Heb je koorts?
Laatst bijgewerkt door marlies85 op 03-07-08 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:13

denk idd blaasontsteking

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:14

Heb je al eens gedacht aan een blaasonsteking die wellicht op de nieren geslagen is? Als ik jou was zou ik z.s.m. naar de dokter gaan, voordat je straks een nog erger probleem hebt.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:14

Ik denk ook een blaastontsteking.
Ik snap alleen niet waarom je niet naar een dokter gaat met zulke klachten, zeker als je gillend in bed ligt Knipoog

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:16

Het klinkt ook heel erg als een nierbekkenontsteking door de pijn in je rug.
Persoonlijk zou ik heel snel naar de dokter gaan voor een kuurtje.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:16

Kristie schreef:
Ik denk ook een blaastontsteking.
Ik snap alleen niet waarom je niet naar een dokter gaat met zulke klachten, zeker als je gillend in bed ligt Knipoog

same thoughts ?

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:17

Als ik zou liggen gillen van de pijn was ik allang naar de dokter gegaan, dat duidt toch op iets dat niet normaal is, een teken van je lichaam; heeeelp me. Lachen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:19

Ik drink 4 tot 5 liter per dag, het word niet veel minder. Het branderige gevoel is weg.

Ik heb geen tijd om naar de dokter te gaan, hoe stom het ook klinkt. Overdag heb ik alleen de rugpijn (ik heb al wel ruim een jaar rugklachten die nu erger zijn geworden) maar 's avonds word het erger.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:20

zoals gezegd waarschijnlijk een blaasontsteking die mogelijk is doorgegaan naar je nieren, ik zou in ieder geval heel snel je h.a. contacten

geen tijd om naar de dokter te gaan is natuurlijk super stom, in dit geval moet je daar tijd voor maken

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:20

Lijkt vind ik meer op nierbekontsteking dan blaasontsteking, loop morgen even bij de dokter binnen. Met een dergelijke ontsteking moet je niet doorlopen, dan wordt het dadelijk zo erg dat je in het ziekenhuis beland.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:22

Vjestagirl schreef:
Ik drink 4 tot 5 liter per dag, het word niet veel minder. Het branderige gevoel is weg.

Ik heb geen tijd om naar de dokter te gaan, hoe stom het ook klinkt. Overdag heb ik alleen de rugpijn (ik heb al wel ruim een jaar rugklachten die nu erger zijn geworden) maar 's avonds word het erger.

Zo veel liter drinken is echt niet gezond. Dat is veelste veel, zeker als je gewoon normaal leeft dan moet 1.5 liter wel genoeg zijn. Mijn dokter vond laatst al dat ik met m'n 1.5 tot 2 liter al aardig veel dronk Nagelbijten / Gniffelen

Verder zou ik aanraden naar de dokter te gaan. Klikt als iets met je blaas wat richting nieren gaat Nagelbijten / Gniffelen

Editje: Geen tijd om naar de dokter te gaan. Ik denk zelfs dat als je deze klachten meld je gelijk terecht kan omdat het toch wel gevaarlijk is zeker als het doorslaat naar je nieren.

Veel sterkte.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 03-07-08 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:23

Toch maar even bellen,als het een nierbekontsteking word of is kun je straks helemaal niks meer(vriendin van me zag het nut er niet van in en kon midden in de nacht naar het ziekenhuis)
Even urine inleveren kost bijna geen tijd,en je krijgt wat mee zodat je er vanaf bent!!(kan vaak bij de assistente)
Denk aan je zelf en bel!!beterschap

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:25

Als ik dit lees lijkt het meer op een nierbekontsteking dan een blaasontsteking. Ik zou toch even langs de huisarts gaan een vriendin van mij die is door te lang doorlopen daar ook nog een hele tijd zoet mee geweest.

HarryM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:26

Je hebt waarschijnlijk een blaasontsteking en daar zou ik dus maar snel mee naar de dokter gaan.. Als je te lang wacht verwaarloos je hem en heb je straks een nierbekkenontsteking.. En ik kan je uit ervaring vertellen daar zit je echt niet op te wachten even naar de dokter ochtend urine inleveren en je weet het binnen 1 minuut.. Dus even tijd maken het heeft tenslotte wel met je gezondheid te maken en ik ga er van uit dat dit toch wel belangrijk is..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:27

Innepin schreef:
Het klinkt ook heel erg als een nierbekkenontsteking door de pijn in je rug.
Persoonlijk zou ik heel snel naar de dokter gaan voor een kuurtje.

Idd.... hier kan je echt ziek van worden..
Vriendin van mij is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat ze niks meer kon van de pijn, en is daar 2 weken onder behandeling geweest!!

Tijd om toch maar langs de HA te gaan lijkt mij.
Laatst bijgewerkt door Casarell op 03-07-08 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:28

Vjestagirl schreef:

Tijd maken! Je hebt maar 1 lijf!
Een nierontsteking (als dat het is) kan (blijvende) schade aan je nieren en nog veel meer ellende veroorzaken.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 20:33

Ik zal morgen de HA bellen, voor een afspraak voor maandag. Eerder ben ik niet in de stad. De afspraak met de fysio voor mijn rug staat er al weer.

En ik drink zoveel omdat ik idd dacht een blaasontsteking te hebben... Gewoonlijk drink ik 2 liter per dag.

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 20:40

Meis, geen tijd bestaat in dit geval niet. Je gezondheid gaat voor alles hoor, ik heb een tijdje geleden ook een blaasontsteking gehad, hoe langer je er mee door blijft lopen hoe langer het duurt voordat je er last van krijgt. Als je overdag niet kunt, kun je ook een huisartsenpost 's avonds proberen te bellen of in het weekend. Bij mij stak het op vrijdagavond echt de kop op, zaterdagochtend meteen ha-post gebeld en binnen 3 uur had ik medicijnen. Hier mee door blijven lopen is echt niet verstandig. Sterkte Ach gut

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:07

goed, al mijn eigenwijsheid opzij zettend heb ik net toch maar een pijnstiller genomen, ik voel de buikpijn weer erger worden.

Wat moet ik doen? Ik sta ingeschreven bij de huisarts bij mijn ouders, 90 km van hier. Hier kennen ze me wel. Maar ja... En morgen ochtend om 9 uur moet ik in de auto zitten opweg naar mijn cursus...

Overgens, weet iemand of ik, als ik me vannacht weer zo verschikkelijk voel, een ambulance mag bellen?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:10

Ik zou gewoon nu even de huisartsenpost die nu het dichst bij jou in de buurt is bellen en vragen om advies Lachen

Beter nu even bellen en vragen wat je moet/kan doen dan dat je vanacht inderdaad een ambulance moet bellen Nagelbijten / Gniffelen

Helaas houden ziektes etc. geen rekening met cursusen werk etc. was dat maar waar. Dan gaat je eigen gezondheid toch gewoon voor hoor Ja

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:14

Het maakt niet uit naar welke huisarts je gaat, anders zou je nooit naar een arts kunnen gaan als je bijv op vakantie bent.
Wel zorgen dat je je verzekeringspasje bij je hebt.
En idd ga naar de huisartsenpost.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:14

inderdaat de HAP bellen. Gewoon doen!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 21:15

Vind die het niet stom als ik voor iets als buikpijn om kwart over 9 's svonds nog bel? En wat als ik naar de eerste hulp moet van ze? Ik heb wel n auto en k kan zo niet rijden...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-07-08 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:16

Pijn bij plassen + pijn in rug = meestal nierbekkenontsteking