(droom) een platte buik, maar hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

(droom) een platte buik, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 12:49

Tsjaa,

Misschien zegt de titel het al. ik ben niet zo iemand die mezelf lelijk vind of wat dan ook, maar een platter buikje zou ik wel graag willen. aangezien het modelbeeld bij de H&M een anorexia patient is vind ik dat niet leuk. je ziet zoveel leuke kleren, maar het zijn altijd net kleren waardoor je dikker lijkt.
Ik heb zoveel kleren gepast maar ik wil niet zwanger lijken. en daar baal ik toch wel van.
Ook die 'love hendels' of hoe ze dan ook heten is in combinatie van mijn buik ook niet zo geweldig.

Wie heeft de tip om er wat aan te doen?

En nog een ander vraagje. ik heb van die paarse strepen op mijn bovenbenen ( strae?) hoe gaat dat weg?

xxx

Anoniem

Re: (droom) een platte buik, maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:53

Striea of hoe je het ook spelt, gaat niet meer weg.
Het kan hoogstens vervagen > worden dan wittge/lichte strepen.
(Komt waarschijnlijk doordat je snel groeit, is het niet in de lengte is het wel in de breedte.)

Maargoed, afspraken maken met je zelf :
niet/minder snoepen, letten op wat je eet, ipv frisdrank water nemen. Allemaal van dat soort kleine dingetjes Ja
Iedere avond een stukje lopen/joggen.
Wat spieroefeningen enz.
Op internet staan er hardstikke handige en leuke tips Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:53

Of bv. naar een Fitness centrum gaan. Daar kan iemand je persoonlijke trainingen/tips geven voor jou op maat gemaakt Ja

MidasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 12:59

elke dag 25 sit ups na een week uitbreiden.
Doe ik ook en al zeg ik het zelf ik heb geen dikke buik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 13:16

Denk dat het met name om doorzettingsvermogen gaat Ja Gewoon echt afspraken met jezelf maken.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:50

Jolandaa_ schreef:
Tsjaa,

Misschien zegt de titel het al. ik ben niet zo iemand die mezelf lelijk vind of wat dan ook, maar een platter buikje zou ik wel graag willen. aangezien het modelbeeld bij de H&M een anorexia patient is vind ik dat niet leuk. je ziet zoveel leuke kleren, maar het zijn altijd net kleren waardoor je dikker lijkt.
Ik heb zoveel kleren gepast maar ik wil niet zwanger lijken. en daar baal ik toch wel van.
Ook die 'love hendels' of hoe ze dan ook heten is in combinatie van mijn buik ook niet zo geweldig.

Wie heeft de tip om er wat aan te doen?

En nog een ander vraagje. ik heb van die paarse strepen op mijn bovenbenen ( strae?) hoe gaat dat weg?

xxx

Ik kan juist erg goed slagen bij de H&M met mij buik (ik laat het "je" maar weg Tong uitsteken ).

Ontopic: Ik sluit me aan bij het advies wat eerder is gegeven, ga naar een sportschool! Daar kunnen ze je goed advies geven over wat voor een oefeningen het meest effectief zijn als je je buikje wilt minderen.
Striae gaat helaas niet meer weg, ze kunnen wel iets lichter kleuren waardoor ze minder opvallen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:51

Midasje schreef:

Hiermee maak je je buikspieren hoogstens sterker (hoewel het aan te raden is om de dag te trainen), als ze onder een laagje vet zitten zie je ze alsnog niet...

Beter is het conditietraining te doen gecombineerd met krachttraining en gezond eten.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:17

Met een paar sit-ups red je het niet. Inderdaad goede(gezonde) voeding en veel bewegen!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:43

Sorry, maar als het in je bouw zit om een buikje te hebben dan gaat dat niet weg. Sit-ups helpen niet om een platte buik te krijgen, helaas. De enige manier is afvallen, maar je kan ook niet plaatselijk afvallen dus ik ben bang dat je het moet gaan accepteren. Enne, ik heb ook geen platte buik, maar zal het ook moeten accepteren. Mijn buik was pas plat toen ik op mijn allerlaagste gewicht zat (ik heb anorexia, dat was érg laag).

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:51

Broccoli schreef:
Sorry, maar als het in je bouw zit om een buikje te hebben dan gaat dat niet weg. Sit-ups helpen niet om een platte buik te krijgen, helaas. De enige manier is afvallen, maar je kan ook niet plaatselijk afvallen dus ik ben bang dat je het moet gaan accepteren. Enne, ik heb ook geen platte buik, maar zal het ook moeten accepteren. Mijn buik was pas plat toen ik op mijn allerlaagste gewicht zat (ik heb anorexia, dat was érg laag).

Hier durf ik toch ook in mee gaan Lachen. Sommige mensen zijn redelijke struis gebouwd, maar hebben wél een super platte buik. Terwijl andere mensen dan weer heel slank gebouwd zijn, maar wel steeds dat kleine buikje blijven houden. Je zal welliswaar zelf wel dingen kunnen veranderen, maar dan is intensief sporten in combi met op je eten letten wel de enige manier gok ik...

Ik ben dan weer bij de eerste categorie van mensen. Ik ben redelijk 'struis' gebouwd (ik sta héél stevig op mijn benen Haha!, brede heupen, brede schouders,..), maar als ik een week elke avond 50 sit ups doe is mijn buik wel gewoon plat... Terwijl mensen die 15kg minder wegen als mij én al een half jaar sit ups doen, nogaltijd dat buikje hebben.

Ik ga dus voor de genetische bepaaldheid van de plaatsen waar vet komt te zitten Haha!, enige wat je eraan kan doen is zorgen dat je (bijna) geen vet hebt... Onmogelijk (nee, ongezonde!)opgave... Dus: leg je er gewoon bij neer.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:58

Fitnes dvd aanschaffen en dat elke dag doen dan lukt het wel.
Mits je ook op je eetpatroon let natuurlijk.
Veel water drinken en gezond eten dat is mijn tip!
Succes gegarandeerd!
Ik ben ook bezig op dit moment. Knipoog
Laatst bijgewerkt door Zeeuwtje68 op 02-07-08 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:59

Ik héb een plat buikje en pas ook niks van de H&M!
Ik scheer er altijd mee dat dat komt omdat ze kindjes van 5 jaar de kleding in elkaar laten zetten en dat die motorisch nog niet zo goed ontwikkeld zijn...

Als je 1.80m meet en ietwat breed bent op je schouders, is alles te kort of te krap. Grotere maat nemen heeft geen zin, dan zit het echt niet meer...

Kortom; Ík vind de H&M een k*twinkel... maar das mijn mening... Knipoog

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:08

Als je er echt voor gaat kan iedereen een platte buik krijgen denk ik Lachen

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:26

Ik heb dezelfde vraag gesteld bij het fitness centrum bij ons. Ik wil graag meer buikspieren en dus een platter buikje krijgen.

Ik kreeg te horen dat ik veel mijn buik en mijn benen (bovenbenen) moest trainen.
Heel precies weet ik het niet meer, maar het ging erom dat in je benen de grootste spieren zijn, ga je alleen je buik trainen zal vet zich ophopen in je bovenbenen.
Vandaar het samen trainen. Lachen

MirK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:39

Pilates lessen gaan volgen Haha! ! Ik ben nu een paar jaar aan de Pilates (1 keer per week les en 1 keer in de week thuis oefenen) en heb veel voordelen ontdekt. Mijn lijf voelt fijner aan, mijn lichaamshouding is beter en ik ben een broekmaat kleiner gegaan (en niet afgevallen Knipoog ). Voorwaarde is wel een goede gecertificeerde begeleider natuurlijk Knipoog .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 21:41

Met gericht spieren trainen kun je wel gespierder worden, maar om af te vallen of om dat vet rond de buik en heupen weg te krijgen zul je vet moet verbranden en dat doe je door middel van aerobe verbranding. Tijdens aerobe verbranding verbruikt het lichaam vet. Dat wil zeggen duursporten, flink tempo wandelen, fietsen, zwemmen, joggen, hardlopen (niet sprinten), alles waar je je uithoudingsvermogen mee traint ipv kracht.

Met name zwemmen is heel goed, daarmee train je je uithoudingsvermogen en spieren en de kans op blessures is kleiner.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:00

Dit topic ga ik in de gaten houden Haha! Haha!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:19

wat ik al zei ik doe het met dvd van work outs heb er diverse.
vetverbranding voor dummies is ook een goed hoor!
Succes gegarandeerd!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:28

Het zal, zoals al eerder vermeld, inderdaad aan je bouw liggen of je écht een platte buik kan krijgen.

Daarnaast helpen sit-ups voor geen meter, al helemaal niet als je daarnaast niet afvalt. Je creeert alleen maar spier onder je vetlaagje en je buik lijkt nog dikker.

Sporten waarmee je veel calorieen verbandt willen wel helpen. Zwemmen, spinnen, crosstrainen etc. Maar ook wandelen, joggen, hardlopen en fietsen wil helpen. Omdat je beenspieren de grootste spieren zijn verbruiken deze de meeste energie en val je dus het snelst af Lachen

En inderdaad opletten op wat je eet. Geen frisdrank, geen snoep, geen koek, vezelrijke voeding, fruit, voldoende groente en niet te vet vlees. Dan moet het lukken!

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:47

Erop letten wat je eet scheelt ook echt al een hoop!
Vermijd de tussendoortjes, vooral 's avonds. Probeer gezond te eten en eet regelmatig, een goed ontbijt is ook belangrijk. Drink water in plaats van frisdrank, of fruitdrank (light!).
Als je een scooter/auto hebt, pak vaker de fiets, ga eens buiten wandelen, probeer veel te bewegen. En al ben je dan wat stevig gebouwd, zo voorkom je dat je nóg steviger word en je voelt je beter in je lijf!

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 22:56

Ik heb een strakke, platte buik. Ik kan je alleen niet echt tips geven, aangezien ik er niks voor hoef te doen Nagelbijten / Gniffelen
En ik eet toch echt ontzettend veel Bloos Sinds een tijdje ga ik wel naar de sportschool, 40 minuten hardlopen en buikspieroefeningen doen. Misschien dat ie daardoor strak blijft...

MidasjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:54

poes schreef:
Midasje schreef:

Hiermee maak je je buikspieren hoogstens sterker (hoewel het aan te raden is om de dag te trainen), als ze onder een laagje vet zitten zie je ze alsnog niet...

Beter is het conditietraining te doen gecombineerd met krachttraining en gezond eten.

Ja oke maar dan ben je gewoon te dik ik ken zat meiden die een bolle buik hebben en "gewoon" slank zijn.
En dat komt mijn mening door het uithouden van de buik dus gewoon slechte buikspieren.

xFauve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 09:58

Die sit ups ga ik ook nu doen Ja

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:02

ik ben nu 2 maanden bezig om wat af te vallen en wat strakker geworden, en ik zie nu al super veel verschil. ik ben zelf ook voedingsbegleidster en sportinstructeur. Sit ups heeft geen enkele zin als je een (vet)buikje hebt. Heb je een buikje die harder aanvoelt dan heeft ehtwel zin om buikspieroefeningen te doen, de inhoud van je buik ligt dan wat verder naar voren, door je spieren te trainen word alles terug geduwd.

verder veel water drinken, en gewoon niet snoepen!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 12:21

hmm, ik ben sinds gisteren over gestapt op de ranje.
( aangezien ik puur water niet te drinken vind)
weinig snoep. (1 snoepje )
Veel fruit, een klein handje japanse mix ( want die zak moet eerst nog op en niemand hier thuis lust dat.)
ik fiets eigenlijk heel erg veel. ik fiets op een (school)dag 3 uur in totaal. anderhalf heen en anderhalf terug. ook wandel ik als ik bij hun ben met de hond. en dan loop ik redelijk door. en dan ren ik nog een stukje met de hond om de hond op te jutten. ( ruim stuk grond aangezien het aan de maas ligt, en hij daar heerlijk kan spelen.
verder ga ik op de gezonde toer.. geen frisdrank meer ( lees heel weinig) en veel bewegen. ik heb gister toch die sit ups geprobeerd. 25. ik kan nu niet meer lachen. het doet pijn Tong uitsteken

toch bedankt voor de tips. hier kan ik wel wat mee.
Nu de zomer in aantocht is wil ik niet gaan zonnen maar zwemmen. dat doe ik toch eigenlijk altijd al, omdat ik zonnen saai vind en ik dol ben op zwemmen.