Kaak knakt

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitt

Kaak knakt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 22:44

Hallo,

Ik heb het nu ongeveer 2 jaar maar begin me er nu eigenlijk otvh best een beetje zorgen over te maken.. het is zo'n kank dat iedereen wel is heef tin zijn botten. Ik heb het in m'n kaak, dan zit m'n kaak vast en moet ik 'm 'knakken'om weer los te krijgen. het doet verder geen pijn ofzo.
Hebben misschien meer mensen dit?

Latruda

Re: Kaak knakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:45

Ik heb het al een paar jaar.. best wel vervelend soms.
Ik ben er nog niet mee nar de dokter geweest

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 22:46

Ik heb het ook maar aan één kant.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:48

Ik had het jaaaaren!
Alleen na een tijd kon ik mij kaak niet meer laten knakken, en kon ik dus mijn mond maar half opendoen. Dit eet best ongemakkelijk Nagelbijten / Gniffelen
Op een gegeven moment was dat zelfs drie dagen achter elkaar, en toen ben ik er mee naar de tandarts gegaan, die zei dat het spierpijn was Clown , alleen deed het totaal geen zeer ofzo.

Nu knakt hij al een hele tijd niet meer, maar doet het soms wel zeer. Dan kan ik ook geen harde broodjes eten, en kan mijn kaken aan die ene kant niet op elkaar klemmen.

Er is hier al ooit een topic over geweest, dit schijnt een naam te hebben.
Heb het toen opgezocht, maar ze doen er niks aan, geven alleen oefeningen.

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:49

ik meld me ook , ik heb het aan beide kanten sinds me vaste beugel er uit is gegaan is het begonnen, geen idee wat het is

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:52

M´n nicht had ´t ook, maar bij haar is dus gebleken dat ze verkeerd kauwde, en die heeft dus therapie gehad om opnieuw te leren kauwen, en nu is ´t bij haar over Lachen

estebanlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:56

Ik heb ook ervaring met dit probleem Knipoog
Ben er ook nooit mee naar de dokter gegaan ofzo..
Overigens ben ik er wel achter gekomen dat andere mensen dit een naar geluid vinden Tong uitsteken

stef_sweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:58

ja daar ben ik ook achter gekomen dat mensen het een rot geluid vinden je hoort het ook vet duidelijk:O

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:00

Mijn zusje heeft hier ook last van. De tandarts heeft gevraagd aan haar of ze wel eens met haar kiezen over elkaar beweegt. Uit verveling ofzo.
Dit doet ze dus idd als ze tv aan het kijken is. Bij haar komt dat daardoor. Kan trouwens ook onbewust dat je dat in je slaap doet.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 23:08

Het kan ook zijn als je heel veel kaugom kauwd.

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:00

Ik heb het ook, en ben ermee naar de dokter geweest, is niet ernstig, een miniscus (of hoe je dat schrijft) is het bij mij. Kan bij mij door het tandenknarsen komen, dat doe ik s'nachts heel erg, heb er ook een gebitje voor dat ik dan in moet als ik ga slapen.

Edit: stonden wat foutjes in Knipoog

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:03

volgens mij heb ik het ook. altijd als ik mijn mond open doe.. dan knakt het..net of is mijn kaak uit de kom..

toen ik 12, 13 was zat hij heel vaak op slot. paar keer gehad dat ik moest gapen toen hij op slot zat.. maar dat doet pijn..

is dat hetzelfde.. of heb ik het over iets heel anders.
ik eet bijna nooit kauwgom en knarsetand ook niet voor zover als ik het weet.

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:05

Ik heb het al jaren, oorzaak is dat ik 's nachts mijn tanden knarst en ik heb dat gebitje ook. Alleen het probleem is dat ik elke ochtend een nare smaak heb in dat gebitje, daardoor vind ik echt goor om hem weer in mijn mond te stoppen en nu spuug ik hem in mijn slaap uit mijn mond. Clown

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:21

ja, die van mij blijft ook op slot staan als ik iets te hard gaap....
tandarts heeft m er al een paar keer vanaf moeten halen als ik daar lig Haha!
is omdat de banden die je kaken op elkaar moeten houden teveel zijn uitgerekt waardoor je kaak soort van uit de kom schiet. Het kan niet echt kwaad, maar het zorgt voor extra slijtage, dus er is mij verzocht om te proberen het te voorkomen...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 00:25

Ik heb daar ook al jaren last van, aan een kant maar.
Ben doorgestuurd naar de kaakchirurg, röntgenfoto's gemaakt, is bij mij een overbelaste meniscus.
Ik heb toen ook zo'n plaatje gekrgen voor s'nachts, maar dat hielp niet.
Doe er nou helemaal niks meer aan, behalve geen kauwgom, geen hele appels, vooral aan die kant kauwen, er op letten dat ik m'n kaken niet op elkaar klem (doe ik onbewust heel erg..).
Soms heb ik na 3 uur lesgeven spierpijn aan die ene kant van m'n kaak, wel lastig.
Ik kan als ik wil weer doorgestuurd worden naar de kaakchirurg, maar dan moet ik ws onder het mes, zo erg is het nou ook weer niet Haha!

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 09:16

Oke, hebben jullie dan ook als je je kaak heen en weer beweegt (v.l.n.r) dat je dan het gevoel hebt dat je over een soort 'hobbel' gaat. Dat heb ik ook alleen maar aan die ene kant.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:36

jeps.. heb ik aan de rechterkant

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:35

Toevallig een nagelbijter?

Mijn kaak is meer dan een jaar ontwricht geweest omdat ik op mijn nagels beet...

Een bezoekje doen aan de dokter kan ook geen kwaad, denk ik.

cracker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:38

Sinds een tijdje, geen idee wanneer het precies is begonnen, heb ik hier ook last van. Ik dacht al dat ik het mij inbeelde maar ik ben dus niet helemaal gek Clown

Soms is het een heel uur door, andere keren 1 x per dag.
Dan wil ik mijn mond open doen maar verder dan een kiertje gaat hij dan niet, even kaak terug naar rechts "schuiven" en hij doet het weer.
In het begin vond ik het doodeng en leek het echt minuten te duren voordat hij weer goed ging, nu gaat dat al steeds sneller.
Gister opgenoemd bij de kaakchirurg maar die zei er niets van.
Verstandskies eruit getrokken (aan die knak-kant) en nu geen last meer. Maar dat kan ook door de enorme zwelling komen Haha!

Toevoeging: ik bijt heel soms nagels, vijl vaak braaf, knars niet, knijp kaken ook niet op elkaar...

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 10:39

Ik bijt ook geen nagels..

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:44

Meld mij ook!
Bij mij is het gekomen door de tandarts die met grof geweld mijn verstandkies eruit heeft moeten halen...
Daarna had ik flink last van spierpijn en overbelaste kaakspieren.
Het enige wat nu over gebleven is dat ook mijn kaak knakt!
Heel vervelend en naar voor de mensen die naast me zitten als ik zit te eten!

aswas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:47

Bij mij knakt ook al jaren mijn kaak. Ben er toendertijd nooit mee naar een dokter geweest. Twee jaar terug in de zomer alle verstandskiezen eruit laten halen, en sinds toen sprong regelmatig mijn kaak voor korte tijd op slot. Ook voor mij nog geen probleem, omdat het niet pijnlijk was en na korte tijd ook weer over was. Overigens duurde de tijd dat hij op slot sprong wel steeds langer, maar als langste had ik het een halve dag.
Nu afgelopen kerst sprong mijn kaak weer op slot. Dit is aan blijven houden tot half juni!!! Ik kon mijn mond nog maar voor de helft open.
Ik was in de tussentijd bij de fysio voor een ander probleem en deze legde me inderdaad al uit van de "scharnierkant". Hij raadde me aan dit met mijn tandarts te bespreken.
In januari moest ik er toch naar toe en mijn tandarts was er heel laconiek in. ,,Nou ja, ik kan je doorverwijzen naar de kaakchirurg, deze zet er dan een ijzeren plaatje in om jouw kaak op ontspannen stand te zetten. Dit moet er dan even in blijven zitten en dan krijg je een ander plaatje om de kaak weer in de normale stand te zetten."
Kriebels bij mij, en ik dacht nog laat maar, het gaat toch wel weer vanzelf over. In de tussentijd steeds vaker er over na zitten denken om tóch maar die doorverwijzing te gaan vragen, maar ja, trouwen (voor de wet) zat er aan te komen, en het leken mij geen charmante foto's.
Nu afgelopen juni naar een festival geweest waar je je op alternatieve wijze kon laten behandelen tegen allerlei kwaaltjes. Ik dus mijn kaak laten behandelen, en nu gaat ie weer vrolijk open zonder geknak! Af en toe voelt het alsof ie weer op slot gaat springen, maar dit is nog niet gebeurd.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de naam van dit probleem. Ik zal zelf eens gaan kijken of ik het topic kan vinden hierover.

Geïnterresseerden mogen mijn pb'en voor de alternatieve behandeling. Ik heb namelijk geen zin in een hele discussie of dit nu wel of niet werkt.

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:49

ik heb het al zo lang ik me kan herinneren, maar ik heb er totaal geen last van. Ik kan hem zelf gemakkelijk knakken en ontknakken, en alsie geknakt is staat hij wat verder open. Ik zou niet weten of je er wat aan kunt doen. Ik kan mijn kaak erg ver open doen voordat hij knakt trouwens Clown Vork
succes ermee maar!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:53

ik had dat ook en ben toen naar de tandarts geweest!
Die zij :''je moet een tijdje je mond niet verder open doen als max 5 cm met eten alles heel klein maken met gapen je vuist tegen je onderkaak duwen van onder (zodat je mond niet zo ver open gaat). ik heb dit 2.5 week gedaan en toen was het over.!

ik hoop dat het helpt is erg vervelend Tong uitsteken

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:57

hier meld zich nog iemand, kreeg een maand of 3/4 geleden me mond bijna niet meer open, ik naar de Kaakchirurg heeft hij me door verwezen naar 'n Kaakfysio, bij mij blijkt dat de Discus in de kaak beetje verschoven was, waardoor me kaak "blokkeerde" (ben daarvoor wel 's vaker bij dekaak chirurg geweest en daarvoor 'n Splintje gekregen Knipoog waardoor 't al verbeterd is tot voor 3/4 maanden geleden)
uhm bij mij blijkt dat 't ook door de spieren komt, ik zou gewoon eens 'n afspraak maken bij de kaakchirurg en vragen om 'n eventuele doorverwijzing naar 'n Kaakfysio Knipoog
bij mij heeft 't wel redelijk goed geholpen, want krijg me mond alweer verder open dan in 't begin Lachen