Bij mij knakt ook al jaren mijn kaak. Ben er toendertijd nooit mee naar een dokter geweest. Twee jaar terug in de zomer alle verstandskiezen eruit laten halen, en sinds toen sprong regelmatig mijn kaak voor korte tijd op slot. Ook voor mij nog geen probleem, omdat het niet pijnlijk was en na korte tijd ook weer over was. Overigens duurde de tijd dat hij op slot sprong wel steeds langer, maar als langste had ik het een halve dag.
Nu afgelopen kerst sprong mijn kaak weer op slot. Dit is aan blijven houden tot half juni!!! Ik kon mijn mond nog maar voor de helft open.
Ik was in de tussentijd bij de fysio voor een ander probleem en deze legde me inderdaad al uit van de "scharnierkant". Hij raadde me aan dit met mijn tandarts te bespreken.
In januari moest ik er toch naar toe en mijn tandarts was er heel laconiek in. ,,Nou ja, ik kan je doorverwijzen naar de kaakchirurg, deze zet er dan een ijzeren plaatje in om jouw kaak op ontspannen stand te zetten. Dit moet er dan even in blijven zitten en dan krijg je een ander plaatje om de kaak weer in de normale stand te zetten."
Kriebels bij mij, en ik dacht nog laat maar, het gaat toch wel weer vanzelf over. In de tussentijd steeds vaker er over na zitten denken om tóch maar die doorverwijzing te gaan vragen, maar ja, trouwen (voor de wet) zat er aan te komen, en het leken mij geen charmante foto's.
Nu afgelopen juni naar een festival geweest waar je je op alternatieve wijze kon laten behandelen tegen allerlei kwaaltjes. Ik dus mijn kaak laten behandelen, en nu gaat ie weer vrolijk open zonder geknak! Af en toe voelt het alsof ie weer op slot gaat springen, maar dit is nog niet gebeurd.
Overigens ben ik wel benieuwd naar de naam van dit probleem. Ik zal zelf eens gaan kijken of ik het topic kan vinden hierover.
Geïnterresseerden mogen mijn pb'en voor de alternatieve behandeling. Ik heb namelijk geen zin in een hele discussie of dit nu wel of niet werkt.