bah...teken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

bah...teken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 22:17

heb ik net rond de jaarwisseling de ziekte van Lyme gehad, en daar ben ik toch behoorlijk ziek van geweest, en heb 6 weken zware AB moeten slikken. Daar was ik nu een half jaar vanaf.
Ben ik vandaag weer gebeten door een teek. En mijn man had er zelfs 2!
Ok, we hebben een boswandeling gemaakt, maar lange broeken met elastiek in de pijpen en hoge schoenen aan. En toch gebeten. Balen hoor, 'k heb nu toch de schrik flink te pakken! Wat een rotbeesten toch...
Vroeger had ik zoiets van 'ach, als je ze maar op tijd en netjes verwijdert en de zaak goed ontsmet' maar nu word ik er toch onzeker door...
(moest ik even kwijt)

Anoniem

Re: bah...teken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 22:19

Teken zijn echt verschrikkelijk, mijn vader bleek dus al een jaar met de ziekte van Lyme rond te lopen, laatste stadium, hij komt er nooit meer vanaf Ach gut Hij was er dusdanig aan toe dattie naar het ziekenhuis moest, anders had hij het misschien niet eens overleefd Verward

Echt het zijn k*tbeesten.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 22:26

ik had het een half jaar, 2e stadium. Nee, niet leuk, maar ik was tenminste genezen.

Maar reken maar niet dat wij nu preventief AB krijgen...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:55

Ik ben in mijn hele leven pas 1 keer gebeten door een teek. Dat was tijdens een buitenwedstrijd met handboogschieten.
Meteen thuis nog verwijderd (hij heeft er hooguit een paar uur gezeten), maar op de dag af drie weken later kwam er een mooie, uitdijende rode kring rondom de (nagenoeg verdwenen) bijtplek. Gelijk de eerste keer dus al de hoofdprijs.

Gelukkig was ik er redelijk op tijd bij, en is het na een antibioticakuur helemaal verdwenen.

Vanmorgen heb ik nog een stuk door het bos gelopen (met lage schoenen, een losse spijkerbroek en door hoog gras. Stom.) en na het hoge gras kropen er weer 3 over mijn broek. Gelukkig is er geen in/onder mijn broek gekropen, en er zaten er dus geen vastgebeten.

Volgens mij zijn teken wel kieskeurige beesten. Ik loop altijd in het bos, door struiken of hoog gras en heb bijna nooit last van ze, terwijl sommige mensen al vol teken zitten door alleen maar een keer naar een graspol te kijken.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 23:59

Hoe heb je die teek eigenlijk opgelopen was je in het bos?
Mijn paard had er gister een uit het land opgelopen
kreeg er de kriebels van...

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 00:05

DaanxBien schreef:
Hoe heb je die teek eigenlijk opgelopen was je in het bos?
Mijn paard had er gister een uit het land opgelopen
kreeg er de kriebels van...

Die op die buitenwedstrijd heb ik ergens in het bos opgelopen. Het was een wedstrijd waarbij de doelen op allerlei manieren in en rond een stuk bos en een crossbaan stonden opgesteld, en waarbij je van doel naar doel dus een heel parcours door het bos moest lopen.

Die van vanmorgen kwamen doordat het pad doodliep, en ik dacht dat ik mijn weg wel kon vinden naar een ander pad. Dat lukte ook, maar ik vond dus ook een paar teken in kniehoog gras.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:27

als ik in het bos rondloop heb ik er ook altijd 1 (of meerdere)
Ik had hem verwijderd en daarna ontsmet, kwam er toch een kring omheen.
dus naar de HA en toen moest ik antibiotica slikken.

vind het echt nutteloze beesten Scheve mond weg ermee!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 11:53

Bah ik vind het echt walgelijke beesten. Kotsmisselijk word ik ervan. Misselijk
Ik heb er gelukkig nog nooit een gehad, maar vroeger zaten onze katten regelmatig vol. Echt zielig. Ach gut

Kunnen we geen actieplan opstellen om massaal tekenen uit te roeien?
Naar het schijnt zijn ook minimum 1 op de 3 teken overdrager van Lyme. Best veel. Nagelbijten / Gniffelen

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 13:35

Tijdje geleden weekje bij mams gelogeerd (bij de bossen).. Kleine meid van mij (bijna 3 jaar) had ene dag een miniteekje bij der lies en andere dag weer een miniteekje ditmaal bij der wenkbrauw,..
Gelukkig verwijderd zonder dat er later kringen omheen kwamen..
Vind het ook walgelijke dingen..
Maar meende zelf dat ze bijna nooit vastbeten in mensenhuid? Verward (zeldzaam iig...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:05

Ik heb één keer een teken-beet gehad.. Was op kamp.. Gebeurd met levend stratego waarschijnlijk.. (of iig, we zatne in het bos). Verder nooit last van gehad x'D

Vind het alleen wel hele enge beestjes.. Sigaar
Ben echt bang van ze.. Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 19:23

Krijg al de kriebels als ik dit lees....brrr

Heb er zelf nog nooit last van gehad maar wel regelamtig beesten in mijn omgeving.

Nutteloze, smerige beestjes.....uitroeien die handel, samen met de muggen!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:08

vorige week nog werd wakker met ene bult op mijn arm ik voelen bewoog kon niet zien vel gedraaid ja hoor teek.
nog een kleine zat er net in zo te zien. gelijk tekentang van de honden gepakt en eruit gehaald.
eerste keer trouwens ooit ene teek. maar vreselijke beesten

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:26

Ik heb er al een paar keer 1 gehad. Onze hond heeft er regelmatig. Daardoor ben ik van mijn angst van teken afgekomen, ik kan ze nu gewoon bij mezelf weghalen. Ik vind het echt rotbeestjes, maarja dat heb ik wel met meer dingen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:34

ik heb er ook weleens wat gehad.
onze katten hebben er ook soms last van in elk geval jack die had er laatst 3

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:40

Ik heb er twee jaar terug zelfs eentje opgelopen in mijn arm toen ik al een week niet meer in het bos was geweest, en het was een verse. Waarschijnlijk afkomstig van een boompje op een marktplein midden in een stad, waar ik tegenaan heb staan leunen toen ik naar een concert stond te kijken. Verder ook al eens eentje overgehouden aan een uurtje in het bos met een spijkerbroek aan. En gisteren zat er weer eentje in mijn bovenarm - hoe ik daar dan weer aan kom, geen bos of hoog gras in de buurt. Zal wel ergens aan gezeten hebben.

Ik heb alles snel verwijderd en naar mijn weten nooit last gehad. Maar ik vind het tuig... Ze mogen wat mij betreft uitsterven, net als de daas.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:44

Ik vindt teken toch wel zo smerig! Vooral als ze volgezogen zijn.
Wij wonen bij/in het bos, dus onze hond en kat hebben altijd een tekenband e.d. om.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:47

Volgens mij komen er ook steeds meer van die vieze dingen heb ik het idee.. Verdrietig

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:49

Nee hoor. Mijn eerste pony stond dik 20 jaar geleden op een stal midden in het bos waar het stikte van de teken. Vooral de hond zat er vol mee en je moest zelf ook uitkijken, ik heb ze toen zelf nooit gehad. Toen is mijn afkeer van teken ontstaan, vooral omdat de eigenaar van de hond ze gewoon liet zitten tot ze er vanzelf af vielen. Van die dikke witte bollen werden het, bah.

Kitty84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:51

Het zijn echt ondingen, muggenspray met Deet wil nog wel werken.

Ik heb altijd een tekenverwijderaar aan mijn sleutelhanger, just in case....

Werkt erg fijn

Dit is hem

Afbeelding

Is ongeveer 6 a 7 cm lang en 1 cm breed, ik heb hem nu ongeveer een maandje aan mijn sleutelbos, en hij doet het nog prima.

_Lynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:54

Ik woon ook zowat in de bossen, even de straat oversteken:P Ik lig altijd in het hoge gras loop zowat iedere dag een boswandeling. Maar ik heb nog nooooit een teek gehad. Ze zullen mij wel niet lekker vinden Vork

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:57

Het valt mij ook mee hoe weinig teken ik zelf nog heb gehad - drie in ruim 30 jaar tijd - ik kom veel met bos en hoog gras in aanraking. Maar ik vermoed eigenlijk dat de laatste op een vliegendeken van een paard heeft gezeten en dat-ie bij het afdoen op mij is beland, ik zou echt niet weten hoe die anders op mijn arm terecht is gekomen.

Het is iig een fabeltje dat ze bewust uit bomen springen of zich laten vallen zodra er 'bloed' voorbij komt. Je 'schraapt' ze echt met je mee, zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:58

we hebben niet eens veel teken plekken dus snap niet hoe katlief er aan komt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:00

Loopt de kat regelmatig onder struiken door? Ze kunnen echt overal zitten hoor, ook midden in de stad in een parkje of in het gras. Of een tijdje meegedragen worden op textiel. Ze kunnen wel eventjes zonder bloed, totdat ze een slachtoffer vinden en anders gaan ze vanzelf dood.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:03

Teken, ze mogen van mij uitsterven. Vandaag nog *LOL* Die arme hond van mij zit na een boswandeling onder de teken, ook niet zo gek want die banjert dwars door het struikgewas. Gelukkig bijten ze meestal niet meteen vast maar pas na een aantal uren. Dat is mijn ervaring. Als we thuis zijn ga ik de hond even lekker kammen en aaien en dan zie je hele kleine teekjes gewoon over z'n vacht lopen! Soms wel een stuk of 10. Die zijn dan dus zwaar de sjaak Duivel De volgende dag controleer ik de hond nog een keer en vind er dan nog wel een stuk of 6, dan wel vastgebeten en dus genadeloos eruit gerukt en platgewalst. Nee, ik zal niet tekenen voor het behoud van de teek

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 09:11

wat ik me trouwens afvroeg he, kunnen katten/honden etc. ook de ziekte van lyme krijgen|? Onze kat heeft regelmatig teken en het is ook een gewoonte om ze eruit te trekken( we wonen in een boerendorp met viel gras/ weilanden en bomen ; )
Ik heb er zelf nog nooit 1 gehad. Ik vind het maar aparte beesten..