Geen honger,vol gevoel terwijl ik bijna niets op heb

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nessah

Geen honger,vol gevoel terwijl ik bijna niets op heb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 20:44

Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje of iemand weet wat dit misschien kan zijn..

Ik heb nu al 3 weken lang geen honger, heeeel raar. Elke keer als ik iets eet zit ik na 1 hap zo vol ( denk aan dat je tijdens een kerstdiner veel te veel gegeten hebt en bijna uit elkaar ploft en dat er geen hap meer ingaat). Als ik een boterham eet zit ik na een hap vol en moet ik mezelf echt dwingen de rest op te eten.. Ik vind dit zo vreemd en het houdt ook maar aan. Ik ben best veel afgevallen nu en mijn broeken zitten losser en dit terwijl dat echt niet nodig is met mijn maatje 36..

Als ik bezig ben, bij de paarden ofzo, komt het wel eens voor dat ik om 4uur smiddags nog niks gegeten heb, niet bewust maar gewoon omdat ik er niet aan heb gedacht en geen honger gevoel heb. Ik voel me niet eens heel slap ofzo..

Maar goed is dat natuurlijk niet! En ik ging eergister uit eten en toen pas merkte ik hoe erg het eigenlijk was.. Kreeg nog geen kwart van mijn hoofdgerecht op en werd gewoon er helemaal misselijk van.. Iets wat totaal niks voor mij is want met lekker eten voor mijn neus blijf ik normaal eten tot het laatste restje..

Ik zat te denken dat het misschien komt omdat ik nu 4 weken een mirena spiraal heb, misschien iets met die hormonen te maken? hoewel er niks over staat in de bijlage.. Geen idee wat het anders kan zijn maar ik wil niet nog meer afvallen en weer kunnen genieten van mijn eten.. Heel stom, maar heb gewoon zin om mijn avond eten weer lekker te vinden en het op te eten ipv dat ik er misselijk van word en buikpijn heb na 1 hap..

Wie oh wie weet wat dit kan zijn?

Groetjes, Agnes.

Anoniem

Re: Geen honger,vol gevoel terwijl ik bijna niets op heb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 20:51

Ik zou maandag toch even met de huisarts bellen, dit is niet normaal.
Zou best eens met het spiraaltje te maken kunnen hebben.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 20:58

Ben aankomende week erg druk met school&werk dus een bezoekje aan de huisarts zit er sowieso deze week niet in.. Ik kan hem wel even bellen wat hij er van vindt.

Maar ik kan niks vinden over een spiraaltje en geen honger meer hebben.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:34

Hoi,

Dat van een hele dag niet eten omdat je geen honger hebt, herken ik wel. Bij mij is dat alleen niet elke dag en zeker geen drie weken na elkaar.

Ik vind het daarom heel verstandig van je dat je maandag eens naar je huisarts belt. Want als het zo doorgaat, weeg je straks nog een ons...

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:37

Ik merk wel met het warmer weer dat ik ook niet zoveel honger meer heb. En ook dat ik na een paar happen al vol zit, maar drie weken lang nee dat toch niet.

Ik zou toch een afspraak bij de huisarts maken, ook al heb je het druk je gezondheid is erg belangrijk!

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:37

hmm en bij jou heeft dat geen oorzaak?

Ik heb het nu al een hele tijd.. En ik vind het zwaar irritant.. rare is dat ik niet eens zo slap ben terwijl ik echt te weinig eet.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:38

Indomitable schreef:
Ik merk wel met het warmer weer dat ik ook niet zoveel honger meer heb. En ook dat ik na een paar happen al vol zit, maar drie weken lang nee dat toch niet.

Ik zou toch een afspraak bij de huisarts maken, ook al heb je het druk je gezondheid is erg belangrijk!

Ja dat met dat warme weer heb ik ook wel.. Maar dan kan ik sochtends echt wel een hele boterham op..

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:41

Bij mij is de oorzaak soms dat ik mijn eerste honger van de dag even negeer (omdat ik bvb op bokt zit Knipoog ) en dat het daarna niet meer terugkomt.

Ook als ik alleen thuis ben, kan ik me veel minder goed houden aan normale eettijden. Ik eet dan bvb middag om half 3 enzo. 't Is dus een beetje psychologisch..

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:42

Oja, en als je dan een halve dag niet gegeten hebt, en je eet iets, krijg je gemakkelijk buikpijn of hoofdpijn... dus dat is ook niet bevorderlijk.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:44

ik eet normaal gesproken 6 boterhammen over de hele dag en mijn portie avond eten.. Ik word wakker ( normaal) met honger en eet gelijk 2 boterhammen..

Nu is het veel als ik 1 boterham eet en 2 aardappeltjes.. Ik vind het zo raar..

Vanmiddag at ik op stal 3 snoepjes.. en zelfs daar zit ik bomvol van.. echt een vol gevoel zeg maar.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 21:48

Ja, vooral dat het zo van de ene dag op de andere is omgeslagen, vind ik verontrustend.

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-08 21:49

Ja dat klopt.. weet alleen niet meer wanneer precies.. zeker al wel 3 weken.. ik denk een week na de plaatsing van mijn spiraal.. Maar was hiervoor altijd aan de (zware) pil.. Dus daar zitten veel meer hormonen in en heb dit nog nooit mee gemaakt..

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 23:17

Ik heb het nu ook. Ben al kilo's afgevallen en krijg geen hap door mn strot. Bij mij kwam het door stress, maar als je dan een paar dagen veel te weinig eet, krimpt je maag ook en dan zit je ook veel sneller vol.

De stress is nu een stuk minder, maar ik eet nog steeds veel te weinig. Hoop dat het snel weer beter wordt.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:22

Dat heb ik ook wel eens, maar dan eet ik het er op een ander moment 2 keer zoveel erbij Nagelbijten / Gniffelen Vork

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:26

Hier idd precies t zelfde. Maatje 34 - 36, en voel me echt vol als ik nog bijna niets gegeten heb. T komt ook maar zelden voor dat ik mijn bord echt leegeet, gewoon omdat ik het dan echt niet opkan. Oorzaak, geen flauw benul...

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:27

Het eerste waar ik aan dacht toen ik je verhaal las, waren de hormonen... ik denk dat het met je spiraaltje te maken heeft. In ieder geval overleg met de dokter en evt een afspraak maken kan zeker geen kwaad

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:29

MyrtheJ schreef:
Het eerste waar ik aan dacht toen ik je verhaal las, waren de hormonen... ik denk dat het met je spiraaltje te maken heeft. In ieder geval overleg met de dokter en evt een afspraak maken kan zeker geen kwaad

Ja, ik sluit me hier wel bij aan.... de reacties op hormonen kunnen heftig en veelvormig zijn. Aangezien hormonen het grootste deel van alle acitiviteiten in je lichaam aansturen is het niet zo gek dat dit ook zijn weerslag heeft op je eetlust. Waarschijnlijk van voorbij gaande aard, maar toch... check het even met je arts.

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:30

dit is natuurlijk niet goed... dat zal je toch zelf ook wel begrijpen.... ik wou dat ik geen honger meer had....heb bijna altijd honger en dat is ook niet leuk!! enne ga ff langs de dokter.....

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 13:53

Kan het geen stress zijn ofzo??

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 19:01

Ik heb op dit moment ook wel wat stress, maar niet extreem veel. Ik ga morgen toch even mijn arts bellen Lachen

Bedankt allemaal voor de reacties Lachen

navaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:38

En je bent toevallig niet verliefd?

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 19:43

Ik zou ook even langs de huisarts gaan hoor! Dit is niet normaal! Verward

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:10

Ik heb het ook, ben ook zelf inmiddels 5 kg afgevallen terwijl ik dat dus ook totaal niet nodig heb.
Oorzaak, geen idee.
Ik ga iig morgen even langs de huisarts oa hiervoor

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 20:13

nee niet verliefd..

Toevallig dat meer mensen dit hebben..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:13

ik heb het ook een tijd gehad, honger en dan heb ik ook echt zin om te gaan eten en dan krijg je amper wat weg... ik heb t in periodes, lang niet dan weer een tijd wel en dan weer lang niet...
wel erg vervelend ja...

en ik had geen stress ofzo. Vork