Overgewicht en altijd honger

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nanne

Overgewicht en altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:09

Zo, pfff..

Het heeft me veel moeite gekost om dit topic te openen, maar het word tijd dat ik mijn problemen eens onder ogen ga komen.

Vanaf mijn tiende levensjaar ben ik al te dik. Veel kinderen gaan rond die leeftijd de lengte in, ik dus de breedte.. Lekker tegendraads Clown
Maar het is eigenlijk nooit minder geworden.

Ik ben nu 20 en weeg rond de 90 kg bij een lengte van 173 cm. Dat is pittig te zwaar.

Ik heb al meerdere dieeten geprobeerd, zoals Sonja B. maar daar werd ik ziek van.
Nu wil ik het echt een keer doorzetten, want ik wil me prettig voelen met mijn eigen lichaam.

Maar ik heb ook altijd een hongergevoel, ik wil eten. Ik begin eten ook steeds meer als afleiding of troost te zien. En dat is niet zo best natuurlijk, want dan kan je bij elke gelegenheid wel gaan zitten bikken. Tong uitsteken

Nu vroeg ik me af, ben ik de enigste met dit probleem?

ZusJacobs

Re: Overgewicht en altijd honger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:11

nee dat ben je niet Clown
heb echt altijd hongen.. ik kan wel vol zitten maar dat duurt nooit lang Huilen van het lachen

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:11

Als je het zelf echt niet wil lukken zou ik naar een diëtiste gaan. Die kunnen je eetpatroon langzaam aanpassen zodat je op een gegeven moment niet beter weet Lachen .

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:12

Nee , bekend probleem Haha!

Danielle86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:12

nee heb ik ook lang gehad.. nu was mijn gewicht dan wel niet zo hoog maar het is vaak ff weekje doorzetten dan krimpt je maag en dan gaat dat hongergevoel weg omdat je maag kleiner is en minder nodig heeft.. Knipoog ik heb nu een goede dieetiste en moet zeggen het is heerlijk als je die eerste kilos eraf ziet vliegen..
kom op meid je kunt het!! Ach gut

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:13

twistermahoi schreef:
nee dat ben je niet Clown
heb echt altijd hongen.. ik kan wel vol zitten maar dat duurt nooit lang Huilen van het lachen

Gelukkig!
Dat ik niet de enige ben hea.. Knipoog

Ik heb dat ook, dan heb ik gegeten en dan voel ik me voldaan. Maar 10 min later ga ik alweer opzoek naar wat anders...

Soms betrap ik mezelf er ook op dat ik dingen eet die ik helemaal niet lekker vindt, alleen zodat ik iets te knagen heb.

Hoe ga jij daar verder mee om? Of ben je, net als ik, nog zoekende hoe je daar mee om moet gaan? Knipoog

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:14

june20 schreef:
nee heb ik ook lang gehad.. nu was mijn gewicht dan wel niet zo hoog maar het is vaak ff weekje doorzetten dan krimpt je maag en dan gaat dat hongergevoel weg omdat je maag kleiner is en minder nodig heeft.. Knipoog ik heb nu een goede dieetiste en moet zeggen het is heerlijk als je die eerste kilos eraf ziet vliegen..

Ik heb zelf ook contact gehad met een dieetiste, om de prijzen op te vragen.
Maar ik schrok ervan, niet dat ik het niet over heb voor mijn gezondheid, maar toch..

Als je door gestuurd word door de dokter zijn de kosten dan lager?

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:14

Ik groei tegenwoordig ook erg de breeten in..
Maar ik kan me niet beheersen..
Als ik wli eten dan eet ik ook altijd!
Tot ik prop vol zit.. Verschrikelijk!

Ik weet niet hoe je er mee om moet gaan dus ben beniewd of iemand hier DE oplosing heeft..

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:14

ik ben ookte zwaar en heb de neiging als ik thuis ben dus heel de tijd telopen snaaien en eten
mijn oplossing gewoon zo weinig mogelijk thuis zijn.
verder als je hoger heb pak dan appel of wat van fruit en heb je echt een snoepbui pak dan cashewnootjes
die vullen bij mij mega erg dus na 2 handjes zit ik echt vol

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:15

june20 schreef:

Je maag kan niet krimpen Lachen.
Wel gaat op een gegeven moment je hongergevoel weg/word minder

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:15

Ik probeer tijdens de maaltijden veel water te drinken dat geeft een vol gevoel.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:17

meissielief schreef:
Ik probeer tijdens de maaltijden veel water te drinken dat geeft een vol gevoel.

Ik probeer ook veel water te drinken, maar op de een of andere manier raakt mijn blaas daar voller van dan mijn maag.. Clown

Ik heb wel laatst de tip gezien om lauw water te drinken, dat schijnt wel goed te helpen.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:18

lottehorse schreef:
Ik groei tegenwoordig ook erg de breeten in..
Maar ik kan me niet beheersen..
Als ik wli eten dan eet ik ook altijd!
Tot ik prop vol zit.. Verschrikelijk!

Ik weet niet hoe je er mee om moet gaan dus ben beniewd of iemand hier DE oplosing heeft..

Vreselijk herkenbaar! Ja

Maar op de een of andere manier krijg ik ook angst voor het eten. Het uit eten gaan dan. Ik voel me heel ongemakkelijk in restaurants en bijv bij McDonalds..

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:21

Dat wil gelukig nog wel bij mij.
Ik was altijd erg mooi slank en kreeg ook altijd veel complumenten.. En nu groei ik in een razend tempo..
En helemaal omdat ik altijd kon eten wat ik wou is het nu extra moeilijk om te stoppen..

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:24

Heb je je suiker al eens laten controleren?
Ik heb ook wel eens van die buien, wat ik dan doe is elk uur een stukje fruit eten, of 1 crackertje ofzo, dan ga je minder snel snaaien omdat je suiker op peil blijft Knipoog

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 17:28

roest schreef:
Heb je je suiker al eens laten controleren?
Ik heb ook wel eens van die buien, wat ik dan doe is elk uur een stukje fruit eten, of 1 crackertje ofzo, dan ga je minder snel snaaien omdat je suiker op peil blijft Knipoog

Ja dat is wel eens gedaan. Volgens mij vorig jaar. Toen was het niet super, maar ook niet zo dat ik bijv suikerziekte ofzo zou hebben.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:03

Je hoeft niet direct suikerziekte te hebben hoor Nagelbijten / Gniffelen
Als je suikerspiegel veel schommelt krijg je vreetbuien, chroomtabletten kunnen je ondersteunen, deze houden je suikerspiegel ook enigsinds op peil en met regelmaat iets kleins eten, dat voorkomt de zakken chips als je 's avonds op de bank zit Knipoog

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:33

Okee bedankt voor de tip. Ik zal het eens uitzoeken!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:59

Wat ook wel wil helpen is elke 2 uur wat eten.
En dan steeds kleine tussendoortjes en grotere maaltijden.
3 boterhammen 's morgens, 3 's middags en een bord vol avondeten. Tussen de 3 maaltijden, 3/4 kleine tussendoortjes. Voorbeelden van kleine tussendoortjes: plakje ontbijtkoek, 2 kleine koekjes, mini candybar, rijstwafel met filet americain, Snack A Jacks, mueslireep zonder suiker en fruit.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:06

Je moet éten om slank te blijven. Maar wel bepaald eten Clown
Sonja Bakker is bepaald geen geschikt dieet, als je nl. het aantal calorieën dat je binnenkrijgt optelt krijg je bij haar zo'n 1000-1200 calorieën op een dag binnen; een volwassen vrouw heeft gemiddeld zo'n 2000 nodig.

Las vijf maaltijden op een dag in, op regelmatige tijdstippen. Ontbijt ALTIJD: yoghurt met flakes (All bran) vult goed en is nog lekker ook. Eet tussendoor fruit: 's middag bijvoorbeeld 2 boterhammen en een glas melk o.i.d, 's middags nog een stuk fruit en 's avonds 'gewoon' een maaltijd eten, ga geen hongerporties eten. Eet gevarieerd maar vooral altijd genoeg groente.
Krijg je 's avonds honger? Fruit! En overdag vooral veel water drinken. Er is discussie over of het je lichaam 'zuivert', feit is in ieder geval dat het een vullend gevoel geeft.

Let er vooral op dat je genoeg vezels binnenkrijgt. Vezels zorgen voor een verzadigd gevoel en een evenwichtigere verbranding; koolhydraten bijvoorbeeld hebben de gewoonte een 'boost' te geven met als gevolg een 'inzinking'.

Lukt het niet: ga naar een dietist. Die kan je helpen!
Lukt

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:16

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:34

en wat je jezelf ook moet afvragen, heeft je hoofd honger of je maag? en daar dan het verschil in zien te vinden.
Ikzelf zit met hetzelfde probleem..altijd trek, me erg gauw flauw voelen en dan maar wat eten om me weer fitter te voelen..bij mij ligt het aan suikers denk ik, je gaat steeds meer eten om je beter te voelen, terwijl suiker je juist futlozer laat voelen, alleen de eerste paar minuten knap je ervan op..sja en dan is de kans groot dat je al gauw weer wat gaat eten.
Zo sta ik op met een broodje met wat zoets, om op gang te komen. Dat is al fout, althans in mijn geval.

Veel afwisseling in je eten en elke 2 uur wat eten, kleine hapjes..goed stevig ontbijt met wat fruit, tussendoor een reepje van iets gezonds of liga bv en dan je lunch die niet uitgebreid hoeft te zijn..dan na 2 uur weer wat en dan je avondeten.

Ik kom vreselijk snel aan..helaas en sinds ik onregelmatig leef, eet ik ook veel slechter. Heb een tijdje om 17uur al warm gegeten en de kilo's vlogen eraf. Dan at ik om 19uur bv een appel of wta fruit en dat hielp me goed.
Tegenwoordig ben ik nie voor 20uur thuis en sja, dan ga je slecht eten, tussendoor onderweg wat, of bij thuiskomst tijdens het koken al snacken om te enorme trek te stillen..auw..
Ik wil er ook weer voor gaan, ben sinds een jaar tijd 8 kilo aangekomen en baal ervan als en stekker. Voel me niet lekker in mn vel en ongezond.

Ik ga ook maar eens spieken in het topci van Wind Lachen

Succes TS Lachen

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:39

meer gaan sporten! ik sport nu 3/4 keer in de week... werkt wel hoor;)

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:41

Geen wonder dat je altijd honger hebt als je Sonja B volgt.
Je krijgt dan ook gewoon veel te weinig caloriën binnen om verzadigd te raken.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 06:58

lindsey schreef:
Geen wonder dat je altijd honger hebt als je Sonja B volgt.
Je krijgt dan ook gewoon veel te weinig caloriën binnen om verzadigd te raken.

Dat vind ik ook. SB is een hongerdieet die je stofwisseling geen goed doet.