Voet omgeslagen...ongelooflijk veel zeer.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Voet omgeslagen...ongelooflijk veel zeer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:10

Vandaag heb ik 2x mijn voet omgeslagen. Eerst de rechter, dan de linker.
De rechtse doet nu heel veel zeer. De binnenkant van mijn voet en mijn enkel. Kan er ook amper op lopen. Er ligt nu ijs op en ga er straks een steunverband ronddoen aangezien ik morgen moet werken.

Waar ik me zorgen om maak is de binnenkant van mijn voet, liggen daar spieren? Kunnen deze gescheurd zijn? Of is het gewoon een blauwe plek?

Vervelende is dat ik zondag voor 4 daagjes naar Nederland ga en dus veel ga stappen waarschijnlijk.

Dav

Re: Voet omgeslagen...ongelooflijk veel zeer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:12

Hoe kan het dat je voet zovaak omslaat?
Dat is -vind ik- al niet normaal.

Ook aan de binnenkant liggen spieren,pezen,banden die je kan beschadigen.
Koelen is goed en helpt evt intappen kan ook maar je kan het beste ff langs je ha om erna te laten kijken als dit zo makkelijk omslaat.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:14

Dat heb ik ook een keer gehad. Resultaat: enkelband gescheurd.
Toen het gebeurde viel ik bijna flauw. Een kwartiertje later ging het wel weer (al was dat meer van schrik)
Maar de volgende morgen kon ik er niet meer op lopen en was het rondom mijn voet helemaal blauw.

Ik zou er goed op letten! Goed koelen maar niet direct ijs er tegen! altijd een handdoek er tussen houden. Omhoog houden helpt ook goed.
Als je er morgen nog geen gewicht op kunt zetten, zou ik echt even naar de dokter gaan. Je hebt kans dat het dan toch gescheurd is, en dan zal het wel getaped moeten worden.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:18

Daar gaat mijn vakantie waarschijnlijk.
Ik heb momenteel er ijs op liggen, niet direct, met een handdoekje en heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt.

Heb hem deze middag omgeslagen, deed onwijs veel pijn en heb doorgestapt met pijn weliswaar. Een aantal uur geleden kwam de pijn terug op.

Ik weet niet waarom ze zo vaak omslaan, het is aan beide voeten. Ik dacht eerst dat het aan het feit lag dat ik hakken aan doe maar met platte schoenen gebeurd het ook, 2x in nog geen 10min tijd.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:19

Kan je er op staan? Is t dik? Blauw/zwart?
Je kan je enkel gekneusd hebben maar je banden kunnen ook verrekt/gescheurd zijn. K heb mn banden een keer gescheurd en dat was echt duidelijk dat er iets aan de hand was, zo dik was t. Lijkt me trouwens niet verstandig om er meteen zoveel mee te gaan doen als je nog last hebt..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:20

WillemYntJee schreef:
Kan je er op staan? Is t dik? Blauw/zwart?
Je kan je enkel gekneusd hebben maar je banden kunnen ook verrekt/gescheurd zijn. K heb mn banden een keer gescheurd en dat was echt duidelijk dat er iets aan de hand was, zo dik was t. Lijkt me trouwens niet verstandig om er meteen zoveel mee te gaan doen als je nog last hebt..

Ik kan er heel moeilijk op staan, geen zwelling of verkleuring te zien. Alleen de pijn is er.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:22

Ja, ik zou even naar de HA gaan voor als je enkelbanden gescheurd zijn en anders kan die kijken wat er anders is. Hij kan het er alleen maar beter op maken denk ik maar altijd. Als je enkelband gescheurd is krijg je meestal tape of verband, dan duurt het wel een tijdje voordat het genezen is maar ik kon toen ik veel rustte alweer snel lopen, althans wel met krukken. (ik was iets te enthousiast dus liep te vaak, resultaat, voeten helemaal groen bij de controle Huilen van het lachen )

Beterschap en ik hoop dat het allemaal meevalt want idt is geen pretje zo voor de vakantie Ach gut !

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:22

Dan klinkt het meer als een verrekking?
Maar goed, wij zijn geen dokters Clown

Met een gescheurde enkelband kun je bijna niet meer lopen. Ik weet nog precies hoe het voelde, en ik denk dat ik liever mijn enkel breek als dat ik mijn enkelband scheur Ziek Ik ben helemaal niet kleinzielerig, maar ik heb nog nooit zoveel pijn gehad Nagelbijten / Gniffelen
Mijn enkel sloeg alle kleuren van de regenboog uit. (Mijn hele voet rondom trouwens ook) en mijn enkel was 2 keer zo dik.

Rustig aan en sowieso morgen even langs de HA als je er nog last van hebt! Je kunt er beter naar laten kijken als dat je het gaat overbelasten.
Maar zoals jij het beschrijft denk ik dan eerder aan een verrekking.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-06-08 22:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:23

Je kan ook je enkelbanden verrekt hebben, dat heb ik gehad. Exact dezelfde symptomen, voet koelen inderdaad en je voet hoog houden, ook vannacht. Ik zou toch even langs de ha(post) gaan als ik jouw was. Dan weet je het zeker.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:24

Cayenne schreef:

Met een gescheurde enkelband kun je bijna niet meer lopen. Ik weet nog precies hoe het voelde, en ik denk dat ik liever mijn enkel breek als dat ik mijn enkelband scheur Ziek
Mijn enkel sloeg alle kleuren van de regenboog uit. (Mijn hele voet rondom trouwens ook) en mijn enkel was 2 keer zo dik.

Rustig aan en sowieso morgen even langs de HA als je er nog last van hebt! Je kunt er beter naar laten kijken als dat je het gaat overbelasten.

Ok Lachen Zal morgen laten weten hoe het gaat.
Moet ik met een verrekking alsnog in tape/gips en met krukken lopen?

Ik ben van plan om morgen een steunverband te gebruiken ( zit aan de kassa maar stap af en toe), is dat een goed idee of is dat af te raden?

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:26

Cayenne schreef:

Met een gescheurde enkelband kun je bijna niet meer lopen. Ik weet nog precies hoe het voelde, en ik denk dat ik liever mijn enkel breek als dat ik mijn enkelband scheur Ziek Ik ben helemaal niet kleinzielerig, maar ik heb nog nooit zoveel pijn gehad Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad, dat is echt vreselijk pijnlijk! Hier ook 1 met ervaring..Mijn voet was helemaal zwart..

Dus advies: koelen, hoog houden en als je er morgen nog niet op kan lopen en t is dik naar de HA en NIET gaan werken voordat je daar geweest bent Knipoog Steunverband is een goed idee, met een verrekking hoef je vaak niet op krukken hoor Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:27

ik kreeg een zwachtel met mijn verrekking, de tweede dag met krukken gelopen en de 3de dag kon ik er gewoon weer opstaan. Mn enkel is wel vele malen soepeler dan mn andere enkel. Alleen hoor/voel ik nog steeds knak. Ben er in de eerste weken daarna nog wel vaak doorheen gegaan.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:28

Steunverbandje kan inderdaad geen kwaad. Niet teveel op gaan lopen en rust geven. Sowieso wel even langs de HA als je er morgen nog last van hebt, want wij weten het ook niet zeker natuurlijk Clown
Maar een steunverband kan weinig kwaad, en het kan net een klein beetje extra ontlasting geven dat je nodig hebt Lachen

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:29

IndianLady schreef:
ik kreeg een zwachtel met mijn verrekking, de tweede dag met krukken gelopen en de 3de dag kon ik er gewoon weer opstaan. Mn enkel is wel vele malen soepeler dan mn andere enkel. Alleen hoor/voel ik nog steeds knak. Ben er in de eerste weken daarna nog wel vaak doorheen gegaan.

Oh jee, bij mij is de vaak de gewoonte. Geen idee waarom ik mijn voeten ze vaak omsla.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:32

Bij mij was het een ongeluk met de snorfiets. Ik rende hem aan en toen gaf ik gas met gevolg dat de brommer de ene kant op schoot en ik de andere. Mn voet bleef achter de stoep hangen en ik klapte verder. Gelukkig gebeurde het voor de deur en heeft mn moeder me geholpen. Maar 's middags was de pijn niet meer te houden en mn enkel was 2 x zo dik, dus toch maar even langs de ha geweest. Die zei dat ik mn enkelbanden had verrrekt. Zegt die ei nog doet het zeer terwijl hij mn voet omslaat, ooh had hem toen kraag een klap in zn gezicht willen geven. Bloos
Maar op de 3de dag kon ik gewoon weer lopen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:32

Maar als ik het goed begrijp ben je door je enkel gegaan, ik neem aan dat je voet dus naar binnen klapte, en je binnen kant doet veel pijn?
Ik zou toch morgen naar de ha gaan, want als het er hard aan toe ging dan zou het kunnen zijn dat er een klein fractuurtje zit aan dat bot aan de binnen kant van je enkel, door de grote druk die er op is gekomen.

Bij een normale door gezwikte enkel heb je meestal voornamelijk pijn aan de buitenzijde, bij de banden.

Als je het vaker hebt zou ik er toch naar laten k ijken, wellicht heb je erg zwakke enkels.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:35

Germatje schreef:
Maar als ik het goed begrijp ben je door je enkel gegaan, ik neem aan dat je voet dus naar binnen klapte, en je binnen kant doet veel pijn?
Ik zou toch morgen naar de ha gaan, want als het er hard aan toe ging dan zou het kunnen zijn dat er een klein fractuurtje zit aan dat bot aan de binnen kant van je enkel, door de grote druk die er op is gekomen.

Bij een normale door gezwikte enkel heb je meestal voornamelijk pijn aan de buitenzijde, bij de banden.

Als je het vaker hebt zou ik er toch naar laten k ijken, wellicht heb je erg zwakke enkels.

Ik heb inderdaad pijn aan de binnenkant en ben langs binnen geklapt.
Jullie overtuigen me wel steeds meer om naar de HA te gaan Bloos!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:37

Bij mij kwam het doordat ik achterop de scooter zat bij mijn broertje. Mijn rechtervoet viel in slaap, en toen ik afstapte dacht ik dat ik er wel gewoon op kon staan...niet dus..
Dus ik klapte er doorheen en ging daarna bijna out op de straat van de pijn. Heb daarna 10 weken in het tape gezeten omdat het niet wou helen Zij zijn groot en ik is klein! (Eerst 6 weken, en daarna nog een keer 4 weken)

Dus ik hoop dat het "maar" een verrekking" is voor de TS. Van een gescheurde enkelband of fractuur wordt je niet vrolijk!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:38

ha nou we wachten het in spanning af Knipoog
maar in het belgisch langs binnen geklapt, is dat in nederlands dat de voet naar binnen stond, en de rest van je buiten je voet hing Knipoog ? denk het wel he?

Maar om nog je vragen over de banden te beantwoorden; banden lopen om je hele enkel gewricht heen, houden die botjes op z'n plek. En er lopen voornamelijk pezen rond om de enkel, langs die 2 botten bij je enkel..

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:39

Cayenne schreef:
Bij mij kwam het doordat ik achterop de scooter zat bij mijn broertje. Mijn rechtervoet viel in slaap, en toen ik afstapte dacht ik dat ik er wel gewoon op kon staan...niet dus..
Dus ik klapte er doorheen en ging daarna bijna out op de straat van de pijn. Heb daarna 10 weken in het tape gezeten omdat het niet wou helen Zij zijn groot en ik is klein! (Eerst 6 weken, en daarna nog een keer 4 weken)

Dus ik hoop dat het "maar" een verrekking" is voor de TS. Van een gescheurde enkelband of fractuur wordt je niet vrolijk!

Bij mij kwam het door... het stappen Zij zijn groot en ik is klein! ALTIJD door het stappen, met lopen heb ik er geen last van.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:44

Eigenlijk begint de pijn net onder het begin van mijn grote teen,helemaal langs de binnenkant door tot 10cm boven mijn enkel.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:48

ik ga mee met de rest, voor de zekerheid even langs de HA gaan, stel het is wel foute boel, dan ben je er tenminste nog redelijk snel bij. zo ben ik pas na 3 maanden na de HA geweest (na een dubbelklapping) omdat het lopen zo lastig enpijnlijk was, en omdat ik opeens een rare bult had aan de binnenkant Verward (bleek extra botje te zijn), maar je weet inderdaad nooit of het ernstig is of niet. hoop voor je dat het alleen een beetje verstuikt is, gescheurde enkelbanden is geen pretje

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 22:49

Germatje schreef:
ha nou we wachten het in spanning af Knipoog
maar in het belgisch langs binnen geklapt, is dat in nederlands dat de voet naar binnen stond, en de rest van je buiten je voet hing Knipoog ? denk het wel he?

Maar om nog je vragen over de banden te beantwoorden; banden lopen om je hele enkel gewricht heen, houden die botjes op z'n plek. En er lopen voornamelijk pezen rond om de enkel, langs die 2 botten bij je enkel..

Ja zo is het gegaan Lachen

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:29

Been there done that !

Vergeten dat je op een pallet staat en er achteruit af stappen, en daar ging ik.

Ik ben totaal niet kleinzerig maar ik heb mn pa in tranen opgebeld of ie me alsjeblieft wilde komen halen, wat een gevoel !! Direct een gigantisch ei erop en helemaal blauw, wat later diep paars werd. Volgende dag toch maar naar de HA gegaan. Die vertrouwde t niet dus wij naar t ziekenhuis. Foto's laten nemen, was niks op te zien. Was dus eventueel een klein scheurtje en een goede verrekking van mn enkelbanden.

Geen pretje ! Helemaal niet als je eigewijs bent, je op je krukken naar een feest gaat en daar met je dronken hoofd weer door je voet gaat...

Moest eigenlijk na 3 dagen drukverband en verder zo een steun ding laten intapen, maar eigewijsje is nooit geweest met als gevolg dat ik nu nog regelmatig last heb van die enkel en rennen me niet makkelijk en zonder pijn afgaat. Erg verstandig dus

Naar de dokter dus ! en alles doen wat ie vraagt. Vooral niet forceren en lekker rust houden.

Succes

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 12:33

Hoe gaat het nu?
Ben je al naar de dokter geweest? Lachen