Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
WillemYntJee schreef:Kan je er op staan? Is t dik? Blauw/zwart?
Je kan je enkel gekneusd hebben maar je banden kunnen ook verrekt/gescheurd zijn. K heb mn banden een keer gescheurd en dat was echt duidelijk dat er iets aan de hand was, zo dik was t. Lijkt me trouwens niet verstandig om er meteen zoveel mee te gaan doen als je nog last hebt..
Cayenne schreef:Dan klinkt het meer als een verrekking?
Maar goed, wij zijn geen dokters
Met een gescheurde enkelband kun je bijna niet meer lopen. Ik weet nog precies hoe het voelde, en ik denk dat ik liever mijn enkel breek als dat ik mijn enkelband scheur
Mijn enkel sloeg alle kleuren van de regenboog uit. (Mijn hele voet rondom trouwens ook) en mijn enkel was 2 keer zo dik.
Rustig aan en sowieso morgen even langs de HA als je er nog last van hebt! Je kunt er beter naar laten kijken als dat je het gaat overbelasten.
Cayenne schreef:Dan klinkt het meer als een verrekking?
Maar goed, wij zijn geen dokters
Met een gescheurde enkelband kun je bijna niet meer lopen. Ik weet nog precies hoe het voelde, en ik denk dat ik liever mijn enkel breek als dat ik mijn enkelband scheurIk ben helemaal niet kleinzielerig, maar ik heb nog nooit zoveel pijn gehad
Mijn enkel sloeg alle kleuren van de regenboog uit. (Mijn hele voet rondom trouwens ook) en mijn enkel was 2 keer zo dik.
Rustig aan en sowieso morgen even langs de HA als je er nog last van hebt! Je kunt er beter naar laten kijken als dat je het gaat overbelasten.
IndianLady schreef:ik kreeg een zwachtel met mijn verrekking, de tweede dag met krukken gelopen en de 3de dag kon ik er gewoon weer opstaan. Mn enkel is wel vele malen soepeler dan mn andere enkel. Alleen hoor/voel ik nog steeds knak. Ben er in de eerste weken daarna nog wel vaak doorheen gegaan.
Germatje schreef:Maar als ik het goed begrijp ben je door je enkel gegaan, ik neem aan dat je voet dus naar binnen klapte, en je binnen kant doet veel pijn?
Ik zou toch morgen naar de ha gaan, want als het er hard aan toe ging dan zou het kunnen zijn dat er een klein fractuurtje zit aan dat bot aan de binnen kant van je enkel, door de grote druk die er op is gekomen.
Bij een normale door gezwikte enkel heb je meestal voornamelijk pijn aan de buitenzijde, bij de banden.
Als je het vaker hebt zou ik er toch naar laten k ijken, wellicht heb je erg zwakke enkels.
Cayenne schreef:Bij mij kwam het doordat ik achterop de scooter zat bij mijn broertje. Mijn rechtervoet viel in slaap, en toen ik afstapte dacht ik dat ik er wel gewoon op kon staan...niet dus..
Dus ik klapte er doorheen en ging daarna bijna out op de straat van de pijn. Heb daarna 10 weken in het tape gezeten omdat het niet wou helen(Eerst 6 weken, en daarna nog een keer 4 weken)
Dus ik hoop dat het "maar" een verrekking" is voor de TS. Van een gescheurde enkelband of fractuur wordt je niet vrolijk!
Germatje schreef:ha nou we wachten het in spanning af
maar in het belgisch langs binnen geklapt, is dat in nederlands dat de voet naar binnen stond, en de rest van je buiten je voet hing? denk het wel he?
Maar om nog je vragen over de banden te beantwoorden; banden lopen om je hele enkel gewricht heen, houden die botjes op z'n plek. En er lopen voornamelijk pezen rond om de enkel, langs die 2 botten bij je enkel..