Omdat ik mijn vakantiegeld eens lekker uit wilde geven dacht ik bij de kapper mijn haar te verven. Ik verf mijn eigenlijk altijd zelf, met van die pakjes van de drogist. Het was iets koperroodbruinigs.
Wilde het nog iets roder. Dus overlegd met de kapper. Zij vroeg of er ook plukjes door heen mochten. Ik dacht: ja leuk mooie verschillende roodkleurtjes! Ze zei dat het echt leuk zou staan. Nou, toen werd er dus vol verwachting mijn haar uitgespoeld...
...
Bovenop bij mn pony was het vuurtorenrood. Bovenop mijn hoofd zaten blonde en zwarte bijenstrepen en achterop had het helemaal niet gepakt! Ow, ik kon wel janken...

Ik had die middag nog wel andere dingen te doen, en ik baalde echt ontzettend. Nou, laat het dan maar terugverven in mn oude kleur. Heb er uiteindelijk 3 uur gezeten en het resultaat is er nog niet naar. Rood met zwart en mn oude kleur is het ook niet geworden, maar donkerbruin ofzo. Heel belachelijk is het niet meer, maar het is echt niet wat ik wilde.

Moest van hun alsnog 15e afrekenen en ik was eigenlijk te geshockeerd om daar nee tegen te zeggen, ondanks dat mijn vriend en mn moeder daar heel boos over waren. Heb nog een pot met haarmasker meegekregen zodat het niet helemaal dood gaat.
Maar nu is het dus donkerbruinroodzwartig in plaats van mooi lichtrood.
En ik wilde juist iets lichts met de zomer.
Het is nu 3 dagen geleden. En ik zit er over na te denken om mijn haar maar te ontkleuren en weer over te verven. Is dat een goed idee? Of gaat je haar daar echt kapot van? Ik hoor daar tegengestelde berichten over? Hebben jullie je haar wel eens ontkleurd? Ging dat goed?
Voor de duidelijkheid: mijn haar is nu eigenlijk niet geverfd maar ze hebben een spoeling gebruikt. Deze zou net zo goed zijn als verf en wel acht tot tien weken blijven zitten.