Haar verven mislukt... ontkleuren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Haar verven mislukt... ontkleuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 21:00

Hoi bokkers,

Omdat ik mijn vakantiegeld eens lekker uit wilde geven dacht ik bij de kapper mijn haar te verven. Ik verf mijn eigenlijk altijd zelf, met van die pakjes van de drogist. Het was iets koperroodbruinigs.

Wilde het nog iets roder. Dus overlegd met de kapper. Zij vroeg of er ook plukjes door heen mochten. Ik dacht: ja leuk mooie verschillende roodkleurtjes! Ze zei dat het echt leuk zou staan. Nou, toen werd er dus vol verwachting mijn haar uitgespoeld...

...

Bovenop bij mn pony was het vuurtorenrood. Bovenop mijn hoofd zaten blonde en zwarte bijenstrepen en achterop had het helemaal niet gepakt! Ow, ik kon wel janken... Huilen Sterker nog, de tranen liepen over mn wangen. Meisje niet gelukkig, ikke ook niet. Tja, tja wat doen we nu? Tja, we kunnen het ook wel oververven met rood nog een keer, maarja dan pakt het misschien weer niet. Tja, rood is ook wel een moeilijke kleur. Tja, misschien moeten we het gewoon maar terugverven in je oude kleur.

Ik had die middag nog wel andere dingen te doen, en ik baalde echt ontzettend. Nou, laat het dan maar terugverven in mn oude kleur. Heb er uiteindelijk 3 uur gezeten en het resultaat is er nog niet naar. Rood met zwart en mn oude kleur is het ook niet geworden, maar donkerbruin ofzo. Heel belachelijk is het niet meer, maar het is echt niet wat ik wilde. Boos!

Moest van hun alsnog 15e afrekenen en ik was eigenlijk te geshockeerd om daar nee tegen te zeggen, ondanks dat mijn vriend en mn moeder daar heel boos over waren. Heb nog een pot met haarmasker meegekregen zodat het niet helemaal dood gaat.

Maar nu is het dus donkerbruinroodzwartig in plaats van mooi lichtrood.
En ik wilde juist iets lichts met de zomer.

Het is nu 3 dagen geleden. En ik zit er over na te denken om mijn haar maar te ontkleuren en weer over te verven. Is dat een goed idee? Of gaat je haar daar echt kapot van? Ik hoor daar tegengestelde berichten over? Hebben jullie je haar wel eens ontkleurd? Ging dat goed?

Voor de duidelijkheid: mijn haar is nu eigenlijk niet geverfd maar ze hebben een spoeling gebruikt. Deze zou net zo goed zijn als verf en wel acht tot tien weken blijven zitten.

Blue9

Re: Haar verven mislukt... ontkleuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:04

Terug gaan naar de kapper en laten herstellen klaar. En je zeker niet laten afscheppen met een pot haarmasker. Het is hun fout dus zij moeten er voor op draaien klaar.

prii_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:05

ik weet niet als het slecht voor je haar is maar ben eigenlijk best wel benieuwd naar een foto Bloos

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:05

Gewoon terug gaan naar die kapper!
Zij heeft het niet goed ingeschat en als je nu zelf gaat prutsen wordt het misschien alleen maar erger...
Ontkleuren is slechter voor je haar dan verven. Het is maar net in wat voor conditie het haar nu is, een gezonde bos kan wel wat hebben, bij droog haar kun je beter wat voorzichtiger zijn Knipoog

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:07

Ik zou het nu zeker niet proberen te ontkleuren, de kans dat je oranje wordt is erg groot.
Ook beschadig je je haar er enorm mee.

Als het echt een spoeling is dan is het niet gek dat het niet heeft gepakt op geverfd haar.

Wacht even af of de kleur eruit wast, probeer bv een antiroos shampoo die zijn net ff wat sterker en wassen een spoeling er makkelijker uit.

Maar mijn advies, verf het pas over 2 a 3 weken weer en dan met een echte verf in die lichte kleur die je wilt.
Die zit ook wat ontkleurmiddel in maar minder dan alleen ontkleuren.

Succes

PS ik zou zelf nietmeer terug gaan naar die kapper, als ze je nu al zo behandelen ben ik bang dat je haar er niet beter op zou worden als ze je weer terug zien.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:41

Ontkleuren moet je zeker niet doen. Dat is pas jammer, slecht voor je haar en de kans dat je dan een lelijke kleur over houd is erg groot.

Hebben ze bij de kapper niet eerst gekleurd met een donker bruin tint?
Als dat goed gepakt heeft, en je daarna met rood verft pakt rood veel beter....

Ik zou nog eens terug gaan en dat voorstellen. Uiteraard dan wel op hun kosten laten fixen he...
Succes Ach gut

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 23:07

Ow ik heb echt geen zin om meer terug te gaan. Boos!

Misschien zal ik wel een foto plaatsen van hoe het er nu uit ziet. Bloos!

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:13

wassen met head en sholders en vaak!!!!!!!!!!!!
en dan zou ik maar niet zeggen dat rood een erg makelijke kleur is om te verven..... alleen hebben ze het denk ik in een verkeerde volgorde gedaan maar daar zal ik maar niet over beginnen want dat zijn vaktermen...

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:15

Kapper.. ARGHHH ik haat ze.. Ik ging laatst naar de kapper om er een stukje af te laten knippen (had lang haar) en heeft ze me toch een partij korte plukken geknipt dat monster. Als ik nu de lange plukken naar achter doe heb ik een bobline (niets mis mee maar dit wilde ik niet Boos!) Wilde wat laagjes. Maar lijk nu net Beatrix!! KILL..

Of ontkleuren erg slecht is voor je haar weet ik niet, maar denk niet dat het al te best is.... Ik ben ook wel benieuwd naar een foto

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:15

Ik wou ze koper verven (ben zelf kapster) Maar het is dus wit met roze geworden, natuurlijk helemaal over de zeik, weer nieuwe in gedaan maar dan lichtgoudkoperblond, en ja hoor het werd wortelpeentjes orange. Nu heb ik ze pikzwart geverfd.
Als de hormonen rommelen in je lichaam kan het idd zijn dat je haarkleur anders uitvalt als geplant. Hoe zit je met je menstruatie? Ik moes ook ongesteld worden de dag erna

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:17

Idd head en shoulders of was en go zijn middellen die verf snek vervagen.

Weet niet van welke kleur je afkomt?? Voordat hun het gingen kleuren.
Zelf ga ik ook van wit naar grijs naar rood naar zwart en weer naar wit hahahaha maar ik heb het kort en wil niet zeggen dat ik het nooit droog heb maar als ik an wit naar rood wil is dat makkelijk alleen... heb ik het geblondeert en wordt het idd wat lichter als de verpakking. De blondering heeft mijn pigment weg gehaald en als ik er dan weer rood overheen doe pigmenterd hij gelijk iets,... soms als ik het direct iets beter wil laten pakken doe ik er puur rood in. (dan ben je net bassie)

Ga terug naar de kapper en leg uit dat dt niet was waar je om hebt gevraagd en dat je wel hebt betaald voor iets wat niet afgesproken is.
Succes

@ oo kelly had je niet beter een as-tint kunnen doen??

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 23:20

Al dat kleuren zal je haar niet beter maken maar de veiligste manier is toch naar de kapper. Daar mogen ze niets voor rekenen!!
Echt, als je zelf nu bijv. bruin gaat kleuren, wordt het groen (zelf gehad...) dat wil je echt niet!

En ontkleuren en verven is nu volgens mij de dood voor je haar. Kan je het net zo goed meteen afknippen...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:32

Als je niet voor schut loopt kun je het beste je haar even met rust laten als je het niet af wilt knippen. Al die chemische behandelingen zijn zo slecht voor je haar. Ik heb het 1 keer onkleurt en toen kon er 25 cm afgeknipt worden tot heel er kort omdat mijn haar helemaal dood was.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:40

Ben erg beniewd naar de foto! (vaak denk je zelf dat het echt verschrikkelijk is maar valt het meestal reuzen mee).
Het probleem van verfen is dat hij lichtere kleuren veel moeilijker pakt! Ik zou het nu gewoon goed wassen met de shampo die je als tip heb gehad en het dan over een paar weken zelf proberen in de kleur die jij mooi vind Lachen.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:57

Je haar met afwasmiddel wassen moet ook helpen heb ik gehoord.. Bloos
Ik weet niet of dit waar is? Maar je kunt het altijd proberen..
En ik zou er verder niks aan doen of met heel veel zilver/antiroos shampoo wassen..
Niet gaan ontkleuren of nog een keer kleuren dat is zo slecht!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-08 18:00

Hier zijn de foto's.
Ik had de dag voordat ik mn haar verfde before foto's genomen, omdat ik benieuwd was naar het verschil. Het is moeilijk om helemaal op de foto te krijgen, maar zo hebben jullie toch een idee.

Before:
Afbeelding

After:
Afbeelding

Niet op mijn onvrolijke hoofd letten. :o

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:08

Al is het dan niet wat je wilde; voor schut loop je ook niet Knipoog
Probeer eerst maar eens de 'head & sholders'-tip.en dan bij een andere kapper advies vragen?

Succes!

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 18:30

Ik vind het helemaal niet lelijk juist!

Bij mij was het ook, liet mijn haar verven op school door een klasgenootje. Die doos had de verkeerde verf gepakt en het werd rood Clown Toen proberen de blonderen met gewone verf, werd het roze. Volgende ochtend naar de kapper om ontkleuringsmiddel, werd het oranje. Daarna nog een keer een blondering overheen gegooid en nu is het gewoon mooi blond. Zelfs mn haar leeft nog na 4x verven in 2 dagen Haha!

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:32

Als ik eerlijk ben ziet het er helemaal niet zo erg uit, voor mij lijkt het zelfs bijna hetzelfde.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:06

Danicque_ schreef:
Ik vind het helemaal niet lelijk juist!

Bij mij was het ook, liet mijn haar verven op school door een klasgenootje. Die doos had de verkeerde verf gepakt en het werd rood Clown Toen proberen de blonderen met gewone verf, werd het roze. Volgende ochtend naar de kapper om ontkleuringsmiddel, werd het oranje. Daarna nog een keer een blondering overheen gegooid en nu is het gewoon mooi blond. Zelfs mn haar leeft nog na 4x verven in 2 dagen Haha!

Ik heb precies hetzelfde gehad. Clown Maar bij mij werdt mijn mooie dikke haar net sto en heeft wel een dik half jaar geduurt voor het weer wat normaler werdt, Ook een hoop haar uitval. Ik raad het je niet aan,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 21:08

Je moet terug naar de kapper gaan en door een betere, ervarenere kapster je haar op nieuw laten kleuren en dit geheel kosteloos. Dit kunnen ze niet maken. Je kunt hierop reklameren.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:12

mee eens, maar wat blijft er dan van haar haar over? ik vind de foto's ook wel meevallen. Ik zou teruggaan naar de kapper en regelen dat over een aantal weken, als je haar weer wat hersteld is van deze actie, je haar alsnog weer gekleurd wordt (gratis natuurlijk!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 09:11

Ik heb een keer gehad dat ik mijn haar rood had laten verven, was heel mooi, ik ga douchen en spoel er veel uit, kleur was lichter geworden en heel lelijk. Ik had ook 2 kleuren, de basis met highlights was heel mooi. Ik terug naar de kapper na een week en laat het zien. Ze heeft mijn haar kosteloos geverfd, maar dan 1 kleur omdat de highlights dan niet meer gaat. Niks mis met mijn haar, de spullen die ze bij kappers gebruiken zijn heel haarvriendelijk. De troep van vroeger dat je haaruitval kreeg is al lang niet meer. De spullen bij de kapper zijn zelfs beter dan in de supermarkt, omdat die veel duurder zijn. Zij mengen de pigmenten in een basis.

Als je niet tevreden bent, moet je gewoon terug gaan, alles uit laten groeien en weken met een rotgevoel in de spiegel kijken is niet leuk.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:21

Shyla25 schreef:
Als ik eerlijk ben ziet het er helemaal niet zo erg uit, voor mij lijkt het zelfs bijna hetzelfde.

Precies ik zie ook amper verschil behalve dat het vooraan een beetje donkerder is ..

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:24

Wassen met head en shoulders om de kleur eruit te krijgen!
En dan nieuwe afspraak, eerst vragen of ze het ''vergoeden''
Zo niet andere kapsalon gaan.
Als kleur wat minder is kan je weer laten oververven.