Bloedprikken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabian_Girl

Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 00:29

Wie haat dat nog meer?
Vind dat dus echt 10 x nix !! Heb dus bijna 2 weken geleden een formulier gehad dat ik bloed moest laten prikken. Maar nu moet t toch onderhand echt. Maar blijf t maar uitstellen Scheve mond Heb een stuk of 8 van die formulieren hier nog thuis liggen van die keren dat ik moest.
De laatste keer dat ik gegaan was werd ik dr gewoon helemaal misselijk van Nagelbijten / Gniffelen Ookal kijk ik er niet naar Bloos

Eigenlijk moet ik dus om de 6 weken maar zovaak zie ik dus echt niet zitten..

Iemand nog tips Nagelbijten / Gniffelen

Katja

Re: Bloedprikken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:30

Gewoon de andere kant opkijken en even blijven zitten als het klaar is.
En als je even zegt dat je er moeite mee hebt nemen ze vaak ook wat langer de tijd.

En niet vergeten om goed aan te drukken als het klaar is. Ik loop inmiddels al 2 weken met een extreem grote blauwe plek. Maar het goede nieuws is dat het op het moment zelf geen pijn deed.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 00:37

Vind t op t moment zelf altijd uiteindelijk best meevallen. Behalve als je zo iemand heb die er geen bloed uit krijgt Scheve mond das ook heel fijn Boos!
Of dat je uiteindelijk toch maar bent geweest en ze t dan niet goed bewaard hebben en t overnieuw moet..Ben toen dus niet nog een x gegaan Clown

Nu alleen nog er naar toe gaan , zondag dacht ik nou maandag ga ik hoor. kon toen alleen niet fatsoenlijk slapen ervan Huilen van het lachen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:14

Leuk is anders, maar ik neem aan dat je niet voor niets bloed moet laten prikken? En hoelang duurt het nou eigenlijk? Kom op joh, je zult zien dat het meevalt. En hoe vaker je het doet, hoe meer je eraan went (hmhm ervaring).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:18

even tanden op elkaar,je zal niet voor niets bloed moeten laten prikken.
ik ben bloeddonor,en meer van tevoren wat lidocaine zalf op mn arm,dat verdoofd een klein beetje.
ik blijf ook een schijterd hoor Haha!

maar gewoon gaan,neem anders een vriendin of je vader/moeder mee als steun

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:27

Heb er helemaal geen problemen mee Lachen .

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:33

axel_clauw
hier nog zo'n 1, ik moet 1 x in de 2/3 weken bloedprikken(heb heel laag suikr/ijzer etc. etc. gewoon ander kant op kijken en lekker gaan praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:53

Nou ik moest er dus ook niks van hebben Nagelbijten / Gniffelen
Zat daar in die stoel, zie die naald naderen, ik wilde me toch een sprint nemen om ertussenuit te piepen .. Uiteraard hield moederlief me tegen Huilen van het lachen

Maar eigelijk, valt het heel erg mee hoor .. Gewoon even een prikje en klaar. Uiteraard, ik laat niet voor m'n plezier bloed prikken Vork
Gewoon de andere kant opkijken, ga tegen je moeder/de muur aanpraten of weet ik veel wat Haha!

Komt goed Knipoog

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:58

Ik vind het ook verschrikkelijk, maar ben ook al regelmatig heen geweest. 1 keer moesten ze 13 buisjes bloed hebben Verward Zoveel hadden ze echt nog nooit genomen..

Vind het altijd verschrikkelijk, ben namelijk moeilijk te prikken. Heb dus 1 keer gehad dat ze zo in m'n spier ging Frusty M'n arm was dus van boven naar beneden helemaal blauw Nagelbijten / Gniffelen Wat een pijn zeg..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:09

kaatje89 schreef:
Ik vind het ook verschrikkelijk, maar ben ook al regelmatig heen geweest. 1 keer moesten ze 13 buisjes bloed hebben Verward Zoveel hadden ze echt nog nooit genomen..

Vind het altijd verschrikkelijk, ben namelijk moeilijk te prikken. Heb dus 1 keer gehad dat ze zo in m'n spier ging Frusty M'n arm was dus van boven naar beneden helemaal blauw Nagelbijten / Gniffelen Wat een pijn zeg..

Na deze post ziet AribianGirl er al helemaal naar uit *LOL* Nagelbijten / Gniffelen

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:13

Dat was net wat ze nodig had om NIET te gaan. Knipoog

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:16

Sorry Bloos Idd een beetje dom van mij Bloos

Je moet gewoon de andere kant op kijken... De een heeft toch een hogere pijn grens dan de ander...

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 10:19

Nagelbijten / Gniffelen Bij mij nemen ze er gelukkig geen 13 Tong uitsteken Tenminste normaal niet Clown zal maar niet te hard roepen Nagelbijten / Gniffelen

De andere kant uitkijken heeft meestal niet veel zin hier. dan kijk je op de gene die naast je zit uit Huilen van het lachen
Zal iig me mp3 maar meenemen want de vorige keer hoorde ik t zo die buisjes in lopen Misselijk

Volgens mij went t nooit Al zolang ik me kan herinneren vind ik t nix. Vroeger toen ik klein was moesten ze me met 3 man vasthouden om bloed te laten prikken Huilen van het lachen Bloos

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:24

ik werk op de prikpoli, en 13 buisjes komt maar heel zelden voor, meestal zijn het er 2 of 3, maar het aantal buisjes maakt niks uit, want word maar 1 keer geprikt.

als je al weet dat je de vorige keer misselijk geworden bent, zou ik gewoon vragen om er bij te gaan mogen liggen, dan kijk je gewoon omhoog, en aan de prikker vragen of ze wil tellen naar 3 en dat dan de prik komt, ik merk uit ervaring dat dat wel goed helpt, bij mensen die angst ervoor hebben.. succes

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:53

Gisteren bloed geprikt en echt, het valt reuze mee! Eerst in mijn rechter arm, maar die gaf na 1 buisje al geen bloed meer dus toen ben ik ook in mijn linker geprikt. Het is even een stroef gevoel maar verder geen pijn of iets. Moest trouwens 6 buisjes (eigenlijk 5, maar 1 was mislukt). Hoorde van mensen dat dat buisjes wisselen zeer zou doen, maar daar voelde ik ook amper iets van.

Succes ermee, maar ik zou gewoon gaan. Ik weet niet of het bij iedereen zo is, maar ik loop nu met 2 enorme blauwe plekken rond. Is toch mooi om achteraf je dan stoer te voelen toch? Haha!

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:55

Valt echt wel mee hoor Lachen Ik moest een maand geleden ook, nou, ik ging echt voor het prikken bijna plat, dus die vrouw zei; ga jij maar even liggen, voelde me echt stom, haha. maar het stelde echt niets voor!
Succes, komt allemaal goed Knipoog

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:56

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:57

als de naald er uit gehaald word en het watje er opgedaan word, gelijk heel stevig drukken, en als pleister eroverheen izt ook nog even flink door drukken, als het goed is moet het dan niet heel blauw worden

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:57

Ik prik elke week zelf..
En ja ik ben er misschien aan gewend maar het is nog steeds niet mijn favo bezigheid.

Als ik het eng vind denk ik gewoon aan iets anders, aan mijn pony en wat ik vandaag ga doe met hem.. dat helpt vaak..

Tja, verder kan ik niks anders zeggen dan.
het stelt niks voor, voor je het weet is het voorbij..

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:58

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:59

vronytopper schreef:
als de naald er uit gehaald word en het watje er opgedaan word, gelijk heel stevig drukken, en als pleister eroverheen izt ook nog even flink door drukken, als het goed is moet het dan niet heel blauw worden

Oh vandaar dat bij mij rechts veel blauwer is dan links. Had namelijk geen tijd om rechts te duwen, want in mijn linker arm zat toen alweer een naalt. Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:17

Ik vind het zelf ook niks..
Maar gewoon niet naar kijken..
Word er zelf gelukkig ook niet misselijk van oid maar als ik ergens een hekel aan heb is dat het wel. Huilen van het lachen

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:18

ik vind het niet erg *LOL*
doet bij mij ook totaal niet zeer Lachen
soms als je kracht zet in je arm spuit het er een beetje uit ROFL
ben een beetje gek Clown

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:19

Ik begin al te huilen voor ik eenmaal op die stoel zit. Hoef gelukkig bijna nooit!!:) Vind het doodeng!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 17:21

1 buisje of 13, dat maakt niet uit, ze prikken maar 1 keer.

Ik heb er zelf nooit niet zo'n moeite mee.
Kijk ook altijd, dat vind ik dan weer minder eng dan niet kijken Lachen
Maar echt zeer vind ik het ook niet doen.
Maar het ligt geloof ik ook wel aan wat voor aderen je hebt...die van mij is erg duidelijk zichtbaar.