Gebroken schaambeen en heiligbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Argi

Gebroken schaambeen en heiligbeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-08 16:19

5 weken geleden ben ik van mijn paard gevallen en heb daarbij mijn schaambeen en heiligbeen gebroken. Heb vijf dagen in het ziekenhuis gelegen en ben onlangs terug op controle gegaan. Ze doen er verder niets aan. Het moet op een natuurlijke manier genezen en ik moet hierbij rekenen op een periode van 5 tot 6 maanden voordat het helemaal hersteld is. Wie heeft dit ook ooit meegemaakt en hoe is het herstel bij jullie verlopen? Is er iemand misschien ook nog ergens anders onder behandeling geweest (bijv. fysio)?

pluche_pluus

Re: Gebroken schaambeen en heiligbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 17:01

mijn heiligbeen heb ook door val (waarschijnlijk) ernstig gekneust
dat is ondertussen alweer 1,5/2 jaar geleden, maar sinds 4 maanden geleden kwamen de klachten weer, dus niet lang kunnen zitten en flauwvallen van de pijn met opstaan.
met bij bekkentherapeut geweest, en door middel van ontspanning is het nu redenlijk opgelost. helaas kan ik daardoor niet op alle zadels rijden.

heel veel suc6 met je herstel!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:42

oeii dit lijkt me érg pijnlijk!

Wil je dan ook veel sterkte wensen met je herstel.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 18:43

Mijn opa heeft zijn schaambeen een tijd terug ook gebroken. Die loopt nog steeds kreupel, maar dat komt denk ik ook omdat hij gewoon oud is enzo.. Is nu dik n jaar geleden. Hij is ook niet echt ergens in behandeling geweest, misschien dat dat ook uitmaakt...

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:27

toen ik klein was heb ik mn schaambeen gebroken door op het stuur van mn fiets te vallen. heeft wel aantal maanden geduurd voor het weer genezen was.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:29

misshcien een stomme vraag.. maar dan kan je niet zitten, niet liggen, niet staan.... alles doet pijn lijkt mij? hoe overleef je dat?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:36

Heb 2 jaar terug mijn bekken en schaambeen gebroken.
Dit moest ook "gewoon" genezen Huilen .
Helaas is dit bij mij scheef aan elkaar gegroeid en heb ik te horen gekregen dat ik niet meer mocht paardrijden Verdrietig .

Ik heb ongeveer 2 maanden pijn gehad bij het gaan zitten / liggen / staan.
Lopen ging gelukkig ook steeds beter,.
Na ongeveer 5 maanden ben ik het toch gaan proberen om te rijden en tot nu toe gaat dat prima Tong uitsteken .

Ik heb wel (door dat het scheef is) sneller last van mijn rug, en ik kan daardoor mijn ene voet moeilijker naar voren draaien (kapstok). Heb daardoor mijn zeer gevoelige paardje moeten verkopen omdat ik niet meer zo recht kon zitten.

Nu gaat het gelukkig veel beter, maar moet er nog wel aan denken om niet te veel druk op mijn goede been te zetten.

Sterkte met jouw herstel, en denk eraan elke dag gaat het een stukje beter en voordat je het weet ren je weer de maraton!! Haha!

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:42

Ik heb 8 jaar geleden mijn bekken op 5 plaatsen gebroken. Ik heb ongeveer 3 maand met krukken gelopen en kon de eerste 3 weken niet zelfstandig van de bank komen. Bij mij is het gelukkig heel netjes aan elkaar gegroeid en ik heb er niks aan over gehouden. Ook kinderen in de toekomst is geen probleem....
Ik heb 6 maanden fysiotherapie gehad.

Sterkte met je herstel!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:47

Ik heb 2 jaar geleden mijn bekken op 3 plekken gebroken waaronder mijn schaambeen. Ik ben wel geopereerd en zit weer met schroeven in elkaar. Haha!
Ik ben een half jaar aan het revalideren geweest, eerst bijna 2 weken ziekenhuis, toen een paar weken revalidatiecentrum en daarna naar huis met veel fysio.
Ik heb nog steeds last van krachtsverlies in mijn rechterbeen en ik zit niet goed op mijn paard meer.
Ik heb nu nog fysiotherapie.

Ik zou als ik jou was met een fysio aan de slag gaan.

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 14:48

Fitzroy schreef:
Ik heb 2 jaar geleden mijn bekken op 3 plekken gebroken waaronder mijn schaambeen. Ik ben wel geopereerd en zit weer met schroeven in elkaar. Haha!
Ik ben een half jaar aan het revalideren geweest, eerst bijna 2 weken ziekenhuis, toen een paar weken revalidatiecentrum en daarna naar huis met veel fysio.
Ik heb nog steeds last van krachtsverlies in mijn rechterbeen en ik zit niet goed op mijn paard meer.
Ik heb nu nog fysiotherapie.

Ik zou als ik jou was met een fysio aan de slag gaan.

Ik heb vanochtend de praktijk voor fysiotherapie gebeld. Ik ga vrijdag voor een intakegesprek om te kijken of ze iets voor me kunnen betekenen. Kun jij je nog herinneren wat je daar precies deed? Kreeg je oefeningen of tips mee om beter te bewegen, zitten, liggen? Weet eigenlijk niet zo goed wat ik mezelf erbij voor moet stellen, omdat het om een fractuur gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 14:51

Een bekende van mij heeft dit ook gehad, door een ongeval met een motor. Hij heeft het nog een jaar gevoeld, maar deed binnen twee maanden alles weer, wat hij ervoor ook deed. Ik ga nog eens vragen, wat er verder aan is gedaan. Ik herinner me nog wel, dat hij het advies kreeg om zo snel mogelijk weer in de benen te komen, dat zou zijn herstel versnellen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 16:25

Ik heb idd oefeningen gekregen met ballen e.d. voor het evenwicht. Maar ik moest ook weer opnieuw leren lopen en ik weet niet hoe dat met jou is?
Dus eerst achter een looprek, vervolgens een rollator Bloos , en daarna weer met krukken.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 19:38

dit meen je niet, ik ben gisteren van een paard gevallen en heb me schaambeen op 2 plekken gebroken.. ik wil echt snel weer kunnen rijden onee hee niet zo lang

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 09:00

Hoe moet je in GN vallen? wil je je schaambeen breken??
Op het hek ofzo?

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:21

nee ik ben op mijn zijnkant/heup gevallen.. tsja en tis een ggiantisch groot paard dan kan alles volgens mij. iig erg pijnlijk

Argi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 11:29

Arrabel schreef:
Op het hek ofzo?

Mijn paard heeft een paar keer flink gebokt voor ik eraf viel. Vraag mezelf af of ik mijn schaambeen al niet gebroken heb met het klappen op de boom van mij zadel.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:33

waarom krijg ik nu een heel ongemakkelijk gevoel Tong uitsteken Damn zeg, moet niet prettig zijn een schaambeen te breken Scheve mond

ik heb mijn onderste rugwervel gebroken en dat leek mij al een ramp Haha!

veel succes met het herstel!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:41

een kennis heeft ook een keer haar schaambeen/bekken gebroken, na een half jaar kon ze weer lopen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:46

geen ervaring (gelukkig) maar beterschap!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:52

Jeetje schrik een beetje van de vele mensen die het hebben gehad.
Lijkt me zeer ernstig waar je alle kansen en opties moet benutten voor een goed en sneller herstel!

Maar schaambeen breken? als een scheur erin of echt afgebroken/doorgebroken?
Beide veeeel sterkte! *virtueel bosje bloemen en fruitmandje*

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 12:04

Argi schreef:
Arrabel schreef:
Op het hek ofzo?

Mijn paard heeft een paar keer flink gebokt voor ik eraf viel. Vraag mezelf af of ik mijn schaambeen al niet gebroken heb met het klappen op de boom van mij zadel.

Wow! klinkt echt heel pijnlijk!
beterschap

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 18:21

mltex schreef:
Jeetje schrik een beetje van de vele mensen die het hebben gehad.
Lijkt me zeer ernstig waar je alle kansen en opties moet benutten voor een goed en sneller herstel!

Maar schaambeen breken? als een scheur erin of echt afgebroken/doorgebroken?
Beide veeeel sterkte! *virtueel bosje bloemen en fruitmandje*

tschijnt een rondje te zijn, en bij mij is die aan 2 kanten gebroken!! echt oliebol

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 19:42

een vrouw van onze stal is op 1 april van haar paard gevallen en heeft haar heiligbeen gebroken. Ze is van de week voor het eerst weer naar de sportschool geweest, en alles begint weer een beetje te werken. Maar je schaambeen lijkt me erg pijnlijk! succes ermee

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:16

Tjee, veel sterkte zeg!
Bij mij is het heiligbeen 'alleen' verschoven, van zijn plaats gegaan en dat heeft al erg lang geduurd en heeft veel gevolgen ook voor je rug en je balans.
Beterschap en laat het goed opvolgen!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 22:04

Ik weet dat dit een heel oud topic is, maar na mijn zoektocht op Google op dit onderwerp kom ik toch echt hier uit.
Ik ben heel benieuwd hoe het nu met sommige uit dit topic gaat en of er in de tussen liggende jaren misschien anderen zijn die een zelfde breuk/breuken in bekken hebben gehad, en de daarbij bij horende revalidatie. Ik ben hard op zoek naar "lotgenoten". Vooral naar personen die een operatie hebben ondergaan aan bekkenbreuk.