Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pel schreef:Hallo bokkers,
Ik keek net naar de herhaling van HartvanNederland, waar het ging over slokdarmkanker. Enkele symptomen hiervan zijn moeite met slikken en maagzuur.
Laat ik nu al een behoorlijk lange tijd heel veel last hebben van maagzuur, zo erg dat het mijn dagelijks leven best beheerst. ik drink veel cola om het 'weg te drinken', maar ik heb ook al zo lang ik het me herinner een rare slik. Slijm in mijn keel, of een soort brok waardoor het blijft steken halverwege mijn keel (of dit lijkt zo, kan natuurlijk ook).
Nu ben ik een vrouw en slechts 21 jaar oud, niet echt voor de hand liggend voor slokdarm kanker dus. Het zit niet bij me in de familie, kanker zelf wel. mijn vader is overleden aan botkanker, net als zijn vader. mijn oom (broer van mijn vader) heeft huidkanker, zijn zoon heeft op jonge leeftijd leukemie overleefd.
Ik maak me waarschijnlijk druk om niets, maar omdat ik al zo lang (2+ jaar) niet goed in orde ben, veel ziek, lage weerstand, allemaal nasleep van pfeiffer, maar ik me toch een klein beetje zorgen.
Zijn er mensen die hier meer van af weten en me enigsinds gerust kunnen stellen?
Of moet ik toch voor de zekerheid en gemoedsrust een afspraak maken bij de huisarts?
welsh_lover schreef:Dat is inderdaad waar, je maag heeft een slijmlaagje waardoor die beschermd is tegen het zuur, maar je slokdarm heeft dat niet.Ik zou zoiezo even langs je huisarts gaan als je veel en al lang last hebt van maagzuur. Dit kan namelijk de slokdarm aantasten.