SilverStorm schreef:ah
dat had ik ook en heb het nu nog regelmatig
een steek die voelt alsof een zwaard je doorklieft. ademhalen gaat moeilijker en sneller de pijn is overheersend. door de angst ga je sneller ademhalen en lijkt het alsof het erger wordt en de steek zich uitbreid alsof het zwaard er aan de andere kant onder je ribben weer uitkomt.
ben er voor naar de huisarts geweest. die verklaarde dat het een vorm van hyperventilatie *een van de heel veel vormen* is. hij vroeg me wat er speelde in mijn priveleven en nadat ik hem dat had verteld moest hij wel een beetje mij op de kop geven dat ik dacht dat ik daar zo even door heen zou fietsen. (had toen net verhuizing naar andere kant van het land achter de rug, voor het eerst samenwonen, voor het eerst uit huis, paard mee door de sneeuw, vreselijke baan achtergelaten, daar nieuwe baan gevonden meteen, paard ging niet goed, vrienden missen, heimwee naar ouders, kat die me niet mocht en al m'n spullen vernielde en vernietigde)
kortom een gevolg van stress, oververmoeidheid en verandering van vertrouwde omgeving naar vreemde gebieden.
Wat helpt bij mij is om dan rustig adem te halen, stoppen met praten, ondersteunen met m'n handen op de zere plekken en even te gaan zitten.
maar ga aub wel naar de huisarts, want wie weet is het bij jou wat anders.
Dé beschrijving ervoor, thank you. 
Echt exact..