Ziek van ongesteldheid..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Ziek van ongesteldheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 01:14

Hallo,

Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus als het fout is sorry!

Maar waarvoor ik dit plaats is omdat ik altijd heel erg ziek wordt als ik ongesteld ben..
Altijd de eerste 2 dagen, ik slik ibrobufen (als je het zo schrijft) en drink warme melk als ik er last van krijg.
Maar het isnormaal dat je je minder lekker voelt als anders maar ik ben gewoon ziek! Net zoals nu. Ik ben zo moe en ik kan gewoon niet slapen. Nu ben ik dit gezeik gewoon echt zat.
Weten jullie iets wat er tegen helpt? Want ik kan echt bijna niks..
Ik slik trouwens geen pil.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Alvast bedankt Knipoog

Aradis

Re: Ziek van ongesteldheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 01:16

De pil zou ik dan sowieso even proberen Knipoog
Teveel ibrobrufen is ook niet goed voor je ! Ik was vroeger ook echt ziek van ongesteldheid, wat het ook al errug vroeg, en ben dus ook maar errug vroeg aan de pil gegaan Bloos! Wat wel hielp Lachen

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 01:21

Misschien een stomme vraag, maar wordt je er niet dikker van?
Dat hoor je zo vaak en dat wil ik echt niet want ik wordt al een beetje dik.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 01:47

Tjaa.. misschien wel .. Maar dat ligt ook aan jezelf hoor Knipoog Maar het schijnt dat de Jasmine pil minder overwicht veroorzaakt, dat kan je wel met je huisarts overleggen Knipoog

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 12:34

Oke, bedankt voor je advies. Lachen
Ik zal dan maar even naar mijn huisarts gaan.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:35

Idd aan de pil is denk ik de enige optie.

En of je er dikker van word heb je helemaal zelf in de hand Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:40

De pil idd

Ik was vroegah ook ziek, zelfs zo dat ik flauw viel van pijn en duizelijkheid/zwart zien voor de ogen.
Ben aan de pil gegaan en heb hoogstens een beetje ongemak, maar niet meer echt ziek.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:46

Heb hetzelfde probleem, voel het een week vantevoren aankomen mn menstruatie. De dag van mn menstruatie is regelrecht een hel. Ik slik me suf aan Aleve, Ibuprofen verdunt je bloed waardoor ik ernstig doorlek en langer ongesteld blijf.
Ik heb ervoor bij mn ha gelopen en die kon eigenlijk niks betekenen behalve pijnmedicatie voorschrijven. Pil heb ik ook gehad, pijn werd minder maar mn menstruatie verdween er ook mee. Achteraf bleek dat ik een onregelmatige eisprong heb/had.
De andere dingen die mn ha voorschreef waren; alcohol drinken, verdunt je bloed. Een kruik, maar ja op school of op je werk lukt niet echt. En een orgasme, maar ook dat is uiteraard maar tijdelijk en hoe wil je dat op school/werk uitvoeren Knipoog

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:48

Ik had altijd echt last van mn rug en veel kramp met ongesteldheid. Ben nu aan de pil, neemt wel wat van de pijn weg, maar het is er nog wel steeds.
Ik liep ook 3/4 dagen op ibuprofen, en nee dat is idd niet goed voor je, maar je kan ook niet iedere maand paar dagen school/werk missen omdat je gewoon te beroerd bent.
Ik ben niet dikker geworden van de pil, alleen mn voorkant is gegroeid Clown

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:48

Pil of geen pil is bij mijn geen verschil.
Heb altijd last ervan vroeger slikte ik een paracetamol en moest ik gaan slapen (proberen iig) als ik dan wakker werd was de pijn over.
Maar omdat ik dan ook midden op de dag moet gaan slpen en het eigenlijk niet altijd gaat, heb ik eens Advil geprobeerd en nu ik die slik heb ik nog maar een 15 min. last en daarna trekt het weg.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:49

Even langs de huisarts om de pil te overleggen.
Tot die tijd kun je misschien om " aleve" gaan kijken bij de apotheek. Daar heb ze ook een speciale versie van voor menstruatiepijn.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 12:58

Ik ben er ook altijd ziek van, maar ik wil geen onnodige pillen in mezelf gaan stoppen . Ik zoek afleiding en als het te erg wordt neem ik een paracetamol. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ik dan even wat minder productief ben (momenteel erg lastig met de tentamens)

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:05

Ik slik al di pil vanaf ik 13 was. Omdat ik heel onregelmatig was. Ik heb ook altijd heel veel last van mn menstruatie, Idd ook 2 dagen, de dag voorat het komt en de dag dat het door komt.
Ik heb ook last van PMS.
Ik leg me er gewoon bij neer, leuk is het niet. Ik doe die 2 dagen gewoon helemaal niks, lekker luieren en vooral geen verplichtingen.
Maar de pil helpt echt helemaal niks bij mij.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:07

Ik ken het.. ben altijd 1/2 dag(en) goed ziek ervan.
Enorme buik en rugpijn, word er gewoon kotsmisselijk van ook.
Zit er toch wel aan te denken om is een bezoekje langs de dokter te doen en de pil aan te vragen, want dit is echt niet grappig meer..
Ik doe meestal Naproxen (ook alleen omdat mijn moeder dat gebruikt) Moet zeggen dat dat wel aardig werkt, word er alleen altijd heel erg moe van.

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:11

hier nog iemand die er echt ziek van was.
heb zelfs een keer langs de kant in de berm gelegen van de pijn.

enige oplossing: aan de pil gaan
sinds ik aan de pil ben is het over. heb nog wel last van zeurende pijn,
maar niet meer dat zieke van toen.

ik ben er niet echt dikker van geworden en ben nu al heel wat jaren aan de pil Knipoog

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:10

hier nog iemand die ziek was vanongesteldheid, ik had koorts, misselijk duizelig etc, ook was ik gem 11 dagen ongesteld ( niet 11 dagen ziek hoor, zo'n 2 a 3 dagen)

ben ook aan de pil gegaan (nu zo'n 8 jaar geleden), nu keurig van woensdag tot zondag 'een bloeding' en alleen donderdag pijnstiller nodig, echt een verademing!

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:13

De pil is niet de enige oplossing, spiraal werkt ook prima. Je krijgt ook nog eens een stuk minder hormoonrotzooi in je lijf en je kunt hem niet vergeten. Ideaal! Ja

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:14

Ir111 schreef:
De pil is niet de enige oplossing, spiraal werkt ook prima. Je krijgt ook nog eens een stuk minder hormoonrotzooi in je lijf en je kunt hem niet vergeten. Ideaal! Ja

O ja, daar was ik nog steeds over aan het nadenken Clown lijkt me alleen 'eng' ?

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:15

Zetten is even niet zo leuk maar dat is 5 minuten. Daarna mag dat ding 5 hele jaren blijven zitten. En wat is nou 5 minuten op 5 jaar. Haha!

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:15

Marjo_x schreef:
Tjaa.. misschien wel .. Maar dat ligt ook aan jezelf hoor Knipoog Maar het schijnt dat de Jasmine pil minder overwicht veroorzaakt, dat kan je wel met je huisarts overleggen Knipoog

Ik heb ook ergens op bokt gelezen dat deze pil eigenlijk helemaal niet zo gezond voor je is.
Als ik me niet vergis waren er veel klachten over hoofdpijn bij deze pil. En kregen vrouwen die deze pil slikte zelfs een propje bloed in de hersenen.

En inderdaad , ik zou aan de pil gaan. De dokter kan je adviseren welke pil je het beste kunt nemen tegen buikpijn. Mijn zusje had hetzelfde. Elke keer hartstikke ziek als ze ongesteld werd. Is nu opgelost met de pil. Als je wilt weten welke pil zei heeft kan ik dat voor je navragen. Moet je me even pb'en Lachen

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:28

Ir111 schreef:

volgens mij moet je toch echt een hele goede reden hebben en naar dokter en ziekenhuis voordat je een spiraaltje kan laten zetten.

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:32

pfff..
Welkom bij de club..
Ik zit nu ook weer met hoofdpijn,maagkrampen & misselijkheid voor de computer
want het is weer zo ver :/
Mijn maandelijkse ziekte noem ik het Ja

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 14:44

Antoontje schreef:
Ir111 schreef:

volgens mij moet je toch echt een hele goede reden hebben en naar dokter en ziekenhuis voordat je een spiraaltje kan laten zetten.

Euh nee? Je gaat naar huisarts en vraagt om een spiraal. Gaat net zo makkelijk als een pil vragen. Lachen

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:02

Ir111 schreef:
Euh nee? Je gaat naar huisarts en vraagt om een spiraal. Gaat net zo makkelijk als een pil vragen. Lachen

Oh, naja, iemand die ik ken moest ervoor naar het ziekenhuis ed voordat het mocht.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 15:13

Voordat ik de pil slikte kon ik er ook enorm ziek van zijn. Ik zag dan helemaal groen en had zo'n pijn in mn buik dat ik gewoon niet wist hoe ik liggen moest. In die tijd slikte ik Feminax en dat hielp goed. Volgens mij kreeg ik het via de huisarts, maar ik weet het niet meer zeker.
Nu ik aan de pil ben is het al een stuk minder, tenminste de buikkrampen. De laatste tijd heb ik wel veel meer hoofdpijn als ik ongesteld moet worden en als ik ongesteld ben.
"Beterschap" in ieder geval deze dagen.