Blaren van replay-schoentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

izzy1985

Blaren van replay-schoentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 14:05

Ik heb sinds kort ballerina-schoentjes van Replay. Ze zitten heerlijk zacht rond mijn voeten, alleen bij mn hiel waar het lipje zit (de overgang van) , en dan met name aan mijn rechter voet, veroorzaakt iedere keer een blaar.

Nu ik kan ik wel standaard blarenpleisters op doen, maar zelfs die gaan er kapot van en is ook een dure bezigheid.

Weet iemand nog andere oplossingen? Kan ik bijv wat op de schoen zelf plakken oid, en bestaat zoiets?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Blaren van replay-schoentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:07

Ik plak op mijn hakken als ik weet dat ik bepaalde schoenen aandoe waarvan ik last van mijn hak krijg een pleister erop. Een meisje uit mijn klas plakt zelfs een inlegkruisje in haar schoen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:08

Ik doe ook altijd een pleister. En dan na een tijdje is dat niet meer nodig.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 14:10

hmz ik heb ze nu al een aantal keren aangehad, maar aan mn rechtervoet blijft het...

Blijft de pleister bij jullie heel als het zo schuurt?

Het gaat om deze schoenen;

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door izzy1985 op 14-06-08 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 14:12

Ik heb dat met K-Swiss schoenen.. Wat ik er ook in doe op plak of wat dan ook.. Ik loop mn hielen tot bloedens toe stuk..

Zelf koop ik ook nooit Replay, want bij het passen voel ik de pijn al..

Je zou die speciale blarenpleisters kunnen proberen.. Van Hansaplast geloof ik..

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 14:15

hmz normaal krijg ik ook zelden blaren of open plekken van schoenen, bij deze is dat eigenlijk de eerste echte keer.

Bij het passen deden ze ook niet eens zeer en voor de rest zijn ze heel zacht...

Blarenpleisters, die speciale met gel heb ik al, maar zelfs die gaan kapot.

Is er niet iets wat je op de schoen zelf kan doen?

Charley89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:32

Een pantykousje wil nog wel eens helpen, ik heb ook die replay schoenen en had ook echt me hele hiel kapot gelopen met die dingen echt pijnlijk!
En een pleister wil ook helpen!

succes

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:36

Mijn vriendin had die schoenen ook, en óók blaren.

Iets in de schoenen zelf uhh, nee sorry zal het niet weten, Sorry.

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:43

Ik heb die schoenen ook, heb ze in maat 40 gekocht, terwijl ik maat 41 heb, maar ze zaten goed. Alleen heb ook bij de hak altijd blaren, draag bij deze schoenen standaard pleisters.

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:28

je kan ook bij de schoenwinkel een soort gelkussentjes halen die je bij je hak in de schoen plakt. Deze zijn officieel tegen het eruit wippen, maar ze maken het oppervlak een stuk zachter. Ze kosten maar een euro of 4 geloof ik en je kunt ze er ook makkelijk weer uit halen. Valt wellicht te proberen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 22:29

Je hebt stickjes van compeed om op je voeten te smeren, kost geloof ik een euro of 4. Zorgt ervoor dat er geen wrijving ontstaat tussen je voet en de schoen, werkt super en je doet er heel erg lang mee!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:10

Ik heb daar ook last van bij die replay schoentjes ja!!
Ik heb er ook hele erge last van bij mijn ST Olivier schoenen.
Dat komt omdat ze redelijk hoog aan de achterkant zijn en dat gaat dan schuren ofzoiets..
Pantykousjes en pleisters helpen al niet meer bij mij schuurt het gewoon doorheen.
Heeft iemand tips?
Het is trouwens altijd bij mij ook alleen aan de rechterkant.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:13

Geen replay schoenen meer dragen/kopen? Clown

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 13:32

Mloui schreef:
je kan ook bij de schoenwinkel een soort gelkussentjes halen die je bij je hak in de schoen plakt. Deze zijn officieel tegen het eruit wippen, maar ze maken het oppervlak een stuk zachter. Ze kosten maar een euro of 4 geloof ik en je kunt ze er ook makkelijk weer uit halen. Valt wellicht te proberen!

Hmz valt wellicht te proberen...bedankt voor je tip!

Liek_ schreef:
Je hebt stickjes van compeed om op je voeten te smeren, kost geloof ik een euro of 4. Zorgt ervoor dat er geen wrijving ontstaat tussen je voet en de schoen, werkt super en je doet er heel erg lang mee!

hmz die heb ik inderdaad in de winkel zien liggen. De gelpleisters gebruik ik al van dit merk. Maar of die stick echt helpt???? Valt misschien te testen Knipoog

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 13:37

Ik heb deze schoenen ook, en heb altijd een 'half' sokje aan zeg maar. En heb nergens last van Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:32

izzy1985 schreef:
Liek_ schreef:

hmz die heb ik inderdaad in de winkel zien liggen. De gelpleisters gebruik ik al van dit merk. Maar of die stick echt helpt???? Valt misschien te testen Knipoog

Werkt bij mij echt super! Ik heb gegarandeerd geen blaren dan! Heb het ook weleens voor het rijden gebruikt, op mijn ringvinger. Werkt het ook super bij!

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:34

of een tisseu opvouwen en onder je hiel leggen zo verplaats je elke keer de plek waar het schuurt zeg maar en heb je en minder snel last van.

marlooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 16:35

Ik heb die compeedstick ook, werkt echt super!
Hij is misschien een beetje duur, bij kruidvat geloof ik 6 euro, maar je heb er zeker weten wat aan! Lachen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 14:04

Ik heb die schoenen vorig jaar gekocht en heb ook 3 maanden met blaren rondgelopen. Ik heb echt alles geprobeerd, blarenpleisters, gewone pleisters, sokken, binnenkant van de schoen afplakken enz. Maar ze bleven pijn doen. En na 3 maanden was het opeens over! En nu zitten ze heeeeeeerlijk.
En nu heb ik weer nieuwe schoenen gekocht en begint de ellende weer opnieuw, dus ik ga alle andere tips ook maar eens uitproberen!

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:00

Arielle_ schreef:
Geen replay schoenen meer dragen/kopen? Clown

Precies, en ook even op hoge poten terug naar de betreffende schoenenwinkel en ze het probleem voorleggen.

Je bent niet de enige en dat mag de producent echt wel weten. Zou voor mij overigens al te laat zijn, want schoenen die structureel problemen opleveren komen hier echt de deur niet in. Hoe "mooi" ze ook zijn, ze moeten boven alles functioneel zijn en dat betekent dat mijn voeten er nooit slechter op mogen worden.

Maar goed, dat is mijn opvoeding geweest: je voeten zijn belangrijk!

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 15:19

ik heb de vorige collectie van replay gehad en daar had ik ook blaren van! dit wel maar enkele weken en toen was het over. je moet ze eigenlijk gewoon wat inlopen en dan zitten ze fantastisch! nog even volhouden en dan betert het wel, ondertussen compeed plakken Knipoog

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:12

Ha, ik heb die schoenen ook.
Ik heb er nu geen blaren meer van (of toch veel minder), in het begin wel. Ik deed gewoon standaard een plakker aan. Wat het misschien ook wel is: er is bij mij vanachter een zooltje ingeplakt (zo'n halfmaatje), ik heb een 38.5 daarmee. En sindsdien heb ik er ook minder last van.

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 19:21

ik heb dit jaar ook replay schoentjes gekocht en ik heb net hetzelfde probleem. ik plak ook plakkers van compeed (die plakken wel 2 dagen ofzo).
ik heb ook al vanalles geprobeerd maar ik kan ook niets anders bedenken.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:36

Ik begrijp echt niet dat als iedereen eerst weken met blaren moet lopen, deze schoenen uberhaupt nog verkocht worden. Daar kan ik met m'n pet echt niet bij.

Modegrill? Must-haves?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:38

Misschien heeft niet iedereen er last van... Iedereen heeft immers andere voeten Knipoog