Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:WIST U DIT?
Ook in Nederland valt de werkbare stof van o.a. Ritalin (Methylfenidaat) onder de Opiumwet.
Het is niet zonder reden dat dit stimulerende middel op recept, op straat verhandeld wordt en namen heeft als; Kiddie Cocaine, Vitamin R, R-ball en Poor man's cocaine.
takkie_muis schreef:ritalin is troep.
zo zegt me moeder ook dat je kind kan er verslaafd aan raken.
ik kan niet goed funcioneren op school en ga er maar 1x per week heen.
takkie_muis schreef:ik wacht op Psychiateries onderzoek.
ben weleens woedend(maar dan echt woest),heb anderhalfjaar uit huis gewoond.
voor mij de gewoonste zaak bij ts kan er nog wat aan worden gedaan.
ben 16 al 6 jaar speciaal onderwijs
Shadow0 schreef:Het is jammer dat dit een onderwerp is waar veel angst, onjuiste verhalen en slechte informatie over is.
Ten eerste, het Nederlands Commite voor de Rechten van de Mens (
http://nl.wikipedia.org/wiki/NCRM ) is verbonden aan de Scientology-kerk.
chevax schreef:takkie_muis schreef:ik wacht op Psychiateries onderzoek.
ben weleens woedend(maar dan echt woest),heb anderhalfjaar uit huis gewoond.
voor mij de gewoonste zaak bij ts kan er nog wat aan worden gedaan.
ben 16 al 6 jaar speciaal onderwijs
Ik neem aan dat je al vaker door een psychiater bent onderzocht? Want anders zou je ook geen indicatie hebben voor speciaal onderwijs, tenminste, hier in de regio toch niet.
"Bij TS kan er nog iets aan worden gedaan": mensen met een stoornis die binnen het autisme-spectrum valt, kunnen worden begeleid en met medicatie kunnen bepaalde prikkels worden gereguleerd. Maar het is niet iets waarvan je "geneest".
Citaat:Meer informatie over wantoestanden in de psychiatrie kunt u vinden op de website van de Citizens Commission on Human Rights. CCHR is in 1969 opgericht door de Church of Scientology en Thomas Szasz, emeritus hoogleraar in de psychiatrie aan de State University van New York.