Weet niet wat ik aanmoet met mijn vriend

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Weet niet wat ik aanmoet met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 22:55

Sinds bijna 2 maanden een vriend. Mijn 1e vriendje. Ben helemaal gek van hem. Smoorverliefd. En hij is een ontzettende lieve jongen, al is hij 9 jaar ouder dan mij. Een ontzettende prater. Heerlijk.
Zoals misschien sommige weten, heb ik een sociale angst stoornis.
Dus ben altijd heel stil, zal niet snel wat zeggen, en ik weet me nooit een houding te geven, en doe dit door constant te lachen.
Mijn vriend weet hier overigens niks van. Wil het ook even nog niet zeggen.
Maar ik kan geen 'nee' zeggen. Helemaal niks. En lichamelijk is hij ook gewoon ouder. Ik ben christelijk van huis uit, doe er nu weinig mee, maar had altijd wel het principe: geen sex voor het huwlijk. Een standpunt.
De 1e date lagen we al op de achterbank van de auto, sex. En oh jee, wat heb ik er spijt van gehad, en buikpijn. Zal ik het nu niet verpest hebben etc?
2e keer opnieuw sex. En ik durfde geen nee te zeggen. Eigen schuld ...
Was onveilig, en had beloofd een anti conceptie pil te halen. Ik zou de volgende dag het doen, maar durfde niet. Was doodbang. Niet gedaan dus. Wat was ik opgelucht toen ik ongestelt was.
Nouja, nu heb ik hem al 7 x gezien, en elke keer sex, en 1 keer condoom was afgegaan tijdens de sex, tsja, zat weer in hetzelfde schuitje. Wat was ik gister blij, ik was opnieuw weer ongestelt.
Morgen komt hij weer. We gaan uit eten. En oh, wat zie ik hier tegen op. Buikpijn.
Nu moet ik erbij vertellen dat ik niet kan eten in gezelschap, thuis gaat wel, op 't werk ging het niet, waar ik eruit gegooit ben, op school at ik nooit, ik durf het niet. En al neem ik me nog zo voor van : je gaat eten! het gebeurt niet. Of een klein beetje.
Nu heb ik het geluk dat ik ongestelt ben. Dus hoop morgen op geen sex. Maar dit is bijna niet te doen zo. Met een vriend moet je alles kunnen delen, en echt, het is een super lief jong, wat ik mis, vult hij aan, mijn toekomstdromen bezit hij, hij komt van een boederij af, gek op dieren, helemaal geweldig. En hij is gewoon een schat van een jongen. Maar ik kan geen nee zeggen. Het lukt me gewoon niet. Heb ook een super goeie vriendin en vriend op msn. Die weten hiervan. En die zeggen: "Je moet het hem zeggen, je moet hem mailen, smsen, bellen." Maar dat durf ik niet. Dan zit ik met trillende vingers op het toetsenbord en komt er niks uit mn vingers.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Ik kan gewoon mijn grenzen niet aangeven, ik ben gewoon zo onzeker bij hem, en niet meer, maar zeker ook niet minder als bij andere. En ik schaam me dood, tijdens de sex, ben ontzettend dik, en lig ik daar. Ik weet het echt niet. Ik moet het gewoon niet toelaten. Maar hoe wil ik dit zeggen?

Zo Vork Das er uit Tong uitsteken

Bluem

Re: Weet niet wat ik aanmoet met mijn vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 22:57

Kan je het misschien niet op papier zetten als dat makkelijker voor je is? Lachen

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:04

Misschien een vriendin je berichtje laten tikken?
Zou in ieder geval wel aan de pil gaan.
Als je straks zwanger raakt, zit je helemaal in de problemen/ellende.
Misschien kun je ergens een cursus volgen zodat je van je af leert praten?

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 23:11

Bluem schreef:
Kan je het misschien niet op papier zetten als dat makkelijker voor je is?

Tsja, en dan hem laten lezen? Heb ik uiteraard ook over na gedacht. Maar weet gewoon niet wat ik dan zou moeten zeggen. Dan zit ik zonder woorden. Nog erger dan anders Tong uitsteken

foetsie schreef:
Misschien een vriendin je berichtje laten tikken?
Zou in ieder geval wel aan de pil gaan.
Als je straks zwanger raakt, zit je helemaal in de problemen/ellende.
Misschien kun je ergens een cursus volgen zodat je van je af leert praten?

Ja vriendin zou het zo voor me willen doen. Maar dan weet ik nog niet wat er in moet, en nu prat ik er zo op los, maar op zo'n moment is het over. En als ik het in me handen heb, ben ik bang dat ik het nog niet geef.. Zo stom ben ik dan ook nog Tong uitsteken
En inderdaad, moet echt aan de pil. Maargoed, dat zijn ook weer ggiantische drempels over. Hoe ga ik dat de huisarts vragen. Waar kan je je druk om maken he Tong uitsteken?
En cursussen heb ik heel veel gehad, en sta nog onder behandeling, maar het helpt weinig tot niet Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:13

uitmaken, en aan jezelf werken.
ik hoop dat je dat doet..

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:14

En als je hem nou eens dit topic laat lezen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:16

Marigold schreef:

Precies.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 23:30

Meid ten eerste moet je echt naar de huisarts gaan om de anticonceptiepil voor te laten schrijven. Als je dat moeilijk vind kun je misschien aan je vriendin vragen of ze met je mee wilt. Al zit ze alleen maar naast je in de wachtkamer enzo dat zal al een hele steun zijn toch? Als je nu zwanger wordt brengt het alleen maar nog meer problemen met zich mee en zoals ik je bericht lees heb je momenteel al genoeg aan jezelf.
Bovendien als je niet steeds zorgen hoeft te maken om de zwangerschap kan je ook vast meer van je vriend en de sex genieten.

Maar verder wil ik je ook adviseren om eerlijk te zijn tegen hem en hoe moeilijk het ook is probeer hem te vertellen over je onzekerheid. Want hij zal het meer waarderen als je eerlijk tegen hem bent en voor jezelf is het ook veel makkelijker als je gewoon jezelf kunt zijn bij hem. Als je met hem uit eten gaat is een goede gelegenheid om met elkaar te praten. Hij zal het toch aan je merken als je niet kunt eten en vragen gaan stellen. Dan is dat misschien een zetje in de richting om hem over je probleem in te lichten.

Veel succes en ik hoop voor je dat het je gaat lukken. En niet twijfelen aan jezelf je bent een leuke meid en absoluut de moeite waard en dat vind hij ook!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 09:21

Als ik je verhaal zo lees dan ben ik het met Marigold eens. Ben je wel toe aan een relatie? Het klinkt een beetje alsof je (nog) met jezelf in de knoop zit. Misschien is het een idee om eerst maar eens aan jezelf te werken en dan pas aan een relatie te beginnen.

En als je toch door wil gaan met deze relatie dan zou ik hem dit topic laten lezen. Hij heeft nu waarschijnlijk helemaal niet door dat hij dingen doet die jij helemaal niet wil. Het maakt niet uit dat je niet weet wat je moet zeggen, maar het is wel zo eerlijk dat hij ook weet waar hij aan toe is.
En ik zou ook naar de dokter gaan voor de pil.

Succes!

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 11:31

Meid, wat doe je jezelf aan?
Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat jij nog helemaal niet toe bent aan een serieuze relatie. Je zult, zoals Marigold ook al zegt, eerst aan jezelf moeten werken.
Nee durven zeggen en je grenzen aangeven is zó belangrijk, en niet alleen in relaties.

Misschien is het makkelijk om de dingen waar je mee zit voor je vriend op papier te zetten? Als hij écht gek op je is, zal hij je heus begrijpen en zal hij begrijpen dat jij eerst aan jezelf moet werken, voordat je verder kan met hem..

Succes ermee!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 12:11

Marigold schreef:

Wou hetzelfde zeggen...

Een een pil halen is niet zo eng hoor Knipoog Dat is heel normaal, 3kwart van de vrouwen gebruikt de pil Ja Dus de dokter krijgt die vraag bijna elke dag, dus zal er niet van opkijken. Daarbij is het best verstandig Nagelbijten / Gniffelen

En misschien een assertiviteitscursus volgen? Lachen geen nee durven zeggen kan je echt in de problemen brengen... Er kan zo makkelijk misbruik van je gemaakt worden, op alle gebieden.

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:19

[***] schreef:
Marigold schreef:

Precies.

Ja ben ik ook mee eens!

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-08 13:24

Fijn, veel reacties.

1 van de vele reacties zijn: Uitmaken.
Hier zit ik ook aan te denken. Nu moet ik er bij vertellen dat mensen met een sociale angst stoornis bijna geen enkele getrouwd zijn, en/of een vriend[in]. Dat is wat vele al niet lukt, en dus ben ik daarom ook trots, mij is dat wel gelukt. Maar ik ben inderdaad bang dat dit zo niks gaat worden. Ik zie hem dus vanavond, waar ik zo tegenop zie, misschien als ik heel veel lef en moed bij elkaar verzamel, en er dus misschien over begin.

Citaat:
Meid ten eerste moet je echt naar de huisarts gaan om de anticonceptiepil voor te laten schrijven. Als je dat moeilijk vind kun je misschien aan je vriendin vragen of ze met je mee wilt. Al zit ze alleen maar naast je in de wachtkamer enzo dat zal al een hele steun zijn toch? Als je nu zwanger wordt brengt het alleen maar nog meer problemen met zich mee en zoals ik je bericht lees heb je momenteel al genoeg aan jezelf.
Bovendien als je niet steeds zorgen hoeft te maken om de zwangerschap kan je ook vast meer van je vriend en de sex genieten.

Ja dat zou ideaal zijn, als vriendin mee kon. Helaas woont zij 100 km verderop. Ken haar wel in het echt, maar is voornamelijk een msnvriendin, waar ik 1 x in het half jaar mee afspreek, zegmaar. Dus dat is niks.

En wat mij ook beetje weerhoud, is dat ik vaker de pil geslikt heb, maar toen voor de menstruatie. Onregelmatig, ziek van buikpijn, etc. En die hielp niet, dus ben er toen ook mee gestopt. Toen ik toen naar de huisarts ging, moest mijn moeder van hem mee. Mijn ouders hebben ook goed contact met hem, en ik weet dat ze zwijgplicht zullen moeten hebben, maar ik weet het niet.. Tong uitsteken

Citaat:
En misschien een assertiviteitscursus volgen? geen nee durven zeggen kan je echt in de problemen brengen... Er kan zo makkelijk misbruik van je gemaakt worden, op alle gebieden.

Daar heb ik er al 2 van gevolgd, en geen effecten Knipoog Mensen halen de schouders bij me op, aan het einde, het werkit gewoon niet. Zit gewoon te vast in alle angsten van de grote wereld om me heen, zegmaar.

Maargoed, ik zie het vanavond wel even. Maar heb flink buikpijn, en oh, wat zie ik er tegenop!

Chantal86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:35

Ik zou alles op papier gaan zetten, wat je allemaal dwars zit. Ik heb ook heel veel moeite moeten doen om dus met mijn vriendje te praten over wat me allemaal dwars zit. En sindsdien voelt het goed aan. En trekt die het uit me om er over te praten.
Je kan ook de prikpil nemen, hoef je hem niet te slikken en alleen maar eens in de 3 maanden dus een prikje te halen, die ze in je bil zetten. Persoonlijk vind ik je niet te dik ! Ook alzeg je van wel. Zelfs in je profiel. Wat ook goed helpt is bijv klinkt erg raar, maar ga een keertje hardlopen. Dan krijg jij het gevoel dat je niet te dik bent. En dat je er aan "werkt" Al ga je maar een klein stukkie joggen. Ga een keertje squachen. Dat is opzich heerlijk, als je frustraties er in een half uurtje uit slaan.
Sporten verfrist je heel erg. Dat heeft bij mij ook altijd geholpen.
Maar probeer alles op papier te zetten. En als je er over wilt praten vanavond met je vriendje, zoek een rustig plekkie op, desnoods aan de bos rand. heb ik ook gedaan met me ex.. We zijn naar het bos gegaan ed. en hebben over alles gepraat wat ons dwars zat..

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:41

Als het echt zo'n lieve jongen is moet je dus wel vertellen van je sociale angststoornis. Anders is je relatie maar op leugens gebaseerd. Hij denkt dat hij nu een meisje heeft dat makkelijk is met sex, maar eigenlijk is het omgekeerde waar.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:42

Jeetje meid, wat vervelend Ja

Ik wil als eerste één ding zeggen. Dat nauwelijks mensen met hetzelfde als jouw nauwelijks een vriend/relatie heeft, wil niet zeggen dat jij dan maar kostte wat kost een vriendje moet hebben! Dat andere geen vriend hebben wil ook niet zeggen dat het jou nooit zal lukken!

Het enige wat je stoornis zal doorbreken, is er vooruit komen Ja. En wie is er nou geschikter om tegen te praten als iemand die je lief/mooi vindt en van je houdt? Ik snap het wel hoor, ben zelf ook geen prater, maar soms moet je wel. Maar dan moet je het zelf willen!! Wil je het? Of wil je het niet? Waar een wil is een weg, wil je het niet dan moet je de consequenties aanvaarden en betekent het denk ik het einde van jullie relatie.

Vraag desnoods vanavond of jullie in plaats van een etentje een wandeling ofzo gaan maken. Dan zit je niet zo spastisch (denk ik Tong uitsteken) tegenover elkaar en heb je nog wat afleiding in de omgeving. Daarnaast hoef je elkaar niet persé aan te kijken!

Daarnaast vraag ik me eigenlijk ook wel af in hoeverre je vriend niks doorheeft. Ik bedoel, als je het met elkaar doet dan merk je toch wel als de ander het niet wil of als de ander zich een beetje ongemakkelijk voelt? Een echte vriend zal dan niet doorzetten Lachen.

[edit] Het is ook niet alleen voor jou belangrijk iets te vertellen (hoeft echt niet alles tegelijk hoor! je kan ook eerst alleen beginnen door gewoon te zeggen dat je vanavond alleen wilt praten over iets dat je heel moeilijk vindt en dan kijken wat je wel of niet durft te vertellen, maar je vriend weet dan dat er iig iets is) maar ook voor je vriend is het heel belangrijk. Hij moet ook weten wie hij als vriendin heeft toch?

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:46

Houdt hij wel rekening met jou? Heeft hij duidelijk gevraagd of jij het ook wel wil?
Probeer het hem toch te vertellen of een brief te schrijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:48

Ik neem aan dat je geen vijftien meer bent, dus waarom zou je moeder mee moeten als je de huisarts vraagt om de pil?
Verder, misschien stukje bij beetje toch proberen om je vriend te vertellen van je "stoornis". Ik denk, dat hij alleen maar meer begrip voor je op zal brengen, en dat het jouzelf een enorm stuk rust zal brengen, meid!!!
Heel veel succes!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 13:53

Zazoo schreef:
Houdt hij wel rekening met jou? Heeft hij duidelijk gevraagd of jij het ook wel wil?
Probeer het hem toch te vertellen of een brief te schrijven.

Dat vraag ik mezelf ook wel beetje af..Ik snap dat het moeilijk is om nee te zeggen, maar het lijkt me wel beetje dat je het door je lichaamstaal/houding laat zien dat je het misschien niet wil..En dat moet hij ook wel zien..

Klinkt misschien beetje raar, maar je moet wel "respect" voor jezelf blijven houden..niet dat je het doet omdat hij het wil, zo is hij misschien niet..maar je moet alleen doen wat je zelf wil..
Dus misschien beetje meer laten merken met je lichaamshouding, dan komt hij misschien wel met vragen..en hopelijk voor jou kan je het dan vertellen.

Succes ermee!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:26

Ik zit zo te denken, is bach bloesem niks voor je ?
Ik gebruik het ook, en het is in een woord geweldig !!

Dr. Bach maakte een indeling in 7 hoofdgroepen:

angst
onzekerheid
gebrek aan interesse in het hier en nu
eenzaamheid
overgevoeligheid
wanhoop en moedeloosheid
overbezorgdheid om anderen

Kijk eens op deze website:
http://www.praktijkhethaagje.nl
( hier bestel ik ook m'n bach bloesem )

Ik was onzettend verlegen, maar doordat ik bach bloesem ben gaan gebruiken is dit veel minder geworden.
Heb het ook nog voor andere dingen.

En ik zou een brief typen voor je vriend, heel moeilijk... maar dat is veel makkelijker dan het zo zeggen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:40

Ik denk dat je wat meer ballen moet gaan kweken..
Er is nl niemand die weet wat jij wilt, en wat jij niet wilt.
Zo kunnen ze er ook nooit rekening mee houden.

Zelfde als met de pil, de huisarts bijt niet, zeg gewoon dat je dat wilt.. klaar, meer niet. Mocht hij een reden vragen kan je toch zeggen dat je vaak ongeregeld bent? Hij hoeft toch niet te weten wat de echte reden is?

Je moet leren dat je je niet zo druk moet maken om wat een ander van jou vindt. Vinden ze je aardig, prima.. vinden ze je niet aardig, is dat hun probleem.
Mensen gaan je vaak pas waarderen als je bent wie je bent, en staat voor de dingen die jij belangrijk vind. Daar krijgen mensen respect voor je, en dat zal weer ten goede komen aan je zelfvertrouwen.

Skipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:47

femmefatale1 schreef:

Zelfde als met de pil, de huisarts bijt niet, zeg gewoon dat je dat wilt.. klaar, meer niet. Mocht hij een reden vragen kan je toch zeggen dat je vaak ongeregeld bent? Hij hoeft toch niet te weten wat de echte reden is?

Je moet leren dat je je niet zo druk moet maken om wat een ander van jou vindt. Vinden ze je aardig, prima.. vinden ze je niet aardig, is dat hun probleem.
Mensen gaan je vaak pas waarderen als je bent wie je bent, en staat voor de dingen die jij belangrijk vind. Daar krijgen mensen respect voor je, en dat zal weer ten goede komen aan je zelfvertrouwen.

Dat is al hele opgave voor mensen zonder stoornis, laat staan voor haar! Vind het heel makkelijk gezegd.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:48

Je doet nu allerlei dingen tegen je zin in, daardoor voel je je naderhand nog veel vervelender dan daarvoor...
Sex tegen je zin in is niet goed, je hebt grenzen, die moet iedereen respecteren. Doen ze dat niet zijn ze je niet waard om als vriend te hebben.
Een relatie gebaseerd op een leugen is niet de juiste basis. Je kunt iets achterhouden maar dat zal op den duur toch duidelijk gaan worden..
Nee is Nee, een principe heb je niet voor niets.
Je hebt tot nu toe geluk gehad tijdens het vrijen, de volgende keer kan het maar zo raak zijn, wat dan???

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:51

weetje wat ik zo "grappig" vind? je bent vreselijk open op een forum waar veel mensen op kunnen kijken. Met allemaal fotos in je profiel. Je bent op bokt dus wel erg open, en totaal niet verlegen! Ik denk dat je het dus wel kan, misschien moet je hem dit naar hem mailen? En ik denk dat je veel baat bij heb om professionele hulp te zoeken. Zodat jij je zelfverzekerder voelt en makkelijker door het leven kan gaan.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:00

Skipper schreef:
femmefatale1 schreef:

Dat is al hele opgave voor mensen zonder stoornis, laat staan voor haar! Vind het heel makkelijk gezegd.

Ik zeg niet dat het makkelijk is.. helemaal niet zelfs..!!!
Maar ik zeg wel dat ze straks in de maatschappij ook haar mannetje zal moeten kunnen staan.
En dan kan je er beter nu alvast mee beginnen.

Bovendien is het tegenwoordig wel een 'hype' om een stoornis te hebben.
Als je maar iets anders bent dan standaard, heb je wel iets..
Ik zeg dus niet dat ze het niet heeft, maar het wordt tegenwoordig wel vaak als excuus gebruikt.