Ik ben ze ZAT... Die elendige zoemende krengen die me wakker houden, die me steken (ben allergisch, ik zwel op als een balon), als je ze doodmept laten ze een grote vlek achter op je plavon (was wit). Hor is helaas voor mij met een raam wat naar binnen kantelt geen optie, net als het raam dichthouden (zolder = sauna).
Dus morgen op naar de intratuin, eerst een boel citroenella planten voor bij mijn raam, en een vleesetende plant voor in de boekenkast ofzo... Lampje erbij (dé muggen aantrekker), klaar. Nu staan er al 3 grote ventilatoren te loeien, omdat muggen niet tegen luchtstromen kunnen.
Iemand nog andere/betere ideeën? Ik wil eigenlijk niets smeren, omdat het zo verschikkelijk warm is, ik plak al zo verschikkelijk, en daar word het dus niet beter op.
Oh ik ken het!! ik ben er ook allergisch voor, één muggenbult word bij mij een luchtballon. Wij hebben hier bij elk raam in het hele huis een hor, dus zo goed als geen last. Op vakantie erger in me er ook dood aan, ik weet het verder ook niet.
Goed, ik heb vandaag 2 citroen boompjes gekocht, en een vleesetende plant. Verder een fles muggenspray met deet erin... Ik hoop zo hard dat het werkt...
Ik heb een hele goeie!! Koop een goeie bus haarlak, het liefst 1tje die ook een beetje lekker ruikt maar wel extra strong. Spuit de muggen er mee in... en... ze worden hard!! hahaha, en dan kunnen ze dus niet meer vliegen en vallen ze verstijfd op de grond.
ik heb ook een goeie, dan wordt je ook niet gestoken..
Je kunt het kopen bij de toko volgens mij, het heet asafoedita, zo speek je het uit in ieder geval. Het ruikt vies, is poeder en moet je in het avond eten doen, wel even meekoken. je proeft het niet. Ben vorige zomer helemaal niet gestoken..!
Horren kunnen niet voor mijn raam, omdat ik een dakkapel heb, waarvan het raam naar binnen kantelt
Daar zijn speciale horren voor hoor, hebben wij ook. Buiten de spray met deet, citroenplantjes en vleesetende planten, helaas geen andere tips voor je.
Ja inderdaad, ik heb ook een zolderkamer met zo'n kantelraam. Bij de Xenos of bij de blokker kun je van die horren kopen. Zijn een soort netjes en om het raam in de hoeken maak je dan een soort haakje vast, waar je dat net dan omheen doet. Zo kan het raam gewoon open en dicht en kunnen muggen en andere beestje niet naar binnen.
Ik heb ook een hor, maar nog komt er van alles binnen! Ik krijg ook altijd hele schijven, dus ik heb sinds een maand een klamboe, en ik vind het echt een geweldige uitvinding!!
whahaha die van die haarlak ... nouja gelukkig hier geen last van muggen... ik heb mijn raam wagen wijd open staan zonder hoor en ik ben nog steeds niet gestoken !