Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Angela schreef:Ik vind dyslextie geen reden voor onleesbare posts... ik ben zelf dyslextisch, en ja, er staat wel eens een d of een t verkeerd, maar mijn posts zijn altijd leesbaar. Weet je niet hoe je een woord schrijft?? zoek het dan op, of gebruik een ander woord.
Kleine moeite, en juist door de herhaling leer je uiteindelijk om het goed te doen.
pearlie schreef:80% van wat je schrijft of typt doe je op basis van je geheugen en niet op basis van spellingregels. Uitgezonderd de werkwoordsspelling, maar ja een d of t extra maakt je post niet onleesbaar. Mensen met dyslexie hebben vooral moeite met woordbeelden, dus onthouden hoe je een woord schrijft (geheugen) en niet alleen toepassen van spellingregels.
Maar dat er een punt aan het einde van de zin hoort heeft hier niks mee te maken, dat scheelt vaak al een stuk in leesbaarheid..
Angela schreef:Ik heb hier echt wel 100 uur bijles in gehad, maar ik begrijp het nog steeds niet. Ik zie het gewoonweg niet waarom een bepaald woord de ene keer bijv. een werkwoord is, maar de volgende keer een andere functie in een zin heeft.
malih schreef:Angela schreef:Ik heb hier echt wel 100 uur bijles in gehad, maar ik begrijp het nog steeds niet. Ik zie het gewoonweg niet waarom een bepaald woord de ene keer bijv. een werkwoord is, maar de volgende keer een andere functie in een zin heeft.
Dit is het een van de regels die ik dan wel weer begrijp. In mijn ogen is het makkelijk, een werk woord is ALTIJD iets wat je doet, gaat doen. of gedaan hebt
Ik ga vandaag zwemmen
Ik zwem Jij zwemt wij zwemmen. Iets wat je kunt doen dus is het een werkwoord
Ik heb gister appels geplukt
Ik pluk jij plukt en wij hebben geplukt. = iets wat je kan doen dus ik het een werkwoord.
Of snap je het nu nog niet, en kan ik gewoon niet uitleggen:P
malih schreef:Ja ik heb er een papiertje voor. En ook ik kan lezen als een tierelier. Lees dikke boeken super snel uit. En je zoon veel laten lezen zal hem zeker helpen. Boeken die hij leuk vind, vaak ziek en vaak lezen helpt echt.
En op school het gewoon mede delen. En dit moeten ze accepteren. Ik heb wel eens tehoren gekregen dat aan mijn lees vaardigheid niet te merken is dat is dyslextie heb.
Esmeralda schreef:malih schreef:Ja ik heb er een papiertje voor. En ook ik kan lezen als een tierelier. Lees dikke boeken super snel uit. En je zoon veel laten lezen zal hem zeker helpen. Boeken die hij leuk vind, vaak ziek en vaak lezen helpt echt.
En op school het gewoon mede delen. En dit moeten ze accepteren. Ik heb wel eens tehoren gekregen dat aan mijn lees vaardigheid niet te merken is dat is dyslextie heb.
wat dik gedrukt staat, is juist het probleem
havana72 schreef:Ja tuurlijk moet daar rekening mee gehouden worden. Ik wist niet dat het zo vreselijk vaak voorkomt.