1 dag ongesteld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Udella

1 dag ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 23:11

Hoi

Al jaren word ik maandelijks ongesteld voor een aantal dagen, alleen ben ik nou maar 1 dag ongesteld!? ik was de pil in de tussentijd wel vergeten, en heb totaal geen buikpijn gehad ik had alleen een lichte bloedingen wat nu over is.. Moet ik me nou zorgen maken of is er niets aan de hand?

MieLo

Re: 1 dag ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:12

ik zou blij zijn Haha!
neej, volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken hoor Knipoog

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:13

ik zou hier ook blij mee zijn,

kan geen kwaad hoor, ook al bloed je 3 druppels, je bent ongesteld geweest, en dus veilig Knipoog

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:23

SteffiiY schreef:

kan geen kwaad hoor, ook al bloed je 3 druppels, je bent ongesteld geweest, en dus veilig Knipoog

inderdaad Knipoog

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:25

SteffiiY schreef:

is niet waar hoor, je kan ook zwanger zijn en als nog elke maand bloed verliezen(even aangepast),dus dat zegt niks, zou me toch wel zorgen maken
Laatst bijgewerkt door Canada op 09-06-08 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:28

Ik denk niet dat ze het heeft over zwangerschap e.d.
Maar gewoon of er geen problemen zijn met dr baarmoeder ofzo.
Ik zou me niet echt zorgen maken, maar het wel in de gaten houden, als het zo blijft toch even naar de arts!

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:38

Canada schreef:
SteffiiY schreef:

is niet waar hoor, je kan ook zwanger zijn en als nog elke maand ongesteld worden,dus dat zegt niks, zou me toch wel zorgen maken

Ja maar dat zijn dan ook weer de uiterste gevallen.. dan kun je iederemaand denken dat je zwanger bent

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:41

Canada schreef:
SteffiiY schreef:

is niet waar hoor, je kan ook zwanger zijn en als nog elke maand ongesteld worden,dus dat zegt niks, zou me toch wel zorgen maken

Hoe kun je nou elke maand ongesteld worden als je zwanger bent?

Ik denk niet dat je je gelijk zorgen moet maken, als je de pil gebruikt werkt het weer allemaal heel anders en ben je ook niet echt 'ongesteld'.

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:42

dat kan hoor,komt veel vaker voor dan je denkt,
maar mis moet de ts even duidelijk zijn met wat zij bedoeld,mis heeft ze het geen eens over zwanger zijn
Laatst bijgewerkt door Canada op 09-06-08 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:43

Canada schreef:
dat kan hoor,komt veel vaker voor dan je denkt,
maar mis moet de ts even duidelijk zijn met wat zij bedoeld,mis heeft ze het geen eens over zwanger zijn

Ik neem aan dat het niet over zwangerschap gaat anders zou ze daar wat over gezegd hebben .

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:44

laten we het dan maar hopen dat ze het daar niet over heeft Haha!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 23:48

Menstrueren is het afstoten van een niet bevrucht eitje, dus tijdens je zwangerschap kan je niet ongesteld zijn. Wel kun je bloed verliezen tijdens je zwangerschap, een zogenaamde 'innestelingsbloeding'. En zo zijn er nog een paar op te noemen waardoor je wat bloed kunt verliezen, maar zeker geen menstruatie.

Bij de pil heb je die natuurlijke afstoting niet, en dus ben je niet echt 'ongesteld', maar is het meer een doorbraakbloeding. Daarom denk ik dat je je niet gelijk zorgen hoeft te maken. Wanneer je zelf echt het gevoel hebt dat er iets niet goed zit, kun je natuurlijk altijd even langs de huisarts vragen (of vragen aan de assistente, bij mijn huisarts weten zij ook een heleboel).

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:06

De TS zegt er toch pecifiek bij dat ze de pil vergeten is....en het gebeurt echt vaker als iedereen hier denkt. Als je zwanger bent heb je een innestelingsbloeding, dit duurt 1 of 2 dagen en is erg licht. Ik zou dus voor de zekerheid even een testje halen. Kost een tientje en dan weet je dat ook 100% zeker.

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 00:22

Ik heb wel seks gehad zonder condoom (allebei getest op soa's) maar hij was niet klaargekomen, maar ik was dus wel aan aantal keren de pil vergeten. Nu moest ik dus ongesteld worden en ik word het ook, maar dan maar voor 1 dag..

JoanneArnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:30

Van voorvocht kun je ook zwanger worden....voor het zingen de kerk uit is geen garantie. Denk dat je echt een test moet halen om het zeker te weten.

Oppassen met het onregelmatig innemen van de pil....dan kun je er net zo goed mee stoppen en alleen de condooms gebruiken....of erop gokken dat je zo ook niet zwanger wordt. De pil werkt alleen als hij consequent genomen wordt...anders gebeuren er ongelukjes, bewust of onbewust...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 00:31

ik zou het even checken met een test, morgen Knipoog

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 00:49

Ohjee, nu ga ik me toch wel een beetje zorgen maken.

Kan die innestelingsbloeding al zo snel komen dan? áls ik al zwanger zou zijn, dan is dat van een week geleden.. en het bloed wat ik had zag er ook niet anders uit dan wat ik normaal altijd heb, alleen was ik alweer vrij snel klaar met de 'ongesteldheid'

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 01:37

ben je ongesteld geworden op de dag dat je ongesteld moest worden?
had niet begrepen dat je onbeschermd sex hebt gehad, toch maar even voor de zekerhewid een testje halen.
jongen hoeft inderdaad niet perse klaar te komen om jou te bevruchten zeg maar.
succes en ik hoop voor je dat er niets aan de hand is Lachen

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:51

Udella schreef:
Ik heb wel seks gehad zonder condoom (allebei getest op soa's) maar hij was niet klaargekomen, maar ik was dus wel aan aantal keren de pil vergeten. Nu moest ik dus ongesteld worden en ik word het ook, maar dan maar voor 1 dag..

Dan zou ik inderdaad toch even een test halen, zoals al eerder gezegd kun je van voorvocht ook zwanger raken. Nou denk ik dat die kans klein is, want de pil zorgt er ook voor dat het slijmvlies dikker wordt waardoor het sperma de baarmoeder moeilijker kan bereiken. Maar er blijft een kleine kans.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:47

ik zou voor de zekerheid toch even een test halen.
zeker omdat je je pil ook onregelmatig hebt ingenomen.
Van voorvocht kan je ook zwanger raken.

Wat ik nog wel even wil zeggen de pil is dan wel veilig maar ook niet 100% ik nam mijn pil ook netjes elke dag op het zelfde tijdstip niet ziek geweest of iets raars toch werd ik zwanger.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 14:56

rossebol schreef:
Wat ik nog wel even wil zeggen de pil is dan wel veilig maar ook niet 100% ik nam mijn pil ook netjes elke dag op het zelfde tijdstip niet ziek geweest of iets raars toch werd ik zwanger.

Klopt, de pil is niet 100% veilig. Dan zou je bijvoorbeeld ook nog een condoom kunnen gebruiken.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:53

die ze niet gebruikt hebben, heb je de test al gehaald/gedaan?

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 15:57

Cheveyo schreef:
die ze niet gebruikt hebben, heb je de test al gehaald/gedaan?

Was ook een reactie op de post van rossebol.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:03

Ja maar je kan toch nooit dat ding op precies hetzelfde tijdstip innemen. Ik bedoel, stel gisteren heb je hem genomen om 17±00 uur en vandaag moet je paardrijden, dus kan je hem pas innemen om 19±00 uur. Dat maakt toch niet zoveel uit= (toetsenbord doet vaag±S)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 16:04

daaf4ever schreef:
Ja maar je kan toch nooit dat ding op precies hetzelfde tijdstip innemen. Ik bedoel, stel gisteren heb je hem genomen om 17±00 uur en vandaag moet je paardrijden, dus kan je hem pas innemen om 19±00 uur. Dat maakt toch niet zoveel uit= (toetsenbord doet vaag±S)

(ctrl shift Knipoog )
Nee opzich niet, ik neem hem ook nooit regelmatig in.. Net wanneer ik naar bed ga.