ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

leniejj

ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:32

heb me vandaag ziek gemeld.. heb een weekend van lekker feesten gehad me neef ging trouwen in limburg woon zelf zuid holland.. dus was vanmorgen nog erg moe en niet echt lekker maar niet ziek genoeg om niet te gaan werken.. maar goed ik ga over 2 weken beginnen bij me nieuwe baan dus ik heb niet echt heel erg veel zin meer om te gaan werken.. ik sta ook nog eens heel de dag met iemand die niet helemaal in orde is ze praat heel de tijd in zichzelf.. melden jullie je ook wel eens ziek als je niet heel ziek ben

grrr

Re: ziek melden maar niet echt heel ziek zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:34

Nee, eerlijk gezegd vind ik dat niet kunnen! Bij mij is het helemaal lastig, ik laat gelijk een klas vol kinderen in de steek, terwijl er moeilijk vervanging te vinden is. In mijn ogen kun je het dan beter proberen en voel je je alsnog niet goed, kun je dan nog naar huis gaan...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:34

nou in ieder geval niet na zwaar feesten...dan neem ik gewoon vrij Knipoog.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:35

Ik heb het wel is gedaan.. maar voor mij voelt net dan toch niet goed, ik voel me dan schuldig...
Maar als je daar toch weg gaat.. ja... het is niet helemaal eerlijk maar goed...

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:36

nou zwaar feesten is wel heel erg overdreven het ging er meer om dat je dan heel de dag in de weer bent..

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:36

Nou om zo'n zwakke reden ga ik me echt niet ziek melden.
Dan had je maar vrij moeten vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:37

Nee. Dat vind ik echt 'not done'.
Dan zou m'n baas een collega op moeten bellen die een dagje vrij heeft, misschien al plannen heeft en alles voor mij moet afzeggen. Terwijl er eigenlijk niks aan de hand is. Zelfs al zou ik daar binnenkort weggaan, ik vind dat gewoon oneerlijk tegenover m'n collega's.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:37

eigen programma, je kiest er zelf voor, lekker vrij nemen lijkt me dan eerlijker, ook al ga je weg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:38

ik kan dat niet, dan laat ik 2 mensen zitten.
en een stel honden die eten water enz enz enz, nodig hebben
met kerst kon ik amper lopen maar ik was er wel gewoon, er moet een hoop gebeuren voor ik mij ziekmeld.

verwijderd09

nee, dat vind ik gelijk aan stelen. want je kost je baas gewoon geld op het moment als je je ziek meldt.
vooral als de oorzaak feesten is vind ik het helemaal asociaal.

tante_trien

Ik heb dat absoluut vaak gedaan, ik heb heel vaak, dat ik ziek begin te worden, als ik dan naar school/werk/whatever ga, lig ik de volgende 2 weken ziek op bed. Als ik gewoon thuis blijf kan ik de volgende dag weer me dagelijkse ding gaan doen.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:39

Ik vind het ook niet erg symphatiek.. Wat Iddel zegt.. Dan moet er iemand anders opgetrommeld worden omdat jij geen zin hebt..

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:39

Arrabel schreef:
Ik heb het wel is gedaan.. maar voor mij voelt net dan toch niet goed, ik voel me dan schuldig...
Maar als je daar toch weg gaat.. ja... het is niet helemaal eerlijk maar goed...

ik voel me al schuldig als ik doodziek op bed lig Nagelbijten / Gniffelen

ga ook met jou mening mee. ben er opzich tegen, maar liever een dagje goed uitslapen dan een week lang suf zijn Lachen

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:47

Ik vind het ook niet echt netjes. Vroeger op school nam ik wel eens een 'baaldag' maar nu ik alweer wat jaartjes werk, meld ik mij echt weinig tot nooit ziek (ook omdat ik het gelukkig bijna nooit ben Vork )
En als ik eens niet lekker ben, dan ga ik ik wél naar het werk - als het echt niet gaat, kan ik altijd nog naar huis.
Op deze manier laat je wel zien dat je er bent voor het bedrijf en dat ze op je kunnen rekenen.

TS: waarom kijk je niet hoeveel vakantiedagen je nog hebt staan? Anders neem je die toch op? (als je er echt geen zin meer in hebt; want dan heeft zo'n baas ook niet veel aan je Bloos )

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 16:50

Aldewereld schreef:
Ik vind het ook niet echt netjes. Vroeger op school nam ik wel eens een 'baaldag' maar nu ik alweer wat jaartjes werk, meld ik mij echt weinig tot nooit ziek (ook omdat ik het gelukkig bijna nooit ben Vork )
En als ik eens niet lekker ben, dan ga ik ik wél naar het werk - als het echt niet gaat, kan ik altijd nog naar huis.
Op deze manier laat je wel zien dat je er bent voor het bedrijf en dat ze op je kunnen rekenen.

TS: waarom kijk je niet hoeveel vakantiedagen je nog hebt staan? Anders neem je die toch op? (als je er echt geen zin meer in hebt; want dan heeft zo'n baas ook niet veel aan je Bloos )

ik weet dat ik nog genoeg vrije dagen heb maar die krijg ik niet omdat ze geen andere mensen hebben.. de druk is gewoon zo groot.. en ik zou me heel erg schuldig voelen als mijn baas ook heel hard werkt maar dat doet die dus niet.. iedereen op het moment bij ons in de winkel doet een beetje het zelfde als wat ik vandaag heb gedaan..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:51

Citaat:
ik voel me al schuldig als ik doodziek op bed lig

Nou, hier nog 1, vreselijk.
Ik sta voor de klas en als ik alleen maar bedenk dat ze dan alle roosters om moeten gooien voor mij en lessen moeten aanpassen voel ik me echt niet prettig Bloos

Zo'n reden als van de TS vind ik echt schandelijk!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:54

Interessantie discussie dit. Voor mijn gevoel namelijk doen veel mensen dit wel eens, ook al is het 'not-done'.. Zelf heb ik het ook wel eens gedaan, maar absoluut niet vaak. Zeker niet na een feest oid. Dan ben ik echt nog van het motto 's avonds een kerel, 's ochtends een kerel (in mijn geval een vrouw dan Haha! )
Maar wel als ik bijvoorbeeld al een paar weken echt niet goed in orde ben en het me begint op te breken. pas nog ben ik 3 weken echt niet fit geweest maar wel wezen werken. Toen had ik me zat ziek kunnen melden, maar ja net bij een nieuwe baas begonnen. Dan denk ik wel eens 'als ik nu mijn been breek redden ze zich ook wel'. We zijn echt niet onvervangbaar.

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:55

Ik durf wel eerlijk te zeggen, dat ik dat wel eens heb gedaan vroeger.Toen ik aan het werk was in de zorg kon ik mijn uren zo plannen dat als ik een weekend ging feesten, dat ik of maandags vrij was of dat ik later begon.

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:58

Ik denk wel dat het eraan ligt watvoor baan je hebt.. Toen ik tijdelijk bij een koekjesfabriek werkte heb ik het ook weleens gedaan. Je hebt daar wel reservemensen dus voor problemen zorgt dat niet. Maar als ik straks tandarts ben, dan kan dat natuurlijk echt niet..

Watvoor baan heb je TS?

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:00

Niet voor mijn werk, ik doe het wel eens als ik een dag op school heb dat ik 2 uur les heb, vervolgens 3 uur moet wachten voor 1 uur les.. Dan ben ik wel eens 'ziek' maar voor mijn werk sta ik er altijd!

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 17:00

Uppojono schreef:
Ik denk wel dat het eraan ligt watvoor baan je hebt.. Toen ik tijdelijk bij een koekjesfabriek werkte heb ik het ook weleens gedaan. Je hebt daar wel reservemensen dus voor problemen zorgt dat niet. Maar als ik straks tandarts ben, dan kan dat natuurlijk echt niet..

Watvoor baan heb je TS?

ik werk bij albert heijn

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:01

ik durf eerlijk te zeggen dat ik het dus niet zou doen Knipoog
Of mijn baas hard werkt of niet dat maakt nie uit, hij betaalt altijd nog mijn salaris.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:04

Tja, ik heb het in het verleden ook wel eens gedaan, hoor. Maar goed, ik werkte veel op kantoor en dan lag het werk de volgende dag alsnog op me te wachten. Haha!
Soms had ik zo'n 'baaldag' gewoon effe nodig, maar ik zou zoiets niet zo gauw doen als je er andere mensen mee lastig valt. Dat zou ik niet kunnen. Ik kon vaak in de dagen na zo'n 'baaldag' meer werk verstouwen, dan als ik die ene dag wel was gaan werken. Dat was dan ook mijn motivatie. Overigens, mijn baas deed wel eens hetzelfde, hoor, haha...... Haha!
En dat wist ik maar al te goed, dus...... Tong uitsteken

Kijk, als je op je werk de kantjes er vanaf loopt en je vaak ziek meldt, terwijl je niet ziek bent, tja, dan ben je niet zo netjes bezig. Maar als je je helemaal suf werkt, meer dan je uren maakt, geen anderen opzadelt met jouw werk, ach, dan kan het eens gebeuren af en toe. Ik voelde me daar echt niet schuldig over. Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:05

MieLo schreef:
ik voel me al schuldig als ik doodziek op bed lig Nagelbijten / Gniffelen

Inderdaad... Mijn leidinggevende zei laatst: 'als jij je ziekmeldt, dan ben je ook echt ziek'. Dit in tegenstelling tot een stel collega's van me die ook opvallend vaak 'ziek' zijn op maandag.

Maar goed... Bij sommige bedrijven kun je niet last minute vrij nemen denk ik...

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 17:06

Ik meld me nooit ziek als ik niet echt ziek ben, ik vind dat niet netjes... Ik heb ook een nieuwe baan, begin daar 1 augustus en heb niet veel zin meer in mijn huidige baan. Maar toch sleep ik mezelf iedere ochtend weer ernaartoe. Nog even volhouden denk ik dan maar...