Zo hebben wij hier een multifunctioneel gebouw gekregen waarin alle huisartsen in de regio zijn gepropt met een centrale apotheek.
Vandaag had ik de dokter nodig voor een aantal klachten waar ik mee zat. Dus ik belde de partijk. Daar kreeg ik een van de assisten aan
de telefoon. Ik gaf aan met de arts te willen spreken omdat ik diverse serieuze klachten heb (inhoud laat ik liever achterwege omdat het er niet toe doet). De assisente begon vervolgens te gissen naar de oorzaken en vertelde dat ik een asprientje moest nemen. En ik gaf nogmaals aan dat ik toch echt graag een afspraak zou willen maken met de dokter. Om maar een klein voorbeeldje te noemen ik heb sinds een aantal dagen iets in mijn oor, waardoor ik daarmee minder goed hoor en het begint pijn te doen, hier wil ik wel graag vanaf. Ik kreeg hierop als antwoord dat dat zou komen door tandenknarsen.

De wat ernstigere klachten die ik heb wou ik graag met de dokter bespreken. Na 10 minuten had ik het zover dat ze zou overleggen met de dokter of het de moeite waard was om langs te komen. Ik ben echt niet iemand die voor elk wissewasje naar de dokter gaat. Maar dit beheerst mijn leven, dus vind ik het wel 'de moeite waard'
Ik moest na 14:00uur terug bellen. Dat deed ik dus. Ik kreeg weer een andere assistente aan de telefoon en die zei dat hierover niks bekend was. Ze keek in de computer en vertelde mij: "oh ja het staat het, je hebt dit-en-dit. Ook iets wat ze er zelf van hebben gemaakt en niet klopt. Ik vroeg dus of ik langs kon komen bij de dokter. Nou moest ik haar eerst maar eens precies vertellen wat ik had. Zij antwoordde dat ze daar nu niks aan kon doen -zucht- En dat ze zou overleggen of de dokter mij maandag in het spreekuur weer zou willen bellen. Na een 13minuten heb ik maar opgehangen.
Is het nou zo moeilijk om gewoon met de dokter te praten? We betalen toch met elkaar voor goede zorg?
Dat de assistente bloed prikt en dat soort dingen vind ik nog tot daaraan toe. Maar dat je gewoon alles telefonisch moet omschrijven en je dan afgescheept word met 'je hoort het nog wel' vind ik echt te zot.
Meer mensen die zoiets hebben meegemaakt??
Bedankt voor het lezen, ik moest het even kwijt