Onee, gaatjes! Mega-angst voor naalden =(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Onee, gaatjes! Mega-angst voor naalden =(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-08 17:22

Vandaag bij de tandarts geweest en die had me toch slecht nieuws. Twee gaatjes, twee kiezen die verdoofd moeten worden..
Voor dat boren ben ik niet bang, ze doen maar. Alleen die verdovingsprikken! Ik heb er nog nooit een gehad, maar aangezien ik al half knock-out ga van een infuusje, vermoed ik dat dit ook geen succes gaat worden Bloos

- Hoeveel prikken kan ik verwachten? De kiezen zitten niet naast elkaar, dus dat worden er meer, lijkt me?
- Zou het aanstellerij zijn als ik langs de HA ga voor een kalmeringsmiddel? Of voldoet een ander midel dat ik zonder recept kan krijgen ook? Het moet natuurlijk niet bloedverdunnend zijn Lachen
- Ik heb eens een verdovingsprik gehad in mijn knie, die deed me toch verrekte zeer. Ga ik dat ook voelen in mijn mond straks? Huilen

Iemand die mij gerust kan stellen? Haha!

Liedje

Re: Onee, gaatjes! Mega-angst voor naalden =(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:25

Bij ieder mens is het verschillend, maar ik heb er nooit last van... Even spannend, maar tis zo klaar. Ja Komt wel goed! Ach gut

MartineJarig

Ik ben ook als de dood voor naalden, maar de pijn van het boren is nog veel erger, en duurt ook nog langer, dan het prikken.

Ik neem mams altijd mee (ja ik ben een watje ik weet het Clown )

Verder vind ik bloedprikken ofzo veel meer zeer doen, van die prikjes in je mond voel je veel minder.

Jukurensha

Ik had een gaatje in m'n kies. En ik ben ook heel bang Tong uitsteken Maar ik vond de verdoving niet zo erg, ik heb er een keer 2 in m'n buik gehad, en 1 in m'n bovenbeen, die deden ontzettend veel pijn, maar die in m'n mond niet, ik voelde de naald wel, maar niet de pijn van de verdoving zelf...

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:29

ik heb meerdere gaatjes gehad Clown maar het prikken voelde ik eerlijk gezegd niks van Haha! ik vond het heel erg mee vallen

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:30

dan doe je het toch zonder verdoving als je naalden zó eng vindt? Kan best, ik ken genoeg mensen die nooit laten verdoven als ze moeten boren.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:30

Ik moest 4 tanden laten trekken, waarvan er 2 dicht bij elkaar zaten, dus 3 verdovingen.
Zat van tevoren ook wel een beetje te stressen, maar het deed helemaal geen pijn!

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:31

Bij mij hebben ze ook geboord, twee behandelingen, bij de ene behandeling hebben ze mijn halve voortand weggeboord, en bij de andere behandeling mijn twee achterste kiezen. allemaal zonder verdoving, kan prima Ja

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:32

ik voelde de verdovingen ook niet...

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:33

Ohw verschikkelijk, mijn angst ook al zolang ik bij die enge man kom Tong uitsteken
Succes en ik blijf dit even volgen denk!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:36

Eerste vraag die bij mij op kwam: Gaatje en verdoving? Nors opkijken

Verdoving doet geen zeer, maar de uitwerking doet meer zeer dan het boren en zonder verdoving duurt de pijn veel korter dan met verdoving.

Nee zelfs bij zenuwbehandeling géén verdoving bij mij. niet omdat de verdoving/naaldje pijn doet, amar de uitwerking er van wel....

Udella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:36

Het valt allemaal wel mee, alleen de verdoving is inderdaad vreselijk.

Het is echt een naar gevoel, en ik ben als de dood dat hij ineens met die naald een zenuw of iets dergelijks raakt! En hij gaat ook best wel diep, en bah.. Moet je ook een prik in je gehemelte? Ik zal als ik jou was jezelf maar even flink houden voor een minuutje of 2 en flink in de stoel knijpen! Tong uitsteken Ik werd erna ook erg duizelig van, maar dat was door die verschrikkelijke verdoving.

Sterkte!

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:39

Meld zich. Knipoog Ik ben ook súper bang van naalden. En dan ook écht bang. Ik vind het echt helemaal niks gewoon! Ik moest voor een paar maanden terug verstandskiezen laten trekken, en dus ook voor het eerst in mn leven een prik in mn mond.... Ik scheet echt bagger daar Bloos . Maar het viel zooooooooo gigantisch mee! Hij is echt super snel klaar, en écht pijn kan je het niet noemen. *En nee, dit zeg ik niet om je gerust te stellen, maar omdat het de waarheid is Knipoog *

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:41

Die verdoving voel je even, maar dat valt allemaal mee.
en ik vind naalden in je lichaam ook vervelend, maar ik vind het ZIEN er vervelender van dan de pijn.
En dat scheelt, deze naald zie je niet je huid binnen gaan.

Meestal kan je kiezen. Je kan eerst proberen zonder verdoving, Als je er wat van voelt wil je niets liever dan een verdoving....

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:47

Qimm schreef:
dan doe je het toch zonder verdoving als je naalden zó eng vindt? Kan best, ik ken genoeg mensen die nooit laten verdoven als ze moeten boren.

Mij lacht de tandarts hard uit, 'haha ze wil geen prikje maar ze heeft wel een tongpiercing' toch laat ik me niet overhalen (heb het dan ook nog maar 1 keer hoeven doen) vond dat het boren helemaal geen zeer deed!

plotie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:51

Heb ook al enkele gaatjes laten vullen, je voelt gewoon een prikje. Vind de verdoving nadien lastiger dan de prik zelf hoor Haha!

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:54

Ik voel helemaal niks van het vullen van gaatjes..
De prik voel ik niet, het hele 'gebeuren' met boren enzo voel ik niet, en ook daarna helemaal niets Nagelbijten / Gniffelen

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:55

Ik dacht de eerste keer ook 'neeee' maar hij was wat aan het doen in m'n mond, even later stopte hij en ik zei 'zit de verdoving er al in?' bleek dus zo te zijn, ik heb er niks van gevoeld. 2e keer ook niet. Heb toch liever die prik erbij dan geen verdoving, denk dat ik me dan slechter voel Nagelbijten / Gniffelen

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:59

plotie schreef:
Heb ook al enkele gaatjes laten vullen, je voelt gewoon een prikje. Vind de verdoving nadien lastiger dan de prik zelf hoor Haha!

Nou idd prikje voel je niks van ..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:05

Ik vind verdoven ook helemaal niet erg, al hou ik ook niet echt van naalden. Je voelt 't echt niet of nauwelijks. Dus echt niks om je druk om te maken Lachen Dit zeg ik niet om je gerust te stellen, maar het is echt waar!!

MartineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:07

Quir schreef:
Eerste vraag die bij mij op kwam: Gaatje en verdoving? Nors opkijken

Verdoving doet geen zeer, maar de uitwerking doet meer zeer dan het boren en zonder verdoving duurt de pijn veel korter dan met verdoving.

Nee zelfs bij zenuwbehandeling géén verdoving bij mij. niet omdat de verdoving/naaldje pijn doet, amar de uitwerking er van wel....

Een uitwerking? Nou dan niet bij mij, ik vind dat boren veel meer pijn doen dan dat prikje Knipoog

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:09

Ik laat het ook zonder verdoving doen.
Heb 4 kiezen moeten laten trekken en die prikken bevielen me dus echt niet Nagelbijten / Gniffelen
Boren is geen pretje maar even met je tenen friemelen en het is weer over Knipoog

Mleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:11

Ik vind boren zonder verdoving stukken prettiger... Ik vind de prikken onprettig, en boren zonder verdoving is best uit te houden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:17

geloof mij, een infuus doet meer pijn dan een verdovingsprik bij de tandarts Knipoog

bij mij hebben ze mijn verotte kies eruitgetrokken, met 4 spuiten Knipoog
geen pijn maar pas wel op, want je kwijlt heel erg Vork

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 18:20

Ik heb heel vaak verdovingsspuiten gehad. Ik moest al mijn kiezen, op één na, trekken. Bij de een moest ik wat meer dan de ander. Ik heb er zelfs al een keer 8 gehad Bloos

Het ligt eraan of het goed verdoofd. De prik zelf doet niet zo'n zeer maar het is meer een rotgevoel. Het verdoofspul is echt klote Boos!