Blacknestor schreef:Ikke ook! Al jaren!
Ik ben er echt superblij mee! Als ik nu andere vrouwen hoor. he bah ik ben ongesteld , net nu.. dat soort verhalen, nou dan ben ik zo blij!
Wel heb ik soms ook van die periodes dat ik wat huileriger ben bij films (wedstrijden) enzo, maar vraag me af of dit aan de prikpil ligt... Dit kan waarschijnlijk ook bij gewone pil gebeuren.
Maar ik wil nooit meer anders!
Ik vind het wel heel eng te horen dat er dus ook vrouwen wel gewoon zwanger bij raken!!!!! Ik wil dus absoluut geen kinderen!!!! Ik vind het wel irritant dat elke keer als ik weer moet dan is mijn dokter op vakantie! Deze week moest ik ook weer, maar dan zijn ze ook weer weg grrrrrr.
Die kans is 0,3% bij de Depo Provera 150. Dus schrik niet.
Tuurlijk blijf je altijd wel in je achterhoofd houden. Heb ik ook hoor, stel dat! Ik ben nog maar 17!
En nu helemaal. Vrijdag waren we bij een wat kameraden van mijn vriend. En ze vonden dat ik stil was, waarop ik antwoorde dat ik misselijk was (geen wonder, geen eten en dan in een keer een groot glas cola
). Maar dat had ik beter niet kunnen zeggen! Nu zitten ze allemaal te zeggen dat ik zwanger ben. Haha!
kaatje77 schreef:Ik heb 17 jaar de pil gehad en in combintie met roken longembolien gehad.
Het is allemaal kantje boort gegaan, maar ik ben er nog, alleen anti-conceptie was geen optie voor mij, totdat we bij de prikpil kwamen,.
Heerlijk.
Heb de 2e spuit een paar weken geleden laten zetten en moet 10 juli de 3e ophalen.
Ben alleen aan het twijfelen of ik dat ga doen ivm kids.

2 jaar onvruchtbaar is best lang en als ik die 3e haal, zijn we weer een halfjaar verder.

Even goed overleggen dus.
Vloeide eerder altijd heel heftig 7 dagen lang, periode is hetzelfde gebleven maar bijna niks.

Heel fijn dus.

Een vriendin van mij heeft ook al bijna een jaar lang steeds blaasontsteking, het wil maar moeilijk stoppen. Ze was eerst heel erg tegen de prikpil, maar gaat nu ook aan de prikpil, omdat ze met medicijnen geen bescherming van de pil heeft. En condooms alleen zijn ook niet 100% safe. Had een boekje van de dokter gekregen, las dat bij een jaar gebruik van alleen condooms, 80-90% van de vrouwen zwanger raakte.
Wat leuk dat jullie aan kinderen zitten te denken! Maar 2 jaar hoeft niet per se hoor! Dat verschilt heel erg!
Sunshine80 schreef:Nou dat zit dus zo... Ik heb ontzettend last van buikpijn, tot en met overgeven van de pijn toe (of in mekaar zakken en niet meer op kunnen staan). Dus werd ik aan de pil gezet, dat werkte niet, dus zwaardere pil, dat maakte het nog erger, dus andere pil en noem maar op. Ik werd er helemaal gek van, de huisarts stuurde me niet naar de gynaecoloog, maar ging zelf aanmodderen. Ze kwam uit bij de Mirena. Die ging een half jaar goed en toen begon de buikpijn en de bloedingen. En ondanks meerdere eisen bij de huisarts werd ik niet doorgestuurd. Uiteindelijk vorig jaar werd het te gek, ik was 4 ongesteld en dan 1 week niet... En toen stuurde ze me wel door. Het bleek na onderzoek dat ik licht last van endometriose had, en daarna is die mirena eruit gehaald (omdat het bloeden echt vreselijk was). En toen kreeg ik dus de prikpil!!!
(zo heel verhaal...sorry)
Wat een verhaal, en met de prikpil heb je echt nergens last van? Wat goed hé!
Mijn dokter heeft trouwens ook gezegd dat de prikpil in Nederland weinig wordt gebruikt, omdat Nederland een echt pillenland is.
In Amerika wordt in meer dan de helft van de gevallen de prikpil gebruikt!
Denk ook dat mensen snel slecht denken over de prikpil, omdat ze zelf gaan bedenken wat er slecht aan KAN zijn.
Als de prikpil zo slecht was, dan was het waarschijnlijk ook niet legaal.