Moedervlek weg laten snijden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_nuela

Moedervlek weg laten snijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 17:35

Hee..
ik had een vraagje..
ik ben wel benieuwd hoe het eruit ziet als,
je een grotere moedervlek weg hebt laten snijden!

Wat voor litteken erover blijft?
En hoe ze het doen?

Kun jij me der iets over vertellen..
zet het dan hier neer Clown
Foto er bij om te zien hoe het litteken wordt zal ik fijn vinden..
hoeft niet

Groetjes,

aes_enna

Re: Moedervlek weg laten snijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:37

dit ga ik even volgen.
ik heb er één in mijn navel die ik misschien maar weg laat halen.
mijn broertje heet er wel één weg laten halen, maar je zien het nog heel goed.

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 17:42

Anne_Sea schreef:
dit ga ik even volgen.

Waarneer heeft ie die weg laten halen dan ?

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 18:10

Niemand??
Dat ooit laten doen?

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:15

Ik heb er meerdere weg laten halen.
Toen ik jonger was door een dermatoloog die het met een klein scherp lepeltje deed. Is geen litteken geworden.
Paar jaar geleden heb ik het door een chirurg laten doen. Die sneed het echt weg. Is lelijk litteken geworden, heb geen foto's ervan. Zit op mijn schouderblad, dus hoef er gelukkig niet tegen aan te kijken.
Ik zou het persoonlijk in de toekomst door een plastisch chirurg laten doen.

aes_enna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:50

Dunckylover schreef:
Anne_Sea schreef:
dit ga ik even volgen.

Waarneer heeft ie die weg laten halen dan ?

ik gok zo'n jaar geleden Scheve mond

IneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 18:52

Ik ga het in oktober ofz laten doen als het weer wat kouder is.
Die van mij wordt gewoon weggelaserd en er zou dan geen litteken overblijven volgens de dermatoloog Knipoog

kathris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:08

ik heb 5 jaar geleden (ietsje meer, maar tis bijna precies Knipoog) 3 moedervlekken weg laten halen, door de huisarts; ik geloof dat hij ze heeft uitgelepeld en vervolgens is het gehecht met voornamelijk oplosbaar hechtdraad en mocht ik 3 dagen niet douchen

2 op mijn buik, waarvan een naast mijn navel en de andere links van het midden van je bh (onderste rand dus) en nog 1 op mijn rug
littekens op mijn buik zijn niet echt meer te zien, alleen als je me echt uitgebreid aan het bestuderen bent als ik in bikini sta Knipoog
die op mijn rug is vrij lelijk geworden, maar dat komt door de plaats (kan alleen moeilijk omschrijven waar die zit en foto maken wil ook niet)

sowieso worden littekens minder mooi op plaatsen waar minder huid is/de huid strakker gespannen ligt over je lijf.
maar in de loop van de tijd worden littekens altijd vager, maar het ligt aan je eigen lichaam en je huid hoe littekens worden.. je kan het een béétje inschatten aan hoe andere littekens zijn
littekencreme smeren om de huid soepel te houden (heb het zelf maar 3 weken volgehouden.. vergat het steeds vaker en op een gegeven moment had ik zoiets van: laat maar > mijn luiheid Tong uitsteken)

het enige waar je rekening mee moet houden als je littekens weg laat halen dat ze afhankelijk van de plek gevoelig kunnen zijn en je bijvoorbeeld niet gelijk heel intensieve dingen kan doen (mijn huisarts zei dat het minimaal 4 weken rust moest hebben)

de tijd van het jaar dat je ze weg laat halen maakt niet zoveel uit; nu met de zomer op komst is het misschien niet zo leuk gezicht in wat blotere truitjes/korte broeken/rokjes maar zonlicht is op zich wel goed voor de huid en het herstel te bevorderen

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:12

heb er heel veel weg laten halen Maar dit omdat ik elk jaar voor controle moet of er eventueel een melanoom aanwezig is. Uit voorzorg worden er dan soms moedervlek(jes) weg geghaald.

Nu zijn dit lastig te hechten wondjes en springen soms ook open als de hechtingen eruit zijn.

Al mijn littekens zijn lelijk geworden (zijn er ongeveer 5) en bij mijn zusje nog erger die heelt heel slecht

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:14

Ik heb er ook 1 weg laten halen en dit gebeurd noooooooit meer Scheve mond

Is notabene bij een chirurg gebeurt, details zal ik je besparen maar het was alles behalve een pretje, en nu (na 4 jaar? ) heb ik nog steeds een lelijk litteken.

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:15

Ik ben de tel kwijtgeraakt. Bij mij worden de marges ook heel ruim genomen ivm meerdere keren een melanoom. De littekens zijn ook lelijk, want bij mij ontsteekt altijd alles (hmpf)

Voor een 'normale' moedervlek geldt eigenlijk: het hangt er heel erg vanaf waar hij zit. Op je 'zachte' delen kun je een kuiltje krijgen als er diep gesneden wordt. Op je 'harde' delen is er juist meestal wat minder huid over dus dan wordt het vaak een uitgerekt litteken. En soms valt het heel erg mee Haha!

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:16

Nijn schreef:

Is notabene bij een chirurg gebeurt, details zal ik je besparen maar het was alles behalve een pretje, en nu (na 4 jaar? ) heb ik nog steeds een lelijk litteken.

Dat heb je natuurlijk niet altijd voor het kiezen hè. Ik liet ze ook liever zitten...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:17

Bij mij is dat gedaan met dat spul waar ze ook wratten mee weghalen. -stikstof?- Is heel mooi geworden. Zie je niks meer van.

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:18

Yinari schreef:
Nijn schreef:

Dat heb je natuurlijk niet altijd voor het kiezen hè. Ik liet ze ook liever zitten...

same here

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:19

Vervelend hè. En altijd eng, spannend.......weer 2 weken wachten op de uitslag, yák!

Jeannet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:20

Ik heb er in totaal 3 laten weg halen. 2 wat kleinere op me rug en dat is gewoon een klein rondje als litteken geworden. Ook nog 1 grotere weggehaald, maar zit onder me bikinibroekje en dat litteken is niet zo mooi geworden..

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:22

ik heb er heel wat jaren geleden een op me buik weg laten halen,, die hebben ze gehecht, met drie hechtingen en het is heel lelijk geworden, ik baal er echt van, 't is een dikke streep en aan weerskanten zie je de puntjes van de hechtingen zitten.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:23

Yinari schreef:
Nijn schreef:

Ik had het toen ook niet voor het kiezen, althans, niet laten weghalen was eigenlijk geen optie.
De volgende keer zal ik er alleen wel heeeeeeel goed over na gaan denken. Ja

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:26

Ik heb er 2 weg laten halen, een op mijn rug naast mijn ruggegraat, dit leek vroeger net een rooster, nou is het een beetje weggetrokken, maar je ziet nog precies waar de hechtingen hebben gezeten en de snee precies in het midden en eentje achter mijn oor, daar zie of voel je niks meer aan(dit was ook een oplosbare hechting ofzoiets als ik me niet vergis).

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:29

ik wil er ook 2 weg laten halen op mn binnenzijde van mijn bovenbeen (dus in zacht gedeelte) Haha!

Zie er alleen wel een beetje tegen op, doet t erg zeer? en hoe snel geneest zo'n wondje? dan weet ik of ik voor of na mn zomervakantie eens op pad ga

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:30

Ik had zo'n pleister voor het douchen er drie weken lang op geloof ik en echt pijn vond ik het niet doen(plaatselijke verdovingen), maar vind het litteken niet zo mooi, maarjah het is beter dan een bloedende moedervlek...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:31

ik had een moedervlek met een diameter van 6 milimeter op mijn kin.
die is begin december weggehaald door een plastisch chirurg in t VU ziekenhuis. ik moest van die chirurg het lidteken iedere dag 1 minuutje masseren met nivea ofzo, om het weefsel soepel te houden. maar ik kwam erachter dat calendulan beter werkt. Het kan 9 maanden duren voor je het eindresultaat ziet, en het niet meer rood is. Bij mij is het nu al heel mooi geworden, je ziet t bijna niet meer, alleen als je t weet!

edit: ik weet niet meer of ik 2 of 3 hechtingen had.. en in je gezicht gebruiken ze wat dikker draad, omdat er veel druk op staat. de eerste 2 dagen ging het bloeden als ik moest lachen en daarna stond het nog een week vrij strak. T masseren was pas nadat de hechtingen eruit waren gehaald.

@inge81
ik zou ná de zomervakantie aan, want t lidteken moet vooral aan het begin eigenlijk zo min mogelijk in de zon!
Laatst bijgewerkt door jorretje op 03-06-08 19:38, in het totaal 3 keer bewerkt

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:33

Ik heb er 3 weg laten halen. Eerst eraf laten schrapen, maar toen kwamen ze terug. Nu zijn ze er echt 'uit' gehaald. Ik kreeg een verdoving, dus voelde er niks van Lachen

Edit; Het zijn lelijke littekens geworden, vooral ééntje, omdat ze daar een hechting waren vergeten uit te halen en toen was het een beetje gaan ontsteken.

Jukurensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:35

jorretje schreef:
ik had een moedervlek met een diameter van 6 milimeter op mijn kin.
die is begin december weggehaald door een plastisch chirurg in t VU ziekenhuis. ik moest van die chirurg het lidteken iedere dag 1 minuutje masseren met nivea ofzo, om het weefsel soepel te houden. maar ik kwam erachter dat calendulan beter werkt. Het kan 9 maanden duren voor je het eindresultaat ziet, en het niet meer rood is. Bij mij is het nu al heel mooi geworden, je ziet t bijna niet meer, alleen als je t weet!

Werkt dat insmeren ook nog na een paar maanden? Bloos

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:36

Ik had jaren geleden een moedervlek op het begin van mijn kleine teen. Maar na verloop van tijd groeide hij en werd hij onregelmatig. Dus naar de huisarts. Die heeft me door gestuurd naar de dermatoloog. Die heeft hem weg gesneden.
Onder plaatselijke verdoving. Heb er wel last van gehad in de zin dat ik moeite had met lopen. Verder zit er nog steeds (na ik denk al 10 jaar) een litteken. En is het nu ook weer aan het verkleuren. Dus de moedervlek komt weer terug zeg maar. Ben er niet zo blij mee maar ja wat doe je?