zweet onder oksels, tips?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bloemm

zweet onder oksels, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:01

Hoi,

ik heb tegenwoordig heel vaak dat ik heel erg zweet onder mijn oksels(ook bij koud weer).
Dit vind ik echt vies. en ik wil er graag vanaf..
Deo werkt alleen tegen de geur maar niet tegen de plekken zelf.

iemand tips?

EL4a1990

Re: zweet onder oksels, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:09

Ik heb daar ook altijd veel last van en heb een paar jaar geleden een keer odorex gebruikt... dat moet je 1x in de 3 dagen onder je (gewassen) oksel deppen en dan 's ochtends afwassen en dan heb je er geen last meer van... ik durf niet zeker te zeggen of het zo moet maar dat staat gewoon op het flesje....

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:10

Therm nog iets. Opspuiten, nacht in laten werken en je hebt er 3 dagen geen last van.

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:12

Zijn je oksels geschoren? Misschien rare vraag, maar als je dat ook goed bij houdt scheelt een hoop. Lachen Althans, bij de meeste.

Ik denk dat je de zweetplekken simpel weg niet kan voorkomen..
Misschien dat een HA tips heeft ofzo? Lachen

Ben er eigenlijk wel benieuwd naar, bekende van mij hebben het ook. En het is echt niet leuke voor de desbetreffende persoon!

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 19:16

Egni schreef:
Therm nog iets. Opspuiten, nacht in laten werken en je hebt er 3 dagen geen last van.

hmm, ik zal even kijken op internet of er iets in die richting te vinden is!
Melanieetjuh schreef:
Zijn je oksels geschoren? Misschien rare vraag, maar als je dat ook goed bij houdt scheelt een hoop. Lachen Althans, bij de meeste.

Ik denk dat je de zweetplekken simpel weg niet kan voorkomen..
Misschien dat een HA tips heeft ofzo? Lachen

Ben er eigenlijk wel benieuwd naar, bekende van mij hebben het ook. En het is echt niet leuke voor de desbetreffende persoon!

ja 1x in de 2 dagen scheer ik m'n oksels Ja
bij de huisarst schijnt dat je allemaal prikken in je oksles krijgt en er dan voor een jaar vanaf bent maar dat zie ik niet zo zitten Scheve mond

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:19

bloemm schreef:
Egni schreef:

hmm, ik zal even kijken op internet of er iets in die richting te vinden is

ja 1x in de 2 dagen scheer ik m'n oksels Ja
bij de huisarst schijnt dat je allemaal prikken in je oksles krijgt en er dan voor een jaar vanaf bent maar dat zie ik niet zo zitten Scheve mond

Bij de kruidvat, naast de deo's. een klein flesje.

Dat inspuiten werkt soms helemaal niet hoor, en het is heel pijnlijk!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:21

Lees even mee, heb hier ook last van. Ik gebruikt Deoleen maar ben er niet echt tevreden over.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:23

er zijn hier al meerdere topics over, eventjes zoeken!

De prikken wat jullie noemen is botox en wordt alleen gedaan indien er sprake is van echt medisch overmatige zweetproductie.

De odorex extra dry is al genoemd, verder helpt deoleen bij veel mensen ook en Syneo5 is een erg goed product!

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:39

Ik vind de meeste rexona deo's aardig helpen. Overigens heb ik eens in een tijdschrift gelezen dat iemand inlegkruisjes in haar shirt plakte tegen zweetplekken...

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:41

Odorex werkt perfect, geen druppeltje zweet!
Ik heb zo´n depper.
Je moet hem 2-3 x in de week opdoen en niet na het scheren, dan heb je geen last van een prikkend gevoel.
Je hebt geen een druppeltje zweet meer, echt een fijn gevoel dat je niet de heletijd die zweetplekken moet verbergen! Pling

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 07:58

oke ik ga wel even odorex halen!
en rexona werkt niet want die gebruik ik al en gaat alleen de geur tegen.

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:01

Ik zweette vroeger ook enorm onder m'n oksels. Heb van alles geprobeerd: anti-transpirant, deoleen (creme die zweetproductie stopt) .

Het is pas gestopt toen ik stopte met roken (maar ik weet natuurlijk niet of je rookt). Zweten kan een signaal zijn dat je iets uit moet scheiden, gifstoffen dus, vandaar dat roken of b.v. ook medicijngebruik een faktor kan zijn.

Invisible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:08

de deo`s van Vichy zijn heel fijn en ze houden je goed droog

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:12

Odorex is echt een aanrader, ik ga hem binnenkort ook weer eens halen.
Als je bijvoorbeeld een feest hebt of een date ofso, is het toch fijn als je niet zo zweet Knipoog

Laat je horen of het heeft gewerkt?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:23

Axitrans is ook een aanrader! (te verkrijgen bij apotheek)

Toen ik een jaar of 15/16 was had ik echt verschrikkelijk veel last van zwetende oksels. En met verschrikkelijk, bedoel ik ook echt verschrikkelijk. Ik kon in de winter, met een t-shirt zonder mouwen, in de zetel zitten niks doen (en zelfs koud hebben), toch had ik zweetplekken tot onder mijn borsten. Als ik uitging, en het was een beetje warm binnen of ik had wat gedanst voelde ik zelfs de druppeltjes gewoon naar beneden lopen. Ik deed dan ook altijd zwarte kleren aan, of kleren waar je allesinds niks op zag. Ik heb me er ZO voor geschaamd..
Dan ben ik, op aanraden van de huisarts, Axitrans beginnen gebruiken. Gewoon één keer per week savonds onder (niet pas geschoren) je oksels rollen. Ik heb dat geprobeert, volgende dag heb ik NIKS meer gezweet onder mijn oksels Haha!. Ik kon gaan lopen, sporten, ZONDER zweetplekken te hebben onder mijn oksels (laat staan zweetplekken tot onderaan mij t-shirt).
Ik ben dat dan een hele tijd blijven gebruiken, maar altijd wat minder (eerst één keer per week, dan één keer om de 1.5 week,..). Ondertussen heb ik het al een half jaar nietmeer gebruikt geloof ik... géén last meer van zwetende oksels (of toch niet extreem allesinds).
Persoonlijk denk ik dat mijn puberteit er iets mee te maken had Clown, hoewel ik altijd wel een aanleg zal hebben om veel te zweten Bloos (niet zomaar gewoon, maar als ik gesport heb wel.. Als ik een half uurtje gereden heb is heel mijn rug nat van het zweet.. Vervelend, maargoed, onvermijdelijk).

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:25

Ik heb er ook vrij veel last van en ik vind het echt vreselijk, bah, en ik schaam me dood. Vooral ook op mijn rug, na het 40 minuten fietsen naar school. Werkt odorex of axitrans ook voor op je rug? Ik hoop hier iets voor te vinden!

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:29

Nadeel is dat je als j het zweten onder je oksels stopt, het er wel ergens anders uit komt.
Dus zweet je bijvoorbeeld meer op je rug, of borst en dergelijke

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:34

Citaat:
Dryshield inlegkruisjes voor onder de oksel
Mar 29th, 2007 by Mario

Zweetplekken zijn verleden tijd met de inlegkruisjes onder de oksels.

De nieuwste patches zijn onder de kleding te dragen en absorberen transpiratievocht. Natte plekken zijn niet meer te zien.

Afbeelding

De beschermer doet denken aan een inlegkruisje maar heeft een andere vorm dat onder de arm past. Het product is van katoen met weinig kans op irritatie.

Dryshield is een Amerikaans bedrijf dat al bijna 140 jaar producten ontwikkelt die mensen bij hun transpiratieprobleempjes helpen.

Naast de okselbeschermers worden ook speciale T-shirts verkocht, voor zowel mannen als vrouwen, waar de absorberende beschermers al in zitten.

De patches zijn verpakt per 24 stuks en kosten 7,95 euro.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:40

ik lees even mee, heb het ook stink dan niet maar het is gewoon een vies gezicht..
een oude vriendin van me had zo'n goedje uit de DA en dat zat in een bruin flessie , witte dop en moest aardig prijzig zijn, maar het hielp wel super goed.. Heb alleen geen idee hoe het heet ..

Odorex maar eens proberen.. kom echt niet op de naam van dat ene goedje

bloemm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 19:48

tantjeuh schreef:
Axitrans is ook een aanrader! (te verkrijgen bij apotheek)

Toen ik een jaar of 15/16 was had ik echt verschrikkelijk veel last van zwetende oksels. En met verschrikkelijk, bedoel ik ook echt verschrikkelijk. Ik kon in de winter, met een t-shirt zonder mouwen, in de zetel zitten niks doen (en zelfs koud hebben), toch had ik zweetplekken tot onder mijn borsten. Als ik uitging, en het was een beetje warm binnen of ik had wat gedanst voelde ik zelfs de druppeltjes gewoon naar beneden lopen. Ik deed dan ook altijd zwarte kleren aan, of kleren waar je allesinds niks op zag. Ik heb me er ZO voor geschaamd..
Dan ben ik, op aanraden van de huisarts, Axitrans beginnen gebruiken. Gewoon één keer per week savonds onder (niet pas geschoren) je oksels rollen. Ik heb dat geprobeert, volgende dag heb ik NIKS meer gezweet onder mijn oksels Haha!. Ik kon gaan lopen, sporten, ZONDER zweetplekken te hebben onder mijn oksels (laat staan zweetplekken tot onderaan mij t-shirt).
Ik ben dat dan een hele tijd blijven gebruiken, maar altijd wat minder (eerst één keer per week, dan één keer om de 1.5 week,..). Ondertussen heb ik het al een half jaar nietmeer gebruikt geloof ik... géén last meer van zwetende oksels (of toch niet extreem allesinds).
Persoonlijk denk ik dat mijn puberteit er iets mee te maken had Clown, hoewel ik altijd wel een aanleg zal hebben om veel te zweten Bloos (niet zomaar gewoon, maar als ik gesport heb wel.. Als ik een half uurtje gereden heb is heel mijn rug nat van het zweet.. Vervelend, maargoed, onvermijdelijk).

wow dat is wel heel erg! dat heb ik nog net niet.
vandaag had ik het ook weer op de fiets voelde ik het al :/
ik rook niet en gebruik ook geen medicijnen (alleen heb ik wel 2x dit jaar blaasontsteking gehad dus ook 2x antibiotica)
ik heb vandaag nog geen tijd gehad om odorex te halen dus dat doe ik morgen.
Wat ik me wel af vraag, versopt het je zweetklieren niet helemaal? lijkt me nogal slecht.. Bloos

Die ''inlegkruisjes'' lijken me heel handig, maar hoe doe ik dat als ik een hempje draag in de zomer?

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 19:54

Hoeveel kost dat Axitrans?

Zelf zweet ik niet veel, maar bij het uitgaan meestal wel. Daarom doe ik dan ook altijd Odorex extra dry op, en dat werkt echt super! Ja Het was ontzettend warm, maar geen druppeltje zweet onder mijn oksels! Lachen

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:26

haha ik ken dat probleem, ik heb nog een rot probleem, het zijn niet alleen mijn oksel, maar mijn haar wordt ook drijfnat. en me gezicht etc. ik heb nogal dun haar, en het ziet er niet uit als ik naar een feest ben gegaan en ik heb een zeik natte kop!
ik neem aan dat Odorex daar niet voor werkt Bloos

Brnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:07

Ik gebruik ook " Therme "
het kost 6 euro ongeveer.. is een neit zo groot spuit flesje.. het werkt wel, heb minder last van zweet Haha!
Staat bij de deo's i.d buurt

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:16

Ik zweer bij Pearl en beauty deodorant ik heb meteen een hele dag lang droge oksels en een lekker geurtje na een tijdje is alleen het geurtje wat lichter maar je oksels blijven droog. iig bij mij werkt het.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 22:17

hey.
wat heel goed helpt is een anti transpirant van nivea of dove. deze is bijna geurloos. dus gewoon te combineren met een lekkere deo. dit doe ik altijd erg fijn en ook save gevoel