pubers met hoofdluis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_usar

pubers met hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:15

In korte tijd nu al 3 keer met hoofdluis thuis gekomen,gek word ik er van.Op school word gezegd we willen in je haar kijken maar het hoefd niet.Er schijnt een jongen te zijn die vaak onder zit en die besmet iedere keer zijn klas genoten waar onder ook mijn dochter.Het is toch van de zotte dat als je niet wil dat ze kijken dat je er dan zo maar mee weg komt.Wat zou ik kunnen doen?

Aradis

Re: pubers met hoofdluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:16

contact op nemen met de moeder van die jongen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 12:17

Die moeder is van haar werk weggestuurd omdat ze zelf onder zit iedere keer en er niks aan doet.Nu heeft hij stekels en hoopt dan dat het het probleem zich vanzelf op lost.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:17

Zorgen dat je dochter haar jas in haar kluisje legt en dus niet ophangt op de kapstok, haren niet te schoon houden want daar houden ze van ROFL , niet te vaak losse haren moet denk ik ook wel helpen Nagelbijten / Gniffelen
Succes ermee, luizen zijn de enige dingen waar mijn moeder altijd nachtmerries van heeft gehad Clown

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:19

daar kun je niets aan doen..
jaaaa weer naar de drogist en wassen die handel..
iedere school heeft er zo nu en dan last van...
ook op zoonlief z'n school.
tot nu toe is hij 2 keer "besmet" geweest, goed naar de drogist en huppa goed wassen.
dat er iemand in de klas zit die steeds besmet is, miss kan die jongen d'r ook niets aan doen??
zelf voor zorgs nemen, jassen aan de kapstok, heb je hele mooie speciale anti luis hoesjes voor..
of de jas in een zak ophangen .

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:20

marleen_usar schreef:
Die moeder is van haar werk weggestuurd omdat ze zelf onder zit iedere keer en er niks aan doet.Nu heeft hij stekels en hoopt dan dat het het probleem zich vanzelf op lost.

vink nogal wat Bloos! Nagelbijten / Gniffelen

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:22

tja, niet banketstaaf bedoelt hoor, maar als ik in de klas zat en iedereen wou in mn haar graaien, zou het schaamrood ook op mijn wangen staan!
Ik zou eerder eens de jongen of zn moeder apart nemen, en zeggen dat er bij de drogist gewoon middeltjes voor zijn, die het echt helemaal doodmaken.. Maar ik kan me voorstellen dat die jongen zich een beetje voor schut gezet voelt

Britt

Hebben die mensen zich nog niet helemaal kapotgekrabd? Kan me voorstellen dat als de situatie zo uit de hand gelopen is het érg moeilijk is om er ooit weer vanaf te komen Nagelbijten / Gniffelen

Blue_Eyes

Bah, wat een boeltje. Wat goed helpt is wat teatree olie in haar jas druppelen en in de shampoo doen waar je dochter haar haren mee wast. Het ruikt niet echt heel lekker (ook niet heel vies, vind ik) maar luizen vinden het echt Misselijk dus die maken dat ze wegkomen!

Sterkte ermee... mijn dochter heeft ze laatst ook een keer gehad, wat een toestand zeg!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:23

BrittKitt schreef:
Zorgen dat je dochter haar jas in haar kluisje legt en dus niet ophangt op de kapstok, haren niet te schoon houden want daar houden ze van _O- , niet te vaak losse haren moet denk ik ook wel helpen Nagelbijten / Gniffelen
Succes ermee, luizen zijn de enige dingen waar mijn moeder altijd nachtmerries van heeft gehad Clown

dat is de dikste onzin en geloof me ik kan erover meepraten met mn 3/4 jaar lang hoofdluis wat we steeds niet wegkregen omdat ik haar tot op mn kont had..!
En tsja.. ik dacht ook toen ze wegwaren.. 1 week paarden zomers.. lekker smerig niet haar wassen.. maar neehoor.. hielp geen hol Haha!
enne BrittKitt.. als je ze lang hebt voel je ze na een tijdje niet meer Lachen

Contact opnemen.. en anders school verhalen op de kosten van de shampoo's! dit kan zo niet, dit is te gek voor woorden :S
en anders de jongen zelf aanspreken.. want geloof me.. dit doen ie heus niet expres, die zou zich kapotschamen!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:24

Je moet je haar ook wel wassen Huilen van het lachen Je moet er alleen rotzooi als haarlak enzo inspuiten Knipoog Daar houden ze niet van!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:26

Dan had mijn moeder er allang de schaar ingezet ben ik bang Nagelbijten / Gniffelen
En als je ze al hebt dan helpt het idd niet meer, maar van te voren wel Vork Schijnbaar nog onderzoek naar geweest haha.

School aansprakelijk stellen kan wel denk ik ja, iig die shampoo's laten vergoeden, het is niet zo'n groot bedrag, maar als alle ouders dat doen zien ze misschien vanzelf in dat het uit de hand loopt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:26

Marjo_x schreef:
Je moet je haar ook wel wassen Huilen van het lachen Je moet er alleen rotzooi als haarlak enzo inspuiten Knipoog Daar houden ze niet van!

hielp ook geen donder..
ze houden er niet van nee, t gaat ze om de hoofdhuid.. maar het feit is dat ze zich minder goe dkunnen vastgrijpen als je haar vettig enzo is.
maar schoon of vies(letterlijk) haar maakt echt niet uit Lachen

ik ben wel dolblij dat ik er sinds een paar jaar vanaf ben Ja

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:38

bij mijn kinderen op school is 1 duidelijke regel die we hebben gekregen van de gemeente. Vanwege een enorme uitbraak een aantal jaar terug.
HEB JE LUIS, DAN NAAR HUIS
De ouders worden goed geinformeert over het hoe en wat
De kinderen komen niet eerder op school voordat het haar schoonis. dus ook doden neten!!!!

Kijk eens op de website van de school
http://www.wingerd.net
daarin staat wat je kan doen.

TIP voor je kinderen, haren in staart of strak opgestoken.
dat scheelt alvast.
En voor de rest kijk je kind iedere dag na, s,morgens en s,middags
Schoon of vies haar het maakt niet uit, ze komen toch wel zeker wanneer je er gevoelig voor ben.

Je kan in elk geval contact opnemen met de schoolleiding of de ggd bij jou in de buurt.

En helaas met dit weer, vermenigvuldige ze zich binnen 24 uur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

En niet onnodig met lotions gaan smeren hoor

voor meer info kan je me een pb sturen hoor Knipoog

kijk hier even wat je kan doen
[MW] Hoofdluis middel welke?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:13

Oef op de basis school heb ik wel 10 X hoofdluis gehad. Ik werd echt gek van die K beesten Boos! Ik had nog langer haar dan ik nu heb en daar is bijna geen doorkomen aan met alle ellende van dien. En idd geen jassen meer naast elkaar ophangen niet naast elkaar zitten en geen kleding uitwisselen... rot beestjes zijn het... gelukkig al een jaar of 16 niet meer gehad... brrrrr

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:03

LZP -> MW

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:25

op onze basisschool hebben alle kinderen een eigen rugzak aan de kapstok hangen waar ze hun jas in moeten doen. schijnt echt al een heel eind te helpen. rugzak wordt helemaal dichtgeritst dus er kan niets meer in komen.

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 21:30

Bij ons op school (basisschool) hebben vooral de kleuters allemaal jaszakken zodat dan niet meteen iedereen wordt besmet. En regelmatig komen vrijwilligers luize moeders alle groepen controleren, mocht je dan luizen hebben dan krijg je een briefje mee naar huis wat je er tegen kan doen enzo. Bij ons is er nooit echt een luizen plaag ofzo Clown

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 07:48

Het is geen basisschool dus het is allemaal wat moeilijker.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:53

Dus dan kan je je jas in je kluisje leggen. Of gewoon in een plastic zak onder de kapstok zetten oid?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 09:51

Ik verekte van de jeuk en ja hoor ma heeft er èèn,ik ga toch echt naar school bellen hoor dit is niet leuk meer.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:55

Kind thuis houden totdat er stappen ondernomen worden? Of is dat te rigoreus?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:56

bij mijn dochter op school heertse het laats ook
werd er helemaal gek van

de hele boel op zijn kop hier echt alles moet schoon

goede shampoo halen ervoor en dan haar vast en heel veeel troep erover

gel,wax,haarlak alles gooide ik erin
en die shampoo halen die je elke dag kan gebruiken(kan niet op de naam komen)

iets met milenuim ofzo

ik ben meteen aan het krabben nu op me hoofd haha

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 09:58

Is al de derde keer dit jaar.

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 10:01

o erg he
mijn dochter is pas 5 en de basis school doet er van alles aan

en anders wel thuis houden en school bellen
gewoon zeggen ik doe er alles aan dus verwacht dat de andere ouders dat ook doen

zo niet komt dochter niet meer