Bij stress snel duizelig en misselijk, binnenkort 1e vliegre

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KayC

Bij stress snel duizelig en misselijk, binnenkort 1e vliegre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 16:49

Als ik stress heb, kan ik hele dagen duizelig en misselijk omlopen, die misselijkheid voelt dan net of heb je een hele tijd niet gegeten, ik voel me dan dus net of ga ik flauwvallen.
Nu ga ik binnen 3 weken met mijn vriend naar Turkije, in het vliegtuig.
Die vliegreis lijkt me al eng, ik ben bang voor de stress die er bij komt en daarbij heb ik ook nog eens last van claustrofobie.. Ziek

Ik heb wel Bach Rescue remedey, het lijkt me misschien handig om een aantal dagen voor de vliegreis daarmee te beginnen.
Misschien hebben jullie nog meer tips? Ook wil ik wel graag ervaringen van jullie vliegreizen horen (en het liefst de postitieve ervaringen natuurlijk Clown ).

vuurneon

Re: Bij stress snel duizelig en misselijk, binnenkort 1e vliegre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 16:51

met de auto naar turkije? Nagelbijten / Gniffelen

Ik heb alleen maar goede vliegervaringen, alleen ben ik niet zo'n held met turbulentie... daar werd ik spontaan kotsmisselijk van Nagelbijten / Gniffelen

Maar verder? prima, alleen erg saai Tong uitsteken

Tips? doe goede ademhalingsoefeningen. Als je goed focussed op je ademhaling, werkt kalmerend Lachen

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 17:08

We hebben beide helaas nog geen rijbewijs..
Oeii tsja je kunt ook nog turbulentie krijgen, ik geloof dat ik maar onder narcose ga vliegen Vork

Die van de ademhalingsoefeningen is wel een goede, die zal ik onthouden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 17:45

Lopen is net zo ver Clown

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:02

Ik had hier ook last van, vond het vooral op de terugreis vreselijk; de gedachte alleen al dat je zo hoog in de lucht bent en nergens heen kan! Misschien kan je het voorleggen aan je huisarts & kan deze je een aantal tabletten oxazepam voorschrijven. Bijvoorbeeld voor de heen en terugreis.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:04

Valeriaan? Iets homeopatisch kan ook goed werken. Daar kun je bij een natuurwinkel wel voor terrecht, maar misschien ook wel gewoon bij de drogist.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:06

Oxazepam is in de regel is effectiever dan valeriaan. Knipoog

Persoonlijk zou ik even naar de huisarts gaan dan ben je lekker relaxed en heb je gelijk een positieve ervaring met het vliegen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:30

alprozalam

daarmee durfde deze ultieme claustrofoob zelfs in een chesna te vliegen

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:32

stipje ben zo terug./

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:36

kom net terug uit turkije Knipoog

mijn vliegreis was net een treinreis, af en toe een klein hobbeltje heen en weer en dat was t dan Haha! Knipoog

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 22:38

naadje24 schreef:

mijn vliegreis was net een treinreis, af en toe een klein hobbeltje heen en weer en dat was t dan Haha! Knipoog

Trein durf ik ook niet in Clown

Hoe lang is het vliegen? Twee uur? Da's twee uur lang níet het vliegtuig uitkunnen. Sigaar Beslist 'dodelijk' voor mij ROFL dat trek ik echt niet.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:06

Het is 3,5 uur. Knipoog
Waarom boek je een reis als je er niet aan toe bent? Ooit aan een behandeling gedacht, ipv druk op te voeren?
Het opstijgen en het landen is het spannendste, de rest lijkt inderdaad net een saaie treinreis. Valeriaan en Bach Bloesem Rescue werken bij mij altijd erg goed, vooral druk in gesprek blijven en zorgen dat je niet aan het 'vluchten' denkt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 00:21

Arabesk schreef:
naadje24 schreef:

Trein durf ik ook niet in Clown

Hoe lang is het vliegen? Twee uur? Da's twee uur lang níet het vliegtuig uitkunnen. Sigaar Beslist 'dodelijk' voor mij ROFL dat trek ik echt niet.

edit: verkeerd antwoord

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 03:22

Valeriaan werkt trouwens niet, is te zwak Lachen

Mocht je echt iets willen nemen ga dan inderdaad even langs de huisarts, dan merk je niets van het vliegtripje meer Haha! dan is alles prima en kalm Lachen

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 12:18

arabesk ik heb echt precies hetzelfde, durf niet uit want stel je voor dat je niet makkelijk genoeg naar buitenkan en ja dat heb je dan ook in de trein, boot, vliegtuig, lift enz enz maarja je kan toch moeilijk heel je leven gaan leven naar je angsten het word alleen maar erger Boos!

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:50

Ik neem zelf altijd een lorazepam of een oxazepam in. Dan ben ik lekker rustig en slaap ik meestal wel

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 13:54

Toen ik voor het eerst weer moest vliegen was ik ook héél bang. Ik ben gewoon gaan vliegen zonder iets en gewoon naar vliegtuigen gaan kijken voor de reis en gewoon lekker winkelen op het vliegveld. Ik was nog wel bang maar als je gewoon een beetje gaat 'chillen' komt het meestal wel goed. Sindsdien ik er niet meer zo bang voor ben vind ik schiphol een heerlijke plek Haha! Denk gewoon aan : lekker op vakantie, ik ben er zo en voordat ik ga nog even winkelen op schiphol Haha!

Succes en fijne vakantie, maak je geen zorgen komt vast goed Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 14:41

Ik heb vorig jaar samen met mijn vriend (beide) ook voor het eerst gevlogen. Het stelt echt helemaal niks voor, zeker niks om zenuwachtig voor te zijn. Het opstijgen en landen is eerder een hele leuke belevenis maar zeker niet eng. Als je eenmaal in de lucht bent is het alleen maar heel saai.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 16:33

Hartstikke bedankt voor jullie reacties. Ik zal denk ik toch even naar de huisarts moeten voor een Hepatitis prik (moet toch als je naar Turkije gaat?) dan kan ik hem eventueel altijd nog vragen.
Ik denk dat het met de Bach Rescue Remedy ook wel moet gaan lukken, want zoals ik aan een paar reactie kan lezen is het echt niet eng en moet je je gewoon ontspannen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:38

Het opstijgen en landen is echt eerder leuk als eng. Ik vond het een hele leuke belevenis! Het in de lucht hangen is eerder saai als eng. Wij hadden wel video's etc en dat is ook wel nodig anders verveel je je echt dood. Het voelt net als in de bus zitten, slaap verwekkend. Zere oren heb ik trouwens ook niet gehad, wel dat ze dichtplopte, even neus dicht en dan uitblazen via je neus dan ploppen ze zo weer open Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:39

Ik zou heel snel naar de huisarts gaan als je nog tegen hepatitis geent moet worden. Dat heeft een paar weken nodig om werkend te worden.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:27

Heb ook angsten voor dat soort dingen treinen vliegtuigen auto's zelf, maar zit op therapie en het werkt echt ontzettend goed.
Ga nu weer met de bus trein auto etc, ga deze zomer naar spanje in de bus.
Dus misschien iets voor als je weer thuis bent?

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:19

Breitling schreef:
Het opstijgen en landen is echt eerder leuk als eng. Ik vond het een hele leuke belevenis! Het in de lucht hangen is eerder saai als eng. Wij hadden wel video's etc en dat is ook wel nodig anders verveel je je echt dood. Het voelt net als in de bus zitten, slaap verwekkend. Zere oren heb ik trouwens ook niet gehad, wel dat ze dichtplopte, even neus dicht en dan uitblazen via je neus dan ploppen ze zo weer open Haha!

Ik ben blij om dat te horen, ik had hier op bokt zoveel gelezen over mensen die ondraaglijke oorpijn hadden, maar het kan ook meevallen dus.

Katja schreef:
Ik zou heel snel naar de huisarts gaan als je nog tegen hepatitis geent moet worden. Dat heeft een paar weken nodig om werkend te worden.

Ja inderdaad dat hoorde ik vandaag ook maar ja, vakantie is net geregeld.

Miiej schreef:
Heb ook angsten voor dat soort dingen treinen vliegtuigen auto's zelf, maar zit op therapie en het werkt echt ontzettend goed.
Ga nu weer met de bus trein auto etc, ga deze zomer naar spanje in de bus.
Dus misschien iets voor als je weer thuis bent?

Zo erg is het bij mij gelukkig niet, ik was eerst wel bang in de bus maar dat valt nu wel mee.
Vind het wel eng om achterin de auto te zitten als daar geen deuren zitten.
Maar het is nu meer angst voor de eerste keer vliegen, dat zullen de meeste mensen wel hebben.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:22

mijn vriend had ook geen zeren oren. Voor ons zat een jong stel met een kindje van een jaar of 2 kindje heeft ook geen kik gegeven. Ik denk dat het maar een klein deel is die last heeft van zijn oren. Ik heb zelf erg gevoelige oren. Ze zuizen heel snel bij te harde geluiden en ik hoor hele hoge pieptonen die andere niet horen en echt zeer doen aan mijn oren. En zelfs ik had geen last van mijn oren in het vliegtuig. Dus geloof mij maar vliegen is appeltje eitje! Veel plezier op vakantie geniet er van en ga bij het raampje zitten! Is echt de moeite waard de eerste keer vliegen

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:39

Mijn eerste vlucht naar rome was ik alleen erg zenuwachtig en de heenreis verliep best goed. Alleen op de terug reis heb ik inderdaad zoveel last van mijn oren gehad. Ach gut Het was niet om uit te houden net of ze met een mes alles open sneden. Heb er nog 1 maand lang last van gehad. Toen had ik zoiets ik vlieg nooit meer. Maarja ver op vakantie kom je dan niet! Clown Daarom ben ik eerst naar londen gevlogen. Is maar 50 min en dit ging erg goed. Op de terugreis vond ik het zelfs leuk. Dat nam mijn angst wel een beetje af. Nu heb ik ook een reis geboekt naar Turkije en ben wel een beetjes zenuwachtig. Niet meer van angst maar vooral voor mijn oren. Mijn motto laat het maar gewoon over je heen komen het is voorbij voordat je het weet. Koop boekjes zodat je lekker bezig bent en zet een mp3jte op.