Hulp nodig: niet wakker kunnen worden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Hulp nodig: niet wakker kunnen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:57

Het maakt niet uit hoeveel wekkers ik aan zet en hoe lang ze af gaan. Soms snooze ik onbewust gerust 2 uur lang en sta ik dus veeeeeeeels te laat op. Wekkers op afstand zetten werkt ook niet, ik wen er schijnbaar aan en slaap gewoon door. Ik heb al een wake-up light (werkte een week), een telefoonwekker, een rinkelwekker en 2 normale wekkers. De rinkelwekker gebruik ik niet meer want de enige met een hartverzakking waren m'n katten, ikzelf wist onbewust dat de herrie op zou houden dus bleef gerust liggen. Gezien ik alleen woon heb ik ook niemand die me eruit kan schoppen. Enige keer dat ik normaal of zelfs voortijdig wakker wordt is wanneer het een speciale dag is ofzo.

Dit kan écht niet langer zo, hoe zou ik dit kunnen verhelpen? Zouden hier instanties voor zijn? Therapie? Weet ik het? Ik ben dit spuug en spuug zat. Help?

Calanddra

Re: Hulp nodig: niet wakker kunnen worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:14

Even een stipje hier. Mijn broer heeft hier ook heel erg last van. Hij slaapt echt door alle wekkers heen Nagelbijten / Gniffelen
Hij heeft dit nu al een paar jaar, en helaas nog steeds niks gevonden...

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:16

Nou ik heb het dus ook al sinds m'n ehhh wat zal het zijn.. 15e ofzo? Ben nu 27, dus ik ben het zoooooo zat. Vroeger had ik m'n ouders nog die me konden wekken en voorheen m'n ex, maar ja, m'n katten snurken net zo hard met me mee Clown

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:17

En wat is de consequentie als je te laat opstaat? Werk je? Kun je het daar maken om te laat te komen?

Dat is toch altijd weer mijn reden om op te staan, ik moet er niet aan denken om te laat te komen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:18

Ik volg dit ook even Clown ik vind het ook erg lastig om mijn bed uit te komen Clown

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:19

Ja ik werk al sinds m'n 20e op kantoor en nee ik kan het niet maken om te laat te komen, toch gebeurt het structureel door dit rampscenario 's morgens. Het triggert blijkbaar m'n hersenen niet genoeg. M'n wekkers staan om 07.15 uur iedere ochtend en met een beetje mazzel schrik ik me ergens debiel rond 08.15/30 uur. Maar ik zal toch echt uiterlijk rond 07.45 uur richting douche moeten slenteren, maar het lukt gewoon écht niet Scheve mond

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:23

Ik denk dat je in ieder geval consequent moet stoppen met snoozen. Gewoon niet meer doen, ook niet 'maar één keertje'. En verder misschien zo'n wekker die puzzelstukjes door je kamer schiet ofzo?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:25

Flew schreef:
Ik denk dat je in ieder geval consequent moet stoppen met snoozen. Gewoon niet meer doen, ook niet 'maar één keertje'. En verder misschien zo'n wekker die puzzelstukjes door je kamer schiet ofzo?

dat klinkt eng ROFL

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:26

Herkenbaar!!
Ik moet ook echt wakker worden geschopt Nagelbijten / Gniffelen
wekkers, telefoon, radio, niets hoor ik!
Als mn ouders me wakker make reageer ik wel, antwoord ook normaal als ze wat vrage, om meteen weer in een diepe slaap te vallen, véél te laat wakker te schrikken en me niet eens meer te kunnen herinneren dat ik wakker ben geweest en een gesprek heb gevoerd Scheve mond

Werk nu van 16.00-23.30 dus te laat komen door het verslapen gebeurd iig niet meer Knipoog
maar een oplossing zou wel erg fijn zijn!!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:26

Ehh maar ik heb het niet door dat ik snooze, dan kan ik er ook niet consequent mee stoppen. Dat is het punt juist, alles is onbewust tot het moment dat ik me té laat helemaal rot schrik.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:27

Renske, zo dramatisch ben ik dus ook! Ik besef me gewoon echt helemaal niets. Ja op het einde als ik al dik te laat wakker wordt.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:28

Misschien een idee om 's avonds eerder te gaan slapen? En misschien 's middags ook even?

Je zal dan toch zelf strenger moeten zijn. Er zijn geen wekkers die je een schop onder de kont geven. Lachen

Renske_

Ik weet precies wat je bedoeld!
En het is echt ellendig om de dag zo te moeten beginnen!!

@danielle, ik doe het ook als ik al 10 tot 12 uur heb geslapen..echt absurd!

Flew

Je kunt mij niet wijs maken dat wanneer je de wekker loeihard zet en hem aan de andere kant van de kamer zet, je onbewust kan snoozen. *LOL*

Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat je je bed uitmoet om iets vervelends te stoppen. Als je wekker echt keihard afgaat blijf je niet meer liggen toch? Of dus die met de puzzelstukjes, die stopt pas als je die krengen hebt opgeraapt en in elkaar hebt gezet/ in de wekker hebt geduwd.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:30

daNiielle_ schreef:
Misschien een idee om 's avonds eerder te gaan slapen? En misschien 's middags ook even?

Je zal dan toch zelf strenger moeten zijn. Er zijn geen wekkers die je een schop onder de kont geven. Lachen

Ik val vaak al in slaap net na m'n werk voor heel even, wat juist een ramp is, want als ik uit stal thuiskom ben ik dus net een stuiterbal. Ik kan gemiddeld pas rond 0.45 - 01.30 uur slapen, drama! Maar dit is allemaal ook het geval als ik tussendoor geen slaapje doe.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:33

wat bij mij heel goed hielp.. een wekkerradio tussen 2 zenders in zetten.. van dat gekraak en gepiep dus.. dan goed hard..
dat is zon irritant geluid dat je wel wakker wordt.

mss helpt het bij jou ook.. mij heeft het goed geholpen..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:33

Flew schreef:
Je kunt mij niet wijs maken dat wanneer je de wekker loeihard zet en hem aan de andere kant van de kamer zet, je onbewust kan snoozen. *LOL*

Ik denk dat je ervoor moet zorgen dat je je bed uitmoet om iets vervelends te stoppen. Als je wekker echt keihard afgaat blijf je niet meer liggen toch? Of dus die met de puzzelstukjes, die stopt pas als je die krengen hebt opgeraapt en in elkaar hebt gezet/ in de wekker hebt geduwd.

Dan ben jij dus blijkbaar echt niet bekend met dit soort problemen als je dit zo zegt Lachen

Ik heb m'n wekkerradio op kneiterhard volume staan, ik slaap gewoon door. Wekkers snooze je onbewust of je let er nieteens meer op. En zo'n puzzelwekker zorgt ervoor dat ik een psychotische moordenaar word denk ik zo Clown Op dat soort dingen reageer ik héél agressief, dus dat is helaas ook geen optie, want het lijkt me niet handig om daar standaard de ochtend mee te beginnen, want dat trekt de hele dag door.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:34

FitzChivalry schreef:
wat bij mij heel goed hielp.. een wekkerradio tussen 2 zenders in zetten.. van dat gekraak en gepiep dus.. dan goed hard..
dat is zon irritant geluid dat je wel wakker wordt.

mss helpt het bij jou ook.. mij heeft het goed geholpen..

Ga ik eens proberen Ja

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:34

Hmm, toch de zelfdiscipline opbrengen om vroeger in je bed te stappen, desnoods bouw je het met 15 minuten per dag op. Als jij er eenmaal lekker om 22u in kan liggen, word je denk ik veel uitgeruster wakker... Lachen Het klinkt alsof je lichamelijk nog veel te moe bent om op te staan.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:35

Hier nog één. Ik wordt door iedereen voor gek verklaard. Vroeger mijn ouders, en nu mijn huisgenoten en buren worden wakker van míjn wekker. Ik wissel nu iedere dag van geluid. Ik wordt namelijk wel wakker als iemand iets tegen mij zegt of als ik een 'raar' geluid hoor. (bijvoorbeeld de buren die op de muur bonken, of mijn huisgenoot die onderaan de trap schreeuwt dat ik mijn wekker uit moet zetten.)

Ik heb helemaal niet veel uren slaap nodig, maar val 's avonds pas laat in slaap en ben voor 8 uur niet wakker te blijven. Voordeel is dat ik in het theater werk en meestal pas om tien uur hoef te beginnen, maar als ik eerder moet beginnen, een afspraak heb of gewoon wat eerder op wil staan gaat het vaak mis.

De maatregel die ik heb genomen is nogal drastisch; ik ga de nacht voor ik moet vliegen, een presentatie moet geven of iets anders heb waar ik écht niet te laat kan komen gewoon niet slapen.
Dat soort afspraken ga ik dus ook niet vaker dan één keer in de week aan. Het voordeel voor mij is dat ik ook niet moe wordt als ik ook maar een beetje stress heb, dus dat ik dan allemaal nuttige dingen kan doen. Dat betekend dus weer minder stress, en smorgens lekker veel koffie. De avond daarop vroeg naar bed, en dan om een uur of 10 pas op.

Maar, dat is natuurlijk niet echt ideaal, en hoewel ik ervan uit ga dat ik er nog overheen zal groeien (als ik dertig ben ofzo :s ) is het natuurlijk niet de meest gezonde oplossing.
Dus ik blijf dit topic volgen.

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:36

Is er geen mogelijkheid dat een huisgenoot oid (weet niet hoe je woont) je uit je bed schopt? Evt met een spons met koud water in je gezicht en de dekens eraf trekken?

Als je het echt als een groot probleem ervaart zou ik gewoon de dokter even bellen of langsgaan, als je door een rinkelwekker heenslaapt, dat is echt niet normaal joh Bloos!
Misschien is het wel op een simpele manier te verhelpen, ik hoop het voor je tenminste.

Probeer trouwens na je werk niet meer te gaan slapen, maar bezig te zijn, naar stal te gaan en daarna op tijd proberen te slapen? Ik weet hoe moeilijk het is om vroeg naar bed te gaan, maar ik word wel wakker van mn wekker, dus heb niet datzelfde probleem als waar jij mee zit en het lijkt me idd erg vervelend en lastig!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:36

Ik moet ook bekennen dat ik wel makkelijk opsta. Ik doe het liever niet, maar ik wil niet denken aan de consequenties van verslapen. Ik geef mezelf dus altijd een 'schop onder de kont' als ik denk aan nog lekker even omdraaien.

Heb je de wekkerradio op de muziekstand of de irritante buzzerstand staan? Die buzzer van mij gaat namelijk keihard en heel vervelend af, knappe meid als je daar doorheen slaapt. *LOL* (en dan moet ie dus wel aan de andere kant van de kamer staan)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:37

De wake up light was voor mij de uitkomst! Ik heb dan niet eens behoefte om te snoozen en ben zelfs voor de wekker wakker!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:38

xtostarlight schreef:
Is er geen mogelijkheid dat een huisgenoot oid (weet niet hoe je woont) je uit je bed schopt? Evt met een spons met koud water in je gezicht en de dekens eraf trekken?

Als je het echt als een groot probleem ervaart zou ik gewoon de dokter even bellen of langsgaan, als je door een rinkelwekker heenslaapt, dat is echt niet normaal joh Bloos!
Misschien is het wel op een simpele manier te verhelpen, ik hoop het voor je tenminste.

Probeer trouwens na je werk niet meer te gaan slapen, maar bezig te zijn, naar stal te gaan en daarna op tijd proberen te slapen? Ik weet hoe moeilijk het is om vroeg naar bed te gaan, maar ik word wel wakker van mn wekker, dus heb niet datzelfde probleem als waar jij mee zit en het lijkt me idd erg vervelend en lastig!

Ik zeg al in m'n beginpost dat ik alleen woon Knipoog

Probleem is deels ook dat mijn leven zó druk is dat ik juist ook nog wanneer ik thuis kom door blijf gaan van binnen. Het duurt gewoon héél lang voordat ik kan slapen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 15:40

Flew schreef:
Ik moet ook bekennen dat ik wel makkelijk opsta. Ik doe het liever niet, maar ik wil niet denken aan de consequenties van verslapen. Ik geef mezelf dus altijd een 'schop onder de kont' als ik denk aan nog lekker even omdraaien.

Heb je de wekkerradio op de muziekstand of de irritante buzzerstand staan? Die buzzer van mij gaat namelijk keihard en heel vervelend af, knappe meid als je daar doorheen slaapt. *LOL* (en dan moet ie dus wel aan de andere kant van de kamer staan)

Ik heb m'n wakeuplight héél hard staan op de radio, m'n telefoon heeft een kraaiende haan heel hard, ik heb een piepjes wekker, zo'n mega irritante buzzer wekker én een rinkelwekker. Staan allemaal verspreid om m'n bed.