Een relatie aangaan zónder verliefd te zijn ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Een relatie aangaan zónder verliefd te zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:33

Tjaa ik zat er zo eens over na te denken .. (Kwam ineens in me op Haha!)

Je bent zelf niet verliefd, maar mag degene wel heel erg graag die juist wél verliefd op jou is.
Zou je dan gewoon een relatie aangaan ? Of toch maar niet ?
(optie 1 - Dat je het toch maar gewoon probeert ; niet geschoten is altijd mis Knipoog En dat er toch misschien iets groeit tussen jullie waardoor je uiteindelijk toch wel verliefd wordt.
optie 2 - je bent gewoon niet verliefd, dat betekend gewoon geen realtie aangaan. Jammer voor diegene).

Wat vind jij hiervan Lachen?

Elma_

Re: Een relatie aangaan zónder verliefd te zijn ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:36

Ehmm, ik zie dus niet, maar dan ook absoluut niet in, waarom je uit medelijden een relatie moet aangaan met iemand.. dat werkt toch niet?! en het is toch ook oneerlijk voor degene die wel verliefd is.. ik snap dee stelling niet zo eerlijk gezegd.. Niet doen dus, krijg je alleen maar narigheid van..

Lieke_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:37

Optie 2 - inderdaad wat niet is kan nog komen, maar dan maar liever even afwachten als VRIENDEN..

Mag er niet aan denken iemand te moeten zoenen zonder dat ik er ook maar IETS voor voel - of erger nog, ermee naar bed moeten gaan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:37

Optie 1 denk ik, als je iemand wel leuk vind maar nog niet helemaal overtuigd bent kan het even later ook nog makkelijk overslaan op verliefd zijn tijdens daten.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:38

Ik zou het zelf nooit doen! Ex van een vriendin van mij is wel een relatie met haar aangegaan en hij heeft altijd beweerd niet verliefd te zijn geweest op haar maar wel van dr is gaan houden..ze hebben 3 jaar een relatie gehad Sigaar

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:38

ik zou zelf ook niet aan een relatie beginnen als ik niet tot over mijn oren verliefd ben, maar een goede vriendin van mij is in een relatie gestapt zonder echt verliefd te zijn. en zij hebben een hele goeie relatie.. Mss ook wel omdat liefde blind maakt, dus zie je de mindere kanten van je parner niet.
Zij had daar geen last van.. ze vond dat hij goed bij haar paste. en ze houden echt van elkaar...
Zij zijn nu toch al weer 8 jaar getrouwd.. met 2 schitterende kindjes..

maar voor mij zou het niks zijn..

botje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:39

Ik heb het wel eens gedaan. Een van mijn vrienden vond mij al tijden leuk, en het was ook echt een hele leuke jongen. Dus uiteindelijk dacht ik: 'Hij is ook gewoon heel tof, waarom niet proberen?'

Ik denk dat ik me op dat moment ook erg gevleid voelde, maar helaas niet verliefd. Het heeft ook niet lang stand gehouden. Ik begon toch te twijfelen, en dat was niet eerlijk tegenover hem.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:40

mijn ervaring is: niet doen.
je loopt er op een gegeven moment in vast.
als het later bijvoorbeeld eens niet goed gaat, is het (vind ik hoor) echt van belang dat je tóch datgene in de ander ziet, waar je 'toen' voor viel.
zonder dat wordt het gaandeweg steeds meer ergernis, en weet je op een gegeven moment niet meer waarom je eraan begonnen bent.
plus dat de kans dat je ineens écht verliefd wordt, maar dan op iemand anders, groter is dan wanneer je echt gek bent op je eigen vriend.
maar ja, er schijnen mensen te zijn die ermee kunnen leven dat hun partner lief leuk een aardig is, en ongeveer dezelfde verwachting van het leven heeft, en daar verder geen verliefdheid bij hoeft te zitten.
ik weet niet van welk type jij bent natuurlijk.

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 13:42

Ik heb ooit eens voor optie 1 gekozen maar dat is niet aan te raden.
Uiteindelijk draaide het op niets uit en ik heb wel al die tijd iemand valse hoop gegeven.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 14:43

Optie 1 alleen doen wanneer je nog een klein beetje twijfels hebt, maar dat dan wel direct vertellen. Zo van ik wil het wel proberen, maar wel graag rustig aan.
Anders altijd kiezen voor optie 2 want je kwetst de ander zo enorm als toch blijkt na 2 of 3 weken dat het voor jou niet wil.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 13:26

Dit komt mij heel bekend voor.
Mijn vriendin is ook heel verliefd op een jongen,
Die jongen vind haar wel heeel leuk maar is nog niet echt verliefd.
Nu wachten ze gewoon af wat er gebeurd..
Ze zagen elkaar eerst wel vaak en nu dus niet meer
Mijn vriendin probeert hem te vergeten in die tussen tijd.. (niet dat dat haar lukt ze is zo gek op hem Vingers aflikken)
En ze hopen natuurlijk nu dat er een dag komt dat ze allebij wel verliefd zijn..
Wel zielig voor mijn vriendin vind ik! Maar beter dan dat je valse hoop geeft aan iemand.
En als ze echt bij elkaar horen, dan komen ze nog wel bij elkaar!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:26

Ik heb het zelf meegemaakt en heb toen de verkeerde beslissing genomen om toch maar een relatie aan te gaan. Bij mij is het toen fout gelopen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:36

Elma_ schreef:
Ehmm, ik zie dus niet, maar dan ook absoluut niet in, waarom je uit medelijden een relatie moet aangaan met iemand.. dat werkt toch niet?! en het is toch ook oneerlijk voor degene die wel verliefd is.. ik snap dee stelling niet zo eerlijk gezegd.. Niet doen dus, krijg je alleen maar narigheid van..

Ik ben de relatie aangegaan omdat het juist wel zo ontzettend goed klikte, en we zouden wel zien waar we zouden eindigen.. inmiddels zijn we alweer ruim 5 jaar bij elkaar.. en het einde is nog langggggggggg niet in zicht!!!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 15:54

Ik zal nooit een relatie aangaan als ik niet verliefd ben. Bij mij werkt dat gewoon niet.
Als ik na een paar dates nog geen kriebels heb en het klikt wel met die jongen dan hoop ik er een goede vriend aan over te houden, maar verder niks.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:29

Ik vond mijn vriend in het begin helemaal geweldig. Verliefd? Ik kende hem nog nieteens? Hoe kun je dan verliefd zijn? Het voelde wel goed, en we zoenden enz.. Njah, we hadden toen wel een relatie. En nu nog steeds. De verliefdheid werd steeds meer en meer.. Dus op dat moment was ik niet echt verliefd, maar ik vond hem wel heel erg leuk!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:31

Hmm nee. Zonder verliefdheid geen relatie, anders vind ik het niet eerlijk tegenover de ander. Zonder verliefdheid kan je niet zo goed vrienden zijn Knipoog

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:33

Nee, dat zou ik niet doen! Als de ander verliefd is, doe je die alleen maar meer pijn als je het na 2 weken alsnog uitmaakt omdat de vlinders niet komen. En bovendien heb je er zelf ook niks aan. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:38

Zoiets gaat nooit werken, lijkt me.
En zelf begin ik ook niet eens aan een relatie als ik wel verliefd ben, laat staan als ik niet verliefd ben Knipoog

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:43

wanneer heb je een relatie dan? Vanaf welk moment? Totdat je elkaar verkering vraagt? haha..Ik denk dat je elkaar ook erg leuk kan vinden, en dat dan verliefdheid in dates komt bijv. ( kijk naar internetdaten!!)

edit: heb je dan tijdens die date al een relatie.. hmmm, dat is dan de vraag.. Dan is het misschien nog niet echt serieus, maar wel het begin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:46

Ik begin geen relatie zonder gevoelens voor de ander. Zonde van me tijd en er loopt genoeg leuks rond. Dan liever wachten tot ik iemand tegenkom die ik écht leuk vind, dan dat ik een ralatie heb met iemand waar ik nauwelijks iets voor voel.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-06-08 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:46

Weet je ik zou nog geen eens een relatie aan kunnen gaan met iemand waar ik geen gevoelens voor heb! Moet toch echt verliefd zijn hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:47

pinuts schreef:
wanneer heb je een relatie dan? Vanaf welk moment? Totdat je elkaar verkering vraagt? haha..Ik denk dat je elkaar ook erg leuk kan vinden, en dat dan verliefdheid in dates komt bijv. ( kijk naar internetdaten!!)

edit: heb je dan tijdens die date al een relatie.. hmmm, dat is dan de vraag.. Dan is het misschien nog niet echt serieus, maar wel het begin.

Echt verkering vragen is volgens mij een middelbare-school ding, maar ik vind zeker niet dat je al een relatie hebt bij een date
Daten is geheel vrijblijvend, een relatie heel wat minder, naar mijn mening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:48

SONY schreef:
Weet je ik zou nog geen eens een relatie aan kunnen gaan met iemand waar ik geen gevoelens voor heb! Moet toch echt verliefd zijn hoor...

Ik zou dat dus ook niet kunnen. Is ook geheel tegen m'n principes. Vork Ik zoen ook niemand waar ik 0,0 iets voor voel. Wat is het speciale er dan nog aan? Net als een relatie. Wat is het speciale aan een relatie met iemand waar je niks voor voelt?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:50

jah dat is wel zo. Maar je hebt ook van die mensen die ''scharrelen'' Dat vind ik dus helemaal niets. Als je bijv wel seks heb, maar geen relatie, en dat de ander daar dan wel op hoopt. Natuurlijk moet je elkaar wel echt leuk vinden, voor een relatie, maar ik geloof ook wel dat je een relatie kan aangaan zonder echt al superverliefd te zijn. Het moet natuurlijk wel een keer komen, die kriebels.. maar als je iemand echt heel erh leuk vind is dat niet zon probleem lijkt mij

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-08 17:51

niet doen, kunt als goede vrienden toch kijken of je er toch verliefd op word of niet als je er niet verlieft op bent heb je toch wel een rot gevoel in je maag, je houd iemand als ware voor de gek (vind ik dan)