Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KylaLover schreef:ik lees even mee, het wordt mij ook aangeraden om EMDR therapie te gaan volgen. Maar snap ook niet echt wat het nou doet en hoe het werkt en zo.
RedPassion schreef:Kort samengevat moest ik teruggaan naar de gebeurtenis, zeggen wat ik daarbij voelde.
Toekie schreef:RedPassion schreef:Kort samengevat moest ik teruggaan naar de gebeurtenis, zeggen wat ik daarbij voelde.
Is dat niet doodeng?Sowieso het teruggaan, maar ook om je zo te 'laten gaan' bij de therapeut?
Cayenne schreef:Het lijkt mij enorm interessant, en ik heb er tot nu toe alleen nog maar goede ervaringen over gehoord.
Is het alleen niet moeilijk om die herinneringen/gebeurtenissen naar boven te halen wanneer je ze voor jezelf nogal (onbewust) hebt weggestopt?
RedPassion schreef:Ja. Maar het was een soort laatste optie voor me en ik ben er maar voor gegaan. Scheelde dat ik die therapeute al kende van een andere therapie. De eerste 2 keer vond ik het moeilijk, maar toen ik er eenmaal 'doorheen' was ging het eigenlijk vanzelf (ik kon de woede en het verdriet niet eens meer stoppen, al had ik gewild) en daarna was het zo'n opluchting.
Cayenne schreef:Mogen er trouwens mensen mee tijdens EMDR? Of moeten die ergens wachten? Ik heb namelijk de eerste keer liever iemand mee omdat ik begrepen heb dat het echt heel heftig kan zijn.
Toekie schreef:RedPassion schreef:Ja. Maar het was een soort laatste optie voor me en ik ben er maar voor gegaan. Scheelde dat ik die therapeute al kende van een andere therapie. De eerste 2 keer vond ik het moeilijk, maar toen ik er eenmaal 'doorheen' was ging het eigenlijk vanzelf (ik kon de woede en het verdriet niet eens meer stoppen, al had ik gewild) en daarna was het zo'n opluchting.
Knap hoor! Ik zou er niet eens aan durven beginnen.
Cayenne schreef:Is er eigenlijk ook nog een soort van nazorg na EMDR?