Meer mensen ervaring met een aambei/endeldarmoperatie/endoso

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Meer mensen ervaring met een aambei/endeldarmoperatie/endoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:15

Even nav [MW] Zijn er mensen bekend met isosorbid (Zalf voor fissura)
en
[MW] Iemand ervaring met "fissura?" kloofje bij je..ahu

is het dus uiteindelijk mis gegaan, ik moet geopereerd worden.
Ik heb chronisch obsipatie en heb hierdoor kloofjes gekregen.(Fissura's)
De fissura's hebben een soort littekens weefsels ontwikkeld die op een soort
van aambeien lijken en enorm veel overlast veroorzaken.
Een sluit de uitgang af waardoor ik bijna niet meer meer naar het toilet kan
dit is erg pijnlijk en moet de handel steeds terugduwen, kortom....Geen leven.

Ik moet volgende week naar het ziekenhuis voor een afspraak om ze weg te laten halen.
Ze hebben me al voorbereid op de keus ruggenprik of algehele narcose.
Ik denk dat ik de laatste doe omdat het em geen pretje lijkt dit mee te maken hoef
niet te weten hoe ik in een soort van takel kom te hangen. Clown

Zijn dr mensen die dit ook hebben meegemaakt, je kan het dus vergelijken met het verwijderen
van aambeien. Hoe zit dat met de napijn? Kan je nog gewoon je bv nog gewoon jedagelijkse dingetjes doen?

Wiesje

Re: Meer mensen ervaring met een aambei/endeldarmoperatie/endoso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 08:23

Iemand in mijn familie heeft zijn aambeien operatief laten verwijderen. En (sorry dat ik geen beter nieuws heb) hij is toch wel een week zoet ermee geweest. Dus dat hij eigenlijk niks kon, niet zitten en onder de douche 'naar de wc' omdat alles schoongespoel moet worden naderhand.
Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft nu dan ook nergens meer last van! En dat is uiteindelijk natuurlijk veel meer waard!

Succes met je operatie, die was hem wel 100% meegevallen namelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:24

Thanks Wiesje voor je antwoord, ik hoor idd erg veel jou verhaal.
Ik hoop dat het meevalt met me en ik gewoon mn dingetjes doen kan,
voordeel bij mij is dat het inwendig zit en ik dus niets schoon hoef te maken.
En gewoon douchen kan.

Essie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:40

Mijn vader heeft het gehad. Al wel weer heel wat jaartjes geleden. Wat ik mij kan herinneren is dat hij toch een hele periode op de bank heeft doorgebracht en niet kon werken. In mijn beleving is het wel een week of 6 geweest, maar dit weet ik echt niet meer zeker.

Hij heeft er daarna nooit meer last van gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 14:42

Een week of 6 Nors opkijken OMG laat ik hopen dat dit mee gaat vallen,
mn werkgever had al een een binnenbandje besteld voor me Haha!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:30

Ooh mijn god een week of 6! Ik moet echt na 2 weken weer gaan werken! Pfoe!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:31

Ik ben trouwens echt enorm bang en angstig coor de operatie, echt mega stress!

Ik heb ook echt te hoge spierspanning op kringspier, dus geneest ook niet.

Chiqa, las ik nu niet ergens dat je ook zoveel afgevallen bent. Bij mij is het namelijk ontstaan sinds ik flnk ben gaan lijnen..... zou het miss daataan kunnen liggen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 20:55

Hoi Loes, ja denk praat hier maar verder anders pak ik Lonneke dr topic af Lachen

Nee het is bij mij niet gekomen door het lijnen, 2 jaar geleden heb ik mn eerste scheurtje gehad meen ik, eerder ook al eens maar deze was erg hardnekkig.
Gezallfd met isosorbid (Die hoofdpijnzal mss ken je het) toilet bezoek was een ramp.
Na een maand of 4 was het genezen en begin dit jaar kwam her weer terug.
Nadeel van een chronisch fissuur is dat er een mariske naast gaat groeien, in en uitwendig.
Lijkt op een kanjer van een aambei maar dat is het niet.

Loesss ik weer niet wat jou klachten presies zijn, krijg jij zo'n botox inspuiting?
De fissura's zijn gelukkig nu over, maar die mariske's zijn nu het probleem, één blokkeerd
inwendig de uitgang volledig, is ter grootte van een potter.
Deze bezorgt me ook veel pijn en groeit, dus moet er uitgehaald worden, ik wil ook vragen of
hij de andere flapjes weg wil halen maar zal wel vragen of ik niet nóg meer ellende op de hals haal.

Jij zult ook wel van alles al heben meegemaakt, wanneer wordt je geopereert?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:04

Okay, gelukkig!

Naja bij mij is het zo dat rond 8 augustus ik voor het eerst merkte dat ik last kreeg bij het ontlasten, bloeden enzo. Na een tijdje naar de huiasrts en begonnnen met smeren van isosorbide en nog een andere zalf. Helaas was de pijn bij mij zo erg dat ik al gauw naar het ziekenhuis ging. Daar heb ik een hoop onderzoeken en andere medicijnen gehad. De pijn is bij mij zo ondragelijk dat ik pijnstillers en valium slik, dit zijn zware middelen. Zonder kan ik niet. Tegelijkertijd gebruik ik al maanden movicol (laxeer) en die cremes dan, helpt niks.

Uit verschillende onderzoeken bij zowel de proctoloog als de maag darm lever arts kwam naar voren dat de spierspanning op mijn kringspier en op mijn endeldarm veel te hoog is, dit belemmert het genezen van het scheurtje heel erg!

Bij de operatie gaat mijn chirurg het scheurtje verde ropen maken in de hoop dat het daarna beter en mooier geneest, het is nu zeg maar ingekapselt.

12 juni zal de operatie zijn, ik zie er enorm tegenop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:09

Oei Loesss dus jij loopt er ook al erg lang mee!!
Ik leef met je mee, weet wat die pijn inhoud naar het toilet gaan is
een crime, ik zat helemaal scheef op het toilet en gilde het uit.
En idd...laxeren ik heb lactulosesiroop, movicolon werd ik dik van
dit ivm het zout. Hield erg veel vocht vast.

Gek wordt je ervan, je bent er de heel dag mee bezig. Gelukkig heb ik nu geen
fissura meer, bij mij was het stres. En dat slaat bij mij daarop denk ik.
Toen ik hoorde dat ik geen baarmoederhalskanker had, verdween het fissuur wat
er inmiddels al weer 3 maanden zat als sneeuw voor de zon.

Dus je spierspannign is te hoog, merk je hier ook iets van? En heb je dit al je hele leven lang
of is het iets van de laatste jaren?
Mag ik je alvast heel veel sterkte wensen voor 12 juni!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:12

Ja de toilet is echt een crime.... Maar bij mij houdt de pijn helaas de hele dag aan, door die spierspanningen dus... zonder pijnstillers kan ik niet functioneren....

Ah wat een last valt er dan van je schouders als je hoort dat je geen kanker hebt. Bij mij lijkt het ook wel wat invloed te hebben bij stress en als ik ongestel ben heb ik er ook meer last van.

Die spierspanning is waarchijnlijk altijd al te hoog geweest, maar heb dit gewoon nooit eerder gemerkt. Maar die spierspanningen zorgen ervoor dat het gewoon echt niet geneest! Boos!!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:16

Ik heb overigens geen koppijn van de isdn, alleen in het begin, maar na 8 maanden merk ik er niks meervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:17

Nou hoop dat de operatie wel verlichting geeft, gelukkig weten ze dr tegenwoodig meer vanaf dan vroeger!
Die onderzoeken zijn ook erg pijnlijk he? Ik kon wel janken, lag echt te gillen op die onderzoektafel, kon de arts wel slaan. En ik heb een hele hoge pijngrens.
Ik had trouwens tussendoor ook pijn, de hele dag door en jeuk...Alleen niet zo erg als jou als ik het zo lees.
Heb je al een gesprek met de chirurgh gehad, en wat zei hij eventueel van het herstel?

Loesss schreef:
heb overigens geen koppijn van de isdn

Klopt, had het ook alleen in het begin, en niet te zuinig!! Dacht even mwaaahh...beetje koppijn maar dit was niet aan te trekken.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:30

Haha ja precies, ik heb ook mega hoge pijngrens, maar ik schreeuw, piep en jank op de tafel. Ik heb ook meerdere darmonderzoeken met klysmas enzo gehad, dat was ook echt een hel!

Ik wist niet dat ik zoooveel pijn kon hebben. Heb nu wel echt goede zware pijnstilling, thank god, wordt je wel moe en sloom van!

Ja ik heb al gesprek met chirurg en anestesist gehad. De chirurg zei: tja het gaat idd heel pijnlijk en vervelend worden. Meer niet. Ja dan tijdje plat.
De anesthesist probeerde me gerust te stellen door oog op verschillende soorten pijnstillers en met feit dat ik echt niet naar huis ga als de pijn ondragelijk is... Aaah ben echt bang!

Ja die koppijn is wel echt rare hoofdpijn, niet vergelijkbaar met welke koppijn dan ook!

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 15:00

Goh, ik ben dus niet de enige die dit heeft...

Ik heb het sinds twee jaar ongeveer en wist tot nu aan toe niet wat het was. Misschien toch maar eens mee naar de dokter dan.

ALs ik die enge operaties hoor, en die rare zalf.. pfff..

Maar ik heb niet echt mega veel pijn van het scheurtje zelf, terwijl ik het idee heb dat jullie dat wel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 23:24

Essie, die zalf werkt écht, wel een hufterig goedje dus.
Het is een vaatverwijdende zalf die de bloedvaten in de kringspier doen ontspannen waardoor je weer naar het toilet kan zonder pijn....Het werkt tevens verkoelend.
Je kan het het beste opbrengen met zo'n vingercondoom, dan
krijg je minder van dat spul in je bloed.
De hoofdpijn is net wast Loesss zegt heel heftig en apart, trekt vanuit je nek op naar je hoofd...Bonkend, neem dr maar een doosje ibuprofen naast.
Later went dit wel weer.

essiedepessie schreef:
maar ik heb niet echt mega veel pijn van het scheurtje zelf, terwijl ik het idee .

Daarom denk ik ook dat je dr nog nooit mee naar de dokter bent geweest, gelukkig maar maar pas wel op dat het chronisch worden kan en dan krijg je vergroeiingen waar ik dus aan geopereerd moet worden.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 01:07

Ik heb die operatie gister nog gezien in het ziekenhuis waar ik mee loop. Met ruggeprik. De operatie viel heel erg mee en wat eigenlijk ook zo gebeurd maar het zal vast wel een tijdje ongemakkelijk zijn voor de patient.
Succes ermee iig. Lijkt me heel vervelend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:32

Talisa mag ik vragen in wat voor positie ze de patient leggen?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:37

Ik heb gehoord dat je met je billen omhoog ligt..... En dat werd mij met ruggenprik afgeraden, is wat genant en ongemakkelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 10:39

ja zo'n vermoeden had ik al, demeeste onderzoeken die ik tot nu toe heb gehad werden namelijk allemij gedaan terwijl ik op mn zij lag, niet zo erg dus.
Mocht wel kiezen maar dat was natuurlijk niet zo moeilijk.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 17:55

Chiqa schreef:
Talisa mag ik vragen in wat voor positie ze de patient leggen?

Op je buik, opgerold dekentje onder je heupen zodat je indd in een iets wat genante positie ligt. Maar het is echt heel snel gebeurd meestal, en ik denk dat je minder last hebt van de nawerking van een ruggeprik dan van een algehele narcose..

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:29

Hmm is het dan toch dom dat ik voor een algehele narcose kies, ik mag nl nog switchen?

En is het dan niet eng wat je allemaal hoort?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 21:30

Hoelang duurt de operatie....

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-08 23:10

Wat je allemaal hoort, nou, ik ben dus bij zo'n operatie geweest waarbij ze zo'n 'flapje' weg moesten halen, dat doen ze met een brandertje. Je hoort dus wel het geluid van dat snijding maar volgens mij ben je ook harstikke suf met zo'n ruggeprik dat je er niet eens meer echt over nadenkt..
'Mijn' patient was na een half uur alweer van de tafel af.. Lachen

Als je je beter voelt bij een algehele narcose moet je dat natuurlijk doen, maar aan gehele narcose zitten ook weer risico's enzo.

Genant is het niet voor de patient trouwens, het is een vrij voorkomend geval, dokters/zuster/meelopende studenten vinden er echt niets raars aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 13:39

Bedankt voor je uitleg Talisa, ik denk dat ik toch voor de algehele narcose ga als ik dit zo hoor,
ik vidn dat allemaal maar niets en wil dr eigenlijk nooit meer aan herinnerd worden heb dr al genoeg last van gehad de laatste jaren....Maar goed morgen heb ik een afspraak met de chirurg dus dan zal ik wel meer horen heb nu geen idee wat me te wachten staat mss valt het allemaal wel heel erg mee.