Ervaringen met microgynon 30

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hollyleaves

Ervaringen met microgynon 30

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 19:59

Hai,

Ik was benieuwd naar de ervaringen met het anticonceptiemiddel microgynon 30.
Ik gebruik nu Ministatt, maar wilde op een wat zwaardere pil overgaan, omdat deze vrij licht is, en ook om wat meer vormen en rondingen te krijgen.

Nu was ik benieuwd of het een fabeltje is, dat je van een zwaardere pil wat meer rondingen krijgt, of dat t echt werkelijk helpt.
Zijn er mensen met ervaring mee?

Alvast bedankt!

Doei!

quera

Re: Ervaringen met microgynon 30

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:01

ikheb de 20 gehad
maar kreeg er uitslag door
omdat dit een combinatie pil is zitten er 2 stoffen in en voor 1 ben ik alergisch .
nu ga ik morgen met de Yasmin beginnen en daar zit maar 1 stof in. nu maar hopen dat ik voor die stof niet alergisch ben.
de yasmin is overigens een zwaardere pil

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:02

Nou, dat scheelt per persoon. Iedereen die ik ken is aangekomen van de pil, behalve ik. Clown
Ik gebruik ook de microgynon 30 nu.

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:03

Ik gebruik nu inmiddels anderhalf jaar microgynon 30 en het bevalt me wel goed. Ik heb wel iets meer rondingen gekregen maar dat heeft me niet slecht gedaan.. Ik hoor wel van mensen dat ze er ook van aankomen maar daar heb ik niet echt last van gehad..
Ik werd alleen wel heel ziek toen ik m'n vergeten pil de volgende dag nam en 's avonds weer gewoon de pil van die dag, dat doe ik dus nu eigenlijk nooit meer. Als ik 'm vergeet wat heel zelden gebeurd dan sla ik 'm ook gewoon over..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:03

Ik heb de microgynon 30 nu voor de derde maand; maar om nou te zeggen dat ik meer rondingen krijg Lips are sealed (had ik eigenlijk wel op gehoopt maar ik wacht nog even af) ((maar ben dus ook niet aangekomen!))

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:05

Het scheelt ongeveer 3 kilo bij mij.. duss das niet echt veel.
Hoewel ik daar stiekum wel blij mee ben Tong uitsteken

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:06

Ik had microgynon 30.Maar toen vond de zorgverzekering het opeens nodig om een goedkopere variant er voor in de plaats te gooien.Ik heb alleen maar goede ervaringen met die pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:06

Ben wel aangekomen in vergelijking met 7 jaar terug, maar dat is niet door de pil Vork
Ik slik nu zo'n 7 jaar microgynon. Volgens mij is het nog een van de lichtere pillen. Heb me er eigenlijk nooit zo in verdiept Bloos
Vind het wel een ideale pil. M'n menstruatie is sinds ik het slik verminderd van 4 à 5 dagen naar 3.
Dus of je er meer rondingen van krijgt of wat dan ook kan ik niet bevestigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:08

Bij mij heet het nu ook anders:ethinylestradiol/levonorgestrel Clown
Maar het is precies hetzelfde als microgynon alleen de naam hebben ze veranderd.

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:09

Bij ons in de apotheek kun je trouwens geen microginon 30 meer krijgen, al 2 jaar niet meer. Er is mij toen ook verteld dat dit geen zware pil was. Hier ben ik nl mee begonnen.

Ik kan niet merken dat ik echt ben aangekomen van de pil, ik merk er eigenlijk heel weinig van, ook al ik hem vergeet of als ik hem een keer doorslik.

Ik heb nu trouwens Ethinylestradiol/levonorgestrel. Er is mij toen uitgelegd dat dit hetzelfde is als microginon, alleen dan een ander merk.

Edit, lees het net van yenneke

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:10

Ik heb vroeger ook Microgynon 30 gehad, helaas was deze pil ook te licht voor mij en ben uiteindelijk over gegaan op een nog zwaardere pil.
Ik meende ook altijd dat de Microgynon niet zo zwaar was, de microgynon 30 kreeg ik toen ik net begon met de pil.
Laatst bijgewerkt door Steph86 op 22-05-08 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:12

Ik ben ook begonnen met microgynon30 maar die werd niet meer vergoed ofzo nu heb ik een ander merk.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 20:14

Hmmm, bij de een werkt het dus wel, en bij de ander niet Clown
Kwestie van ondervinden dan waarschijnlijk. 3, 4 kilo erbij klinkt mij ook wel goed Vork

Die Yasmin pil, wat is dat voor een dan?
Of is dat echt een alternatief voor je allergie op een van de stoffen, en dus niet een normaal voorgeschreven pil?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 20:15

Denise1984 schreef:
Ik ben ook begonnen met microgynon30 maar die werd niet meer vergoed ofzo nu heb ik een ander merk.

Scheelt dat ik in december 21 wordt, dus dan moet ik zowiezo ervoor gaan betalen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:15

Ik heb ook Microgynon. Ben iets aangekomen, dus heb daardoor wel Striae.. maar verder goede ervaringen met deze pil Ja

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:18

Voor zover ik weet is het geen zware pil. Ik had eerste jarenlang Lovette maar op aanraden van de apotheek overgestapt (verzekeringskwestie). Heb nu dus al een tijd Microgynon en ben er (godzijdank) niet van aangekomen. Lachen

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:19

Ik heb geen bijwerkingen gemerkt van microgynon

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:21

Je betaald sowieso voor je pil nu. Clown Zit weer in het basispakket, en daar heb je een eigen risico van 150 euro...... Dus als jij verder geen hoge medische kosten maakt, betaal je dus gewoon zelf je pil.

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:22

Annemeik schreef:
Bij ons in de apotheek kun je trouwens geen microginon 30 meer krijgen, al 2 jaar niet meer. Er is mij toen ook verteld dat dit geen zware pil was. Hier ben ik nl mee begonnen.

Ik heb nu trouwens Ethinylestradiol/levonorgestrel. Er is mij toen uitgelegd dat dit hetzelfde is als microginon, alleen dan een ander merk.

die is niet geheel hetzelfde, de werkende stoffen wel.. de hulpstoffen niet (zie dit topic )Daarbij moeten ze de microgynon toch gewoon bestellen als jij die wilt Verward

verder betaal je sowieso voor je pil vanwege het eigen risico van 150 euro

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:23

Ik heb die 150 er al uit. Haha!

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:24

Ik slik al 13 jaar microgynon en ben er heel tevreden over. Omdat ik al zo lang slik, kan ik niet echt zeggen of ik aangekomen ben, ofzo Lachen
Hier is microgynon ook een poosje vervangen geweest door een goedkopere pil. Maar ze kregen zoveel klachten, dat microgynon weer gewoon terug is.
Van die vervangende pil kregen volgens de apotheek veel mensen last van lichamelijke klachten.

grovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:24

De microgynon 30 is juist één van de lichtere pillen. Ook ik ben ik hiermee begonnen. Niets aangekomen door de microgynon, vond deze pil altijd erg prettig. Helaas begon ik al mijn klachten na een jaar of 4 gebruik langzamerhand weer terug te krijgen (wat de reden was dat ik met de pil begon) en kreeg ik het idee dat de pil niet meer optimaal werkte, waardoor ik overgestapt ben naar een andere pil.

Volgens mij staat de Yasmin er om bekend dat je er van aankomt, maar staat er ook om bekend dat het acné tegengaat.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:28

Ik werd er ontzettend depri en down van!! qua gewichtstoename merkte ik niet zoveel, want ik ging veel meer eten doordat ik depri was Knipoog

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:29

Ik ben ook begonnen met Microgynon 30 en ben er zeer tevreden over. Mijn menstruatie is van 8/9 dagen naar 5 dagen gegaan en veel minder last van menstruatiepijn enzo.

Ik ben er niet van aangekomen, dus het verschilt per persoon denk ik.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:30

Ik heb microgyon 30 geslikt maar van deze pil kreeg ik exstra hoofdpijn, hier zit een stofje in wat vocht uit je hersenen trekt waardoor ik exstra hoofdpijn kreeg. En microgyon 30 is een van de lichste pillen die er is... Yasmin is ook vrij licht alleen zit er een andere soort stof in waardoor hij anders werkt. Maar deze was te licht voor mij.

Nu slik ik marvilon en ben er blijer mee als met microgyon 30.