pfeiffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nestle

pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 19:54

h0oi ,

Ik ben ongeveer 4 weken geleden best wel ziek geweest keelpijn,moe,hoofdpijn en koorts(zelfs 40 graden) en was pas na ongeveer 10 dagen over .
Daarna ben ik op ponykamp geweest.
Daarna was ik best snel moe ik dacht dat komt vast nog wel van ponykamp maar 4 weken later ben ik nog steets moe en word steets moeier ook last van zweten soms.
Na school ben ik vaak zo moe dat ik of tv ga kijken op bed of soms zelfs in slaap val.
Nu ben ik heel bang dat ik pfeiffer heb.
Maar me moeder vind heel vaak dat ik me aanstel ofzo en ze wou me bijna naar een pshygiater(of hoe je dat ook schrijft)sturen maar nu ben ik bang dat als ik zeg dat ik denk dat ik pfeiffer heb dat ze dat doet ofzo.
Ik wou graag advies van julie.denken julie dat ik pfeiffer heb?
En weten julie missien hoe ik dit tegen mijn moeder kan zeggen ik weet het niet echt meer.
Mijn vriendin zegt dat ik ijzer te kort heb maar ik heb zitten google maar het lijkt er niet echt op .
Ik heb ook lopen google op pfeiffer en dat klopten beter.

Groetjes rachelle
Sorry voor het lange verhaal moest het even kwijt

nestle

Re: pfeiffer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:40

weet niemant wat ik kan doen (sorry dat ik zo ongeduldig ben)

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:43

ik heb precies hetzelfde als jou en ik durf het ook niet te zeggen tegen me moeder

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:44

Ga naar de dokter en laat bloed prikken, dan weet je het binnen een paar dagen Lachen

love_u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:46

het probleem van mij is dat als ik een naald zie ik helemaal hysterisch word

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:48

Hoi meiden, heb op mijn 17e/18e flink erg en lang pfeiffer gehad. In het begin heb ik vaak keelontsteking gehad. Vooral dikke klieren en keelontsteking in combinatie met vermoeidheid zijn tekenen van pfeiffer.

Het is erg belangrijk dat je rust met pfeiffer. Daarom is het dus belangrijk dat je je laat testen en het ook aan je ouders verteld. Ik ben er veeel te laat achter gekomen en heb toen ruim een half jaar op bed gelegen. Zelfs nu (3 jaar later) is het nog steeds mijn zwakke punt. Ik heb snel dikke klieren en gevoelig voor vermoeidheid en keelontsteking.

Hoop dat ik daardoor een beetje duidelijk maak hoe belangrijk is dat de juiste diagnose wordt gesteld en dat je vervolgens voldoende rust kan nemen.

Heel veel succes!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 21:55

@ _Nelleke_ hoe heb jij het aan je ouders verteld?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:01

Heb het niet echt 'verteld' tegen mijn ouders. Had voor de 3e x zware keelontsteking en hiervoor naar de huisarts gegaan. Huisarts wilde gelijk even bloed laten prikken op bloedarmoede en pfeiffer (en nog wat andere dingen.. weet niet meer precies wat..). Toen de uitslag kwam heb ik dat gelijk met mijn ouders overlegd.

Wil je aan je ouders vertellen dat je naar de huisarts wil omdat je denkt dat je pfeiffer hebt dan zou ik gewoon vooral heel eerlijk tegen je ouders zijn. Zeg dat je je de laatste tijd niet lekker voelt, heel moe bent e.d. en dat je denkt dat je misschien pfeiffer hebt en dit graag wil laten testen bij de huisarts.

Succes!

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:04

Ik weet wat je bedoelt.
Ik dacht het eerst ook was altijd moe enzoo!
Als ik jou was zal ik zelf eens een keertje naar de dokter toe gaan.
En dan heb je binnen een paar dagen de uitslag, Of ga een keertje heel serieus met je moeder er over praten.
Succes ermee!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:07

Naar de huisarts gaan, je bloed laten checken en aantonen of het pfeiffer is of niet. Hoe kan je moeder zeggen dat je je aanstelt als uit je bloed blijkt dat je pfeiffer hebt?

Marloes0508

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 22:12

Ik zou trouwens niet weten waarom je je ervoor zou moeten schamen. Pfeiffer komt niet alleen van zoenen, het is zó besmettelijk dat je het al kunt krijgen van uit hetzelfde glas drinken of hoesten. Dus lekker met je ouders overleggen, je moeder wil vast wel mee als je bloed prikken eng vindt!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 07:30

ik ga proberen met mijn moeder te praten als ik uitschool kom !

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:33

Gezonheid gaat toch voor alles lijkt me,ik heb ook ooit pfeifer gehad ik was toen 16 of 17.Ik kon alleen maar op de bank liggen,en heb toen bloed laten prikken.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 07:50

Mijn zus had dit , ze was altijd moe . Ze is toen ook niet overgegaan

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 16:52

ik vandaag gezegt alleen kort gesprek ze is er niet siriuus op in gegaan volgens mij alleen dat dast kans klein is omdat je het volgens haar alleen met zoenen krijgt

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:00

ik ben ook een tijdje na ponykamp ook heel erg moe geweest
en ik ben toen een tijd ziek geweest en ik ben pas na 1 jaar naar de dokter gegaan,
bloed laten prikken en het wees naar uit dat ik pfeiffer heb.
maar dat mijn lichaam wel antistoffen aan het maken was.
zins dien weet ik wanner ik moet stoppen als iets te zwaar voor me is ik moet
elke dag van de dokter even eenhalf uurtje op de bank of op bed liggen
om uit te rusten
als ik jou was zou ik gewoon naar de dokter gaan,

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 18:34

onder het eten een goed gesprek gehad me moeder vroeg aleen waarom ik denk dat ik pfeiffer heb en niet iets anders maar dat weet ik eigelijk niet zo heel goed ? denk omdat de syntomen gewoon percies kloppen .maar ook heeft ze gezecht dat als de dokter de enige is die me gerust kan stellen ik maar een afspraak moet maken maar ik moet wel vachten tot dat mijn maandelijkse probleem is geweest want zij denk dat het daar door komt!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:39

Als jij last hebt van opgezette klieren, koorts, keelontstekingsverschijnselen en zware vermoeidheid tijdens je menstruatie moet je ook maar s naar de huisarts want dat is ook niet goed.

Maar gewoon bloed laten prikken dan weet je het snel genoeg Lachen

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:42

Ik heb nu zelf al meer dan een jaar pfeiffer, en bij mij begon het met ruim een week hoge koorts en opgezette klieren in mijn nek die ook behoorlijk pijn deden als ik er aan zat. Die dikke klieren schijnen een erg vaak voorkomend teken te zijn van pfeiffer, dus als je die niet hebt (gehad tijdens je koorts/er net voor) zou ik me al minder druk maken. Pfeiffer kan alleen in je bloed worden aangetoond 10 dagen nadat je klieren gingen opzwellen/je koorts begon. Al doe je het eerder kan het er namelijk ook uit komen dat je het niet hebt, ook al heb je het eigenlijk wel. Dit is tenminste wat mijn dokter mij allemaal heeft verteld. Hoop dat je hier wat aan hebt. Knipoog

xannemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:43

nestle schreef:
onder het eten een goed gesprek gehad me moeder vroeg aleen waarom ik denk dat ik pfeiffer heb en niet iets anders maar dat weet ik eigelijk niet zo heel goed ? denk omdat de syntomen gewoon percies kloppen .maar ook heeft ze gezecht dat als de dokter de enige is die me gerust kan stellen ik maar een afspraak moet maken maar ik moet wel vachten tot dat mijn maandelijkse probleem is geweest want zij denk dat het daar door komt!

nou ik denk niet dat het daardoor komt ik zou gewoon naar de dokter gaan!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-08 18:46

Rosalie__ @ ik had wel pijnlijkle en opgezetten klieren toen ik ziek was maar dat is al weer 4 weken geleden

Falderal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 18:54

Dan zou ik toch even langs de huisarts gaan om bloed te prikken.. Als er dan uiteindelijk toch niks is weet je het tenminste zeker.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:25

Ik heb het ook gehad, vorig jaar.
Het begon eerst met wat keelpijn, later erge keelontsteking, ik kon niet eens meer praten. Ik ben met mijn moeder naar de dokter gegaan, bloed laten prikken en daar kwam dus Pfeiffer uit.
Het was in de derde periode van mijn schooljaar, ik heb het jaar verder ook niet af kunnen maken en dus heb ik het jaar over moeten doen.

Ik denk, dat als je echt denkt dat je Pfeiffer hebt, je het toch wel aan je moeder moet vertellen. Tenslotte gaat het wel om je gezondheid en een extra check is altijd goed toch? Lachen

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:28

Mijn moeder twijfelt nu op het moment of ik het heb, heb vreselijke keelpijn, kan amper slikken en ben steeds doodop. Op school val ik steeds bijna in slaap, mijn vriendin zorgt dat ik wakker blijf Nagelbijten / Gniffelen Maandag gaan we naar de huisarts om bloed te laten prikken. Ik heb gewoon aan mijn moeder verteld, vind het belangrijker dat ik weet of ik gezond ben dan dat ik er mee blijf lopen!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 19:58

nou ik was 5 jaar oud toen ik pfeiffer had. ik was toen nog niet echt bezig met zoenen hoor haha!