Ongesteld --->>> Softcup?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Ongesteld --->>> Softcup?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:07

Hee.

Ja ik las dus over die Softcup, naja ik weet wel hoe je zo'n ding er in krijgt want dat heb ik net gelezen.
Maar hoe krijg je hem er nou eingelijk uit dan?
Want het zit er net in als een tampon, maar er zit geen touwtje aan. Nagelbijten / Gniffelen
Dus mijn vraag is hoe krijg je dat ding er uit.

Gr Kirsten.

MoonWencke

Re: Ongesteld --->>> Softcup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:09

Vinger erin en eruit trekken Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:10

Ja, maar dan gaat toch alles er naast?
Of ben ik nou zo blond Blond

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:14

Ik las net op een site dat het niet geschikt is voor mensen die nog maagd zijn.
Dus voor de mensen die maagd zijn, hebben jullie dit wel eens gebruikt?

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 18:34

Softcup lijkt me verschrikkelijk. Als je dat ding eruit haalt, zit alles onder (ook je hand Blauw oog gadver!!)

Dat het niet voor een maagd geschikt is, heeft ermee te maken dat dan alles nog strak is. Al vind ik dat wel een beetje dom, want er zijn genoeg meiden die de boel een beetje oprekken tijdens het ontdekken van hun lichaam.
En volgensmij kan je een softcup net zo dun samenknijpen als een tampon breed is, en die mag je wel gewoon gebruiken. Blond Beetje raar hoor..

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 18:36

Maar het lijkt me opzich wel makkelijker dan tampons.
Want dat moet je weer elke keer verwisselen enzo!
Vreselijk dat maandelijkse gedoe. Scheve mond

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:01

Niet geschikt voor maagden? Dat vind ik een beetje onzin, bij mij gaat het altijd gewoon goed Tong uitsteken Bij mij gaat er niet alles naast tijdens het uithalen, aangezien je de bovenkant van het 'bakje' omhoog hebt, en daar alles inzit Lachen Enige wat onder kan komen te zitten zijn je vingers, maar die was je daarna gewoon met water en zeep (wat je als het goed is altijd doet nadat je geweest bent) en dan is er niets aan de hand Lachen

Softcup druk je idd een beetje in elkaar wanneer je 'm er in stopt. Ik gebruik 'm nu denk ik al zeker 3 jaar ofzo (iig sinds introductie hier in Nederland) en ik ben er echt ontzettend blij mee! Geen tampons voor mij Een keer geprobeerd en dat is echt een ramp!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:01

Zo'n 2 jaar geleden heb ik die dingen eens geprobeerd. Nou, ze zijn echt afschuwelijk!

Het op zn plaats brengen is helemaal niet moeilijk. Het vouwt rond je baarmoedermond makkelijk uit. Helaas vouwt zo'n ding ook vrij makkelijk weer in bij beweging. Gevolg: al het opgevangen bloed stroomt er in 1x uit. Ook als het cupje vol is kantelt het heel makkelijk. En dan zit je serieus helemaal onder.
Ook het verwijderen is geen schoon klusje... Je moet hem aanhaken met je vinger en verwijderen (gaat overigens best makkelijk hoor) Maar in de weg naar buiten, kantelt dat ding ook weer waardoor alles alsnog in 1x naar buiten komt... Bah! En dan zitten je handen ook onder. Het cupje kan niet door de wc gespoeld worden. Je moet het dus schoonspoelen bij het doortrekken (wc water op je hand, ieieh) of met wc papier inwikkelen en in de prullenbak weggooien. Maar dat is ook echt smerig omdat je handen helemaal onder gaan zitten (sowieso kom je er niet schoon vanaf).

Ik heb ooit 2 pakjes gekocht en zal die zooi nooooooit meer gebruiken. Wat een ondingen!

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:02

Er zijn geen leeftijdsbeperkingen voor het gebruik van Softcup. Ook als je maagd bent kun je Softcup probleemloos gebruiken.

Dit stond op de site ervan.
ik vind het toch maar apart zo'n ding, terwijl ik met een tampon geen moeite heb. Het is toch het idee dat alles er dan in blijft en er pas later uit gaat, terwijl met een tampon het er alsnog uit komt als hij vol is..

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:07

Mijn ervaringen waren ook niet te positief

Ik heb ze ooit tijdens een beurs, zo'n 6 jaar geleden, meegekregen omdat het toen in ontwikkeling was.

Nou, inbrengen gaat inderdaad gemakkelijk, en in eerste instantie leek het ook wel te gaan, ving het bakje het ook netjes op, maar het tweede bakje dat ik gebruikte, mijn menstruatie was toen in een heftiger stadium, was helemaal niet "8 uur gegarandeerd zorgeloos" maar binnen een half uur voelde ik letterlijk "nattigheid" en liep het bloed langs mijn benen naar beneden. Het bakje had zich ingeklapt en ik liep dus zonder bescherming rond!

Het uithalen idem dito, inderdaad alles onder, heel je handen onder het bloed, je moet het schoonspoelen, jezelf schoonmaken (lang leve de zwitsal vochtige doekjes) en .... nee, ik vond het drie keer niks

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 19:29

Daar heb ik dan gelukkig toch nog nooit last van gehad Nagelbijten / Gniffelen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 20:43

Bedankt voor jullie tips, en ervaringen. Lachen

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:16

Ik zou het iig gewoon een keertje proberen als ik jou was Lachen

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:50

Oh eigenlijk klinkt dat wel interessant. Waar is het te koop, gewoon in het kruidvat ofzo? Of bij de apotheek?
Is het ook in Belgie te koop of enkel in Nederland?

en een laatste vraagje, kun je dan echt sex hebben of blijft het een gore boel Vork ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:57

Dat ding lijkt me ook niks, alleen wel voor de seks maar om het echt intensief te gebruiken, nee.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:01

Is te koop bij de DA en nog wat andere zaken. Anders even op www.softcup.nl kijken voor verkooppunten Lachen
Over de sex kan ik geen antwoord geven Clown Maar weet wel dat een vriendin van mij het dan gebruikt en heb d'r verder niets negatiefs over gehoord.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:02

reininglover schreef:
en een laatste vraagje, kun je dan echt sex hebben of blijft het een gore boel Vork ?

kims schreef:
Helaas vouwt zo'n ding ook vrij makkelijk weer in bij beweging.

Nja lijkt me dus niet, zou wel handig zijn Clown

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:02

het klinkt in elk geval heel erg nasty, en ik krijg er ook van die beelden bij dat het gaat klotsen bij het lopen...nee bedankt.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:03

Oh ik vind het ding verschrikkelijk. Erin zetten valt nog mee, maar eruit halen...
Je moet het wel goed doen en rustig (hij moet recht eruit gehaald worden). Kantel je een klein beetje, dan heb je je vingers eronder zitten.

Met seks is hij ook niet handig, je voelt hem zitten en de pielemans komt er tegen aan.

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:05

ja het kan wel (sex hebben ) maar uit eigen ervaring weet ik dat het niet echt een erg lekker gevoel is. Ook niet voor vriendlief.

verder vind ik ze bij ongesteldheid niet erg handig. het blijft wel zitten maar ik voel het toch meer dan een tampon.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:11

Daar heb ik ook al geen last van Ik kan heel lang rondlopen met zo'n softcup en dan denken van; ow ja, niet vergeten! Want ik merk er gewoon helemaal niets van, dus vergeet je nog wel eens dat die er ook nog zit Knipoog

MissStynk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 20:54

Ben er ook niet heel erg kapot van hoor.. heb een keer een proefpakketje gehad en in het begin vond ik het wel een uitvinding, maar als je een beetje heftig bloedverlies hebt blijft het toch niet zo betrouwbaar als men doet overkomen.

Eruit halen vond ik ook niet echt een makkelijk klusje moet ik zeggen. Dat gepriegel in je muts.. Bloos Nee, geef mij maar een touwtje dat gaat makkelijker en sneller.

Tenslotte vind ik het ook best prijzig die cups hoor en ze verkopen ze niet overal en om gelijk 50 van die dingen via de website te bestellen is ook een beetje overdreven...

Doe mij maar gewoon tampons.. makkelijker, sneller en schoner!

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 21:09

ze lijken mij echt super handig..
helaas liggen de verkooppunten nogal verweg Tong uitsteken

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:56

Ik weet dat dit een oud topic is maar ik vind het nogal stom om voor mijn vraag een volledig nieuw topic te openen.

Kun je deze bij alle DA drogisterijen halen? Want ik ga vandaag naar Valkenswaard en dan zou ik graag een pakketje willen meenemen.

alvast bedankt,
Suzanne

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 10:12

Ze zijn bijna bij elke drogist te verkrijgen.
Soort ronde koker. Paars achtig volgens mij.

Tip; Gebruik gewoon sponsjes, die zijn veeeeeeel handiger Lachen
Soort zachte tampon zonder touwtje.