Permanent in mijn haar?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisah1989

Permanent in mijn haar?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:39

Heej Lachen

Ik wil graag permanent laten zetten in mijn haar!
Maar hoelang blijft dat eigenlijk zitten?
En heeft iemand foto's van haar permanent?

Liefs Elisah

oOoKellyoOo

Re: Permanent in mijn haar?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:44

Effe googlen en je vind genoeg fotos met gepermanent haar

Elisah1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-08 13:47

ja klopt, maar wil graag ervaringen horen Lachen

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:48

Ik weet niet hoe lang je haar is, maar dat maakt ook echt heel veel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 13:55

Permanent is, zoals de naam het al zegt: permanent.
Het blijft er dus inzitten tot het eruit is gegroeid. Het kan er wel iets uit zakken na een paar maanden.

Ik heb mijn haar al een paar jaar achter elkaar laten permanenten. Bij mijn haar blijft het er heel goed in zitten, en dan moet ik het zo eens in het half jaar opnieuw laten doen, zodat het weer mooi zit en zodat de uitgroei ook weer krulletjes heeft.

MAAR, het is echt heel slecht voor je haar.
Bedenk je dus heel goed of je dat er voor over hebt.

Na een paar jaar permanenten (en heel goed verzorgen!) is mijn haar nu toch helemaal uitgeput, en mag ik even helemaal niets meer doen ermee: niet meer verven, niet meer permanenten, niets. Het beschadigde haar moet er helemaal uit groeien, en pas als er weer nieuw, gezond haar is gegroeid kan ik weer wat doen.

Foto van m'n haar met nét nieuw permanent (foto uit 2006 ofzo):
Afbeelding

Heleen1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-08 22:36

Ik heb persoonlijk HEEL slechte ervaringen met permanent. Ik heb zelf enorm steil haar en wilde graag krullen. Ik had nog nooit eerder iets met mijn haar gedaan behalve knippen, dus mijn haar was gewoon in 'goede conditie'. Toch zijn meteen na het permanent heel veel haren afgebroken. Vooral rond de haargrenzen, dus ik liep na een maand met ene prachtig mooie 'kuif' op mn hoofd van de haren die daar aan het teruggroeien waren..... charmant.
Verder was mijn overgebleven haar enorm dood, waardoor het er werkelijk waar niet uitzag. Het was enorm stug en al na 2 dagen leek het nergens meer op. Ben toen terug gegaan en toen hebben ze het nog luchtiger geknipt (heb vrij veel en stug haar dus het zakte gewoon uit, zag er niet uit) Toen was het iets beter, maar het was nog steeds heel lelijk omdat het gewoon dood was. Pas nadat het er weer helemaal uitgegroeid was (en dat duurt LANG!) was mn haar weer mooi.
Voor mij dus nooit meer permanent.
En ja ik had het bij een erg goede kapper laten doen (heb er 90E voor betaald) en Ja, ik verzorgde mijn haar erg goed. conditioner, masker enzenz. Niks hielp..

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 15:18

Voor mij ook nooit meer permanent.
Ik heb veel, maar wel heel fijn haar en nog steil ook.
De kapper adviseerde mij een paar jaar terug een permanent.
Nou, toen het klaar was, leek ik wel een poedel! Clown
En toen het begon uit te groeien leek het helemaal nergens naar: glad van boven en dan een bos stro aan de onderkant.
Het was te sterk gedaan volgens de kapper, de volgende keer zou hij het wat slapper doen.
Eerlijk is eerlijk, toen zat het best mooi, alleen jammer dat het na 5 weken al helemaal weg was. Toch wel zonde, want het is best duur.
Ik heb het daarna nog een paar keer laten doen en iedere keer hetzelfde: of het is binnen een paar weken weg, of het wordt een bos stro en kan ik het uit laten knippen. Daarom voor mij geen permanentje meer.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:01

Ik heb goede ervaringen. Ik heb zwaar, stijl haar tot op mijn schouders. Eerste keer zat het er niet heel goed in en toen heeft de kapper het opnieuw gedaan en nu zit het super!
Je moet het alleen kammen als het nat is Lachen

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:03

bij mij blijf je het na 6 maanden nog zien. hahahaha en mijn haren zijn ook tot over mijn schouders.

ik ben er erg over te spreken.

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:07

Bij mij waren er hele plukken haar uit gevallen, dus voor mij geen permanent meer

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:09

Ik hbe het ook ghad, allereerste keer is meer als een jaar geleden toen was het er de vorige dag al uit, toen overnieuw en toen waren er wel wat haren weggebrand maar daarna zat het wel, en hele poos ook Knipoog Nu had ik het pasgeleden weer gedaan en toen was het er naar een paar dagen ook weer uit, nu moet de kapper alleen nog terug komen om het over te doen, maar ze laat al een paar maanden niks meer van zich horen Clown
Oja, ik hbe heel dik haar tot over mn schouders Knipoog

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:31

Ik wou eerdaags ook altijd een permanent in mijn haar, voor mij ging het helaas niet op, daar mij haar te zwaar en te steil is.
Ik heb hetzelfde haar als mijn moeder, en indisch haar, oftewel er is geen land mee te bezeilen.
Ik heb toen aan de kapper gevraagd of het mogelijk was, maar die raadde het mij af.

Al vind ik het bij sommigen heel leuk staan, maar het staat niet iedereen.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:37

Steph86 schreef:
Ik wou eerdaags ook altijd een permanent in mijn haar, voor mij ging het helaas niet op, daar mij haar te zwaar en te steil is.
Ik heb hetzelfde haar als mijn moeder, en indisch haar, oftewel er is geen land mee te bezeilen.
Ik heb toen aan de kapper gevraagd of het mogelijk was, maar die raadde het mij af.

Mijn vorige kapper zei het ook altijd amar mijn kapper van nu zegt dat er in ieder haar permanent te zetten is. Je moet het er alleen strakker in zetten en in het begin zul je dan dus wel hele kleine krulletjes hebben maar dat zakt toch snel genoeg wat uit!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:39

Ik heb me erbij neergelegd dat het niet voor mij is weg gelegd, mijn moeder heeft ook een keer een permanent laten zetten ( bij een goede en erg dure kapper), maar bij haar kon je na een dag al niet meer zien dat ze een permanent heeft laten zetten.

Edit: haar opsteken lukt bij mij ook niet goed, het zakt allemaal weer uit, ondanks de bus haarlak die er in gaat.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:43

Hmm oke.. Opsteken wil bij mij trouwens ook niet Knipoog Maar volgens mijn nieuwe kapper is er dus in ieder haar permanent te zetten!

DeniiSee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 16:52

Ik heb ook een permanent vanaf kerst ongeveer. En wat ben ik der blij mee Haha! ik vind het elke dag weer super! vroeger had ik lang haar, tot net iets boven me kont, het was stijl en der zat totaaal geen volume in. Iedereen zei tegen mij, krullen is bij jou leuk! dus na een tijd getwijfelt te hebben hebt ik toch permanent laten zetten (met m'n lange haar..) maar het was er de volgende dag uit, waarom? mijn haar was te zwaar. paar dagen erna weer opnieuw laten doen, en in laagjes laten knippen, en jahoor het pakte super Haha! Ik vond het ook echt heeel gaaf, veel meer volume, en het is gewoon zoveel beter.
Ik kam het vrijwel nooit, was m'n haar 2á3x per week met shampoo voor gepermanent haar, en daar word het weer helemaal zacht van. Ik ben er nogsteeds echt heeel blij mee, en als het echt uitgegroeid is wil ik het ookwel opnieuw doen, maar dat word waarschijnlijk na de zomervakantie, vind het nu nog wel prima zo, kan vanalles met me haar, en het ziet er gewoon zoveel beter uit als vroeger. Sinds dat ik het gedaan heb, hebben 3 andere mensen uit me klas het ook gedaan, maar toch bleven mensen het bij mij het er het leukste uitzien haha Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 17:06

MissPromiss schreef:
Mijn vorige kapper zei het ook altijd amar mijn kapper van nu zegt dat er in ieder haar permanent te zetten is. Je moet het er alleen strakker in zetten en in het begin zul je dan dus wel hele kleine krulletjes hebben maar dat zakt toch snel genoeg wat uit!

Permanent kan NIET bij iedereen... Dus de kapper die zegt dat 't wel kan, heeft niet goed opgelet op school.
Het haar van bijv. Aziatische mensen is véél te sluik, en het zal direct totaal uitzakken.
Nog een voorbeeld: mijn zusje heeft heel stug en bijzonder dik haar. Permanent werd afgeraden omdat het zou uitzakken, heeft 't toch geprobeerd... Na 2 dagen was er helemaal niets meer van het permanent te zien. Was al direct totaal uitgezakt.

En ALS je permanent laat zetten, moet je zéker weten dat het echt een goede kapper is, want je haar kan er inderdaad gigantisch van beschadigen.

Annepoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:03

permanenten is zo slecht voor je haar.. het gaat helemaal dood. Hoeleuk het ook is ik heb na 2 jaar nog steeds lelijk haar. En ik heb dr al een stuk afgeknipt

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:35

Annepoes schreef:
permanenten is zo slecht voor je haar.. het gaat helemaal dood. Hoeleuk het ook is ik heb na 2 jaar nog steeds lelijk haar. En ik heb dr al een stuk afgeknipt

Ligt ook aan soort haar.
ik heb der eigenlijk geen last van gehad.
alleen de punten een beetje, maar als je die op tijd bij laat knippen....

Mjaaa dit is mijn ervaring, dit is bij iedereen anders

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:40

superpluisje schreef:
Bij mij waren er hele plukken haar uit gevallen, dus voor mij geen permanent meer

dan hebben ze het niet goed gedaan Ach gut

MissPromiss schreef:
Steph86 schreef:

er is niet in elk haar permanent te zetten.
Je hebt ook mensen met zogenoemd "band " haar en dat is niet te permanenten!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:40

Je moet er maar het goede haar voor hebben. Ik heb vorig jaar ook permanent in gehad en na ongeveer 2 dagen zag je het niet meer. Mijn haar is daar te dun voor.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:45

Annepoes schreef:

je haar heeft heel veel zorg en aandacht nodig na zoiets.
Mensen die hun haar kleuren weten dit ook. (zoals ik deed)
Je haar gaat altijd van chemische behandelingen achteruit.
Gelukkig bestaan er wel goede producten om je haar te helpen en zich weer te herstellen.

Wil je zeker iets wat beter voor je haar is en laat je permanent zetten? ga dan naar een kapsalon die met met het merk "Fuente" werkt.
Dit is een planaardig product én wat ook heel belangrijk is het word niet! op dieren getest!

Verder is het nodig om je haar zeker na het permanenten elke week een masker te geven.
Wil je dat het masker net even iets werkzamer is? maak dan een handdoek nat en wring hem uit.
Stop hem een minuut in de magnetron en doe ondertussen het haarmasker in je haar. doe dan de handdoek er over heen en laat het 5 tot 10 minuten inwerken.

Was je haar ook met een moisture shampoo.
Moisture staat voor vochtinbrengent dus zorgt dat je haar op den duur minder droog is.

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:46

Ik heb nu ook ongeveer 2 maanden permanent.. Ik voelde me eerst wel echt een schaapje, maar gelukkig is het wat uitgezakt en lijkt het nu wel alsof de krullen echt van mezelf zijn.

Mijn haar is inderdaad wel vrij droog, ik moet er altijd een heleboel conditioner indoen anders is het echt een bosje stro..

Maar al met al ben ik er nu wel heel blij mee.. Lachen het is erg makkelijk en mijn haar heeft altijd volume. Ik denk dat ik het nu wel weer laat uitgroeien, maar het is zeker voor herhaling vatbaar.

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:48

arankapony schreef:
Je moet er maar het goede haar voor hebben. Ik heb vorig jaar ook permanent in gehad en na ongeveer 2 dagen zag je het niet meer. Mijn haar is daar te dun voor.

laat je haar eens opmeten.
Er is een klein apparaatje die de dikte van je haar kan meten.
Ik permanent altijd een vriendin van de familie en die heeft ook erg dun haar maar daar zit elke keer weer een mooie permanent in die zeker 6 mnd zit!

Het kan ook zijn dat ze te weinig vloeistof hebben gebruikt bij jou. of juist te kort laten zitten.
Het hoeft niet aan jouw haar te liggen!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 16:49

Elke87 schreef:
Ik heb nu ook ongeveer 2 maanden permanent.. Ik voelde me eerst wel echt een schaapje, maar gelukkig is het wat uitgezakt en lijkt het nu wel alsof de krullen echt van mezelf zijn.

Mijn haar is inderdaad wel vrij droog, ik moet er altijd een heleboel conditioner indoen anders is het echt een bosje stro..

Maar al met al ben ik er nu wel heel blij mee.. Lachen het is erg makkelijk en mijn haar heeft altijd volume. Ik denk dat ik het nu wel weer laat uitgroeien, maar het is zeker voor herhaling vatbaar.

Laat de creme eens een nachtje zitten of zoals ik hier boven beschreef doe een handdoek in de magnetron Haha!