Gisteren was ik met een vriendin een buitenrit aan het maken op onze IJslanders. We kwamen 2 meiden op paarden tegen die ons de weg vroegen. Na die verteld te hebben wilden ze weer weg rijden, maar 1 van de paarden schopte hard achteruit richting mijn paard. Hierbij raakte hij mijn been in plaats van mijn paard (gelukkig). Het begon meteen te tintelen en snel daarna was mijn been doof. Het werd meteen dik. Ik ben naar de EHBO gebracht. Daar zijn geen foto's gemaakt. De kans dat er iets kapot gaat van zo'n klap is klein (vertelden ze me). Zwaar gekneusd was de conclusie. Ik heb een drukverband gekregen. Als het niet goed ging moest ik even een afspraak maken met mijn eigen huisarts.
Op zich gaat het al wel een stukje beter als gisteren. Ik heb een stuk minder pijn. De zwelling is ook niet toegenomen. De pijn zit nu meer in mijn kuit (ben aan de zijkant van mijn been geschopt). Ik heb voor de zekerheid toch maar een afspraak met mijn huisarts gemaakt. Als ik zeker weet dat er niks kapot is kan ik een beetje gaan oefenen met het lopen, nu ben ik daar een beetje terughoudend mee aangezien ik elke keer een pijnscheut voel. En het verontrust me een beetje dat mijn been nog steeds doof is.
Iemand ervaring met zo iets dergelijks?