altijd last van darmen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

altijd last van darmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-08 22:23

Ik ben 3 jaar geleden in korte tijd heel veel afgevallen, en zodoende ondergewicht gehad.
Inmiddels heb ik een goed gewicht, maar wel een boel dingen eraan over gehouden; onregelmatig ongesteld, en ik heb dus áltijd last van m'n darmen. Vooral met stress of ander eetpatroon (meer eten of vetter eten).
Heb rugpijn, buikpijn. De ene keer kan ik niet naar de wc, en soms juist heel erg diarree.. en winderig Bloos
ik schaam me er echt voor, en het belemmerd me heel erg in doen en laten. Inmiddels durf ik vaak geen dagje weg ofzo, omdat ik altijd van te voren ga lopen stressen "als ik er maar geen last van krijg" en dan krijg ik er dus juist last van Huilen

ik weet ook niet of de dokter er verder iets aan kan doen?
iemand misschien tips..

marimba

Re: altijd last van darmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:48

het verhaal van je lijkt op het prikkelbaar darm syndroom, maar het kan ook iets anders zijn ik raad je aan naar je huisart te gaan voor de prikkelbare darm zijn ook medicijnen te krijgen en anders laat je zoiezo eens goed nakijken.

ik wens je sterkte

asfact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:55

heel vervelend, maar de huisarts heeft er zeker wel medicijnen voor, zou er niet mee rond blijven lopen,

het belemmert je in alles,

sterkte en maak een afspraak , je bent één van de vele

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 22:59

Dit klinkt idd als prikkelbaar darmsyndroom...
Probeer eens acupunctuur, dat heeft mijn darmen erg veel rust gegeven, dat in combinatie met uitvinden waar je wel en niet tegen kan heeft bij mij erg goed geholpen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 19:44

bedankt voor jullie reacties.
Ik ben inmiddels naar de dokter geweest, en hij wil uitgebreid onderzoek. Moest dus zowel een urine- als een ontlastingsonderzoek doen. Daarnaast bloed pikken (omdat ik ook moe ben), en een echo van m'n onderbuik.
Ik heb op internet over PDS gelezen en ik heb idd echt álle symptomen Boos!
Net als vandaag weer wat vetter gegeten en dan ligt alles meteen weer overhoop + enorme buikpijn.
Ik merk wel dat het stukken minder is als ik enkel water en thee drink + geen vet eten binnen krijg.
Baal er zo van.. sporten gaat zo ook weer niet.. ben benieuwd of er wat uit die onderzoeken komt, en zal zeker wat doen met de tip over acupunctuur
bedankt!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:15

3 jaar geleden na een aantal AB kuren (amoxcilline cluvaanzuur) waren mijn darmen zo van slag en kon ik ook niks eten zonder dat het eruit kwam half uurtje nadien Bloos

Een homeopaat raadde me toen "darmocare" aan. Zakjes poeder, oplossen in een glas lauw water, even laten staan en dan opdrinken. Het is net behangplaksel, maar dit heeft zoveel goeds voor me gedaan!

Op het doosje staat dat het voor allerlei darmklachten is.. dus misschien iets voor jou?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:19

mm nicole, dat klinkt hoopvol.

Ik heb een spastische darm, ik denk TS ook, omdat ze zich er zo druk om maakt. Dan word het idd juist erger.

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar ben er nog niet echt achter waar ik nu last van krijg, er is geen pijl op te trekken, heb n tijdje melkproducten achterwege gelaten, maar dat hielp ook niet.

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:22

als ik dit zo lees klinkt dit als de ziekte van crohn... mijn vriend heeft deze ziekte en heeft precies wat jij beschrijft, laat t even onderzoeken..
vermijd kolen, kaassauzen en pittig eten zoals chilli concarne
en probeer stress te vermijden.
heb je ook last van faalangst/ angsten om bv een presentatie te doen, voor een groep te staan, bang om dingen fout te doen of niet op tijd af te hebben?

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:22

Wat ik vergeet erbij te zeggen: het moet 's avonds voor het slapengaan worden ingenomen. Darmen moeten in rust zijn.
Ik merkte na een week al heel veel verschil.

Ik heb die zakjes zéker 3 maanden gebruikt. Daarna gebruikte ik ze alleen nog als ik merkte dat mijn darmen weer wat protesteerden Lachen
Inmiddels "zakjesvrij" Haha!

Heel veel succes! Erg vervelend hoor, die darmen. Kan je ook flink vermoeid van worden. Dat had ik althans.. had gewoon nergens puf voor..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:24

Vooral de krampen en het "ineens" naar de wc moeten is denk ik het grootste probleem bij darmklachten.
Je schaamt je omdat het toch een beetje een moeilijk bespreekbaar probleem is .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:26

hier ook iemand met spastische uhhm dikke darm en hypergevoelige dunne darm.

altijd fijn he.. Ach gut

ijs, oregano, mandarijnen.. dan gaat het hier mis.
ik ontdek nog steeds nieuwe dingen.

melk en yoghurt gebruik ik ook nauwelijks en dat helpt.

eigenlijk is alcohol, vet eten etc... allemaal not done.. maar ja.. je wilt ook wel eens wat en dan is het standaard met zwart voor de ogen richting wc rennen binnen paar uur Nagelbijten / Gniffelen Bloos

je hebt van die vezelpoeders die naar sinaasappel smaken, die helpen best goed Ja

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:26

Ik ben met mijn PDS erg geholpen door een klassiek homeopaat.
Daarnaast houd ik rekening met dat ik mijn darmen niet teveel moet prikkelen. Zo ben ik eigenlijk al heel lang nagenoeg klachtenvrij.

Wat eten betreft; volkorenbrood of rauwkost neem ik heel beperkt, want ik weet dat dat fout gaat bij mij. Maar dat is heel persoonlijk. In ieder geval gaat het standaard-advies om maar veel vezels te eten lang niet altijd op.

Het is een goed idee om een poosje een eet-dagboek bij te houden zodat je een relatie kan leggen tussen wat je eet en hoeveel last je hebt.
Laatst bijgewerkt door beantsje op 10-06-08 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:27

Ik heb 10 jaar PDS gehad, door de huisarts vastgesteld. Jarenlang ook medicijnen gehad en van alles geprobeerd. Tot ik een tijdje alle melkprodukten liet staan....... nergens meer last van Lachen Ik herken ook al je symptomen, en ik had zo'n 24/7 pijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:27

crossmonster schreef:
Vooral de krampen en het "ineens" naar de wc moeten is denk ik het grootste probleem bij darmklachten.
Je schaamt je omdat het toch een beetje een moeilijk bespreekbaar probleem is .

Ja
had het ooit bij een vriendje midden in de nacht... en de badkamer was naast zn ouders kamer.. en ik redde de wc beneden niet meer... owww menn en je houdt het op en op ne op (wat zooo slecht is) en dat werkte niet ik ren naar die badkamer.. een geluiden Bloos! Bloos! Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

zn ma stond er bijna meteen voor de deur: gaat het lieverd???

lief bedoelt hoor.. maar je schaamt je kapott

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:31

ik had dat ook... een paar jaar geleden zij de dokter dat t n sepastische darm was en dat een over ging,
afgelopen winter kreeg ik dr zo'n last van dat ik van de kramp niet meer kon lopen... en wa sbinnen 1 week zeker 5 kilo lichter
heb toen onderzoeken laten doen en dr is uitgekomen dat ik een gluten allergie heb...

(als je meer wil weten pb maar!)

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:36

Mijn darmflora was door een antibioticakuur van 6 maanden geheel verstoord. Op aanraden van mijn osteopaat ben ik probiotica in tabletvorm gaan slikken en gestopt met het eten van suikers. Moet zeggen dat het echt stukken beter gaat!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:37

Nicole85 schreef:
3 jaar geleden na een aantal AB kuren (amoxcilline cluvaanzuur) waren mijn darmen zo van slag en kon ik ook niks eten zonder dat het eruit kwam half uurtje nadien Bloos

Een homeopaat raadde me toen "darmocare" aan. Zakjes poeder, oplossen in een glas lauw water, even laten staan en dan opdrinken. Het is net behangplaksel, maar dit heeft zoveel goeds voor me gedaan!

Op het doosje staat dat het voor allerlei darmklachten is.. dus misschien iets voor jou?

Waar kun je dat halen?
Ik heb namelijk ook PDS en al zoveel geprobeerd... maar dit nog niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:38

ik heb dat spul via mn dokter Lachen

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:40

Zoals hierboven al werd vermeld PDS, ziekte van Chron, colitus ulcerosa, lactose-intollerantie, coeliakie, ... het kan echt vanalles zijn. Je zou dus best afwachten tot de dokter een juste diagnose heeft gesteld voordat je allerlei dingen gaat uitproberen.

Ik ben studente voeding- en dieetkunde en heb net mijn examen van digestie- en absorptieproblemen afgelegd, dus ik weet wel waarover ik praat Knipoog

Het enige wat ik dus kan aanraden is wachten op wat de dokter te zeggen heeft en dan naar een diëtiste gaan. Zij zal je verder helpen en met aangepaste voeding ga je amper tot geen last meer hebben van je problemen.

Succes nog en als je vragen hebt, mijn pm-box staat altijd open.

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:41

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:43

Evih: Daar ben ik het niet met je eens.

Met coeliakie hebben veel mensen altijd last van moeheid en dergelijke. Dat gaat niet over als je glutenvrij eet...

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:51

@nielsd: Ik heb het natuurlijk wel voornamelijk over de buikklachten.

En ik geef eerlijk toe ... dit is wat ik geleerd heb, ik heb er zelf geen last van dus kan ik ook niet met 100% zeggen dat dit de waarheid is. Ook reageert de ene persoon anders dan de andere en het is als diëtiste daarom ook echt zoeken naar een individueel dieet per persoon.

Ik weet niet hoelang jij er last van hebt ofzo, of hoelang jij een dieet volgt ... maar een darm heeft ook tijd nodig om zich te herstellen. Dit kan tot 2 jaar duren en in die tijd kan je inderdaad nog af en toe last hebben.

Maar zoals ik hiervoor al zei ... ik ken de theorie en ik kan dus wel helpen met diëten, maar bepaalde dingen voel je zelf aan en kan ik dus, als diëtiste, niet weten.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:57

nielsd schreef:
Evih: Daar ben ik het niet met je eens.

Met coeliakie hebben veel mensen altijd last van moeheid en dergelijke. Dat gaat niet over als je glutenvrij eet...

het gata niet over maar word wel minder...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:00

Wordt wel minder. Maar veel mensen merken het toch nog wel.

Ilsuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 22:01

nielsd schreef:
Wordt wel minder. Maar veel mensen merken het toch nog wel.

bij mij nauwelijks meer