Is dit eczeem? Knieholte. (Met foto)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Is dit eczeem? Knieholte. (Met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 13:37

Toen deze mooie dagen begonnen zat ik binnen een dag onder de zonne-allergie-bultjes, eerst de ene arm, toen de andere arm, mijn handen en her en der kleine plekjes. De bultjes op mijn armen zijn nu bijna weggetrokken, maar 3 dagen geleden zaten ineens beide knieholtes onder de dikke rode vlekken en jeuken als een idioot. In de linker knieholte trok het na een dag al zowat helemaal weg en daar is nu bijna niks meer te zien. De rechter knieholte echter blijft vol zitten met die dikke rode vlekken en bij tijden word ik echt gék van de jeuk.

De zonne-allergie is 1 of 2 jaar geleden voor het eerst opgedoken en is dit jaar erger dan eerder, maar dit is voor het eerst dat ik zulke plekken in mijn knieholtes heb. Ik weet zelf niet goed of dit nu eczeem is of wat anders. Ik ben overigens niet het type om te gaan liggen zonnen dus meer dan normale zon bij het bewegen komt er niet in de knieholtes

Iemand die dit herkent en nog goede ideeën heeft hoe ik het kan laten verdwijnen?

Afbeelding

Rian1984

Re: Is dit eczeem? Knieholte. (Met foto)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:38

Ik zou even naar de HA gaan.. ziet er inderdaad uit als eczeem.. ik heb het ook gehad.. kreeg een hormoonzalfje.. vies spul.. maar als je er goed mee omgaat ben je waarschijnlijk snel van je eczeem af!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 13:39

Zo ziet mijn eczeem in de holtes van mijn ellebogen er ook uit. Ik denk dat het bij jou komt dat je wat gaat zweten in je knieholtes, en dat het dus gaat irriteren. Misschien wat talkpoeder erop smeren?

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:06

Ik had het ook heel even.
Het werd bij mij erg droog en jeukte heel erg..
Dacht toen dat het kinderzeer was, maar de dokter adviseerde mij het vet te houden.
En was na anderhalve week al weg.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:49

Dat lijkt zeker op eczeem, ik heb er met warm weer ook last van, icm zonneallergie Scheve mond Krijg dan ook dit soort uitslag op m'n ellebogen, knieholten en soms in mijn hals.

Even naar de HA, krijg je een hormoonzalf die bij mij in ieder geval de ergste jeuk wegneemt en de huid helpt genezen. Daarna goed vet houden met vaseline Ja

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:53

Ik vind het veel meer op zonneallergie lijken dan op exceem!! (Heb zelf al vanaf mn geboorte exceem en sinds een paar jaar soms zonneallergie).
Zo te zien zitten er ook blaasjes, vocht bultjes, waar vocht uitkomt als je ze kapot krabt? Dan is het zéker zonneuitslag, want exceem doet dat niet Knipoog
Als tip: luchtige kleding, je been zo veel mogeijk strekken zodat er ook lucht bij de plek kan. Plek ook zo veel mogelijk droog en koel houden, koude douche en daarna talkpoeder smeren zou al een stuk moeten helpen.
Oh, en tegen de jeuk: ijsklontje pakken en daarmee over de plek wrijven. Gegarandeerd met een minuutje is de jeuk weg Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:55

Of warmteuitslag, inderdaad. Probeer het eens met wat vet houden een paar dagen. Als het dan niet beter is kan je altijd nog naar de ha.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:56

Warmteuitslag is misschien nog wel een beter woord er voor, inderdaad.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 14:57

Lotte1990 schreef:
Ik vind het veel meer op zonneallergie lijken dan op exceem!! (Heb zelf al vanaf mn geboorte exceem en sinds een paar jaar soms zonneallergie).
Zo te zien zitten er ook blaasjes, vocht bultjes, waar vocht uitkomt als je ze kapot krabt? Dan is het zéker zonneuitslag, want exceem doet dat niet Knipoog
Als tip: luchtige kleding, je been zo veel mogeijk strekken zodat er ook lucht bij de plek kan. Plek ook zo veel mogelijk droog en koel houden, koude douche en daarna talkpoeder smeren zou al een stuk moeten helpen.
Oh, en tegen de jeuk: ijsklontje pakken en daarmee over de plek wrijven. Gegarandeerd met een minuutje is de jeuk weg Lachen

Voor zover ik kan ontdekken zijn het geen blaasjes met vocht maar puur dikkere rode plekken. Ik vind het zelf dus ook erg op een uitvergrote versie van de zonne-allergie op mijn armen lijken. Huid voelt verder normaal aan, niet droog of schilverig
Zit nu idd buiten met korte broek en mijn pootjes op een stoel zodat de lucht er lekker bij kan Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 14:59

ik denk toch wel de zonne/warmte allergie
Bij mij zien mijn armen er ook wel eens zo uit en ik heb geen exceem Lachen

of een korte broek dan helpt?
Op mijn armen iig niet, dat werkt juist een luchtige bloes met lange mouwen het beste

Barmat

Moeilijk te beoordelen, maar het ziet er niet nattig of (vies woord) pusserig uit, zoals bij exceem vaak is, dus het lijkt mij eerder een vorm van uitslag van het warme weer.

koelen, droog houden (talkpoeder met menthol is erg lekker) en niet teveel in de zon is denk ik het beste. Anders even langs je huisarts voor een klein zalfje. Ook kun je bij de drogist wel iets krijgen tegen zonne-allergie.

cavaletti

Verrek ...het lijkt wel hetzelfde als wat ik heb. Ik heb nog nooit last van exceem ofzo gehad, maar ineens heb ik ook steeds zo´n vreselijke jeuk in mijn knieholtes, en heb volgens mij dezelfde rode vlekken. Ik word echt gek van de jeuk.
En geen idee wat het is, dus ik hou dit toppic even in de gaten.
Ohh ps zonneallergie lijkt me sterk, had het al toen de zon nog niet scheen en heb tot nu toe nog niet in de zin gezeten. (of heeft dat er niet mee te maken)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 15:02

cavaletti schreef:
Verrek ...het lijkt wel hetzelfde als wat ik heb. Ik heb nog nooit last van exceem ofzo gehad, maar ineens heb ik ook steeds zo´n vreselijke jeuk in mijn knieholtes, en heb volgens mij dezelfde rode vlekken. Ik word echt gek van de jeuk.
En geen idee wat het is, dus ik hou dit toppic even in de gaten.
Ohh ps zonneallergie lijkt me sterk, had het al toen de zon nog niet scheen en heb tot nu toe nog niet in de zin gezeten. (of heeft dat er niet mee te maken)

T heet zonneuitslag omdat je het kan krijgen als je lang in de zon ligt en je huid de warm wordt. Maar t kan ook opkomen als je huid warm wordt zonder de zon. Vooral als ie ook nog een beetje klammig is, zoals in je knieholtes..

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-08 15:10

Denk als ik de reacties zo hoor dat het toch een reactie op de warmte is, en dan toch in combinatie met zweten, heb daar zelf niet zo veel van gemerkt maar dat kan natuurlijk goed.
Toch maar even aankijken dan of het met een paar dagen weg wil trekken, anders kan ik alsnog wel langs de huisarts.
Die van dat ijsklontje is wel een goede tip denk ik Lachen
Jeuk is nu bijna weg, maar bijvoorbeeld s avonds kan het ineens heel heftig opkomen Nagelbijten / Gniffelen

Dante_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 18:45

Alwiene schreef:
Toen deze mooie dagen begonnen zat ik binnen een dag onder de zonne-allergie-bultjes, eerst de ene arm, toen de andere arm, mijn handen en her en der kleine plekjes. De bultjes op mijn armen zijn nu bijna weggetrokken, maar 3 dagen geleden zaten ineens beide knieholtes onder de dikke rode vlekken en jeuken als een idioot. In de linker knieholte trok het na een dag al zowat helemaal weg en daar is nu bijna niks meer te zien. De rechter knieholte echter blijft vol zitten met die dikke rode vlekken en bij tijden word ik echt gék van de jeuk.

De zonne-allergie is 1 of 2 jaar geleden voor het eerst opgedoken en is dit jaar erger dan eerder, maar dit is voor het eerst dat ik zulke plekken in mijn knieholtes heb. Ik weet zelf niet goed of dit nu eczeem is of wat anders. Ik ben overigens niet het type om te gaan liggen zonnen dus meer dan normale zon bij het bewegen komt er niet in de knieholtes

Iemand die dit herkent en nog goede ideeën heeft hoe ik het kan laten verdwijnen?

Afbeelding

ik heb dit precies zo en jeukt als de pest.
Goed koelen als je jeuk hebt, dus vooral NIET gaan krabben maar een nat doekje ertegen houden, tevens kun je het ook vet houden met vaseline wat er ook voor zorgt dat het niet zo gaat jeuken(nie oz snel) ik kreeg ook hormoonzalf maar daar werd het erger mee, zolang je blijft koelen, geen uren in de zon (achter elkaar), vooral niet krabben ookal is het zo verleidelijk, en vaseline erop smeren niets anders, geen nivea want daar zit parfum in het zou dan kunnen ontsteken!!

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-08 19:11

Warmtebultjes ?

Ik kreeg het ook even, en het jeukte, het voelt alsof je verbrand bent.
Na een tijdje ing het vanzelf weer weg (ik heb er gewoon vaseline opgesmeerd, helpte ook een klein beetje tegen de jeuk)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:16

Ik vind het niet zozeer echt eczeem, meer zonneuitslag/huidirritatie. Echt eczeem, vooral constutioneel is vaak droog&schilferig met (soms) geel vocht.
Tips: Niet krabben (dus nagels kort Knipoog), bij erge jeuk of heel koud of heel warm washandje (maar niet weer zo erg dat je brandwonden krijgt natuurlijk) erop en goed vet&soepel houden met vaseline. Hoe droger je huid hoe meer het gaat jeuken! Verder geen knellende kleding zoals spijkerbroeken, witte linnen broeken zijn echt een uitkomst met dit soort dingen!.

Verder mag je altijd vragen, ik heb meer van dit soort weetjes. Knipoog

Hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:20

ik heb eczeem gehad in alle soorten Clown
zo had ik het ook, over mijn armen, vooral daar bij de ellebogen en ook knieholtes.
Ik ben er mee naar de HA gegaan
wat bij ditsoort heel goed helpt is talkpoeder.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 14:21

Zoiets had ik ook in mn knieholte zitten. Ik heb het genegeerd en het is weer weg.

(altijd fijn, heb het niet zo op huisartsen *LOL* )

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 14:52

@ Plien, LOL ik sta bekend om mijn erg lange nagels Knipoog

Het begint al rustiger te worden, heb gisteren mentholpoeder gekocht, maar nog niet gebruikt. Was gistern ook even bij de HA toevallig voor iemand anders, assistente raadde me nav wat ik vertelde anti-schimmel creme aan. Deze hebben we hier nog, dus kan ik proberen, maar het lijkt al beter te gaan dus wacht het nog even af Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 18:10

Ik heb ook al jaren verschillende soorten eczeem, en ik vind het er wel wat op lijken. Ik heb het ook erg in mijn knieholte gehad. Bij mij begon het ook zo, en later werd het droog en schilferig waardoor het nog meer ging jeuken en het tot bloedens toe helemaal open lag. Vreselijk. Vaseline hielp toen bij mij niet meer, dat dekte de huid teveel af waardoor ik nog meer jeuk kreeg.

Als ik het blijft aanhouden zou ik toch even naar de HA gaan. Deze schrijft je dan waarschijnlijk een hormonenzalf voor en dan is het zo weg. Ook kun je een homeopatishe creme gebruiken tegen eczeem/huidirritatie.

Ellebogen en knieholtes zijn wel echt plaatsen waar eczeem begint..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:50

Bij mij ziet de eczeem er hetzelfde uit. Ik hou dat goed onder controle met zwitsal bodylotion, is goed vet en trekt snel in. Dus dat zou je er ook op kunnen smeren.

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 22:05

bodylotion is veel te agressief en is in eerste instantie vettig, maar daarna onttrekt het juist vocht uit je huid waardoor je huid nog meer gaat irriteren. (niet mijn woorden, maar die van de HA)
als je iets vets moet hebben kun je met vaseline aan de slag (je hebt ook witte vaseline volgens mij, die is niet zo plakkerig als de doorzichtige, maar dat kan ook anders heten..)
Nivea crème is hetzelfde verhaal als bodylotion..

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 09:33

Mijn ha kwam juist met die bodylotion en bij mij werkt t.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-08 12:00

Jap eczeem Ja
Ik heb het vroeger ook gehad, veel vaseline gebruikt tegen de juik en er gewoon vanaf blijven.
Ik zit er nu nooit meer aan en bij mij zie je er niks meer van Knipoog