Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rebel_Jits schreef:Mijn moeder en schoonmoeder hebben allebij de baarmoeder eruit.
Mam heeft een heel groot litteken, maar het is ook al 10 jaar geleden dat hij eruit ging. Ze is toen enkele dagen in het ziekenhuis geweest, om goed uit te rusten.
Schoonmama heeft maar enkele kleine littekens. De baarmoeder werd via een soort kijkoperatie verwijderd. Daarbij werd de baarmoeder in stukjes geknipt en zo verwijderd.
Erna kan het wel flink zeer doen. In het begin doet bewegen behoorlijk pijn (buigen en strekken, dus wanneer je je wervelkolom beweegt.) Vooral veel bedrust in het begin is fijn/nodig. Zorg dus dat je iemand bij je hebt die alles voor je doet, al is het een glas water brengen of je sokken aandoen.
Je mag in de weken/maanden erna ook zeker niet tillen, want dan kan alles openscheuren. En dat lijkt me niet de bedoeling![]()
Wat wel fijn is, is dat je niet meer ongesteld zal worden. Nooit meer al dat maandverband en tampons kopen elke maand, geen pijn meer als je ongesteld moet worden..
Oja, je gaat direct de overgang in. Dat is wel minder, maar dan ben je er ook sneller vanaf![]()
Verder: sterkte! Het is even naar, maar daarna ben je er wel mooi vanaf
Esmeralda schreef:omdat je bloedingen heb, meot je baarmoeder eruit???
Zijn er al andere dingen gedaan?
Is je baarmoeder al eens schoongemaakt
Heb je geen verzakking
En is dit alles al nagekeken dan wens ik je veel succes
Echwel schreef:Het is niet zomaar een ingreep hoor zeker bij jongeren doen ze het niet zomaar
Ik heb 2 jaarl lang dagelijks gebloed voordat mijn baarmoeder eruit ging, omdat het
lichamelijk niet meer vol te houden was en ik vleesbomen had die op de echo niet te zien waren, pas toen hij eruit was,
Heb de ingreep onder een ruggenprik ondergaan met een klein roesje erbij
Ben om donderdag 16u geopereerd en de volgende ochtend stond ik al weer naast bed en ben toen gaan douchen
rond 11uur..
Zondag naar huis gegaan wat uitzonderlijk snel was normaal moet je een week blijven, maar lag
met zo een labiel persoon op zaal dat ik er gek van werd.
6weken nog rustig aan gedaan, maar na het herstel was ik blij dat het gedaan was..
Ik was uitzonderlijk jong voor zo een ingreep 42 jaar