Vriendin gebruikt GHB

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rissa

Vriendin gebruikt GHB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-08 18:58

Zoals de titel al aangeeft.. Een vriendin van me gebruikt al enige jaren stiekem GHB. Sinds 1 jaar leek ze veel minder te gaan gebruiken tot zelfs helemaal niets meer. Ze gaf aan het nooit meer te willen gebruiken omdat ze zich zonder die troep veel beter voelde.
In maart is het echter weer misgegaan en heeft op aandringen van een "vriendin" weer gebruikt, een heel weekend door. Dit resulteerde eerst in een ziekenhuis opname en een nachtje hierna de politiecel. Dit was echt de laatste keer geweest volgens haar.
Nu hoor ik echter via via dat ze weer erg aan het gebruiken is en zelfs alweer in het ziekenhuis heeft gelegen.
Ze wordt al een jaar begeleidt bij de Brijder stichting (ook voor ADHD), maar ze kan schijnbaar niet zonder... Huilen

Wie heeft ervaring met dit soort situaties?
Het is echt een enorme lieve meid waarbij het altijd goed gaat als je het haar vraagt. Ik weet gewoon niet hoe ik haar nog meer kan helpen en kan steunen zodat ze van die rommel afblijft.

Anoniem

Re: Vriendin gebruikt GHB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 19:36

Jij kan haar niet helpen, hoe graag je het ook zou willen....Mensen die verslaafd zijn er hier van af willen komen kunnen dat alleen zelf. En ook alleen als ze gemotiveerd zijn.
Ik zou het vooral niet over haar gebruiken hebben, dat zal dr niet weerhouden het een volgende keer niet te doen, integendeel je zult het wss alleen maar versterken.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:13

heb eerst even bij google gekeken wat het was.
Maar wat voor iedereen geld, welke verslaving dan ook. Ze kunnen het alleen als ze zelf echt willen, de knop in hoofd moet eerst om. Dan pas kan iemand er vanaf komen. En die weg is zwaar en lang.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-08 22:38

Ja helaas heb je van die mensen die snel in die verleiding komen en er naar grijpen als ze zich echt ..... voelen.
Ik ken mensen die het ook doen en ook cook en pep enz enz.
Ik zelf ben er zwaar op tegen ik doe niks ik rook en drink niet eens.

Een kennis van mij en collega van mijn vriend ze werk.
Gebruikte het ook.
Die heeft pas geleden zelfmoort gepleegt!
Waarschijnlijk door de GHB en de alcohol ze had namelijk niks achter gelaten en ze stond positief in het leven(dachten ze)Zelf haar eigen vried heeft dit niet zien aankomen.
Ze was er waarschijnlijk niet bewust van anders had ze wel wat achter gelaten maar niks.
Pats boem over. Huilen
Als je er teveel van gebruik kan je hele rare dingen doen die je zelf misschien wel helemaal niet wilt.
Ik heb eigelijk verder niks om te zeggen zo iemand kan wel zeggen ik doe het niet meer maar je hoort het nu zelf viavia dat ze er toch weer naar grijpt.
Ik zou alles op alles zette om het er duidelijk temaken enz enz.
Maar het houd een keer op. Scheve mond
Haar leven als zij het zo wilt verpesten dat heeft ze zelf in de hand.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-08 00:55

X Mliss zelfmoord is ook precies waar ik bang voor ben. Alleen is het niet dat ze niet wil leven....ze zoekt steeds de grenzen op en die liggen steeds meer op erg gevaarlijk terrein.

Wat ik van GHB weet is dat het niet zozeer verslavend is, dus waarom kan ze er dan niet vanaf blijven?
Ik snap zelf ook heel goed dat ze het uiteindelijk allemaal zelf moet oplossen, maar er moet toch iets zijn waarmee ik haar echt kan helpen.
Haar zus en ik zijn erg bang haar zo langzamerhand steeds meer kwijt te raken.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:35

Ik snap niet waarom je in vredesnaam ghb zou gebruiken Nagelbijten / Gniffelen Daar voel je je echt heel brak mee, je wordt er ziek van, en zo g**l als weet ik het wat, bij verkeerde doses ga je ook nog eens out. Dat dat leuk is zeg... daar snap ik niks van, maar goed Scheve mond

In principe is alles verslavend, zoniet lichamelijk dan geestelijk. Het probleem met drugsverslaafden is dat je ze niet kan helpen, behalve door ze te blijven steunen en niet te laten vallen. Ermee stoppen gaat alleen onder professionele begeleiding als ze daar zelf voor gekozen heeft. Ik vrees echt dat je weinig voor haar kan doen zo.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:56

rissa schreef:
X Mliss zelfmoord is ook precies waar ik bang voor ben. Alleen is het niet dat ze niet wil leven....ze zoekt steeds de grenzen op en die liggen steeds meer op erg gevaarlijk terrein.

Wat ik van GHB weet is dat het niet zozeer verslavend is, dus waarom kan ze er dan niet vanaf blijven?
Ik snap zelf ook heel goed dat ze het uiteindelijk allemaal zelf moet oplossen, maar er moet toch iets zijn waarmee ik haar echt kan helpen.

In me post hier boven dat meisje was ook gelukkkig had alles en was dol gelukkig die heeft zelfmoort gepleegt zonder dat ze het zelf wist!
Met andere woorden (het blijkt dat ze zelf niet eens wist waar ze mee bezig was)
Omdat ze overal teveel van heeft genomen!
Alcohol en GHB zijn nou niet zo'n goeie combinatie.
Dus als ze dat niet had gebruikt was ze er dus gewoon nog.
Er was geen spraken van zelfmoord wat ze zelf bedacht had dit alles is gebeurt zonder dat ze het zelf wist of bewust van was dat ze zelfmoord aan het plegen was.....

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 10:59

Je kan hele rare dingen gaan doen zonder dat je het zelf door hebt als je teveel gebruikt.
Misschien staat ze daar nog niet bij stil.
Want wat ik hier boven typ kan haar net zo goed over komen!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:01

Maak haar nou niet zo bang zeg. Ja, tuurlijk is het slecht om drugs te gebruiken, maar ik denk dat het meisje in kwestie dat ook wel weet. En ja, tuurlijk kan er vanalles gebeuren, maar dat kan ook als je onderweg naar je werk bent.
En nee, drugs kun je niet mengen, dus alcohol en GHB kunnen niet samen.
Mag ik vragen hoe oud ze is?

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:07

Ja nou het is toch ook zo!
Denk je dat ik een grapje maak.
Ik wil haar alleen maar waarschuwen dat je niet alleen maar kans hebt om out tegaan door die zooi en kan veel meer gebeuren waarvan je niet eens bewust ben.
En misschien heeft zij er wel wat aan.
En als je je der aan iriteerd lees je er maar overheen. Clown

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:08

^Dat zou kunnen maar ik neem aan dat ze niet zo gek is en een overdosis zal nemen.. Scheve mond

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:14

x_Mliss schreef:
Ja nou het is toch ook zo!
Denk je dat ik een grapje maak.
Ik wil haar alleen maar waarschuwen dat je niet alleen maar kans hebt om out tegaan door die zooi en kan veel meer gebeuren waarvan je niet eens bewust ben.
En misschien heeft zij er wel wat aan.
En als je je der aan iriteerd lees je er maar overheen. Clown

Ik ben me er zeker wel van bewust Knipoog
Maar niet iedereen is zo stom om ghb te mengen met alcohol. En niet iedereen is zo stom om er teveel van te nemen. Ik denk heus niet dat je een grapje maakt hoor. Maar er gaan meer mensen dood aan een verkeersongeluk dan aan drugs. Ik erger me niet aan jou, maar vind het raar dat je haar zo bang gaat zitten maken. Niet dat het gebagatelliseerd moet worden, maar dit is wel een beetje overdreven.

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:25

@verootjoo
Nu zeg jij ja ik ben er bewust van.
Maar ik heb het over die persoon die het gebruikt niet over jou. Clown
En nee niet iedereen is zo stom om er teveel van te nemen maar ze gebruiken het wel. Scheve mond
En je hoeft er ook niet teveel van tenemen nee dat zeg ik net het kan ook onbewust gaan het is leuk en lekker waarschijnlijk zal ze er wel iets van hebben anders gebruik je het niet.
Dat meisje waar ik het over had is 23 en heeft der eigen ven der leven berooft.
Die ging ook steeds meer gebruiken omdat je lichaam er aan went!
Tot dat het fout ging.

Erge is nog heel veel mensen die het gebruiken staan daar helaas niet bij stil.

@Somebitch
Nee misschien is ze niet zo gek dat ze een overdosis neemt nee.
Maar ze is wel zo gek dat ze er aan zit. Clown

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:26

En dat is al erg genoeg.
En ik wil er niet bang maken ik zeg alleen maar wat ik hier heb zien gebeuren!
En ja dat zit me diep.
Dus ik kan me met me stomme verstand ook niet bij dat mensen dit doen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:27

Heel veel mensen die beginnen eraan en staan er niet bij stil..

Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook echt niets met GHB te maken wil hebben.. De ergste troep die je kunt nemen wat mij betreft..

Maar misschien is dit meisje wel voorgelicht misschien ook niet..
En tja zo gek dat ze eraan zit? Dus de artsen zijn ook allemaal gek? GHB is namelijk ook een gewoon geneesmiddel. Bloos

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:28

Ja alleen wat voor dosis.
En dat zullen ze je zelf wel toedienen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:30

Zelf kan je diezelfde dosis toch ook nemen?
Je snapt toch zelf ook wel dat je niet zoveel van dat spul moet nemen.. Net zoals andere drugs en medicijnen?

Dat dienen hun jou niet toe hoor.. Kan je gewoon op recept bij de apotheek halen. Knipoog

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:31

rissa schreef:

Dat is absoluut niet waar, GHB is ontzettend verslavend Ja
Ik "ken" zelf ook meerdere GHB verslaafden.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:32

GHB is vroeger als geneesmiddel gebruikt tegen slaapstoorissen (narcolepsie) en tegen alcohol en drugsverslaving, en is als algemeen narcose middel bij MENSEN gebruikt.
Het middel heeft een remmende (verdovende) werking op het centraal zenuwstelsel. Het probleem met GHB is dat het heel erg moeilijk te doseren is. De dosis is afhakelijk van je lichaamsgewicht, je maaginhoud en je gevoeligheid. In principe adviseren wij gebruikers te beginnen met een half buisje en dat zou zo’n 2 ml zijn, dus je hebt geen gek hoge dosis genomen.

Wat betreft de effecten, die kunnen per persoon heel erg verschillen. De meeste gebruikers beschrijven het als een lekker en relaxed gevoel, een alcoholachtige roes. Negatieve effecten zijn onder andere duizeligheid, misselijkheid, geheugenverlies en overvallen worden door een onbedwingbare slaap. Het belangrijkste risico is een overdosis met het risico van bewusteloosheid.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:35

x_Mliss schreef:
@verootjoo
Nu zeg jij ja ik ben er bewust van.
Maar ik heb het over die persoon die het gebruikt niet over jou. Clown
En nee niet iedereen is zo stom om er teveel van te nemen maar ze gebruiken het wel. Scheve mond
En je hoeft er ook niet teveel van tenemen nee dat zeg ik net het kan ook onbewust gaan het is leuk en lekker waarschijnlijk zal ze er wel iets van hebben anders gebruik je het niet.
Dat meisje waar ik het over had is 23 en heeft der eigen ven der leven berooft.
Die ging ook steeds meer gebruiken omdat je lichaam er aan went!
Tot dat het fout ging.

Erge is nog heel veel mensen die het gebruiken staan daar helaas niet bij stil.

@Somebitch
Nee misschien is ze niet zo gek dat ze een overdosis neemt nee.
Maar ze is wel zo gek dat ze er aan zit. Clown

Ik bedoelde dat ik me bewust ben van wat er kan gebeuren Knipoog

Jij drinkt vast ook wel eens alcohol, dan neem je toch ook niet gelijk een overdosis? Terwijl je daar ook dood aan gaat als je er teveel van neemt.
Dat is toch ook niet gek als iemand dat doet. Iemand is niet gek als hij rookt en drinkt (wat beide drugs zijn!!) maar wel als hij iets anders probeert.
Ik heb zelf wel eens spacecake gemaakt en gegeten, daar ben ik ook niet dood aan gegaan hoor Verward En het is niet gelijk zo dat je er verslaafd aan raakt, en steeds meer wil.
Ghb is niet eens lichamelijk verslavend, dus je hebt er niet steeds meer van nodig om hetzelfde effect te bereiken Knipoog

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:37

Somebitch schreef:
Je snapt toch zelf ook wel dat je niet zoveel van dat spul moet nemen.. Net zoals andere drugs en medicijnen?

Dat dienen hun jou niet toe hoor.. Kan je gewoon op recept bij de apotheek halen. Knipoog

Hm naja dat zal best geen idee.
Maar een beetje een normaal mens houd zich der ook aan.

@verootjoo
Nee ik drink niet ik rook ook niet en zit niet aan de paasei zooi.
Stond ook al eerder in het topic.

Maar goed ik heb er wijnig over tezeggen wat ik wou zeggen heb ik gedaan.
En hoef geen discussies tevoeren over hoe of wat en wat wel of niet slecht is.
Laatst bijgewerkt door x_Mliss op 08-05-08 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:38

A x_Mliss: sorry, zag net pas dat jij niet rookt en drinkt. Anyways, het is vast duidelijk wat ik bedoel.
Trouwens, van alles waar je teveel van neemt ga je dood. Ja, ook als je teveel water drinkt Knipoog Dan loop je een water vergiftiging op.
Daarbij; colalight en al die andere troep is net zo schadelijk als een beetje alcohol of sigaretten Scheve mond Al die aspartaam en acesulfaam en dergelijke die tegenwoordig overal ingepropt wordt (lightdranken, kauwgom, al het suikervrije spul) breken net zoveel hersencellen af als dat je een keertje goed dronken of stoned wordt...
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 08-05-08 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:39

Waar houdt een normaal mens zich aan ik snap je niet helemaal.. Verward

Ook leuk dat je nu tegen TS haar vriendin zegt dat ze geen normaal mens is.. Scheve mond

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:40

Wie zegt dat de TS haar vriendin het niet normaal neemt? En dat ze geen normaal mens is...

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 11:42

x_Mliss schreef:
Somebitch schreef:

Hm naja dat zal best geen idee.
Maar een beetje een normaal mens houd zich der ook aan.

@verootjoo
Nee ik drink niet ik rook ook niet en zit niet aan de paasei zooi.
Stond ook al eerder in het topic.

Maar goed ik heb er wijnig over tezeggen wat ik wou zeggen heb ik gedaan.
En hoef geen discussies tevoeren over hoe of wat en wat wel of niet slecht is.

Zo komt het op mij over hoor. Bloos Hoeft natuurlijk niet zo bedoeld te zijn.