Nuvaring, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moeshie

Nuvaring, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 12:21

hoi Haha!

De titel spreekt voor zich, denk ik, maar toch een kleine toelichting.

Ik zoek dus een alternatief anticonceptie middel, omdat ik de pil erg erg slecht vindt. Niet qua werking oid maar de aanslag op je lichaam is fenomenaal. Het zou de kans op borstkanker aanzienlijk vergroten en ook de bijwerkingen zijn vaak niet mals!

Nuvaring geeft minder dan de helft van de hormonen af, moet je niet dagelijks aan denken en is voor zover bekend even betrouwbaar.
Te mooi om waar te zijn?

Daarom ben ik op zoek naar ervaringen!

CM_

Re: Nuvaring, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:22

Ik heb ook de nuvaring, al ik denk 1,5 tot 2 jaar
Bevalt erg goed Ja

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 12:23

Ik heb het welgeteld 1 maand gebruikt Clown

Ik kan slecht tegen hormonen (mijn libido verdwijnt) dus leek me iets met zo weinig hormonen een goed idee.
En opzich beviel het prima, makkelijk in te brengen (wel enige handigheid vereist, oefenen) je merkt er niks van, zit niet in de weg tijdens de seks zowel vriendje als ik hebben niks gevoeld. je hoeft er verder niet aan te denken.
Maar ook helaas voor mij, kon ik hier slecht mee, binnen een week was ik zo droog als de woestijn en mijn libido was er al weer vandoor. geen oplossing voor mij, maar verder is het prima!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:25

Ik werk in een huisartsenpraktijk ze zijn daar helemaal weg van de nuvaring en hebben er eigenlijk alleen mar positieve ervaringen mee. Ik heb er zelf dus geen ervaring mee maar de verhalen die ik hoor zijn erg positief!

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 15:43

Ik gebruik de Nuvaring nu ongeveer 1,5 jaar. Heb er geen problemen mee, geen last van hormonen of iets dergelijks (had ik met de pil weL), vriend had er tijdens de seks geen last van en ik ben nog steeds niet zwanger. Ik ga nu alleen overstappen op een spiraaltje. Die heeft i.m.o. nog meer voordelen dan de Nuvaring. Lachen

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 19:34

fantaaaaaaaastisch ding... Ik ben vergeetachtig van aard, wat met de pil iedere maands voor de nodige stress zorgde, toen ik stopte met de pil merkte ik wat een effect het had op mijn lichaam (emotionele melt-down) en ik heb gewoon een grandioze hekel aan pillen...

Nu al 5 jaar nuvaring!

Cissi_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:12

Ik ben er pas mee begonnen, maar weet nog niet wat ik er van moet denken... Ik moest ermee beginnen op de eerste dag dat ik ongesteld was. Ben er laatst dus mee begonnen, maar een dag later leek het erop dat ik toch niet ongesteld was. Nu weet ik dus niet of de ring voldoende bescherming biedt. Werkt hij net als de pil na een week sowieso?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 20:16

Ik wil niet weer anders.
gebruik het nu een jaar of 2 - 2,5 en het is zooo makkelijk.
Brengt het ding in en na 3 weken krijg ik een sms je en een melding op de comp dat ik m er weer uit moet halen. Na zo'n 4 dagen wordt ik ongesteld en een dag 4-5 later ben ik er weer helemaal vanaf.
Ook het feit dat er zeer weinig hormonen inzitten spreekt mij wel aan.

Wel vind ik het jammer dat ik deze eerst zelf moet betalen, en dan pas de rekening kan opsturen om te declareren.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 07:56

Ook ik heb nuvaring, bevalt super! OK dan!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:39

annastasia schreef:
Ik wil niet weer anders.
gebruik het nu een jaar of 2 - 2,5 en het is zooo makkelijk.
Brengt het ding in en na 3 weken krijg ik een sms je en een melding op de comp dat ik m er weer uit moet halen. Na zo'n 4 dagen wordt ik ongesteld en een dag 4-5 later ben ik er weer helemaal vanaf.
Ook het feit dat er zeer weinig hormonen inzitten spreekt mij wel aan.

Wel vind ik het jammer dat ik deze eerst zelf moet betalen, en dan pas de rekening kan opsturen om te declareren.

Mag ik vragen wat je ervoor moest betalen?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:40

voor 3 ringen (1 pakje) moet ik net geen €20,- betalen. ben trouwens 21

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:42

Valt nog mee de pil zit ook rond die prijs.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:44

Lijkt me ook wel wat..
maar is dat niet lastig met inbrengen enzo?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 08:52

Mazzel-meid schreef:
Lijkt me ook wel wat..
maar is dat niet lastig met inbrengen enzo?

nee hoor, de ring is zo flexibel dat je m helemaal dubbel kunt vouwen en dan floept ie er zo in. Is nog makkelijker als een tampon.
De eerste tijd voel je wel conitnu als je naar de wc gaat of ie er nog in zit (tenminste, ik wel) maar nu weet ik dat ie goed blijft zitten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 09:35

Ook hier niet lastig met inbrengen, zoals hierboven staat beschreven.
In het begin was het even vervelend, maar dat went snel en voel je snel niets meer van.
Ik heb me trouwens aangemeld op de site van nuvaring, zodat ik een smsje krijg wanneer ik hem eruit moet halen en wanneer ik een nieuwe moet inbrengen. Erg handig!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:04

Ik heb ook de Nuvaring. Echt SUPER is het. Ik vergat de pil altijd, kreeg erg veel last van stemmingswisselingen enz.

De Nuvaring is super gemakkelijk in te brengen, je voelt 'm nergens bij en je haalt 'm er super gemakkelijk weer uit. Niet elke avond denken aan dat je ook nog een pilletje moet slikken en hij is even betrouwbaar, maar wel met minder hormonen. Dus nog gezonder ook, beter kan het niet toch?

Ook ik maak gebruik van de service dat je 'n sms krijgt wanneer hij erin en eruit moet, echt ideaal Lachen

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 16:35

Mijn probleem met de pil was ook het vergeten.ik slikte toen ook nog andere medicatie, en pfff dat was een ramp, ik vergat echt te vaak de pil of het andere medicijn. Gelukkig met beide nu gestopt. Want mijn geheugen is echt een vergiet Huilen van het lachen

Ik zet in mijn telefoon wanneer ie in en uit moet.

Indoen is soms een gepiel, maar goed te doen.
Heb wel het idee dat ik iets meer bloed verlies tijdens een menstruatie dan met de pil.
Dit wss omdat ie wat lichter is wat hormonen betrefd.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 12:47

Ik heb de nuvaring een half jaar gebruikt maar ik kreeg juist heel veel puistjes van dat ding. Ik greeg idd ook minder zin in sex etc. Ik ben maar weer aan de pil gegaan..

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:20

Ik heb begrepen dat als je die nuvaring wilt gebruiken je eerst ook voor klein onderzoek naar je huisarts moet, klopt dit? Ik sta namelijk nog ingeschreven bij mijn huisarts 100km verderop en het staat mij tegen om zo'n eind te gaan rijden. Ik kan mij wel direct hier bij een huisarts in laten schrijven maar voel er ook weinig voor om dan bij die man wijdbeens op tafel te gaan liggen...

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:25

ik heb geen onderzoek gehad hoor ook niet toen ik overging van huisarts. ben al een jaar of 3 tevreden, alleen is het wel aan de prijs (ik betaal 32 euro per kwartaal herinner ik me)
Maar ach, luiers zijn duurder zeg ik altijd maar Clown

ik haal hem er wel uit als we vrijen, als je hem daarna weer braaf inbrengt is er niks aan de hand!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:26

je hoeft geen lichamelijk onderzoek in nederland (in belgie geloof ik nog wel?)

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:27

Ah ok, maar denk dat ik dan alsnog langs de huisarts moet om deze dan aan te vragen?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:29

het is wel op recept ja Ja je krijgt dan (naar ik me herinner) gratis een proefsetje voor 3 maanden mee. Daarna kun je zeggen of je het wat vind en kun je vragen om een vervolgrecept. Regel wel dat vervolgrecept want anders zitten naast de hoge kosten er ook nog eens elke keer (telefonische) huisartsconsults bij!

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:30

Ik heb em 3 maanden gebruikt. Ik ben er mee begonnen omdat ik merkte dat ik door de pil weinig libido had en gewoon slecht in m'n vel zat (ik heb periode's geen pil geslikt vanwege geen relatie, dus vandaar dat ik wist dat het door de pil kwam).

Nou, de nuvaring moest dus uitkomst bieden. De eerste week dat ik em in had, had ik erge buikkrampen en erg veel afscheiding. Ook kreeg ik rare vlekken op m'n benen. Ik merkte dat ik nog meer last kreeg van depressie en angststoornissen. En m'n libido was nog steeds ver te zoeken. Dus al met al ben ik klaar met die Nuvaring. Ben weer verder aan het kijken.
Maar ik denk dat ik gewoon heftig heb gereageerd op de bestanddelen of zo?

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-08 17:32

ik heb ook geen lichamelijk onderzoek gehad

ben op zich wel heel erg tevreden, minder puistjes, geen gewichtstoename en mijn libido is er niet minder op geworden Bloos