De kies deed een paar dagen daarna enorm pijn en als ik liep dan voelde het net alsof mijn kies in mijn mond schommelde.
Afgelopen maandag moest ik weer naar de tandarts en ik kaartte dat aan.
Ik heb er nu namelijk nog veel last van als ik buiten met de paarden bezig ben en in de wind sta.
Ik moet dan mijn tong tegen mijn kies aanhouden zodat de pijn een beetje minder word.
Maar goed

Toen mocht ik de stoel uit (thank god !!) en mijn gebit zag er keurig uit.
Ik zat met een glimlach te wachten totdat mijn vader en zusje klaar waren.
Maar toen, toen de foto klaar was vertelde ze mij dat mijn wortel ontstoken is en dat ik een wortelkanaalbehandeling moet ondergaan.
Ik voelde hem al aankomen en had hier al eens een paar topics gelezen van mensen die dat ook moesten..
Ik heb geen hekel aan de tandarts totdat ze met die boortjes en vijltjes beginnen te prutsen.
Ik moest een half jaar geleden ook een klein gaatje laten vullen en ik als grote beer hoefde natuurlijk geen verdoving. Ik ging doooor de grond! Ik kwam van de stoel af en die was helemaal bezweet.
Wat heb ik een hekel daaraan zeg!
En nu zag ik een plaatje op wikipedia hoe een wortelkanaalbehandeling ongeveer in z'n werk gaat en dan moeten ze weer zo'n kies openboren en ik krijg nu ter plekke al kippenvel.
Ook las ik verhalen van dat de verdoving niet het onderste deel van de wortel haalt ofzo en dat je daar wel pijn in voelt.
Oooooh ik heb er zo geen zin in!
Ik heb echt een hekel aan pijn in mijn mond.
Okee, ik ben dan wel van die pijn af die ik dan nu af en toe heb, maar echt ik gruwel ervan. Jakkes.
En nu ben ik natuurlijk erg benieuwd naar ervaringen.
Ik moet ook twee keer heen. Eerste keer 20 minuten, tweede keer 45 minuten.
Alleen weet ik niet meer waarom