Pff, ik ben gewoon echt té dik.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Pff, ik ben gewoon echt té dik.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 18:55

Hee.

Tja, zins januari ben ik paardloos, in die tijd ben ik 7 kilo aangekomen.
Dat komt dus omdat ik me nu verveel en veel achter de pc zit en dan ga ik maar eten.
Maar diëten nu? nee daar houd ik mij niet aan.
Ik kan het gewoon niet, toch maar weer naar de snoepjes kast.
En ik kán gewoon niet zo sterk zijn het niet te doen, want dan word ik helemaal chagrijnig. Gestoord
En toch wil ik dat strakke buikje hebben van de zomer, en ja ik weet dat als ik zo door ga dat absoluut niet gaat lukken.
Ik heb nu gewoon echt vet ribbels op mijn buik, dat had ik in januari nog niet, toen was ik redelijk strak.
Ik weet ook wel dat ik eigenlijk gewoon een andere hobby moet vinden tot dat ik weer een paard heb, maar ik vind andere dingen niks aan.
Ik vind gewoon alles zaai. Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik wil persé die 7 kilo er weer af, maar ik vraag me nu hopeloos af hoe? Scheve mond
Hoe kan ik nou afvallen als ik geen tijdelijke andere hobby's heb en chagrijnig word als ik niet lekker mag eten Verward
Zelfs heb ik zins kort spartaderen op de binnenkant van mijn rechterbeen.
Mijn BMI 24,39.
Naja ik hoop op de ultieme tips.

Groetjes Kirsten.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 29-04-08 19:10, in het totaal 4 keer bewerkt

ukje

Re: Pff, ik ben gewoon echt té dik.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:57

sorry maar wat versta jij onder echt te dik dus kun je er misschien bij zetten hoelang je bent en wat je weegt.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:59

Sportschool misschien? En je kan best nog wel lekker blijven eten maar dan met mate. Let er bijvoorbeeld eens op dat je wat langer doet met een koekje door kleinere hapjes te nemen. Dan heb je toch het verzadigde gevoel, wat je anders na twee koekjes zou hebben. Het is maar een voorbeeld maar je kan het op een heleboel dingen toepassen. Of ga gewoon kijken wat je lekker vind en verantwoord is! Lachen

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:01

Ik heb hetzelfde. Ja
Ik weet niet hoe het komt, maar in één keer heb ik een omschakeling gemaakt en ben ik gaan dieeten. Bij mij moet er ook wat vanaf.
Als ik honger heb probeer ik water te drinken, en ik haal gewoon veel gezonds in huis te halen.
Je kunt wel eten, maar je moet gewoon heel goed letten op wát je eet. Dat werkt bij mij heel goed.

En echt waar, na een tijd heb je veel minder zin in bijvoorbeeld chips.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:01

supertinkie schreef:
Sportschool misschien? En je kan best nog wel lekker blijven eten maar dan met mate. Let er bijvoorbeeld eens op dat je wat langer doet met een koekje door kleinere hapjes te nemen. Dan heb je toch het verzadigde gevoel, wat je anders na twee koekjes zou hebben. Het is maar een voorbeeld maar je kan het op een heleboel dingen toepassen. Of ga gewoon kijken wat je lekker vind en verantwoord is! Lachen

Naja, bleef het maar bij 2 koekjes.
Als ik eenmaal bezig ben eet ik het hele pak op.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:04

ukje schreef:
sorry maar wat versta jij onder echt te dik dus kun je er misschien bij zetten hoelang je bent en wat je weegt.

Wat ik me ook afvroeg. Ja Af te gaan op de foto in je profiel ben je helemaal niet écht te dik. Écht te dik is als je BMI te hoog is.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:14

Na de ontvangen PM hier mijn reactie: misschien is het handig om je eetpatroon op te schrijven voor een week. Dus precies wat je eet en hoeveel daarvan. Daarnaast inderdaad gaan sporten, ik weet niet of je dit al doet? Zwemmen vind ik zelf leuk om te doen; je conditie gaat er snel op vooruit. Ook is het een heel gezonde sport.
Lijkt me heel zwaar hoor, maar wel de enige oplossing: helemaal geen koekjes meer aangezien je dan alle koekjes op eet. Ik neem aan dat je nog thuis woont en dan kun je moeilijk vragen of iedereen met je mee doet. Zorg dan voor een eigen snoeptrommeltje, met dingen die niet veel kwaad kunnen; droge crackertjes, ontbijtkoek, eierkoeken, rozijntjes, kaakjes enzovoorts. Ook helpt het bij mij altijd om als ik honger heb eerst een glas water / thee (zonder suiker uiteraard) te drinken en pas daarna eventueel iets gezonds te eten.

Als je dat wilt zou je ook je eetpatroon hier neer kunnen zetten; veel bokkers zijn deskundig genoeg om de slechte dingen eruit te halen en alternatieven te geven. Veel succes! Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:18

Héél vaak gaat het bij mij ook op school mis.
Iedereen neemt iets lekkers, en dan zit ik er bij te water tanden.

Maar wat zou nou een goed eet patroon voor mij zijn?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:20

Gelukkig krijg ik dan wel weer een paard, zo snel mogelijk.
Dus ik denk dat ik als ik weer een paard heb echt ga beginnen, omdat ik dan heel veel minder op mijn kamertje zit.
En ik dan een stal mest, paard op de wei zet, er op rijd, enz enz enz.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:24

ah herkenbaar, ik ben de laatste maanden ook behoorlijk aangekomen.
Vaak pak ik iets slechts, en dan denk ik 'ach, nu is m'n dag toch al verpest' om vervolgens maar gelijk heel de koelkast leeg te eten.. en daar wordt je pas echt dik van Bloos baal dan zó van mezelf, want wil ook wel graag die strakke buik van de zomer Scheve mond

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:26

Nou wat een goed eetpatroon voor jou zou zijn: een eetpatroon dat je kunt blijven volgen. Knipoog Daarom lijkt het mij het handigst om jouw eetpatroon te bekijken en daar eventueel langzaamaan steeds wat kleine wijzigingen in aan te brengen. Wat natuurlijk voor korte termijn zou werken is in de zomervakantie op een stal te gaan werken. Knipoog

Nee, maar als jij eens zou kunnen aangeven wat je nu aan beweging doet? Dan kunnen we op basis daarvan al een afweging maken. Dus: wat zijn de dagelijkse bezigheden? En dan allemaal, dus ook als je naar school fietst en gym hebt op school enzo. Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:30

Mazzel-meid schreef:
ah herkenbaar, ik ben de laatste maanden ook behoorlijk aangekomen.
Vaak pak ik iets slechts, en dan denk ik 'ach, nu is m'n dag toch al verpest' om vervolgens maar gelijk heel de koelkast leeg te eten.. en daar wordt je pas echt dik van Bloos baal dan zó van mezelf, want wil ook wel graag die strakke buik van de zomer Scheve mond

Oh whaha, ik moest nu echt laggen. Haha!
Want dat is té herkenbaar. Koe

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:32

Af te gaan wat je in je bericht naar mij hebt geschreven. vindt ik echt te dik heel erg over dreven. Maar ik zou als ik jouw was een gezond eetpatroon aan gaan houden en lekker gaan bewegen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:32

dorientjuh schreef:
Nou wat een goed eetpatroon voor jou zou zijn: een eetpatroon dat je kunt blijven volgen. Knipoog Daarom lijkt het mij het handigst om jouw eetpatroon te bekijken en daar eventueel langzaamaan steeds wat kleine wijzigingen in aan te brengen. Wat natuurlijk voor korte termijn zou werken is in de zomervakantie op een stal te gaan werken. Knipoog

Nee, maar als jij eens zou kunnen aangeven wat je nu aan beweging doet? Dan kunnen we op basis daarvan al een afweging maken. Dus: wat zijn de dagelijkse bezigheden? En dan allemaal, dus ook als je naar school fietst en gym hebt op school enzo. Lachen

Nu beweeg ik alleen maar als ik moet werken, horeca. Scheve mond
Anders fiets ik naar school 10 minuutjes fietsen.
En op donderdag 110 minuuten gym.
Verder doe ik op het moment helemaal niks. Scheve mond

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:49

Hmm, dat is inderdaad niet zo veel beweging. Knipoog
Ik probeer eens wat tussendoortjes te vervangen door groenten of fruit. En veel water drinken; 1,5 liter per dag. Dat gaat het gemakkelijkste als je een halve liter flesje bij je hebt. Volgens het voedingscentrum heb je dit nodig op een dag:

Kinderen en jongeren, 14-18 jaar:
200 gram groenten
200 gram fruit
6-7 sneetjes brood (vind ik vrij veel, ik kan en kon met 5 toe)
Aardappelen, rijst,pasta, peulvruchten: 200-250 gram, 4-5 aardappelen / opscheplepels
600 ml melk(producten)
1 plak kaas (20 gram)
Vlees(waren), vis,kip, eieren, vleesvervangers: 100 - 125 gram
Margarine met maximaal 40% vet: 30-35 g ( = 5 gram per sneetje)
Bak-, braad- en frituurproducten, olie: 15 g ( = 1 eetlepel)
Dranken (inclusief melk): 1-1 ½ liter

Probeer frisdranken en snoepautomaten zoveel mogelijk te weren, zorg bijvoorbeeld dat je een pakje sultana's in je tas hebt, zodat je ook iets hebt als de rest wat uit de automaat haalt. Eet alleen maar bruin brood, het liefst volkoren. Qua broodbeleg: kipfilet of light jam. Als tussendoortje: wat peperkoek of een eierkoek (niet met boter en suiker Knipoog ). Verder als tussendoortje fruit en groenten. Vraag je moeder of ze wat meer van jouw favoriete fruit en groenten koopt. Verder het liefst natuurlijk geen patat en geen (friet)saus bij je eten en geen gevulde koeken en dergelijke. Ook geen frisdrank. Ik weet niet of je al alcohol drinkt, maar als je dat wel doet zou ik hier ook mee stoppen.

En natuurlijk meer gaan bewegen. Jij hebt nu geen pony binnen handbereik, maar wat ik regelmatig doe met mijn verzorgpaard is aan de hand joggen. Zo krijgen we allebei beweging.

Dit klinkt natuurlijk allemaal heel streng, maar het is natuurlijk een richtlijn. Veel succes! Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 19:52

Dorien bedankt!
Alchol drink ik alleen als ik uitga, dus dat valt ook nog wel mee. Lachen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:55

Vraag je familie om mee te werken.. Als er geen snoepjes in de kast liggen kan je ze ook niet opeten Knipoog Dus vragen of ze er rekening mee willen houden met boodschappen doen..

Heb ik ook thuis gedaan.. Haha nu sloegen mijn ouders door.. (zoetstof ipv suiker, alleen eierkoeken in de kast, volkoren spaghetti, vliesrijst enz Tong uitsteken ) Heeft super geholpen! En niet alleen voor mij Knipoog

Daarnaast kies een sport die je leuk vind en erbij kunt gaan doen

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:57

Alsjeblieft Lachen.
Meewerkende familie scheelt natuurlijk enorm veel. Ja

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 19:58

Ik versta onder echt te dik toch wel een bmi van 35 plus Lachen
en daar zit je waarschijnlijk nog niet aan dus de titel vind ik ongepast.

Verder inderdaad een sport zoeken, ga naar de dietist en vraag voor een dieet dat verzadigd zal je ook minder trek hebben in koekjes enzo. Verder alleen water, en fruitsap smorgends

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:01

Fruitsap is erg dikmakend, dus dat zou ik niet proberen.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:02

in fruitsap zit ook behoorlijk wat suiker hoor..

vergeet ook je zuivel niet!!! helpt ook bij het afvallen. Dnek bv. aan optimel drink/ yoghurt, lekker en weinig caloriën.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:02

dorientjuh schreef:
Fruitsap is erg dikmakend, dus dat zou ik niet proberen.

Waarom, als je het van je vers fruit maakt zie ik geen probleem Lachen maar dat was ik er vergeten bij te zetten Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-08 20:04

Mijn moeder drinkt ook altijd kruidenthee van zonnatura, op de verpakking staat ideaal gewicht.
Is dat ook een idee?

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:08

Ik ken het. Ben na medicijngebruik gigantisch aangekomen, en voel me nu echt te dik. Wil graag afvallen, maar makkelijker gezegd dan gedaan. Krijg het maar niet voor elkaar Durf niet eens meer in een leuke strakke spijkerbroek over straat te lopen. Nagelbijten / Gniffelen

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 20:09

wil je trucjes weten Tong uitsteken

groene thee (zorgt ervoor dat je lichaam minder voedsel opneemt)
augurken eten (weinig caloriën en zorgt voor verminderen van hongergevoel)
knaag op wortel/selderij (verbrand je meer caloriën dan je binnen krijgt)

Neem je voor op per dag zoveel keer de trap op en af te rennen

Stel voor met vriendinnen om een keer te gaan skeeleren/ zwemmen enz.. gewoon lekker sportief doen maar wel op recreatieve manier (is leuker)

Daarnaast wat geweldig werkt is na het avond eten gaan sporten (niet direct daarna ivm zijsteek) Eerst 20 minuten om alle kolydraten (eten) te verbranden en daarna gaat je lichaam vet verbranden (nog ong 20 tot 40 min) Na het sporten lekker veel drinken (water/thee) en niks meer eten..

In het begin ga je dan met honger na bed.. Maar dat word minder en je valt echt goed af!