Dood haar!! HELP

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_hristel

Dood haar!! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:36

Hallo,
Vroeger (wel geteld 6 weken geleden) had ik nog mooi haar. Ik stijlde het 1x in de week, maar dat was niet te merken aan me haar. Ik gebruikte er goede beschermingsproducten bij en liet het regelmatig aan de kapster zien. Toen wilde ik graag naar me eigen haarkleur, dat kon wel werd me verteld maar moest in etappes. Dus eerst maar eens highligts zetten en dat is dus me dood geweest. Er is zelf een pluk afgebroken en me haar ziet er ook echt niet mooi uit. Nu 6 weken later zouden we kijken of het nog een paar tinter lichter kon, maar dat kon dus niet volgens de kapster. Ik baal echt ontiegelijk, me haar ziet er niet uit (de kleur en het is dood). Wat moet ik doen? Is er geen middel wat me haar kan herstellen? De kapster heeft gezegd dat ik over 6 weken miss terug naar blond kan, maar zolang wil ik echt niet meer wachten. Bovendien is het dan al wat lekkerder weer en je haar verven en dan in de zon is super slecht, dus dat wil ik ook niet.
HELP me pleasee!

Brainless

Re: Dood haar!! HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:43

Wat voor kleur was je haar voor het oplichten? Dus je geverfde kleur?

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 15:50

Bruin, donker bruin. Maar ik heb mijn bij verschillende kapsers laten informeren. Het het kon wel, ik heb niet iets onmogelijks gedaan. En ik wist ook wel dat het er niet op vooruit zou gaan, maar ik wist niet dat ik dus 12 weken voor aap moest lopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 15:58

Het was (achteraf he) beter geweest om het hele haar direct in zijn geheel te ontkleuren en dan bv blond erop.
Met direct een goede nabehandeling (haarverzorging).
Nu hebben de highlights je haar al uitgedroogd (breekt af) en als je daar dan weer blondeer over heen doet word het nog droger en breekt er nog meer af.

Zal morgen ff navragen wat je nu het beste kan doen.

PS haar is altijd al dood Tong uitsteken

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:03

Ontkleuren heb ik ook een keer gedaan, van kastanjebruin terug naar blond...

NOOIT NOOIT NOOIT doen!!!

Mijn haar voelde als wit-roze natte watten, mijn hele hoofdhuid was verbrand en ik heb mijn haar (tot midden op mijn rug) noodgedwongen moeten afknippen tot "jongenshaar-kort"...

Je kunt om je haar een handje te helpen wat haarmaskers kopen, en hot oil van Guhl (tubetjes)..

Succes Ach gut

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:10

oliebol.. ik ben ook van blond naar koperrood gegaan, ik blijf denk ik nog maar een tijdje deze kleur..

Je zou laagjes kunnen knippen, zodat je in ieder geval het "dode" en afbrekende haar er even uit knipt, ziet het er vast een stukkie beter uit..

Voor de rest is het klote, en moet je toch echt geduld hebben Nagelbijten / Gniffelen

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:15

ik ben zelf kapster en volgens andere kapsters loop ik er niet bij nu want ik ben ook eigenwijs geweest om mijn haar te kleuren naar blond en daar gaat je haar dood van hetzelfde geld voor ontkleuren. Ik had prachtige krullen en heb nu sinds een jaar niks meer met mijn haar gedaan qua kleuren en mijn krullen komen terug en mijn haar word weer mooi!

Je kan beter niet te veel aan je haar klooien en stylen is op dit moment ook niet het bestte voor je haar.
Gewoon goed verzorgen. wat ook helpt is lekker creme in je haar smeren en dan een handdoek nat maken en 1 minuut in de magnetron doen en dan om je haar heen wikkelen maar er maar een tulband van . dan dringt de creme beter door in je haar.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:49

De schaar er in?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:52

hair repair van glisskur... werkt wel, maar niet binnen 1 dag Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:53

hair repair idd Ja
en geduld... flink stuk afknippen en wachten op je nieuwe gezonde haar.

ik heb jaren veel geverfd en van zwart terug naar het originele blond.. ervaring dus Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:53

Wanneer je haar uit je hoofd huid komt is het al dood,maar bij het Kruidvat heb je van die haarmaskers in een zakje.Die moet je warm maken en die zijn echt goed.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:59

Ik heb ook highlights in mn bruine haar, wilde ook weer lichter. De beste tip die ik je kon geven was gelijk je hele haar zoveel mogelijk highlights doen, dat was echt het beste geweest, nu kan dat niet meer. Scheve mond Ontkleuren en herkleuren is nóg slechter voor je haar, dus hier ben je wel verstandig mee geweest. Nu zou ik zoveel mogelijk verzorgende producten gebruiken, en hoe moeilijk het ook is, eventjes wachten met de rest. Veel sterkte, ik weet hoe het voelt om voor schut te lopen (naar je eigen idee)

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:02

en evt een pet op je hoofd zetten Knipoog

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 19:10

Hihi een pet op me hoofd Tong uitsteken

Morgen ga ik naar Cosmo hier in de buurt. Dat is wel een van de betere kappers ze hebben een plan voor me opgesteld.
En ik verzorg me haar echt heel goed, al zeg ik het zelf. Ik doe er elke week een keurtje in en gebruik goede producten.
Stijlen doe ik op dit moment absoluut niet, ik heb het idee dat dan mijn haar in mijn stijltang blijven zitten Tong uitsteken. haha.

Ik laat het jullie morgen weten hoe het is gegaan.. En sta altijd open voor nog meer tips.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 19:20

Ontkleuren wordt over het algemeen sterk afgeraden door kappers. Is heel slecht voor het haar. D.m.v. highlights steeds een stapje lichter gaan is een optie, al zal je ook daar in 2 keer niet mee terug kunnen naar blond zonder flinke aanslagen op je haar te plegen.

Denk dus dat deze higlights bovenop de aanslag die je je haar doet met stijlen en kleuren teveel is geweest.

Ik zou inderdaad zeggen, een goede knipbeurt. En als de kleur echt zo'n ramp is eens voorzichtig een spoeling proberen om het de komende weken in een iets gunstiger kleur te krijgen.
Maskertjes e.d. zullen je haar waarschijnlijk wel een wat gladder en gezonder uiterlijk geven.

Imo is Cosmo trouwens vooral een erg dure kapper Bloos

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:36

Ik heb zelf bij Cosmo gewerkt. Waren idd vrij duur.
1 ding kan ik je zeker aanraden..als je er tog heen gaat vraag dan eens naar de producten van Fuente. dit is een product op plantaardige basis en niet op dieren getest.
Heel fijn merk vind ik zelf. Ruikt ook nog eens lekker Haha!

Ontkleuren raad ik idd ook af. Je kan beter zoals meerdere hier zeiden veel highlights laten zetten als je lichter wil. en echt terug naar je eigen kleur inene lukt nooit. dan kun je misschien het beter uit laten groeien.

elke keer er enkel de dode punten vanaf laten halen en goed blijven verzorgen.

Ik ben benieuwd naar morgen voor je ...gaat vast goed komen Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 20:46

Ontkleuren is mij ook sterk afgeraden, Ben vorige week ook van bruin terug gegaan naar blond.

Bij mij hebben ze echt ontiegelijk veel highlights er in gezet, zo'n 40 banen met daarin 4 of 5 plukjes en het is nu zeker wel blond Nagelbijten / Gniffelen
(en gelukkig niet dood).

Raar dat het bij jou wel in etappes moet Nagelbijten / Gniffelen..

Hoop voor je dat er nog wat aan te doen is! Ach gut

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 12:24

Afknippen.
Dood haar word niet weer levend door er allerlei chemische zooi in te smeren, ook al is het nog zo duur en staat het nog zo goed aangeprezen. Dood is dood, en iets wat dood is, word nou een keer niet weer levend Clown
Ik heb hetzelfde gehad nadat ik m'n haar geblondeerd had. Heb t af laten knippen, en t beviel zelfs zo goed dat k t na 2 jaar nog heb *LOL*

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:11

Haar leeft niet, dus ja dood.... levend zal je het nooit krijgen Clown
Die chemische zooi, en dan heb ik het even over conditioners en maskertjes, kunnen het 'kapotte' haar meestal wel weer enigzins glad eruit laten zien en voelen. Maar de beschadigingen zullen er niet definitief mee verdwijnen.

meija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:17

En heel simpel een masker met Olijf olie... !

@MissyPalonie: super dat jij ook er ook op let dat producten niet op dieren getest zijn!

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 13:29

meija schreef:
En heel simpel een masker met Olijf olie... !

@MissyPalonie: super dat jij ook er ook op let dat producten niet op dieren getest zijn!

ja vind ik toch wel belangrijk en ik vind persoonlijk dat deze fabrikant betere producten levert als het andere merk dat hun(kapsalon) voeren.
Het ruikt nog eens lekker ook. de moisture(vochtoevoegend aan je haar) ruikt naar cocos
en heb je een gevoelige hoofdhuis dan is de herbal bath lekker(mint)

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 13:54

Even kort, ik heb vanochtend 3 uur bij de kapster gezeten. Verslag volgt straks Tong uitsteken

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 15:40

Verslagje:
De kapster ging dus weer lichte highligts erin zetten en zorgen dat me haar wat minder grouw leek.. Nou dat is ook aardig gelukt, maar de highligts werden gedaan met 3% (normaal toch met veel meer?). Maar uit eindelijk was me haar dus blond, en die bruine plekken waar nu highlights overheen gegaan waren, leken oranje Gaaaap. Naja niet echt oranje, maar ook geen mooie kleur. Dus de kapster zei, zo lang mogelijk deze kleur proberen te houden en dan kan je komen voor het te verven. Maarja ik vond het nog steeds lelijk... dus ik naar de winkel om een spoeling en die erin gezet. Express eentje voor dood haar en ik heb deze er ook niet te lang in laten zitten. En het is geluk!!! Het is nu middenblond, dus nog niet licht blond maar dat komt wel. Kan nu iig weer over straat. Bij cosmo heb ik nog wel een proefmonstertje meegekregen van een middeltje waar een soort zijde inzat? Weet iem hoe dat heet? het was iig super duur, 58 euro voor een grote fles. Maar het is echt wonder spul

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 15:50

Hm vind het dan toch een beetje onhandig dat je die spoeling erover heen gepleurd hebt want als je ze de volgende keer moet verfen is er weer wat slechts overheen zeg maar. (OOK een spoeling is slecht!) Ik heb mn haar ook weer langzaam gehighlight. Hier niets aan de hand..

Een vriendin van mij is wel errug extreem met d'r haren.. ze had ze gewoon blond, toen bruin, toen bruin met grijs, die heeft ze nu van witblond naar zilvergrijs enzo..

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-08 16:08

C_hristel schreef:
Verslagje:
De kapster ging dus weer lichte highligts erin zetten en zorgen dat me haar wat minder grouw leek.. Nou dat is ook aardig gelukt, maar de highligts werden gedaan met 3% (normaal toch met veel meer?). Maar uit eindelijk was me haar dus blond, en die bruine plekken waar nu highlights overheen gegaan waren, leken oranje Gaaaap. Naja niet echt oranje, maar ook geen mooie kleur. Dus de kapster zei, zo lang mogelijk deze kleur proberen te houden en dan kan je komen voor het te verven. Maarja ik vond het nog steeds lelijk... dus ik naar de winkel om een spoeling en die erin gezet. Express eentje voor dood haar en ik heb deze er ook niet te lang in laten zitten. En het is geluk!!! Het is nu middenblond, dus nog niet licht blond maar dat komt wel. Kan nu iig weer over straat. Bij cosmo heb ik nog wel een proefmonstertje meegekregen van een middeltje waar een soort zijde inzat? Weet iem hoe dat heet? het was iig super duur, 58 euro voor een grote fles. Maar het is echt wonder spul

nou fijn voor je joh!

dat spul is dnek ik Silk. dit is ook ideaal tegen pluizend haar! gaat heel lang mee en je hebt echt maar een druppeltje nodig ! ik heb zelf een flesje van 300 ml ofzo staan en die heb ik nu al 3 jaar en zit nog halfvol Tong uitsteken moet ik ook wel zeggen dat ik het niet elke dag gebruikt heb