Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Rebel_Jits schreef:Hier nog een lotgenootje.
In de derde klas ben zwaar gepest, het liep thuis niet lekker, puberteit.. Daardoor werd ik ernstig depressief, waarbij ik zelfs zelfmoordplannen had. Nooit uitgevoerd, maar ik had al bedacht hoe en wat, afscheidsbrieven waren ook al klaar. Enige wat me nog op de been hield, waren m'n dieren. Zonder hen had ik het echt niet gered.
In de zomervakantie ben ik er weer bovenop gekomen, omdat ik naar een nieuwe klas ging en thuis ging het ook iets beter (had gepraat met m'n moeder).
Sindsdien ben ik nog heel gevoelig voor kritiek. Plagerijtjes denk ik meteen het ergste van, ik heb heel veel bevestiging nodig dat ik nog gewild ben in de groep. Ik ga snel twijfelen of ik wel het juiste doe. Mijn humeur kan zo snel omdraaien als een blad aan een boom. Echt vervelend.
Ik ben een tijdje naar de psychiater geweest ervoor, maar daar ben ik op een gegeven moment mee gestopt, omdat het toen weer goed ging. Alleen voel ik me tegenwoordig wel vaker down dan up, om het maar even zo te zeggen.
Mijn remedie is luidkeels liedjes meezingen en met de dieren omgaan. Wandelen met de hond, spelen en kroelen met de katten, dat maakt mij gelukkig. Misschien dat dat helpt bij anderen.
laetitia schreef:@ redpassion
Kan je misschien vertellen wat de dagbehandeling bij jou precies inhield? Wat moet ik me erbij voorstellen?
laetitia schreef:@redpassion: ben jij nu weer aan het werk?
laetitia schreef:@ afanaisa: ben je wel weer aangekomen of is dat niet gelukt?
En wat voor medicatie slik je?
Ik heb vandaag een gesprek gehad, ik begin maandag in een groep. De groepstherapie is maandag, dinsdag en woensdagochtend. Het duurt 1,5 uur en daarnaast ga ik uiteindelijk voor nog wat andere dingen ingeroosterd worden maar dat kan nu nog niet.
Ik had verwacht dat ik hele dagen zoet zou zijn met de dagbehandeling en dit valt me een beetje tegen. Nu heb ik nog niets te doen de hele dag! Hoe moet ik dan de dagen doorkomen?
Maar in ieder geval heb ik wel een doel om op te staan, want ik moet naar therapie.
De groepsleider was trouwens echt zo'n therapeutje, beetje betweterig kwam hij over.
Maandag ga ik dus kennismaken met de groep...eng!
Hoe hebben jullie groepstherapie ervaren? Is het een en al drama of valt dat mee?